Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2021 10 hours ago, infestor said: istanbul-edirne otoyolunu (O-3) kullanirim her hafta. 4 yildir ceza filan gelmedi. demek ki belli basli otoyollarda calisiyor burdan ortalama 132den daha hızlı gittiğini çıkarabilir miyiz? eğer öyleyse ben de bir dahaki gidişimde basacağım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2021 (düzenlendi) Bence bu sistem aktif degil. Veya aktif ama kacmak icin izmir cesme ve izmir aydin (soke cikisli) otobanlarinda su taktigi uyguluyorum: istedigim hizda gidip aracta hgs var ama tam ucret odemeyi goze alarak ogs den cikiyorum. Izmir cesme otobaninda cok cok az fark oluyor. Aydin otobaninda ne kadar fark yaziyor bilmiyorum ama 130 sabit giderken cidden uykum geliyor. Dedigim sey cok mantikli gelmeyebilir ama kacak gecis e dusup kurtuluyorum gibi geliyor bana. Birde cesme otobani izmir tarafi baslangicinda ve izmir aydin otobani izmirctarafinda giseleri kaldirdilar full sensor var. orada hizimi 120-130 a dusuruyorum. Bu sekilde mayis sonundan beri ceza gelmedi cok sukur daha. Zaten gelirse her hafta sonu gittigimi dusunursek kalp krizi gecirtecek kadar buyuk ceza gelir Ağustos 31, 2021 Atrin tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2021 (düzenlendi) Bu trafik cezası işi bir aralar senelerce bekletip sonra hepsini birlikte yollamak şeklinde değil miydi? Aman dikkat yine bu şekilde olabilir... Evet bazı cezalar yazıldıktan sonra 1 ay içinde geliyor ama bazı cezalarda seneler sonra gelebiliyor... Ağustos 31, 2021 emre666 tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2021 51 minutes ago, emre666 said: Bu trafik cezası işi bir aralar senelerce bekletip sonra hepsini birlikte yollamak şeklinde değil miydi? Aman dikkat yine bu şekilde olabilir... Evet bazı cezalar yazıldıktan sonra 1 ay içinde geliyor ama bazı cezalarda seneler sonra gelebiliyor... yok o eskidendi... memurun yazdığı cezalar için geçerliydi. otomatik yazılan cezalarda o gecikme olmuyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2021 20 hours ago, TiesTorN said: burdan ortalama 132den daha hızlı gittiğini çıkarabilir miyiz? eğer öyleyse ben de bir dahaki gidişimde basacağım. basabilirsen tabii avcilar cikisina kadar zaten sehir ici yol gibi. corlu'ya kadar da 2 serit zaten gidis ve yogun oluyor (her taraf tir dolu) ama ondan sonra 3 seride cikiyor ve allahu ekber Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 1, 2021 Geçen hafta radyoda bu hız koridoru konuşuluyordu. Sabit duran radara %10 hata payı katılıyor, ancak hız koridorlarında bu hata payı uygulanmıyor şeklinde açıkladılar. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 1, 2021 Hız cezaları, kanunda hız limitlerini %10-%30 arasında aşmak, %30-%50 arasında aşmak ve %50'den fazla aşmak şeklinde tanımlanıyor. Bu sebeple hız limiti 120 olan otoyollarda hız koridoru dahi olsa kanundaki limitlere göre ceza kesilebilir. Hız koridorları hesaplanırken gişelerden geçi hızı 30km/s ve çıkış gişelerine gelirken 90-70-50 şeklinde azalan hız sınırları dikkate alınıyor mu emin değilim ancak yine de ortalama hızınız 125km/s şeklinde ceza gelmesi mümkün değil. Çeşme ve Aydın otoyollarında 130'a sabitleyerek gidip gelirim hep, herhangi bir şekilde ceza ile karşılaşmadım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 10, 2021 On 30.08.2021 at 12:01, infestor said: istanbul-edirne otoyolunu (O-3) kullanirim her hafta. 4 yildir ceza filan gelmedi. demek ki belli basli otoyollarda calisiyor Ben geçen kış Edirne ziyaretimde hem gidiş hem de dönüş cezası yedim. Çatalca-Edirne arasında 138 km ortalama hız tespit etmiş giriş-çıkış. Aslında 190-200 arasındaydı ancak yarım saat kadar mola vermiştik çorba için, Selimpaşa'da güzel kelle paça yapıyorlar aklınızda olsun. Sonrasında hızı 132'ye sabitledim herhangi bir problemle karşılaşmadım. Ceza 15 gün sonra direkt geldi eve. Daha önce böyle bir şey yaşamamıştım, muhtemelen ekleneli çok olmamış. 140-150 ortalama ile gittiğinizde Mahmutbey gişelerden girdiğinizde zaten ortalama ister istemez 110'lara kadar inmiş oluyor dur-kalk trafikle. Ama 3. köprü ile Mahmutbey'i pas geçerseniz ortalama 132 üzerine çıkıyor, dikkat etmek lazım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 10, 2021 ben aracın yol bilgisayarındaki ortalama hızı sıfırlıyorum öyle durumlarda, o değere göre hareket ediyorum... ortalama 130'u geçmediği sürece (2km de hata payı) istediğim gibi gidiyorum. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 10, 2021 @pentaman ne kadar ceza? ben de artik mahmutbey'e girmiyorum. yeni iti baglasan durmayacak olan havalimaninin ordaki devlet yolunu (a.k.a beleş) kullaniyorum catalca giselerden otoyola baglaniyorum. 30 km benim yolu uzatiyor ama ugrasmaya degmez mahmutbey ile. neredeyse 1½ senedir mahmutbey nedir bilmez oldum 3 hours ago, pentaman said: Aslında 190-200 arasındaydı cizis krayst Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 11, 2021 15 hours ago, infestor said: cizis krayst edirne otobanında 190-200 hız yüksek sayılmaz ki... yol çok müsait hız için. 132 uyku getirecek cinsten bir yol. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 13, 2021 On 10/11/2021 at 0:27 PM, TiesTorN said: edirne otobanında 190-200 hız yüksek sayılmaz ki... yol çok müsait hız için. 132 uyku getirecek cinsten bir yol. 190-200 bir çok araba için her yolda yüksek bir hız sayılır. Hele bizim gibi yeni yapılmış otobanlarda bile yama , çukur , birleşim yeri patlaması gibi sorunlar ve ne halt ettiği belli olmayan sürücülerin bol olduğu bir ortamda.. wazzap, emre666, Altan Yoklar and 1 other beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 13, 2021 9 hours ago, Pablo 'Definitive' Vader said: 190-200 bir çok araba için her yolda yüksek bir hız sayılır. Hele bizim gibi yeni yapılmış otobanlarda bile yama , çukur , birleşim yeri patlaması gibi sorunlar ve ne halt ettiği belli olmayan sürücülerin bol olduğu bir ortamda.. +sağ şerit yamuk yumuk tırlardan dolayı Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 16, 2021 Ceza 240-250 civarı bir şeydi tam hatırlayamadım şimdi. Edirne otobanı aslında çok düz değil de ben çok alışkınım yola. Hayatım o yolda geçti şu son 15 senede, hanım Edirne'deyken bir Corolla vardı, sıfır aracı sattığımda 164k olarak sattım 3 senede. 200 defa git-gel yapmış olmam lazım kabaca 3 yılda. Sonra da her sene en az 10-15 defa kullandım. Bu kadar hız yapmanızı ben de tavsiye etmem, daha dikkatli kullanıyorum artık. Aracın hissettirmemesine aldanıp yüksek hızlara alışmamak lazım kesinlikle. Otobanda hız 140-150 arası olmalı maksimum, daha hızlı gidince iyi bir şey yapmış olmuyoruz sonuç itibarı ile. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 17, 2021 bu kadar duyar kasmaya gerek yok... düzgün otobanlarda 190-200 normal hızlar. bu konuda örnek olarak almanyadaki hız sınırsız otobanları gösterebilirim. B-C segmenti aracınız için normal olmayabilir tabi bir şey diyemem. bodrumdan gelirken girdiğim YİD otoyollarında 250'den aşağı indiğimde çok yavaş gittiğimi hissediyordum, havaalanı gibi yollar. hız sınırsız almanya otobanlarını videolardan izleye izleye ezberledim, bizim YİD yollar o yollardan daha iyi. YİD'lerde radar yok, zaten radar olsa oralara kimse girmez o parayı verip de. millet basmak için giriyor. not: edirne otobanını aydın otobanı ile karıştırmış olabilirim o konuda haklısınız. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 17, 2021 Mesela hangi marka model arabalar için normal düzgün otobanlarda 190-200 kmsaat? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 17, 2021 17 dakika önce, Altan Yoklar said: Mesela hangi marka model arabalar için normal düzgün otobanlarda 190-200 kmsaat? O hızlarda hiçbir markanın çok sağlam durabileceğini sanmıyorum kaza anında. Çok aşırı da güvenmemek lazım arabalara açıkçası. Ben İstanbul-Çanakkale arasında körfez köprüsü ve YİD rutin olarak kullanıyorum, senede 8-10 defa geçiyorum, yol gerçekten müsait hızlı gitmeye ama yine de aşırı hızlı gitmemek lazım. Altan Yoklar beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 18, 2021 (düzenlendi) 160 km/h'dan sonra zaten hayvan gibi hava gurultusu olusuyor benim aracta. gerek yok ustu hizlara. astra bu 200 km/h+ hizlarda gitsin diye yapilmamis Ekim 18, 2021 infestor tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 19, 2021 Açılın almancı geldi. şaka lan şaka, ne almancısı. gerçek almancılara kıyasla don yok gtümüzde. Neyse bu otoban ve limit konusu buralarda çok tartışılıyor, son gelişmeleri aktarayım. Limitten yana olan 2 grup var; sesi çok çıkan ve medyada da görünenler çevreciler vb ve bunlar yüksek hızlarda yakılan fazladan yakıt ve aşırı hızın sebep olduğu kaza ve yükses seslerden bahsediyorlar. Sesleri çıksa da sayıları az ve dalga geçilen bir grup. Çoğunun arabası bile yok, işe 30km ve 3 tren mesafesinde 2 çocukla yaşamaya başladılar mı sesleri kesiliyor. Limit taraftarı asıl büyük grup ise sigortacılar, sıradan araba üreticileri ve agresif ve kalitesiz sürücülükten bıkan ve korkan büyük bir kullanıcı grubu. Özetle limitsiz yolların bilen bilmeyen, akıllı manyak her tür sürücüye istediğini yapma cesareti verdiğini düşünüp sadece limitlerin gelmesini değil kontrol ve cezaların da artmasını istiyorlar. En büyük problemler telefonlar, geri geri 100m gidemeyecek kadar kötü sürücülerin elindeki 500ps arabalar ve sürekli taciz ederek süren agresif sürücüler. Bunlara rağmen limit vb kısa vadede gelmez, orta ve uzun vadede ise gelmemesi imkansız gibi. Kısa vadede gelmez çünkü tüm otobanları sürekli limitli hale getirmek bir yatırım istiyor. Her otobanda dinamik limit değiştirecek altyapı yok. Mesela bizim burada sigortacıların korkulu rüyası 95 numaralı otobanda bu uzaktan kontrollü dinamik levhalardan yok. Haliyle şartlar ne olursa olsun limitsiz kısımlar sürekli limitsiz. İşte bu yolda aşırı yağışta, siste vb hala basıp sağlam kaza yapan sığır çok. Her yağmurda bariyerlerden 8-10 tane mandayı sabanıyla birlikte topluyorlar. Bazen bu mandalar kontrolü kaybedip başkasına vuruyor ve suçsuz yere epey bir kemik kırılıyor. Tüm bu yolu limitli hale getirmek zaman ve para istiyor. Limitin önündeki diğer bir engel de agresif ve kötü sürücüleri limitlerin durdurmayacak olması. Kazaların çoğu otoban olmayan ikincil yollarda oluyor, en çok yaralanma ve can kaybı da bu yollarda. Almanya'da km başına en çok yaralanma ve ölüm B12 yolunda, güney Almanya'yı doğu batı ekseninde geçen bir yol. Son yıllarda epey bir kısmı otobana çevrildi de kazalar azaldı. Limitlerin önündeki diğer bir argüman da yoğun trafik. tüm yollarda öyle bir trafik var ki bırakın öyle 200 vb basmayı ortalama 50 ile gitseniz şanslısınız. Basılabilecek yollar çok az ve bunlar da çok erken saatlerde veya tatil günleri dışında müsait oluyor. Bu yaz otobanlarda yaptığım onca saatte gerçekten gazlayabildiğim mesafe 94 numaralı otobandaki 20km oldu. Gerisi yoğun veya orta trafikte geçti. Videolarda trafik olmasına rağmen 250 vb basanları görüyorsunuzdur. Bu şartlarda zorlamak yasa dışı ve bir kaza yaparsanız hayatınız kayar. Ama limitsizdi, ama ben gerçek erkeğim, ama 500bg, M5 hıamuğa falan yemiyor. Hızı şartlara göre uydurmak ve diğer sürücüleri tehlikeye atmamak zorundasın maddesinden defterini dürüyorlar. Bazen de kameralardan sizi gören polis bileti kesiyor. Yeni ve geniş yaniş TR'deki bahsedilen yollar gibi olan otobanlar çok yoğun olan hatlara yapılıyor. Yani trafik çok yoğun olmuyorsa otoban da 2 şeritli, virajlı ve sakat oluyor. Kaza sert birşeye direk bir açıyla çarpma şeklinde olduysa işiniz bitiyor. Ağaca, kamyona, bariyere dikey açıyla falan vurunca hızınız yüksekse arabanın sağlamlığına göre anında veya sakat kalarak 50 yılda ölüyorsunuz. Yok araba savrulup bariyerlere sürterek durursa arabaya ve şansınıza göre ya birşey olmuyor ya da çizik, ufak kırıklar vb oluyor. Almanya'da polis ve itfaiye organizasyonları sosyal medyada epey aktifler. Kazalar ve sonuçlarıyla ilgili epey detay veriyorlar. Takip edip neresi tehlikeli neler oluyor öğrenmek mümkün. Mesela durduk yere şerit değiştirip kafa kafaya çarpışma çok olan birşey (telefon). Bunlar yüzünden arabayı daha ağır birşeyle değiştirmek zorundayım zira bölgemiz itibariyle bu ikincil yolları çok kullanıyorum. Örnek: https://www.facebook.com/blaulichtreportsuedschwaben https://www.facebook.com/fftaufkirchen Bir de arabaların pazara göre ayarlanması var. Çok salladığım bir konu değil ama çevremdeki arabacılara göre bu önemli bir fark yaratabiliyor. Bizim Octavio İtalya ve İspanya pazarı için çok daha yumuşak süspansiyon ayarlarına sahip deniyor. Ben oralara gittiğimde araba çok konforsuz oluyor, sürekli kullanmak işkence olur kesinlikle. O pazarlarda da popüler arabalar bunlar, haliyle mantıklı geliyor. Yüksek hızlarda ise ne bir hafifleme ne de bir stabilite sorunu olmuyor. Maksimum hızı 220 falandır ve bu civarda gayet stabil gidip otoban virajlarını da 200 ile geçiyor. Dar ve uzun bir loser baba arabası için çok sert bir süspansiyona sahip. Bozuk yollarda dişleriniz birbirine vuruyor tabii. GoXeL beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş