Mesaj tarihi: Ocak 12, 2019 (düzenlendi) OLED TV kullanan biri olarak OLED Monitör almanızı hiç tavsiye etmem. Sorun sadece MMO'da olmayacak. Görev çubuğu ve browser bar oraya büyük ihtimal ile kalıcak. Şu videodaki sıkıntılı senaryoları bilgisayar kullanırken gerçekleştirmek çok kolay. Kaçınmakta bir o kadar zor. TV olarak kullanırken bu kadar rahatsız etmiyor ve kaçınmak kolay. Burn-in olmaması için bir sürü teknik var TV'de fakat bence hiç biri pc monitöründe hoş olmaz. Bu OLED monitörleri çıkartırken düşünmüyorlar mı bunları anlamıyorum. Ocak 12, 2019 Atrin tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 12, 2019 OLED'e yada SuperAMOED'e pahalı olduğu sürece yaklaşmam. QLED bana daha alınabilir geliyor ne hikmetse. burada tek sıkıntı yada yaygınlaşma adına samsung'un politikası olabilir başka birşey değil. öyle yada böyle 2 sene sonra kesinlikle en azından 35" yada üstü bir monitöre geçeceğim için gözüm monitör piyasasında. @atrin bence OLED'lerdeki asıl sıkıntı burn-in değil üretim maliyetleridir. yaygınlaşamadığı sürece uygun fiyata inmez anlamıda hafif kalır. 2500$'a 100hz OLED'e gideceğime 1000$ verip 165hz QLED / IPS'e yönelirim. hepsini geçtim madem burn-in bu kadar kolay oluyor cep telefonlarında neden az yaşanıyor onuda açıklasınlar. panel büyüdükçe zaafiyetlermi ortaya çıkıyor? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 12, 2019 (düzenlendi) OLED'ler burn-in sebebiyle korkutmasa zaten rakibi yok. Telefonlarda ayni problem o kadar yaygin gorulmuyor cunku telefon ekranini surekli acik tutmuyoruz. Yine de onlarda da surekli mesajlasanlarda mesela gorulebiliyor. OLED'lerde her pixel tamamen kapatilabildigi ve gecisler hizli yapildigi icin ne siyah seviyelerinde, ne de akicilikta esi yok. Ama QLED'ler daha parlak goruntu verebiliyorlar, renkleri (ozellikle kirmizida) nispeten canli olabiliyor. Aydinlik ortamda QLED'i tercih etmek mumkun olabilir. Icerigin orta seviye aydinliktaki kisimlari QLED'de daha belirgin, karanliktaki detaylar OLED'de daha belirgin denebilir. Multi oyun oynayan arkadaslar "yemisim siyahlari, zaten millet golgeye saklanmasin diye ben black level'i arttiriyorum" diyecekleri icin QLED'e dunden razidirlar. Isiga duyarli hayvanlar oldugumuz icin ikisi yan yana oldugunda kafa otomatik "parlaaaak" QLED'e donuyor ama OLED'in koyu tonlari basarili. Tabi bu demo videosu 4K 60hz HDR, 1 dakikasi 350MB. Gercek hayatta hala yok boyle bir icerik. Logan/Deadpool blu-ray'ini izleseniz 4K HDR olacak ama 60fps gibi akmayacak. 4K HDR 60fps oyun oynasaniz detay seviyesi film gibi olmayacak cunku oyunun detay seviyesi kullandigi kaplamalara bagli, kaplamalarin detay seviyesi de oyun studyosu konsolda da calissin diye hazirlamis. Ekranin verebilecegi ust kaliteyi gormek icin bu demo videolari iyi ama evde bu kaliteyi beklememek lazim. Sonucta burn-in endisesi tasimamak icin QLED su anda en iyi alternatif. QLED Samsung'un kendi Quantum Dot ekranlarina verdigi isim. Asus ROG Swift PG27UQ da Quantum Dot. Zaten o yuzden renk kalitesi yuksek. Bu ekranlarda full array local dimming da oldugunda goruntu kalitesi oldukca iyi oluyor. Parlaklik da yuksek. Su anda en iyi PC monitoru bu. Ama 4K 120hz Gsync HDR'lerin ilki, aktif sogutma iceriyor, sessiz ortamda fan sesi beni bozar diyenleri rahatsiz edebilir. Feci de fiyati var zaten. Ayni paneli kullanan Acer Predator X27 birazcik daha ucuz. 120hz diyorum cunku bunlar 144hz de kullanilabiliyor ama renk bilgisinin sikistirmali iletilmesi gerekiyor. Oyunda kisisel tercih meselesi ama masaustunde anlamsiz. Bazi yerlerde 4:4:4 renk icin 120hz'de tutun denmis, bazi yerlerde 98hz denmis, onu da not etmek lazim. Bunlarin belki pasif sogutmalisi gelip uygun fiyata dusene kadar OLED'lerin burn-in sorununun nispeten hafifletilmesi teoride mumkun. LG ve JOLED Inc. gibi yatirimi OLED uzerine olanlar bu yolu zorlayacaktir. Ekranda surekli degisen bolumlerde post-processing olmaz, boylece akici goruntude bir mudahale yasanmaz. Ekranda sabit kalan HUD, logo, Start Bar gibi bolumlerle pixel shift, low persistence, aydinlik kismak ve yeni post processing algoritmalari ile denetimci mudahale eder. TV kanali logosunu ekran akillica karartir yani, boylece izi kalmaz, HUD ise aydinligini kisar, hafif karincalandirir vs. Goze cok farkli gozukmeyecek ama arka planda organik malzemeyi hasardan koruyacak teknikler uygulanir. Niye bugune kadar uygulanmadi da bugun bunlar OLED'e uygulansin? Cunku bugune kadar baba televizyonu teknolojisiydi OLED, binlerce dolara alip "home theater sistemim bu, ona gore kullanilacak" diye kurallar koyan baba aliyordu. Simdi oyun ekranlarinin fiyatlari $2000'lara gelince "ula burada bize ekmek var" diye buraya giris yapip, PC'de OLED ekran kullanmanin zorluklarini asacak arge giderini goze almanin mantikli oldugu bir durum ortaya cikti. Grafik cizsen x ekseni zaman ilerlerken ust seviye oyun monitor fiyatlari yukseldi, kalite TV fiyatlarini yakaladi, adamin buraya yatirim yapmasi mantikli hale geldi. Karisinda bugun QLED, yarin microLED ile iki piyasada da tehdit eden bir teknoloji olunca ben OLED'den ekmek yiyorum diyen firmanin burn-in'le ugrasmak icin daha cok arastirma yapmasi anlamli oldu. Bir yandan ekranlara eklenen islemcilerin yetenekleri de yukseldi vs. Ekranda neyin logo, neyin sabit oldugunu anlayip sadece oraya akilli islem uygulayacak islemciler standartlasmaya basladi. O yuzden yeni OLED ekranlarda farkli sonuclar elde edilebilir. Peki sonucta OLED'ler PC kullanacak kadar burn-in problemini cozebilirler mi? Cok umutlu olmamak lazim. Ihtimal var, meraklisi oldugumuz icin paylasiyoruz ama muhtemelen QLED alip gecmek mantikli. Quantum Dot 4K 120hz HDR monitorler bu kadar pahaliya cikmasalardi "ya bi OLED'deki durumu beklesek mi" demenin hic anlami olmazdi, al "Asus PG27UQ, gec" denirdi. Bu monitor OLED gibi fiyatla gelince bakalim onun fiyati oturup belki sessiz modeli cikana kadar OLED'ciler ne yapacak dedim ama pratikte umutlu degilim. Q-dot 4K 120hz IPS'lerin fiyat/performans krali bir modelinin cikip cok ilgi gorme ihtimali daha yuksek. Lenovo Legion Y27gq 2560x1440 240hz 0.5ms response time %90 DCI-P3 Meraklisi icin TN panellerin en ust seviyesi herhalde bu oluyor. $1000'cik. Ocak 12, 2019 epi tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 13, 2019 OLED, QLED karşılaştırmasında hangisi bakmadan soldaki daha iyi dedim, o oledmiş. Kesinlikle daha net görüntü var ama beyaz, açık gri tonlarda da hafifçe maviye çalıyor. Fiyatlar aynıysa TV için OLED alırım, diğeri %20-30 daha ucuzsa onu tercih ederim. Monitör için kesin QLED alırım. epi beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 13, 2019 Keşke benim olsa... https://www.anandtech.com/show/13851/asus-at-ces-2019-proart-pa32ucx-4k-monitor-with-1000zone-fald-unveiled Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 13, 2019 60Hz miş, yaramaz Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 14, 2019 (düzenlendi) Joled Sony ile Panasonic’in ortak yatirimi. Videoda gorulen urun cesidi araba gosterge panellerinden metro reklam panolarina kadar uzaniyor. Arada 0.01ms altinda response time’i olan e-sports oyun monitoru de geciyor. HP, Dell gibi firmalar yeni OLED laptop'lar duyuruyorlar. Tahminimce Samsung QLED ve microLED ile OLED’in goruntu kalitesine rakip olmaya calisirken Sony, Panasonic ve LG yeni nesil akilli kontrolculer ile burn-in’i gidermeye calisiyor olacak. Samsung'un da OLED uzerine calismalari, hatta quantum dot process ile OLED'leri birlestirmeye yonelik gelistirme projesi mevcut ama piyasaya OLED urun sunma acisindan LG ve Joled basi cekiyor. On 1/12/2019 at 5:00 PM, epi said: Bu videoda OLED olarak LG C8 kullanilmis. Yeni C9 renkler acisindan da, parlaklik ust seviyesi acisindan da daha basarili. Siyah seviyelerindeki basarisiyla birlesince daha iyi goruntu kalitesi sundugu soylenebilir. "Ben QLED'deki resmi daha cok begendim" demek mumkun, renk/parlaklik/kontrast acisindan ikisinin birbirine yakin oldugu soylenebilir ama sonucta dusuk response time ile OLED farkli bir akicilik sagliyor. Anladigim kadariyla C9'da 4K 120hz panel var ve HDMI 2.1 kullaniyor, yani bu hizda besleyen bir kaynaga baglanabilecek transfer hizina sahip olmasi lazim ama input latency ne seviyede bilmiyorum. TV'lerde goruntu kalitesini yuksek tutmak icin panele vermeden once sinyali isleyen kontrolculer bu islem sirasinda gecikme yaratabiliyorlar. Oyun modunda daha az gecikme saglayan TV'ler son yillarda yayginlasmaya basladi ama genelde 30fps-60fps calisan konsollar dusunulerek tasarlaniyorlar, 120hz calisan bir PC monitoru gibi gecikmesiz olmayabilirler. Zaten bu yuzden ayni paneli kullansa da TV olarak degil, monitor olarak satilan, ona gore tasarlanmis Dell Alienware'in 55 inch modeli gibi urunleri bekliyoruz. Ama C9'u PC'ye baglayip dusuk gecikme ile calistirmayi deneyecek incelemelere de goz atmak lazim. Bizim onumuzdeki alternatiflerden TN, IPS ve VA’yi karsilastirinca VA en iyi siyah seviyelerini ve kontrasti veriyor, backlight acisindan tutarlilik IPS’ten iyi. IPS canli renkler sunuyor ve response time’i VA’dan iyi. TN oyuncularin ilk tercihi olabiliyor cunku response time’i en dusuk olan alternatif o ve en yuksek tazeleme hizlarina ilk cikan da bu paneller oluyor. OLED ise TN’den iyi response time’i, VA’dan iyi siyahlar ve kontrast’la, IPS’e rakip renkle sunuyor. Yani IPS’ler quantum dot ve full array local dimming ile renk kalitesini, kontrasti ve panel capinda tutarliligi arttirdiginda bile karsisindaki OLED TN’den dusuk response time ile daha az bulaniklik, daha akici goruntu sagliyor. Belki bu akicilik hissi latency'nin dusuklugunden daha cok OLED'de acilip kapanan bir backlight olmamasindan kaynaklaniyordur. “Cam gibi”, ekran degil onunde pencereymis gibi goruntu vermekte rakibi yok. Bu teknolojiyi 4K ve 120hz VRR ile birlestiren bir urun gormek bu yila kadar mumkun olmamisti, o yuzden bu urunun bir benzeri daha yok: Bunu native 120hz besleyebilen bir PC ile gormemek lazim, insani monitorune kusturur. Ayni ozelliklerde 32 inch bir model cikarsa ve burn-in ihtimalini yeterince dusuren bir kontrolcusu olursa borc icinde kalacagim. microLED’ler de OLED’ler gibi her pixel tek tek acilip kapanabildigi ve boylece tam siyah verebildigi icin, backlight kullanmadigi icin kontrastta OLED’i yakalayabilir ama pixellerin arasindaki siyah boslugun OLED’e gore daha buyuk olacagini, bu yuzden o organik goruntuyu yakalayamayacagini tahmin ediyorum. Uzaktan izlenen TV’de belki monitor kadar belirgin olmayabilir ama tahminimce goze yakin cihazlar icin hissedilir bir fark olur. Bu asamada sadece sahsi tahminim. Akicilik ve goruntu kalitesinin birlesmesinden dogan netligi ve dogalligi saglayan baska bir teknoloji yok ortamda. 240hz gibi hizlara cikmasina da bir engel yok. Ulasilabilecek zirve nokta potansiyeli acisindan benzersiz ama burn in sorunu cozulene kadar kullanisli degil. Bu yil duyurulan yeni urunler bu yonde olumlu adimlar atilmis olsa gerek diye dusunmeme sebep oluyor ama bizim onumuze gelmesi yine vakit alacaktir. O zamana kadar bu quantum dot / QLED ekranlarin fiyati da yuksek kalacak herhalde. Ocak 15, 2019 epi tarafından düzenlendi rammstein and Thustu beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 15, 2019 Freesync monitörlerde G-SYNC desteğini açan yeni NVIDIA sürücüleri yayınlandı. http://us.download.nvidia.com/Windows/417.71/417.71-desktop-win10-64bit-international-whql.exe Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 15, 2019 HP 65-inch 144Hz HDR Gaming Monitor With G-Sync https://gizmodo.com/hps-65-inch-hdr-gaming-monitor-with-g-sync-looks-specta-1831489823 Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 19, 2019 (düzenlendi) ASUS ROG STRIX XG438Q 43″ 120Hz at 3840×2160 VA panel FreeSync 2 HDR HDR certified to DisplayHDR 600 Bu tarz modellerin yayginlasacagini ve bilgisayari ofis, singleplayer oyun, video icin kullananlarin cok ilgisini cekecegini dusunuyorum. + Ofis isleri icin 4 koseye 4 pencere snap ettiginizde 4 adet hd ekranli bir multi monitor setup kullaniyor gibi calisabilirsiniz ama dev bir spreadsheet acip sadece goz gezdirerek herseyi tek ekranda gormek de mumkun, o yuzden ofis kullanicilarinin ilgisini cekmeli. Icon'lar vs de Microsoft'un scaling ayarlariyla herseyin agzi yuzu bozulmadan, %100 scale'de kullanima uygun boyutunda olacaktir. Bu boyutta bir ekranin bir artisi da masanin ucuna veya masanin arkasindaki duvar sabitleyip, masada elinizin altinda bol yuzey alani olmasi ve ekranin arkaniza yaslanip yazilari okuyabileceginiz boyutta olmasi sebebiyle uzun sure bilgisayar basinda calistiginizda belinizin agrimasi ihtimalinin azalmasi (fazla yakin oturursaniz kafa cevirmekten boynunuz agriyacaktir, arkaniza yaslanacaginiz bir koltuk sart). 40 inch civari masa ustu icin gorulup denenmesi gereken bir boyut. Klavye ve mouse'u iki elinizin altinda olacak sekilde rahat yerlestirdiginiz bir masada onunuzdeki buyuk ekranin olabilecegi en makul boyut 40-43 civari. + Video ve resimler icin VA ekran siyahlar konusunda TN ve IPS'in ilerisinde, boylece kontrast yuksek. HDR 600 sertifikali, hem ortalama monitorden yuksek parlaklik sunacaktir, hem de sahnenin karanlik bolumlerinde de detay seviyesi iyi olacaktir. + Oyunlarda 4K'da bu boyutta bir ekranda onunuzde oyun dunyasina bir pencere acilmis oluyor, sizin elinizde bir silah olsa goreceginiz boyut ekrandaki karakterin elindeki silahla ayni oluyor. 4K'daki detay seviyesi de bu boyutta faydali olacaktir, ozellikle TV gibi cok uzaginda oturmayacaginiz dusunulurse. 4K'da 60fps verebilen ekran kartlari piyasada mevcut, Doom gibi oyunlarda performans daha da yuksek olacaktir, variable refresh rate sayesinde (AMD'de freesync acarak, nvidia'da gsync ayarlarindan aktif ederek) ekran kartinin basabildigi en yuksek hizda, akici bir goruntu ile oynamak mumkun olacaktir. - Ciddi competitive multiplayer oyunlari oynayanlar tum ekrandaki goruntuye hakim olmak icin 27 inch ve altinda kalmayi tercih edebilirler, TN'lerin dusuk response time'ini veya 240hz gibi hizlarini isteyebilirler fakat cogunlugun buradaki goruntu kalitesini tercih edecegini dusunuyorum. Insanlarin ekranin karsisinda oturmayi tercih ettikleri mesafe rahat oturduklari pozisyona ve gozlerinin en net gordugu uzakliga gore degistigi icin 32 inch'i daha pratik bulanlar olabilir. - Renklerde PG27UQ seviyesini beklememek lazim. VA ekranlar renk konusunda TN'lerin ilerisinde IPS'lerin biraz gerisinde, bu ekranda Quantum Dot IPS'lerdeki canliligi beklemememek lazim ama DCI-P3 gamutunun %90'ini verebiliyor, sRGB'nin asagi yukari tamamini verecektir. Bugun "TV ya bu" diye ciddiye alinmayabilir ama fiyatlar uygun oldugunda beklenenden cok daha populer olacak bence. Asus ilkbaharda piyasaya sunacak, fiyat henuz belli degil. Uzun suredik bekledigim bir ekran tarziydi (4K 120hz baglantili VRR buyuk ekran) nihayet Asus'tan geliyor, belki seneye Guney Kore'den ucuz alternatifler takip eder. Ocak 19, 2019 epi tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 20, 2019 GIGABYTE'ın yeni monitörünün windows arayüzünü beğendim, bu sayede artık düğme veya joystick'e gerek kalmaması güzel. Fiyat ve performans açısından pahalı bir ürün olmuş ama arenada fazla firmanın olması bizlere yarar. Beğenmediğim kısım ise heryerimiz RGB oldu. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 27, 2019 (düzenlendi) Bugün yeni sürücüyü ve G-SYNC özelliğini Samsung C24FG70 monitörümde deneyebildim nihayet. Sürücüyü kurduktan sonra ilk işim, monitörün OSD menüsünden Freesync özelliğini "Ultimate Engine" şeklinde açmak oldu. Ultimate Engine seçeneği, 70-144Hz aralığında Freesync'ı aktive ediyor. Bu noktada CRU uygulaması ile Freesync aralığının alt eşik değeri olan 70'i 55 olarak değiştirdim. RTSS uygulaması ile de 140 FPS sınırı koydum. Tüm bu ayarlardan sonra NVIDIA Control Panel altında G-SYNC'ı aktif ettim ve VSYNC'ı kapalı olarak ayarladım. Vulkan API'sini kullanan Doom 2016 oyunu ile yaptığım ilk denemede sonuç hüsrandı. Micro-stuttering ve çok ciddi ghosting sorunuyla karşılaştım. Öyle ki oyun menüsünde fare imlecinin hareketinde bile ghosting sorununu görebiliyordum. Yurtdışı forumlarda bu modeli sorunsuz kullananlar olduğunu bildiğim için, sorunun kaynağını aramaya başladım. Sorunun kaynağı, OSD menüsü altındaki "Low Input Lag" ayarı çıktı. Normalde bu ayarı, Freesync seçeneği aktif değilken değiştirebiliyorsunuz. Ayar açık halde iken Freesync'ı devreye sokarsanız, bahsettiğim ghosting sorunu ortaya çıkıyor. Sorunu çözmek için yapmamız gerekense, önce OSD altında Freesync'ı devredışı bırakmak, daha sonra da Low Input Lag seçeneğini kapatmak. Bu şekilde oynadığım Vulkan, DX11 ve DX12 API oyunlarında, G-SYNC modülüne sahip DELL S2716DG monitörüme yakın bir deneyim elde ettim. 1 saatlik oyun seansı boyunca görüntü akıcıydı, micro-stuttering, ghosting veya tearing gibi bir sorun gözlemlemedim. Tabii daha sağlıklı bir kıyaslama için daha uzun vakit geçirmek gerekecek, ama şu haliyle kullanılmaması için herhangi bir sebep yok gibi duruyor. Ocak 27, 2019 Najaz tarafından düzenlendi Thustu, epi, Whooosh and 2 others beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 3, 2019 Piyasada kaç çeşit freesync monitör var bilmiyorum ama birisinin bütün bu monitörleri test etme şansı pek yok sanırım. Keşke bir database yapılsa da insanlar kendi denedikleri monitörlerin gsync uyumluluğunu o database'e girse, biz de oradan bakıp tercih yapsak. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 3, 2019 5 saat önce, Whooosh said: Keşke bir database yapılsa da insanlar kendi denedikleri monitörlerin gsync uyumluluğunu o database'e girse, biz de oradan bakıp tercih yapsak. https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/1Ej9mOe5NamLldpfyFfXrqvLMZP-aG2Zi1su7QzPRNJY/htmlview?usp=sharing Whooosh beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 3, 2019 38 minutes ago, Najaz said: https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/1Ej9mOe5NamLldpfyFfXrqvLMZP-aG2Zi1su7QzPRNJY/htmlview?usp=sharing Aha benimki Gsync yapıyormuş. Karanlık tarafa adım atmak için bahane? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 3, 2019 1 hour ago, Najaz said: https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/1Ej9mOe5NamLldpfyFfXrqvLMZP-aG2Zi1su7QzPRNJY/htmlview?usp=sharing Strobing iyi bir şey mi kötü bir şey mi? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 3, 2019 1 saat önce, Whooosh said: Strobing iyi bir şey mi kötü bir şey mi? Beni felaket rahatsız ediyor, o yüzden her iki monitörümde de kullanmıyorum. Bir de şöyle bir durum var. Adaptive-sync teknolojileri, strobing tekniği ile birlikte çalışmıyor. Yani ikisinden birini tercih etmek gerekiyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 4, 2019 Benim aoc g2460vq6 da listede mevcut, test başarılı olmuş :)) Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 6, 2019 Strobing yapan düzgün monitörler var, eskileri ciddi rahatsız edici, PG278Q ile mesela kullanılabilir bir durumunun olduğu söylenemez, hem karanlık hem ciddi rahatsızlık veriyor, ancak PG258Q öyle değil, gayet kullanılabiliyor, hem parlaklık hem de rahatsızlık yönünden, yine rahatsızlık var mı var ama PG278Q seviyesinde değil, hele parlaklık zaten kıyas bile edilmez. Benq DyAC bunu bir gömlek de ileri götürüyor, 240Hz’de bile devamlı açık halde bulunabiliyor, bu modellerde ama Gsync yok. Strobing ihtiyacında olanlar Gysnc ihtiyacı falan da yoksa bu DyAC monitörlere bakabilirler. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 9, 2019 @T800 abi bir de bildiğim kadarıyla strobing'in düzgün çalışması için monitörün tazeleme oranı neyse sistemin de o kadar sabit FPS verebilmesi gerekiyor. 144Hz bir monitörde strobing'i adamakıllı kullanabilmek için sabit 144 FPS almak lazım, bu da 1080p üstü çözünürlükte güçlü grafik kartlarını bile çok zorlayan bir durum. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 9, 2019 Strobing için evet FPS’nin asla dalgalanmaması lazım, yoksa rezalet oluyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 10, 2019 AOC AGON AG273QCG ve AG273QCX oyuncu monitörlerihttp://www.tftcentral.co.uk/blog/aoc-agon-ag273qcg-and-ag273qcx-gaming-monitors-arrive/ Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 10, 2019 53 minutes ago, RFID said: AOC AGON AG273QCG ve AG273QCX oyuncu monitörlerihttp://www.tftcentral.co.uk/blog/aoc-agon-ag273qcg-and-ag273qcx-gaming-monitors-arrive/ MSRP of £629 and £719, respectively., Çok pahalı.. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Şubat 10, 2019 AOC'nin f/p namına uymayan fiyatlar olmuş... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş