Lastik aldım
0

Bu konuda 6 mesaj var

Merhaba arkadaşlar.

Continental firmasının grubunda bulunan, Amerikan Markası, Polonya üretimli GENERAL marka lastik aldım.

Sessiz, yumuşak, kuru yol tutuşu iyi(viraj alırken diğer araçların fren yapıp, gaz kesmesine göre yorumluyorum), yuvarlanma direnci çıkarttığım 2010 model michelinlere göre cok cok iyi.

 

Kullanıcının basitçe takip edebileceği bazi görsel teknolojilere de sahip, sanırım bunu amerikan markası olmasindan alıyor.

 

Bunun adını Tyre Monitoring System koymuşlar.

2823c193c0314e31940c97f86da2adee.jpg

 

2 adet önemli özelliğe sahip.

 

1.si balans ve rot düzen kontrolü.

1000Km tamamlandıktan sonra, lastik alnında, içinde ve dışında 2 adet simge beliriyor.

22b9865cfb2184d6d8adcc81baa6a46b.jpg

Bu iki simge herşeyin yolunda olduğunu söylüyor. Eğer teki oluşmazsa, içe veya dışa daha çok basıyor, yada balans problemi var diyor.

 

0fb5ccb6e74edf5e7d6cdf60466ad8fd.jpg

Burada ise, Tyre Monitoring System yazısı, vakti geldiği zaman Replace Tyre şekline dönüyor ve lastiğin değişmesi gerektiğini anlıyorsunuz.

 

6717b8f745cb79adb406e6d71d6959ee.jpg

Bir de böyle bir damla işareti var, su ile alakalı sanırım, bunda değişim olacak mi bilmiyorum.

 

Böyle görsel öğelerle kullanıcıyı destekleyen bir ürün.

 

Picanto nun ölçüleri dandik olduğu için ürünler pahalı, ben 150TL ye aldım. Michelin falan(üzerinden çıkartıp çöpe artıklarım) 240TL istiyorlardı.

 

 

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

JardeL and TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Lastikteki en önemli şeylerden biri üretim yılı. Umarım 2017 olarak aldınız.

Lastik ölçüleriniz neydi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kısa bir araştırma yaptım.Yurtdışı siteleri dahil kullananlar oldukça memnun görünüyor.Ama test sonucu vs. bulamadım..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Lastiğin iç ve dış kısımlarındaki işaretlerin aynı anda belirmemesi lazım zaten, zira süspansiyon yapısı gereği (eğer sabit akslı değilse araba) zaten lastik tam simetrik olarak basmaz yola. "Contact patch" denen, lastiğin yola bastığı bölge yük durumuna göre değişir ama genelde bombeli bir üçgen şeklindedir, iç tarafı daha geniştir, zira iç kısımda daha fazla yük olur. Zaten bu sebepten asimetrik lastiklerde iç dış taraf desenleri farklıdır, simetrik lastiklerde de sağ sol değişimi yapılır belli aralıklarla.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de lastik aldım, ama bisiklet lastiği :D Tanesine 125 TL bayıldım, araba lastiği alıyoruz sanki...


Bayramın 3. günü arka lastiği yarınca mecburen yeni lastik arayışına girdim. Eski lastiklerim Scott OXYD UST Tubeless idi. UST lastiklerin özelliği, lastik montajı aşamasında hava kaçırmayı önlemek için latex bazlı sealant kullanmak zorunda olmamanız. Bu özellikleri nedeniyle UST lastikler, Tubeless Ready lastiklere nazaran daha ağır oluyorlar. Ancak sealant sıvısını patlakları önlemek amacıyla her halükarda kullanıyoruz zaten, bu yüzden UST'nin pek bir esprisi kalmıyor.

 

Ben de madem patlak önleyici sıvı kullanacağım, bu sefer de Tubeless Ready lastikleri deneyeyim dedim ve Michelin Wild GRIP'R Advanced Gum-X Tubeless Ready lastik satın aldım. Eski lastiklerimin tanesi 675 gr. geliyordu, bu lastik ise 520 gr. Yani bu lastiklerle bisikletim toplamda 310 gr. hafiflemiş olacak.

 

ZEMzo0.jpg

pentaman and Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok