BMW 116i (F20, 2012) bakım, parça vs. sorular...
0

Bu konuda 19 mesaj var

Merhaba,

Ağustos ayında Honda Civic 2009 satıp üstüne biraz koyup bir BMW 116i denk getirdim. Alınabilecek en ucuz BMW olmasına rağmen Civic'e göre baya fark etti bende bile ki ben pek arabalardan anlayan birisi değilim. Yeni yeni raconları öğreniyorum diyelim.

Her neyse, arkadaşım bazen uzun yol için alıyor aracı. Bize önceki sahibi bujileri 5000 km önce değiştirdiğini söyledi, bakımını yapmış. Fakat anladığımız kadarıyla BMW yetkili servislerin birinde yaptırmamış, kayıtlarda yok çünkü.

Şimdi bakım uyarısı verdi cihaz. İzmir'deki yetkili servise gittim. Motor yağı, hava filtresi falan filan bir şeyler dediler. Bir de belki frenlere bakmak gerekebilir sanırım. 1100 TL dedi bu basit bakıma. Ben de teşekkürler dedim çıktım.

BMW almışsın bakımının fiyatına mı ayar oldun diyebilirsiniz fakat anladığım kadarıyla yılda veya 6 ayda bir bakımı yok, belli KM ve sürelerde parçalar sırayla değişiyor. Toptan bakımlar söz konusu değil yani. Onların ellerinde bir tabloya göre değişimleri yapıyorlar zamanı gelince. Hatta bana bir döküman verdi, şimdi yanımda değil foto çeker yollarım.

İlk olarak sorum şu, mümkünse İzmir'de iyi bir BMW servisi tavsiye eder misiniz? Diğer iller de olabilir, sonuçta dakka başı gideceğim bir yer değil. Genel bakımını yapıp dönerim diğer işlerimi yaparken.

İkincisi, bu bakım tablosunu ben nerden bulurum? BMW forumlar, oneaddict gibi forumlar var. Oralara dalmam lazım sanırım. 

3. bi-xenon far, bluetooth sistemi falan sordum, o araca takılamıyor dediler yetkili servisten. Almanya'da öyle ayarlanıp geliyormuş. Biraz garibime gitti, almanya'ya sordurttum, onlar da benzer şey söyledi. Bir tek istediğim cruise control takılabiliyor, onda da speed limiter iptal olur dedi. O da ayrı bir saçmalık.

Şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe sorarım. Sizin de BMW ile ilgili tüyolarınız varsa yazın lütfen..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Xenon far icin, arka akslara yukseklik sensoru bulunuyor, sonradan takip calistiranini duymadim.

Uydurma takmayi dusunuyorsaniz 60 70TL malzeme.

Bluetooth icin sanirim bir aparat bulunuyor, auxa takarak uydurma kullaniyorlar, orjinalligi bozmadan.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bende sizin gibi honda civicden haziran ayında 2013 3.20ied ye geçtim. Honda da tek aradığım özellik arka koltuklarda şaft tüneli olmaması ve arka koltukların genişliği oldu. ki bu 3 kasada darsa 1 kasada arka mesafe daha da dardır diye tahmin ediyorum.

 

Ben aldığımda bakım ve muayeneleri önceki sahibi yeni yaptırdığı için bir bakım yaptırmam gerekmedi. Ancak yaptıracak olursam istanbulda Mavi servis adında bir özel servis var orada yaptıracağım.

 

Sonradan cruise contrrol takılabiliyor, bende taktırmak istemiştim ama sonradan speed limiterin daha faydalı olduğunu gördüm cc gibi kullanabiliyorsunuz ve bence cc ye göre daha konforlu oluyor. O yüzden taktırmaktan vazgeçtim.

 

bluetooth için aux çıkışına takabileceğiniz şöyle bir cihaz var ama genel olarak bluetoothdan müzik dinleyenler ses kalitesinin düşük olduğunu söylüyorlar.

 

http://www.hepsiburada.com/cyber-samsung-lg-iphone-bluetooth-aux-arac-kiti-an-6991-p-TELSARF856069914

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

gece boyunca iş peşinde koştuğum için yeni yazmaya fırsat bulabiliyorum.

 

şimdi bir ucundan başlayalım anlatmaya....

 

öncelikle motor yağı ve hava filtresi gibi temel bakımların tutacağı ücret max 500 TL civarında olacaktır, 1100 falan geçiniz, yetkili servisin en büyük dezavantajı bu zaten. iyi yaparlar sorunsuz yaparlar diye güveniyor insan ama fiyatı da kafadan x2 çekiyor. bu soygunculara soyulmamak için iyi bir bmw ustası bulmanız gerekiyor.

 

hangi parçanın ne zaman değişeceğini aslında internette araştırarak bulmak çok kolay. gerçi ben kendi adıma konuşuyorum, 540 diye arattığımda yabancı forumlardan zibilyon tane konu çıkıyor ama yurtdışında 1.16 diye bir model var mı bilmiyorum, araştırma potansiyeli daha kısıtlı olabilir. genelde bmw'nin kendi tavsiyelerinden ziyade kullanıcıların tecrübe üzerine dayanan tavsiyelerine uymak daha faydalı olabiliyor. mesela bmw şanzıman yağı için ömürlük kullanım değiştirmeye gerek yok diyor ama kullanıcı deneyimlerine bakıldığında bunun kesinlikle yanlış olduğunu ve 60k da bir değişmesi gerektiğini görüyorsunuz... vs.

 

usta olarak tabi ki izmirde falan bildiğim bir yer yok ancak istanbulda hem bakım & tamir için usta hem de bluetooth vs. gibi ıvır zıvır işler için çok iyi tanıdığım yerler var, hepsi bmw çatlağı adamlar özenerek iş yapıyorlar.

 

benim ustam ümraniye sanayide "m power" isimli dükkandaki mesut usta. gözüm kapalı güvenirim, adam bmw araçları, özellikle de motorları en ince ayrıntısına kadar biliyor. kapısının önünde kaç tane F10 kasa bmw gördüğümü unuttum motorları sökülüp dağıtılmış tekrar baştan toplanmış şekilde. bir tane de kötü yorum yapan duymadım.

 

bir gün buraya yolun düşerse eğer, "ben siyah 540'ı olan manyağın arkadaşıyım" dersen :lol: ya da adımı verirsen direkt tanıyacaktır, ona göre muamele yapar & fiyat çeker. kendisine tamirler için bir şahin parası verdiğim için aramız çok iyidir :lol: hatta ben de gelebilirim yanına, evim yakın oralara.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bluetooth icin sanirim bir aparat bulunuyor, auxa takarak uydurma kullaniyorlar, orjinalligi bozmadan.

 

Evet o aparatlardan bir tane aldım. Gayet pratik bir şey. Fakat seste biraz kayıplar söz konusu, az olsa da farkediliyor. 

https://www.amazon.com/gp/product/B00P20TFWM/ref=oh_aui_detailpage_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

 

Bende sizin gibi honda civicden haziran ayında 2013 3.20ied ye geçtim. Honda da tek aradığım özellik arka koltuklarda şaft tüneli olmaması ve arka koltukların genişliği oldu. ki bu 3 kasada darsa 1 kasada arka mesafe daha da dardır diye tahmin ediyorum.

 

Ben aldığımda bakım ve muayeneleri önceki sahibi yeni yaptırdığı için bir bakım yaptırmam gerekmedi. Ancak yaptıracak olursam istanbulda Mavi servis adında bir özel servis var orada yaptıracağım.

 

Sonradan cruise contrrol takılabiliyor, bende taktırmak istemiştim ama sonradan speed limiterin daha faydalı olduğunu gördüm cc gibi kullanabiliyorsunuz ve bence cc ye göre daha konforlu oluyor. O yüzden taktırmaktan vazgeçtim.

 

bluetooth için aux çıkışına takabileceğiniz şöyle bir cihaz var ama genel olarak bluetoothdan müzik dinleyenler ses kalitesinin düşük olduğunu söylüyorlar.

 

http://www.hepsiburada.com/cyber-samsung-lg-iphone-bluetooth-aux-arac-kiti-an-6991-p-TELSARF856069914

 

Servis bilgisi için teşekkürler. Honda Civic konusunda tamamen katılıyorum. Arka taraf salon gibi kalıyor Civic'te 1 kasaya göre. 1 kasa evet 3 kasadan da dar. Ortadaki şaft tüneli 5. kişiyi direk iptal ediyor. Ben de uzun boylu bir adamım benim arkamdaki de hiç rahat değil. Araba pratikte 3 kişilik yani :)

 

CC olayından ben de vazgeçtim, civicte vardı alışmıştım, ondan ilk başta bir istek oldu. Limiter pratik gerçektende, daha yararlı. Ceza yememi engelliyor :)

 

 

gece boyunca iş peşinde koştuğum için yeni yazmaya fırsat bulabiliyorum.

 

şimdi bir ucundan başlayalım anlatmaya....

 

öncelikle motor yağı ve hava filtresi gibi temel bakımların tutacağı ücret max 500 TL civarında olacaktır, 1100 falan geçiniz, yetkili servisin en büyük dezavantajı bu zaten. iyi yaparlar sorunsuz yaparlar diye güveniyor insan ama fiyatı da kafadan x2 çekiyor. bu soygunculara soyulmamak için iyi bir bmw ustası bulmanız gerekiyor.

 

hangi parçanın ne zaman değişeceğini aslında internette araştırarak bulmak çok kolay. gerçi ben kendi adıma konuşuyorum, 540 diye arattığımda yabancı forumlardan zibilyon tane konu çıkıyor ama yurtdışında 1.16 diye bir model var mı bilmiyorum, araştırma potansiyeli daha kısıtlı olabilir. genelde bmw'nin kendi tavsiyelerinden ziyade kullanıcıların tecrübe üzerine dayanan tavsiyelerine uymak daha faydalı olabiliyor. mesela bmw şanzıman yağı için ömürlük kullanım değiştirmeye gerek yok diyor ama kullanıcı deneyimlerine bakıldığında bunun kesinlikle yanlış olduğunu ve 60k da bir değişmesi gerektiğini görüyorsunuz... vs.

 

usta olarak tabi ki izmirde falan bildiğim bir yer yok ancak istanbulda hem bakım & tamir için usta hem de bluetooth vs. gibi ıvır zıvır işler için çok iyi tanıdığım yerler var, hepsi bmw çatlağı adamlar özenerek iş yapıyorlar.

 

benim ustam ümraniye sanayide "m power" isimli dükkandaki mesut usta. gözüm kapalı güvenirim, adam bmw araçları, özellikle de motorları en ince ayrıntısına kadar biliyor. kapısının önünde kaç tane F10 kasa bmw gördüğümü unuttum motorları sökülüp dağıtılmış tekrar baştan toplanmış şekilde. bir tane de kötü yorum yapan duymadım.

 

bir gün buraya yolun düşerse eğer, "ben siyah 540'ı olan manyağın arkadaşıyım" dersen :lol: ya da adımı verirsen direkt tanıyacaktır, ona göre muamele yapar & fiyat çeker. kendisine tamirler için bir şahin parası verdiğim için aramız çok iyidir :lol: hatta ben de gelebilirim yanına, evim yakın oralara.

 

İstanbul'a bir ara geleceğim. Araçla geldiğim zaman senin şu ustaya bir gözükeyim. Araç tam 60k'ya geldi bu arada. Servis bilgilerini şu BMW manyağı forumlardan bulayım.

 

Yine de belki İzmir'de de bir usta vardır diye tahmin ediyorum. Türkçe forumlardan biraz feedback almak lazım. 

 

Teşekkürler yanıt yazan herkese, bir gelişme olursa yazarım.

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Dün gece aracımı yanlış yere park edince, öğleyin gelip baktığımda aracın yerinde yeller esiyordu. Neyse bir şekilde cezamı ödeyip geri aldım aracı.

Fakat bazı sıkıntılar var.

1 gün önce bindiğim araçla bunun arasında sanki dağlar taşlar kadar fark var. 

Yolun en ince ayrıntısını hissediyorum içimde. Böyle değildi. Araç sanki savruluyormuş gibi bi hissiyat var. O eski yoldan hiç çıkmayacakmış hissiyatı çok azaldı. 

Daha önce sıklıkla kullandığım yola çıkınca farkettim bunları. 

Aracın dışardan bir hasarı yok, çiziktir, yamulmadır vs.

Ne diyorsunuz? Bir ara izin alıp yine bu işlerle ilgilencem. 

Pazar günü sabahtan, sırf otoparkçıların gazıyla alakasız hiçbir şeyi engellemeyen yerden araba çekenlerin de otoparkçılarla birlikte allah belasını versin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kmsi ne alemde aracın ? Bıraktığınızla geri aldığınız arasında çok fark var mı? Aracı bir şekilde çalıştırmış ve kullanmış olmaları ihtimali var mı diye merak ediyorum. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bmw'ler anahtarı olmadan çalışmaz.

 

lastikleri fazla şişirilmiş olabilir bir ihtimal. genelde o dediğin semptomlar lastik basıncı olması gerekenden fazla olduğunda olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Cuma günü bu işlerle uğraşacağım.

Psikolojik değil pek, araba bariz sağa kayıyor çünkü. Hatta sağdan rüzgar esmesine rağmen sağa kaydığına şahit oldum.

Lastik basıncını kontrol edecem, gerçi sensörü var ama devir farkından lastikte sorun olduğunu anlıyor sanırım. Lastiklerin hepsine birden bişey olduysa hata vermeyebilir diye tahmin ediyorum.

Haftaiçi kullanmıyorum aracı, sadece kampüs içinde git gel oluyor 2 dk'lık işler. O nedenle uğraşmadım. Zaten aracı alırken hasarsız aldığıma dair kağıt imzaladım. Dıştan çizik vs. hasar yoktu.

Rot balans yapılacak banko. Ayrıca alt takılmarı vs. de ustaya götürecem, var tanıdık bir usta.

Bobinlerden biri pert olmuştu geçenlerde değiştirmiştik. Usta'nın dediğine gire diğer bobinlerde eskimiş, vakti gelmiş, yolda bırakabilir dedi. Hepsini birden değiştirmeyi düşünüyordum zaten. Neyse durum böyle. Gelişme olursa yazarım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de 118i 2015 model makyajlı F20 kasa ile bu kervana katılmış oldum bu hafta.

Hayırlı olsun, Astra ne oldu Ozan hocam ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de 118i 2015 model makyajlı F20 kasa ile bu kervana katılmış oldum bu hafta.

 

Hayırlısı olsun, bunda da 1.6 170 hp lik motor var sanırım. Oldukça verimli bir motor, performans konusunda sizi üzmez diye düşünüyorum. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Astra'yı satıp yerine bunu aldım hocam. Motor olarak BMW'nin geliştirdiği yeni 3 silindirli turbo 136 hp gücündeki benzinli motor var. Eski 116i şimdi bir silindir sayısı eksilerek ama aynı güçte kalarak 118i oldu. Benzin sarfiyatı da eski modele göre daha düşük tabii.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok