Mesaj tarihi: Haziran 13, 2017 Selamlar dostlar, EVGA görüntü kartımı fan arızası sebebiyle firmaya RMA olmak üzere göndermiştim. Birebir değişim yapıp UPS ile geri gönderdiler. Ancak az önce UPS'ten aradılar ve değişim bile olsa bunun gümrük vergisini ödemeniz lazım gibi birşey söylediler. Ürün Vatan Bilgisayar'dan alındı ve faturası mevcut. Bu gibi bir durumda ne yapmak lazım, daha önce başına gelen oldu mu? Teşekkürler Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2017 Gümrük Kanunu madde 142'yi bir okuyun, bununla ilgili bir de genel tebliğ var geçici ihracat ile ilgili, onu da bir bulun okuyun, çok basit bir Google araması ile ulaştım ben bunlara, bir de tanıdık gümrük müşaviri var ise ona sorun elbette. Sanırım önceden izin almanız falan gerekliydi, bunları bir araştırın, dediğim gibi beş dakika falan bile almadı, Google'dan ulaştım bu bilgilere. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2017 faturasi olmayan degisim urunune ne vergisi. ups ve genelde turkiyede karocu firmalar cok serefsiz gecmiste paso kullancilar yuz ustu birakip yok konsimote ucreti git ugras para ver yok bizim tanidik musavirle halledin diye topu taca atiyorlardi kendileriyle alakli yada kurumsal seyler olunca ugrasip benzer hakli seyleri cozuyorlardi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2017 28 minutes ago, T800 said: Gümrük Kanunu madde 142'yi bir okuyun, bununla ilgili bir de genel tebliğ var geçici ihracat ile ilgili, onu da bir bulun okuyun, çok basit bir Google araması ile ulaştım ben bunlara, bir de tanıdık gümrük müşaviri var ise ona sorun elbette. Sanırım önceden izin almanız falan gerekliydi, bunları bir araştırın, dediğim gibi beş dakika falan bile almadı, Google'dan ulaştım bu bilgilere. Bahsettiğiniz bölümde Madde 3/3'de şöyle bir ifade var: "Gümrük Kanununun 142 nci maddesi uyarınca tamir amacıyla geçici ihraç edilen eşya tamiratının, garanti sözleşmesine veya kanuni bir yükümlülüğe dayanarak ya da bir imalat hatası nedeniyle, bedelsiz yapıldığının kanıtlanması halinde, ithalat vergilerinden tam muaf olarak serbest dolaşıma girer." Bedelsiz yapıldığını kanıtlamak mümkün. Elimde RMA belgeleri, yazışmalar ve Türkiye'den alınmış bir fatura var. Kaldı ki EVGA'nın gönderdiği belgenin üzerinde de "Değişim ürünüdür, ticari bedeli yoktur" diye yazmakta. Burada UPS'in bariz bir suistimal denemesi var gibime geliyor. "Yerse" diyerek şansını deniyor sanırım. Bakalım süreç bundan sonra nasıl işleyecek. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2017 EVGA ile görüşün durumu belki onlar çözerler. Birkaç yıl önce aynı şey WD de başıma gelmişti, değişim amaçlı gönderilen HDD gümrüğe takılmıştı, WD ye yazınca durumu çözmüşlerdi. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2017 39 minutes ago, sCoRPion_tr said: EVGA ile görüşün durumu belki onlar çözerler. Birkaç yıl önce aynı şey WD de başıma gelmişti, değişim amaçlı gönderilen HDD gümrüğe takılmıştı, WD ye yazınca durumu çözmüşlerdi. Teşekkürler, konuşayım onlarla da. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 13, 2017 Sen 142. madde 3/3 ü göster adamlara, elindeki ürünün bedelsiz değişim ürünü olduğunu kanıtlar belgelerini de toplayıp gönder bence. Ürün Ankara'da ise git direk ups ile görüşüp elden ver. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 15, 2017 Ürün bugün Ankara'ya geldi nihayet ancak UPS elinde tutmakta kararlı. Esenboğa'daki ofislerinde bir adamla görüşmem gerekiyormuş. İlla bir vekaletname imzalatıp benden para alma derdindeler. @ZvAnA dediğin gibi evrak hazırlığı içindeyim şimdi. Öğleden sonra ciddi bir tartışma ve sabır düellosu içine gireceğim gibi görünüyor. Anlamadığım şey şu. Eskiden kargo gümrüğe takıldığında Yenimahalle'deki Gümrük Müdürlüğü'ne gelirdi ve siz oradaki memurlardan alırdınız kargonuzu. Mevzuat mı değişti yoksa UPS benim kargoya çöktü de para kopartmak için mi böyle bir manevra içine girdi?... Oldum olası sevmemişimdir zaten bu çakma Türk UPS'i. Bakalım neler olacak, gelişmeleri yazarım yine. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 15, 2017 (düzenlendi) Tamir amaçlı hariçte işleme diye bir aratma yapın, sizin durumla ilgili olabilir. Haziran 15, 2017 T800 tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 15, 2017 (düzenlendi) . Haziran 15, 2017 T800 tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 16, 2017 Evet süreç tamamlandı ve maalesef pek de lehime olmadı. @T800 tamir amaçlı gönderilerde geri dönüşte ücret ödememek için gümrük üzerinden beyanname vererek göndermek gerekiyormuş. Onun dışındaki tüm işlemlerde para alıyorlar. Bunun dışında ürün eğer tamir gördü ve aynı ürün geri gönderildiyse(seri numarası kontrolü yapılıyor) sadece depo ücreti alıyorlar, ancak ürün birebir değişim yapılarak gönderildiyse "sıfır ürün" muamelesi yapılıp bir değer biçilerek o değer üzerinden KDV'si alınıyor. Benim durumumda ürün Almanya'dan gönderildiği ve bir AB üyesi olduğundan dolayı %18 KDV uygulandı. Başka ülkelere farklı oranlarda uygulama var. Çok ciddi bir kağıt bürokrasisi var bu arada. Elinizde bir tomar evrak oradan oraya koşuşturuyorsunuz, bunu da sadece sizden para alabilsinler diye yapıyorsunuz. Kurbanlık koyunun boynunu bıçağın altına kendi çabasıyla koymaya çalışması gibi birşey. Elimdeki hiçbir belgeyi kaale almadılar. Kimbilir kaç kişiye derdimi anlatmaya çalıştım ancak mevzuat gereği hiçbir evrağın bir değeri yok maalesef. Dediğim gibi çıkış yaparken beyanname ile çıkmadığı için girişte siz ne yaparsanız yapın bir önemi kalmıyor. Gümrüğe girdi mi öpmeden bırakmıyorlar yani. %18 KDV olarak 270TL ödemek yetmedi tabii. Bir de depo ücreti alıyorlar. Depoda ne kadar kaldığına ve kargonun kapladığı yere göre sanırım. Onun için de bir 180TL daha verdim. Ek olarak 100km'den fazla yol yaptığımı(Esenboğa ile ev arası) ve günlerce çektiğim stresi de düşünürsek bana bedeli bayağı ağır oldu. Evlat acısı gibi. Durun daha bitmedi, asıl bomba şimdi geliyor! EVGA hızlı gelsin diye UPS ile göndermiş, kötü niyet yok ancak sonuç ortada. İlk başta kızmadım adamlara. Ancak eve gelip de kartı taktığımda başımdan aşağı kaynarsular indi. Gönderdiğim kart bunun yanında süt dökmüş kedi gibi kalır. kart çalışmaya ve fanlar dönmeye başladığında bırakın sesten rahatsız olmayı "evde durulmuyor". Yok vallahi hiç abartmıyorum. Sanki elektrikli testere çalışıyor kasanın içinde. Kendimi fena halde aldatılmış hissediyorum şu an. Evga'ya da yazdım durumu ama şimdi başka bir ürün gönderseler yine gümrükle uğraşmak zorunda kalacağım ki tekrar aynı paraları vermem mümkün değil. Ellerinde fan olmadığını da biliyorum. Ebay ve türevlerinden araştırmıştım fan bulsam zaten başta kendim değiştirecektim ama oralarda da uyumlu fan yok maalesef. Yani sizin anlayacağınız, paramdan, canımdan ve zamanımdan olmak yanında bütün bunları bir hiç uğruna yapmış olmanın acısı oturdu yüreğime. Tam bir çıkmazdayım. EVGA bitmiştir benim gözümde. Bu saatten sonra kimse bana ne kadar harika bir marka olduğunu anlatmasın. Kaldı ki bu kart zaten her seferinde farklı arızalardan dolayı Vatan bilgisayar üzerinden 2 kere değiştirilmişti. Bu son iki fan arızası ile birlikte 4 etti. Ben en iyisi elimdeki diğer parçaları da satıp bilgisayar mevzusunu tümden kapatayım bu saatten sonra. Lanet olsun tek kelimeyle... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 16, 2017 @MilesTeg çok can sıkıcı bir durum. Yeni kartla ilgili olarak benim aklıma BIOS sorunu geldi. Karta BIOS güncellemesi yapmayı deneyin isterseniz. Güncel BIOS'ta daha sessiz fan profilleri yüklü olabilir. Kartın modeli neydi bu arada? 3. parti heatsink&fan setlerinden kullanmak da çözüm olabilir. Hatta güncel ve daha uzun süre kullanılacak bir kart ise, grafik kartları için tasarlanmış AIO su soğutma kitleri de güzel bir seçenek. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 16, 2017 (düzenlendi) @Najaz empati için teşekkür ediyorum. Haklısınız cidden sıkıcı bir durum maalesef. Kart 970 SSC ACX 2.0+ modeli. BIOS'la ilgili olduğunu düşünmüyorum çünkü normal bir fan sesi değil sorun, heatsink'le fanın bir teması söz konusu. Testere sesi gibi abartısız. Yani fiziksel bir problem var. Bu karta uygun haricen satınalınabilecek bir HSF kiti var mı bilmiyorum ancak elimde eskilerden kalan bir su soğutma bloğu mevcut. Tam uyumlu olmamakla birlikte soğutması gereken yerlere tam oturuyor blok, ancak montaj vidası delikleri tam karşılamıyor birbirlerini. Az önce onunla ilgili de bir deneme yaptım. Daha ince vida kullanarak sağlam bir montaj yapabiliyorum gibi görünüyor. Riskli ancak son çare olarak denemeye değer. EVGA'dan gelecek cevaba göre hareket edeceğim artık. Sesle ilgili fikir vermesi açısından video ekledim: Mart 15, 2019 MilesTeg tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 16, 2017 Ben de onu diyecektim, benim bulduğum kaynaklardan anladığım da önden izin almak şeklindeydi. Geçmiş olsun. İkinci olarak bu kart yeterince can sıkmış, bununla uğraşmayın artık, yeni veya ikinci el bir kart bakın. Daha fazla sıkılmanın bir gereği yok diyebilirim. MilesTeg beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 16, 2017 @MilesTeg Çok geçmiş olsun, malesef bu yurt dışı işlerinde pahalı ürünler uygun geliyor diye rizikolu iş başımıza alıyoruz, bu tür sorunlar çıkabiliyor. Ama sizinkisi tam bir şansızlık olmuş üzüldüm açıkcası. Bu arada EVGA'nın ürünleri ve sorun çözümü Amerikada daha verimli, mesela asus'un servis işlemleri desteği Amerika'da çok kötüymüş bu nedenle MSI ve EVGA tarafına kayıyorlar. Benim birkaç alışverişimde sizin başınıza gelen senaryo başıma geldi yaşayan bilir. Lanet edip Türkiyeden bundan sonra alayım falan diye söyleniyorum bu tip durumda ama gene yurtdışı kaynağına yöneliyorum. Bende birkaç ürün bu yüzden havalanında kaldı, neyseki çok bedelli ürünler değildi. Ne kadar dikkatli olsakta bu tam bir şansızlık. Ürünler hatalı çıkarsa kesinlikle geri göndermede form doldurmak gerekli özellikle pahalı ürünlerde. Tekrar geçmiş olsun. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 16, 2017 Destek olan tüm arkadaşlarıma teşekkürler. Umarım kimse benzer durumda kalmaz. En azından benim kötü tecrübem belki başkalarının işine yarar. MSI'dan şaşmamak lazım artık, Asus da olur tabii. O da şans işi işte. EVGA videoyu istedi benden, inceleyip geri dönecekler. Gelişmeleri paylaşmaya devam ederim buradan. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 16, 2017 @MilesTeg EVGA'ya, gümrük masrafları için yaptığınız harcamaları gösterir ödeme belgelerini de iletin ve bu ücreti de onlardan talep edin bence. Gümrük sorunlarını firmanın halletmesi, çıkan masrafları üstlenmesi gerekiyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 16, 2017 @MilesTeg of of acayip can sıkıcı durum. Seni nasıl bu duruma düşürür firma pes yani. Geçmiş olsun abicim. Ama Najaz'ın dediği gibi sizin yüzünüzden bu kadar harcama yaptım diye başlarına ekşi bence, olacak şey değil. Ses olayına gelince, kartın fanları tutan kasasını iyice kontrol ettin mi? Youtube'da sanki hafif bir eğilmeden dolayı fanın altında fanın bir yere sürttüğü bir video hatırlıyorum. Adam tamir ediyordu. Bulabilirsem ekleyecem buraya. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 19, 2017 @Najaz bahsettiğiniz şeyi yapacağım ancak öncelikle şu ses olayını halletmem lazım adamlarla. Eğer kartı tekrar değiştirmeyi kabul ederlerse(ki kaçınılmaz aslında) gümrükte yaptığım masrafları da ekleyip ne göndereceklerse bir üst modelini talep etmek gibi bir planım var. Korhan, sağolasın abicim cidden sıkıcı bir durum. Youtube'daki videoyu görmüştüm zamanında ama ben tamirat işlerine girmek istemiyorum şimdilik. Önce EVGA'nın canını sıkayım biraz Geçen hafta videoyu göndermiştim, doğal olarak kabul ettiler sıkıntıyı. Bugün de fanların yakından fotoğraflarını istediler, gönderdim az önce. Eninde sonunda değişim yapalım diyecekler ama ondan sonra nasıl bir yol izleneceği önemli artık. Tekrar gümrük mümrük olaylarına giremem açıkçası. En kötü distribütör firmaya gönderirler, ben onlardan alırım belki. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 21, 2017 Evet süreç benim için sonuçlanmış durumda. EVGA nuh diyor peygamber demiyor maalesef. Gümrük masrafları bizi ilgilendirmez diyorlar. Gönderdikleri kartın da problemli olduğunu kartı farklı bir bilgisayarda daha deneyerek görüntüledim ve ispatladım. Onun için de tekrar RMA yapalım diyorlar ancak ikinci bir kere daha gümrük riskini ve masrafını göze alamam. Dolayısıyla buradan çıkartılacak iki sonuç var benim için; 1- EVGA'nın ürünleri öyle abartıldığı kadar harika değil. Teknik desteği de tırt. Bu kart Türkiye'deki değişimlerle birlikte 4 kere değişti birader. Ama elde var sıfır... EVGA benim gözümde bitmiştir. 2- Türkiye'de gümrüğe yakalanmamak için küçük meblağlarda alışveriş yapmak, mümkün olduğunca en yavaş ve basit kargo firmasıyla çalışmak veya gümrük masraflarını sizden peşin alan(ne ödeyeceğini bilirsin böylelikle) veya kendisi karşılayan yerlerden alışveriş yapmak... Bir bardak soğuk suyumu getirin bana... Cümleten geçmiş olsun pentaman beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 21, 2017 EVGA tipik Türk usulü davranmış, orada da Almancı abiler mi çalışmaya başladı yoksa ? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 23, 2017 On 21.06.2017 at 8:32 PM, pentaman said: EVGA tipik Türk usulü davranmış, orada da Almancı abiler mi çalışmaya başladı yoksa ? Üzüm üzüme baka baka demişler. Bozmuşuzdur onları da... pentaman beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 23, 2017 On 21.06.2017 at 8:17 PM, MilesTeg said: Evet süreç benim için sonuçlanmış durumda. EVGA nuh diyor peygamber demiyor maalesef. Gümrük masrafları bizi ilgilendirmez diyorlar. Gönderdikleri kartın da problemli olduğunu kartı farklı bir bilgisayarda daha deneyerek görüntüledim ve ispatladım. Onun için de tekrar RMA yapalım diyorlar ancak ikinci bir kere daha gümrük riskini ve masrafını göze alamam. Dolayısıyla buradan çıkartılacak iki sonuç var benim için; 1- EVGA'nın ürünleri öyle abartıldığı kadar harika değil. Teknik desteği de tırt. Bu kart Türkiye'deki değişimlerle birlikte 4 kere değişti birader. Ama elde var sıfır... EVGA benim gözümde bitmiştir. 2- Türkiye'de gümrüğe yakalanmamak için küçük meblağlarda alışveriş yapmak, mümkün olduğunca en yavaş ve basit kargo firmasıyla çalışmak veya gümrük masraflarını sizden peşin alan(ne ödeyeceğini bilirsin böylelikle) veya kendisi karşılayan yerlerden alışveriş yapmak... Bir bardak soğuk suyumu getirin bana... Cümleten geçmiş olsun bu seferki rma bedelsiz olmasi icini ogrendigin gerekli belgeler onden izin alarak yapsanda vergisini odemesen depo beldeli falan oder cikarsin en olmadi mademki onden izin almak gerekiyo bu sefer biliyorsun o prosudurleri izle Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 25, 2017 On 23.06.2017 at 3:48 PM, nazareth said: bu seferki rma bedelsiz olmasi icini ogrendigin gerekli belgeler onden izin alarak yapsanda vergisini odemesen depo beldeli falan oder cikarsin en olmadi mademki onden izin almak gerekiyo bu sefer biliyorsun o prosudurleri izle Maalesef öyle olmuyor benim durumda. Eğer arızalı parça "tamir edilecekse" beyanname ile yurtdışına göndermek çözüm olabilir. Öyle bir durumda çıkan ürünün seri numarasını alıp gelenle karşılaştırıyorlar. Eğer tutuyorsa dediğin gibi ücret ödenmiyor. Ama benim durumumdaki gibi arızalıyı gönderir de seri numarası farklı ve yeni bir ürünle değişim yapılırsa yine "sıfır ürün" muamelesi görüp benim ödediğim paralar ödetiliyor. Yani beyannameli göndermek de işime yaramıyor çünkü EVGA ürünü değiştiriyor, tamir etmiyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Haziran 26, 2017 Urun degisiminde de haberli / beyannameli gonderilirse sorun olmamasi gerekiyor mantik olarak :/ Benzer bir durum bisiklet parcasinda basimiza gelmisti.. Ayrica seri nosu olmayan urunlerde olabilir, bir kere de kask gondermistim , beden degisimi olacakti yine sorun olmamisti ama iste bu gumruk isleri malesef tamamen sans isi... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş