Tyranny (10 Kasım 2016 / PC)
0

Bu konuda 4 mesaj var

RPG türünün önemli geliştirici firmalarından Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen Tyranny, 10 Kasım 2016 tarihinde çıkıyor. Obsidian Entertainment, önceki oyunu Pillars of Eternity'de olduğu gibi publisher olarak Paradox Interactive'i seçti. Pillars of Eternity'nin çıkışının ardından nispeten kısa bir geliştirme sürecinden geçen Tyranny, hikayesi ve kötü tarafı oynayabileceğimiz evreni ile türün sevenleri arasında beklenti yarattı. Tyranny hakkinda aşağıdaki linklerden bilgi alabilirsiniz:

 

http://www.tyrannygame.com/

 

https://blog.tyrannygame.com/

 

Oyunu, Steam üzerinden pre-order edebiliyorsunuz:

 

http://store.steampowered.com/app/362960/

 

Trailer:

 

 

 

 

RPG türünün en güzel hali olan izometrik RPG meraklılarını sevindirecek bir oyun geliyor sanırım.

ObiWan beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Normalde Obsidian oyunlarını indirim beklemeden alırım ama bu aylık oyun bütçemi Wasteland 3e bağladım. Obsidian boşa sıkmaz, en azından ilginç olacaktır diye düşünüyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Oyuna çıktığı gün başladım. Çok beğendiğmi söylemeliyim. 4 saat kadar oynadıktan sonra hikaye açısından hiç içime sinmeyen bir-iki karar aldım. Bu yüzden daha fazla ilerlemeden oyuna yeniden başlama kararı aldım. 4 saat oyun süresi boyunca görebildiklerim:

 

- Oyuna başlarken, oyundaki iki ana factiondan (The Disfavored ve The Scarlet Chorus) birinini tarafını seçerek ya da tarafsız olarak (story mode) önceden gelişimini tamamlamış karakter ile başlayabiliyorsunuz.  Ancak önümüze sunulan diğer seçenek yani Conquest ile oyunun başlama tarihininden  önceki olayları yönlendirerek hem hikayedeki yerimizi hem de iki ana faction ile ilişkilerimizi belirleyebiliyoruz. Karakter gelişiminin bu şekilde başlaması nadir görülen bir durum ve seçimlerimiz gerçekten hikayeyi, hikayedeki konumumuzu ve iki ana faction ile ilişkilerimi belirliyor.

 

- Hikaye ve bu hikayenin diyaloglar üzerinden anlatımı mükemmele yakın diyebilirim. Diyalog metinlerinde verilen "lore" referansları ile hikayeye iyice tanık oluyorsunuz. Tam bir Obsidian işi. Chris Avellone olmasa da Obsidian'ın "Avellonian" diye tabir edilen quest ve metin güzelliklerini burada görebiliyoruz. Bilindiği üzere Avellone, Pillars of Eternity sonrasında Obsidian'dan ayrılıp Larian Studios ile  Divinity: Original Sin II için çalışmaya başlamıştı.

 

- Diyaloglar ve diyaloglardaki seçimlerin ve tepkilerini, geçmişte yaşananlar, karakter özelliklerine göre şekilleniyor. En basit bir diyalog bile bazen bu şekilde devam ediyor. Bu da bir cRPG için iyi bir durum.

 

- Mevki, makam ve prestij sahibi bir "kötü" karakteri oynuyoruz ve iyi olmak zorunda olmamak, daha önce benzerini çok görmediğimiz bir özgürlük veriyor. Konumumuzdan dolayı istediğimiz gibi davranabiliyoruz. Bunu diyalog seçeneklerinde görebiliyor ve uygulayabiliyoruz.

 

- Oyunda bir sürü faction ve npc var. Bunlarla olan ilişkimiz (reputation) loyalty, fear, wrath gibi kategoriler ile tanımlanmış. Questler, diyalog seçenekleri vs. ile bu kategorilerin seviyelerini artırmak mümkün. Bu sayede faklı combat bonusları ve eğer bu faction üyeleri partimizde ise farklı "combat move" açmak mümkün. Bu mekanik biraz karışık görünse de yine çok nadir gördüğümüz bir durum.

 

- Combat kısmı Pillars of Eternity ile çok benzer görünmesine rağmen, her bir ability, her bir spell ve her bir combo move için cooldown olması ile epey farklılaşıyor. Özellikle combo move (yani iki parti üyesinin aynı anda özgün bir şekilde birlikte savaşması, savunması ya da birlikte büyü yapması) mekaniği, combat kısmına epey bir derinlik katmış. Bu da çok nadir görülen ve yanılmıyorsam Dragon Age: Origins'de gördüğümüz bir detaydı.

 

- Skill sistemi, Dragon Age: Origins'dekine benzer biçimde işliyor. Oyunda herhangi bir sınıf yok. Kullanılan skiller ve attributeler üzerinden level atlıyoruz. Mesela athletics gerektiren bir hamle yaptığımızda Athletics seviyesi artıyor ya da bir chesti açtığımızda Subterfuge seviyesi artıyor. Oyun bu detay ile Obivion ve Skyrim'i hatırlatıyor.

 

- Müzikler çok başarılı ve içinde bulunduğumuz dünyanın kasvetli, karamsar ve dramatik havasını iyi yansıtıyor. Seslendirme ise, diyalog ve metinlerin çok az bir kısmında var ve bu durum Pillars of Eternity'de de böyleydi maalesef. Bu ölçekte bir metnin ve diyalogların sesledirilmesinin maliyet açısından yüksek olabildiğini tahmin edebiliyorum. Ama eksik olması  aynı zamanda, oyuna eksi puan veriyor. 

 

Şu an için dikkatimi çeken detaylar bunlar. 

 

Artık çok sık görmediğimiz izometrik cRPG türünde yapılmış oyunlardan biri olan Tyranny,  türün 90'lı yılların sonu 2000'lerin başındaki klasiklerine yaklaşamıyor. Ancak, Fallout, Planescape: Torment, Icewind Dale ve Baldur's Gate gibi klasiklerin yaratıcısı Black Isle Studios ekibinin kurmuş olduğu Obsibidian Entertainment'in iflasın eşiğinden dönüp, önce Pillars of Eternity sonrasında Tyranny ile o döneme bir saygı duruşunda bulunduğunu söylemek herhalde yanlış olmaz. 

ObiWan and kman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Keşke bol vaktim olsa da şu RPG'lere geri dönebilsem. 

Çok fazla konsantrasyon istiyor ve günümüzde o konsantrasyonu sağlamak çok zor hayatın akışından dolayı.

Gençlik ve yaşlılık arasındaki ana ayırımlardan biri de bu sanırım...

stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok