CPU savaşları
4 4

Bu konuda 1.357 mesaj var

 

ResetButton bana 16 çekirdekli işlemcileri napacağız diye sormuştu. O zamandan beri araştırıyorum ve düşünüyorum.

 

Tamamen oyuncu gözüyle ve en az paraya en çok fps almak isteyen biri yaklaşımıyla diyebileceğim şey, ortada beklemenizi gerektirecek bir durum yok.

 

8 çekirdek / 16 thread bir işlemcinin gücünü bile kullabilecek çok az AAA oyun varken (bknz. GTA V, Battlefield 1), oyun sistemi için 16 çekirdekli bir işlemci, önümüzdeki 1-2 yılda da çıkacak çoğu oyunun bile şuanki 4 çekirdekli sistemlere göre dizayn edileceğini düşündüğümüzde pahalı kaçacaktır.

 

Şimdiden almak geleceğe yatırım olur diyebilirsiniz fakat oyunlar ve diğer günlük uygulamalar 16 çekirdekli bir işlemcinin getirdiklerinden faydalanabilecek düzeye geldiğinde (en az 2 yıl kanımca), aynı sayıda çekirdek, daha hızlı saat hızları veren ve en önemlisi daha ucuz olacak bir işlemci modeli ile ulaşılabilir olacaktır.

 

AMD, Ryzen ile elini çok güçlendirdi. Intel de tabii ki pazar payını kaptırmamak için skylake-x ve kabylake-x gibi işlere girişmiş durumda. Fakat şuan itibari ile fiyatları belli olmadığı için benim için hiçbir anlam ifade etmiyorlar. Intel mevcut fiyatlandırma politikasını kullanmayı düşünüyor olamaz, mutlaka indirim gelecektir ama ne oranda ? Benim tahminim indirim gelse de, aynı çekirdek sayısına sahip işlemciler karşılaştırıldığında, Intel, AMD'den yine de hatrı sayılır derecede pahalı olacaktır.

 

Şuan i7 7700k ve r7 1700x, 350 dolar seviyesinde oturuyorlar. Bu böyle iken AMD'nin bile 16 çekirdekli bir işlemciyi 1000 dolar altına vermeyeceğinden emin olabiliriz diyebilirim. intel'in ise 6 çekirdeki işlemcisinde 450 dolar, 8 çekirdekli işlemcisinde de 600 dolar gibi bir fiyat bekleyebiliriz. AMD'nin 10 çekirdekli işlemcisi de her halükarda 600 doların üstünde bir fiyatla gelecektir. Kendimize sormamız gereken soru, bir ev kullanıcısı olarak bu fiyat seviyelerine çıkmaya değecek bir şey var mı bizim için ?

 

Son kullanıcı önerilerimi bu noktada tekrarlamak istiyorum. Rahatlıkla 4 GHz hızında çalıştırabileceğiniz bir X370 - 1700x sistem ya da daha bütçe odaklı B350 - 1700 sistem, gelişmeler ne olursa olsun 3 sene mutlu edecek hatta 4. sene bile çok rahat idare edecektir. Ben açıkçası hiç kabylake-x neymiş falan beklenmeden ryzen sistem kurulması tarafındayım. 

 

Eğer rumuzunuz lawnmower ve bir sebepten AMD'den haz etmiyorsanız belki intel ne yapacak bekleyip görebilirsiniz. O noktada bile benim tavsiyem z170 anakart ve 6700k olur. Fiyat olarak da uyguna getirirsiniz ama çekirdek sayıları bu kadar artmaya başlarken 4 çekirdek sizi ne kadar süre daha memnun eder, bu konuda ryzen için verdiğim garantiden bahsetmek zor.

 

200 dolar seviyesinde işlemci almak için pazara çıkan arkadaşların işi ise oldukça kolay, intel'in bu noktada saçmaladığı zaten 7640k gibi 4 çekirdek / 4 thead bir işlemciyi i5 yerine i7 olarak adlandırmasından belli. Bu seviyede kimse parasını sokağa atmayacaktır ve gidip r5 alacaktır zaten...

 

-

 

Daha teknik bir değerlenme yapmak gerekirse, Ryzen 9 için ise en önemli konu bence infinity fabric ve çekirdeklerin nasıl kümelendiği olacak.

 

16 çekirdekli işlemciden örnek vermek gerekirse, eğer çekirdekler 8 + 8 olarak kümelenecekse çok sıkıntı olmayacaktır.

 

Fakat tahmin ediyorum ki 4+4+4+4 şeklinde olacaktır ve bu durumda infinity fabric'in ram'lerin veri yolunu kullanmasından dolayı, ram hızları çok önemli olacaktır.

 

Kısaca 16 çekirdekten yüksek performans almak için, pahalı ramler gerekecektir.

 

Eğer 10 çekirdekli model bile 3+3+2+2 şeklinde gelecekse, tahminim aynı ram hızı ile r7 modellerinin üstünde çok fazla bir şey koyamayacaktır.

 

 

 

ResetButton, Thustu and pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@stardust, bu güzel yorumun için çok teşekkürler. Ryzen henüz çıkmadan Intel'in (daha doğrusu yönlendirdiği site-haber kaynaklarının) en ciddi olarak savunduğu şey oyun kullanıcıları için Ryzen'in hüsran olacağı, bu fiyatlara alınan 8 çekirdekli işlemcilerin aslında gereksiz çekirdek sayısı barındırdığıydı. Kısmen haklılık payı olsa da fazladan olan çekirdeklerin gereksiz olmadığı birkaç aylık macera sonrası anlaşılmaya başlandı. Herşeyden önce sadece ve sadece oyun kullanmak için bilgisayarını açan kişi sayısı kadar günlük işleri arasında resim-video işleme yapan kişi vardır. Bu sayının ısrarla çok düşük olduğu gösterilmeye çalışılsa da durum böyle değil. Render denince akla sadece 3D modelleme yapan grafikerler gelse de bilgisayar başındayken handbrake (veya muadil başka bir video işleme aracı) kullanıyorsanız render tuşuna bastığınızda 3 dakika yerine 2 dakika bekliyorsanız bu bir başarıdır ve günlük bilgisayar kullanımında insana çok fazla rahatlık hissettirir. Kısacası sadece bu işten para kazanan biri olmasanız da o çekirdekler iyidir. 8 çekirdek sonrasında durumun ne olacağını ise fiyatlar belirleyecek. AMD'nin 16 çekirdekli işlemciyi 1000 usd altında satması mümkün mü bilemiyorum ancak platformuyla beraber Intel'den daha ucuza satmayı başarabilirse Intel'i kıvrandırır. Bunun bizim için ne önemi var ? Rekabet olan her yerde indirim olacaktır. AMD'nin başarılı olması bu yüzden hepimiz için önemli. 16 çekirdek bizim gibi son kullanıcıları etkilemez ancak 8 çekirdekte alınabilir tek tercih şu an için Ryzen ve Intel'i bu şekilde zorlamış olması bile sevindirici.

stardust and Thustu beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, stardust said:

 

16 çekirdekli işlemciden örnek vermek gerekirse, eğer çekirdekler 8 + 8 olarak kümelenecekse çok sıkıntı olmayacaktır.

 

Fakat tahmin ediyorum ki 4+4+4+4 şeklinde olacaktır ve bu durumda infinity fabric'in ram'lerin veri yolunu kullanmasından dolayı, ram hızları çok önemli olacaktır.

 

Kısaca 16 çekirdekten yüksek performans almak için, pahalı ramler gerekecektir.

 

Eğer 10 çekirdekli model bile 3+3+2+2 şeklinde gelecekse, tahminim aynı ram hızı ile r7 modellerinin üstünde çok fazla bir şey koyamayacaktır.

 

Genel kanı simetrik kümeler kullanılacağı yönünde, yani 16 çekirdek 8+8, 12 çekirdek 6+6, 10 çekirdek 5+5 şeklinde. Zaten 4'lü bellek kontrolcü olacağı duyurusu da bunu destekliyor.

pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

bu video i7-2500k ve i7-2600k sahipleri için oldukça faydalı olacaktır zira direkt i7-7700k ve ryzen 1700 işlemcilerle kıyaslama imkanı sunuyor.

 

gerçi bu gamernexus ne ayak hala çözemedim, ryzen'in başarısı bariz ortada iken, özellikle oyun öncelikli sistemler için i7-7700k daha "futureproof" (02:25) gibi sözler söylüyorlar.

 

yahu arkadaş 4 çekirdekli işlemcinin artık ne geleceği var, evet mevcut oyunlarda 7700k üstüne yok ama fazla çekirdek ve thread'lerden faydalanan her yeni oyun çıktığında 8 çekirdekli ryzen'ler 4 çekirdekli i7'leri gömmeye başlayacak, bu herifler intel'den para mı aldılar acaba, tipini de tutmadım zaten bu uzun saçlı zibidinin :D

 

ps: izledikçe sinir oluyorum herif 4.7 GHz overclock'lu i7-2600k ile stock r7 1700'ü karşılaştırıyor... overclocklu ryzen en tepeden onlara bakarken...

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Çekirdek sayısı desteği diye birşey olmadığından bahsetti @ChipArchitect

 

O noktada artık yazılım tarafı ne kadar paralel işlem yapmaya çalışırsa işin yük durumuna göre çekirdeklere yayma işi tamamen Windows Scheduler'a ait bir iş diye düşünüyorum.

 

Yani 4C/8T işlemcinin artık tıkanacağı yük seviyesinde oyunlar gelmesi gerekli sanırım bu noktada Ryzen'in farkını ortaya koyabilmesi için.

T800 tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
9 minutes ago, T800 said:

Çekirdek sayısı desteği diye birşey olmadığından bahsetti @ChipArchitect

 

O noktada artık yazılım tarafı ne kadar paralel işlem yapmaya çalışırsa işin yük durumuna göre çekirdeklere yayma işi tamamen Windows Scheduler'a ait bir iş diye düşünüyorum.

 

ChipArchitect işin teknik yönünü daha iyi değerlendirir, ona diyecek bir şey yok.

 

fakat aynı gamersnexus'un "ryzen revisit" video'su var, ryzen çıktığından beri gelen, bios update, windows update, ram hızlarını arttırabilme ve en nihayetinde oyunlara gelen güncellemelerle bile ryzen'in daha şimdiden ortalama %5'e varan bir performans artışından bahsediliyor.

 

şimdi hangimiz oyun oynamak için 1000 dolara 6900k aldık ki? sonuçta oyun motorları 4 çekirdek, 8 thread'e optimize edilerek programlanıyor, bu bence bal gibi ortada. Ben iddamı hala sürdürüyorum gelecekte 7700k'nın nefesinin yetmediği yerlerde 8 çekirdekli ryzen'lar hala yeni uygulama ve oyunlarla başa çıkabiliyor olacak.

 

bahsettiğim video:

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yok öyledir o zaten ona diyecek birşey yok.  Benim tahminim de oyun yazılımlarının 4C/8T işlemcilerin altından kalkamayacağı şekilde yazılmadığı.

 

Ancak işte daha gelişmiş, daha karmaşık yazılımı ortaya koymak da ek bir yük, masraf değil mi firmalar için ?

 

Bunun ar-ge, eleman, test süreci falan daha bir yük olmaz mı firmalara ?

 

Çok bildiğimden değil elbette bu yazdıklarım, sonuç olarak hariçten gazel okumayayım.:)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İşte AMD bence bu kısır döngüyü kırdı ryzen ile, yazılım firmaları da, hatta microsoft bile artık daha geniş kitlenin kullandığı programlar ve oyunlarda 8 çekirdek ve üstü işlemcilere daha iyi optimizasyon sunmak zorundalar.

 

zaten 8 çekirdeğe optimize olsa bu video'larda test ettikleri oyunlarda 6900k ezip geçmeliydi di mi bütün işlemcileri, ama hayır işte bakıldığında overcloklu i7-7700k, yani çekirdek saat hızı en hızlı 4 çekirdekli işlemci hepsinin üstünde.

 

benim burdan anladığım oyunlar bu devrin işlemcileri olan 4 çekirdeğe optimize ama bugün ryzen alan adam belki 7700k'den %5 ila 10 daha düşük performans görecek ama 1 sene sonra çıkan oyun motorları 8 çekirdeğe optimize olduğunda %50 daha iyi olacak performansı.

 

ben açıkçası geleceğe yatırım olarak görüyorum ryzen'i.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bir noktanın daha altını çizmek gerekir ki, o da gamersnexus bu karşılaştırmaların hepsini 1080p'de yapmış oyuncuların çoğu hala 1080p monitörlerde oynuyor diyerek.

 

o yüzden de doğal olarak 2600k hala iş görüyor gibi bir sonuç çıkmış ortaya, iş görmüyor değil tabii ki ama bence 1440p ve 4K'da bu testler yapılsa yeni nesil işlemciler ve özellikle ryzen daha üstte olurdu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Cekirdek sayisi destegi diye birsey yok derken temel CAD ve ofis uygulamalari, hatta cogu oyunlar gibi uygulamalarda paralelize edilebilen her seyin 2017 yili itibariyle zaten paralelize edildigini, 2 cekirdek icin uygulama optimize etmek ile 4-8 cekirdek icin etmek arasinda programlama acisindan bir fark olmadigini belirtmeye calistim. En az 10 senedir zaten cogu uygulama eger birden fazla islemciyle bolusturulebilecek bir is varsa "sistemde kac tane islemci varsa bu isi onlara bol" diyerek calisiyor. "2 cekirdek varsa soyle yap, 4 varsa soyle, 8 varsa soyle yap" demiyor.

 

Ama bilimsel literaturdeki uygulamala analizlerine bakinca cogu masaustu uygulamanin 6-8 cekirdekten sonrasini etkin kullanamadigini goruyoruz. Bunun programlama ile ya da oyunun "cok cekirdek desteklememesi" ile bir ilgisi yok. Cekirdek sayisi belli bir sayiyi gectikten sonra programin paralel kesimini yonetmek / veriyi organize etmenin getirdigi is yukunun artmasi, paralelizasyonun getirdigi performans artisini buyuk olcude goturuyor.  Yani mevcut masaustu uygulamalarinda ve oyunlarda simdilik 8 cekirdek ve ustunu etkin sekilde kullanacak kadar paralellik firsati yok gibi. Ileride VR, oyunlarda AI vs. yayginlastikca belki durum degisir; o zaman Ryzen ve benzeri islemcilerin masaustunde daha avantajli oldugunu gorebiliriz. 

 

Esasen "Ryzen diye birsey olmadigini" , daha dogrusu onumuzdeki aylarda piyasaya cikacak EPYC (eski adiyla Naples) server islemcisi ile Ryzen'in ayni cip oldugunu, bu islemcinin temelde bir server islemcisi olarak tasarlandigini akildan cikarmamak lazim. Iki ayri islemci gelistirecek finansal kaynaklari olmadigi icin Naples tasarimini birkac ay onceden masaustu kullanicilarina satmaya baslayip, hem uc bes kurus kazaniyor, hem de server piyasasina tekrar girebilmek icin gereken kapsamli platform testlerini yapiyor, hata ayiklamaya devam ediyorlar gibi geliyor bana. EPYC'den kazanacaklari paranin yaninda Ryzen gelirinin lafi bile olmayacak. Bu bakimdan Ryzen kullanicilari temelde EPYC platformunun "gamma tester"'lari gibi bir sey ;-)  I

 

slemcinin tasarim onceligi cok yuksek miktarda cekirdegi etkin kullanabilen server is yukleri oldugu icin oyunlar/masaustu uygulamalar gibi tek cekirdek hizinin daha onemli oldugu is yuklerinde biraz dezavantajli olmasinin kimseyi sasirtmamasi lazim. 

 

 

  

ChipArchitect tarafından düzenlendi
JardeL beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
bir noktanın daha altını çizmek gerekir ki, o da gamersnexus bu karşılaştırmaların hepsini 1080p'de yapmış oyuncuların çoğu hala 1080p monitörlerde oynuyor diyerek.
 
o yüzden de doğal olarak 2600k hala iş görüyor gibi bir sonuç çıkmış ortaya, iş görmüyor değil tabii ki ama bence 1440p ve 4K'da bu testler yapılsa yeni nesil işlemciler ve özellikle ryzen daha üstte olurdu.



İyi de çözünürlük arttıkça bildiğin üzere ekran kartı darboğazı olusur .. aslında söylediğinin tam tersi....

Yani zaten asıl farkı ancak bu çözünürlükte gösterebilir işlemciler.. Çözünürlük yükseldikçe farklar iyice neglicible olacaktır oyunlarda..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, Narcissus said:

İyi de çözünürlük arttıkça bildiğin üzere ekran kartı darboğazı olusur .. aslında söylediğinin tam tersi....

Yani zaten asıl farkı ancak bu çözünürlükte gösterebilir işlemciler.. Çözünürlük yükseldikçe farklar iyice neglicible olacaktır oyunlarda..

 

Orası teoride öyle ama pratikte de bir görsek iyi olurdu.

 

3 hours ago, ChipArchitect said:

Ama bilimsel literaturdeki uygulamala analizlerine bakinca cogu masaustu uygulamanin 6-8 cekirdekten sonrasini etkin kullanamadigini goruyoruz. Bunun programlama ile ya da oyunun "cok cekirdek desteklememesi" ile bir ilgisi yok. Cekirdek sayisi belli bir sayiyi gectikten sonra programin paralel kesimini yonetmek / veriyi organize etmenin getirdigi is yukunun artmasi, paralelizasyonun getirdigi performans artisini buyuk olcude goturuyor.  Yani mevcut masaustu uygulamalarinda ve oyunlarda simdilik 8 cekirdek ve ustunu etkin sekilde kullanacak kadar paralellik firsati yok gibi. Ileride VR, oyunlarda AI vs. yayginlastikca belki durum degisir; o zaman Ryzen ve benzeri islemcilerin masaustunde daha avantajli oldugunu gorebiliriz. 

 

Bazı oyunlarda SMT kapatmanın fayda etmesi de bu yüzden sanırım, 16 tane thread var ve oyunun motoru bol bulunca kime ne iş yaptıracağını şaşırıyor, ona buna böleyim derken pek fayda etmiyor. tamamen amatör yorumum.

 

Zaten Ryzen'i geçtim, bana kalırsa zaten 8 çekirdek / 16 thread verimli kullanabiliyor olsalar özellikle battlefield 1 gibi işlemci performansının öne çıktığı bir oyunda 6900k nın 6700k'ya açık ara fark atması gerekirdi ama burdaki tabloya baktığımızda çok az bir fark görebiliyoruz:

 

CPU1440p.jpg

 

http://techbuyersguru.com/battlefield-1-benchmarked-6600k-6700k-6900k-and-r9-270x-through-titan-x?page=1

 

Bu da saçma sapan bir video ama başta 6900k'nın oyun dışı uygulamalarda açık ara fark atarken, oyun benchmarklarına geçince 7700k'nın öne çıkıyor olması beni destekler nitelikte:

 

 

Ben ryzen'in oyun performansının ileride daha iyi belli olacağına inanıyorum.

pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bench2.JPG

 

bench.JPG

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-amd-ryzen-7-1800x-review

 

Zaten forumda da yapıp yayınlıyoruz tesleri ama tarafsız olması açısından size 2 tane tablo.

 

Cinebench ve Handbrake'de 6900k'nın 7700k'ya üstünlüğü bariz belli iken alt tabloda oyunlara geçtiğimizde 7700k, 6900k ile olan farkı kapadığı gibi çoğu yerde öne bile geçiyor. İşin teknik detayına hiç girmeden, bu tablo bana oyunların şuan itibari ile 8 çekirdek / 16 thread bir işlemciyi verimli kullanamıyor olduğunu kanıtlar nitelikte. Bunun başka bir mantıklı açıklaması olamaz, Görüldüğü üzere adamlar herhangi bir GPU darboğazı olmasın diye hem 1080p çözünürlükte hem de Titan X kart ile test yapmışlar.

 

Tekrar sadede gelirsem benim gördüğüm AMD sonuçta öyle ya da böyle Intel'in elini zorladı. Yoksa meydan intel'e kalmıştı ve senelerdir istediği gibi at koşturuyordu. Şuan 300-330 dolara bir işlemci alıp, en fazla 1-2 saat uğraşma ile 3.9 - 4 GHz seviyesine overclok olup, rakip markanın 1000 dolara sattığı muadil işlemcinin üstünde performans veriyorsa bu sırf benim değil herkesin gözünde başarı olmalıdır. Oyunlar açısında da görülen o ki AMD'nin bir yetersizliği gibi bir durum yok. Evet, tek çekirdek hızı olarak intel'i yakalayamadılar ve az çekirdek kullanan oyunlarda bu yüzden 7700k "şimdilik" önde. Eğer oyunlar 8 çekirdeğin hakkını verebilseydi zaten en başta 6900k ile 7700k arasında büyük bir fark görmemiz gerekirdi, fakat yok. O yüzden dediğim gibi ryzen'in oyun performansı önümüzdeki aylarda daha iyi anlaşılacak.

pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Super computer top 500 sıralamasına bakınca ilk  sırada Çin yapımı super bilgisayar var . Bunun önemli yanı eskiden olduğu gibi intel , Amd işlemci değil, Çin yapımı işlemci kullanılıyor.

https://www.top500.org/lists/2016/11/

https://www.wikiwand.com/en/SW26010

 

Bu işlemcileri sunucu pazarında satma şansları yok mu? Çinli bir üretici de sunucular, workstation lar için işlemci üretip rekabet dahil olamaz mı?

 

Arm işlemcilerin performans kaybı olmadan Windows10 ve uygulamaları çalıştıracağı haberi var. Windows tabletlerde belki görürüz arm işlemci, Intel'i ne kadar tehdit eder bu?

https://techreport.com/news/31908/windows-10-on-arm-could-run-x86-apps-seamlessly-at-native-speed

 

Ryzen tartışmasına dönersek , 7700k ile Ryzen 1700x arasında seçim yapacak olsam Ryzen den yana kullanırım. Daha iyisi acelesi yoksa 2-3 ay beklerim.

ResetButton tarafından düzenlendi
pentaman beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

INTEL'in Ryzen'e karşı getireceği hamle i9 serisinden haberler gelmeye başlamış. tabloydu bilgiydi vs yorumlanacak birşey yok gördüğüm kadarıyla, söylenebilecek tek şey intel'in hareketlendiği hemen birşeyler yapacak kadar hızlı olduğu. neticede 3 ay önce çıktı.

 

Kaynak= https://www.donanimhaber.com/islemci/haberleri/intel-Core-i97900X-benchmark-sonuclari-sizdirildi.htm

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

INTEL'in boş kalmamak ve çekirdek meraklılarının aklı AMD'ye gitmesin diye 18C/36T tepe model getirmesi harika olur. AMD'nin karşılığı daha fazla çekirdekli modeller olacağı için 2020'ye kadar ortam şenlik alanı olacak.:mrgreen: 

 

Seneye bu vakitler çift soket bir sisteme geçme planım vardı, malum emektar CM Stacker'ı yıllardır %50 kapasite ile dolduruyorduk. Gelişmeler güzel olacak.:icon_dance:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sektöre devamlı bir yarış lazım. Geçtiğimiz donemlerde hız yarışı vardi simdi çekirdek yarışı var. Ancak bu yarışların galibi hiçbir zaman kullanıcı değil. Cok çekirdeğin daha doğrusu bu kadar cok çekirdeğin kimseye faydası yok. Yakin zamanda da olacağını düşünmüyorum. 

 

Çeşitli istatistiklere bakıldığında hali hazırda varolan makine parklarında ağırlık göreceli eski işlemciler veya guncel ekonomik işlemcilerde olduğu icin yazılımlar ve oyunlar cok uzun zaman bunlara gore optimize edilecektir... Sonuçta daha fazla çekirdek daha fazla perfomans için alisveris etmek isteyenler daha yüksek fiyatlar ödemek zorunda kalacaklar maalesef... 

 

Sanirim bunun en önemli sebebi bilgisayarın bir öncelik olmaktan çıkıp ciddi bir hobi haline gelmesi. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

Yukarıdaki tabloda yer almayan birkaç bilgi netleşmiş.
 

P0RWr8)

Kaynak= http://www.3dcenter.org/

 

 

@hakancez  Çok çekirdeğin oyunlardaki etkinliğinin sınırlı olduğu şu anakadar gördüğümüz tüm detaylı testlerde kanıtlandı, aynı şekilde işlem gücüne ihtiyaç duyan sanallaştırma, rendering, imaj&Video işleme uygulamalarında ise bu potansiyelin kullanıldığını gördük, illaki eksikler vardır fakat artık çok çekirdeğin daha etkin kullanılması bir zorunluluk olacak. Uzun bir süre çekirdek muhabbetleri alıp gidecek.:zuh:

mehmetclk tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

7820X fena değimiş. Yakında benchmarkları çıkar. Yine de 1700X ile olan fiyat farkına değecek mi bakalım.  AMD'de hafif fiyat ayarlaması yapabilir. 

 

Microsoft, Purdue collaborate to advance quantum computing

https://www.purdue.edu/newsroom/releases/2017/Q2/microsoft,-purdue-collaborate-to-advance-quantum-computing-.html

 

Yukarda dünyanın en hızlı süper bilgisayarı ile ilgili link verdim. Çin'de tasarlanmış işlemciler kullanılmış. Bu işlemciileri tek bilgisayarda kullanmak için tasarlamıyorlardır herhalde, workstation, Server işlemcisi olarak piyasaya çıkıp çıkmayacağı ile ilgili bir bilgi var mı?  Esas öyle bir güçlü rekabet olur gibi geliyor bana.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, ResetButton said:

 

Yukarda dünyanın en hızlı süper bilgisayarı ile ilgili link verdim. Çin'de tasarlanmış işlemciler kullanılmış. Bu işlemciileri tek bilgisayarda kullanmak için tasarlamıyorlardır herhalde, workstation, Server işlemcisi olarak piyasaya çıkıp çıkmayacağı ile ilgili bir bilgi var mı?  Esas öyle bir güçlü rekabet olur gibi geliyor bana.

 

Bu seviyedeki mevcut Cin islemci tasarimi girisimlerinin cogunun arkasinda devlet ve silahli kuvvetler oldugu icin server piyasasina vs. acilmak gibi bir planlari ya da kar elde etme kaygilari oldugunu pek sanmiyorum. Bir milyar kusur insaniniz ve bu kadar cok paraniz olunca boyle seyler yapabiliyorsunuz iste ;-)

 

Kendi programlama ortamina sahip, mevcut ekosistem / geriye uyumluluk / eski kullanici tabani vs. gibi tasalari olmayan; devletin keseyi acarak destekledigi bir superbilgisayar icin islemci tasarlamak ile piyasada yaygin olarak kabul gorecek bir server islemcisi tasarlamak ayni seyler degil. NEC, Toshiba vs. gibi Japon sirketleri de kendi superbilgisayarlari icin yillardir islemciler tasarliyorlar ama hic birisi server piyasasina falan girmeye yeltenmedi. Baska basliklarda soyledigim gibi o piyasaya girip tutunmak ARM vs. gibi yaygin mimarilere bile kismet olmayacakken o is biraz zor.

 

Ama Cin devleti cikip "5 sene sure veriyorum, bu topraklardaki hic bir data center'da Cin mali falanca mimariyi kullanmayan sistem kalmayacak" falan gibi bir ultimatom verirse durum degisebilir. Daha once aynisini Wi-Fi ve cep telefonu (TD-SCDMA) konusunda yaptilar. Demokrasilerde care tukenmeyebilir, ama demokrasinin olmadigi yerlerde de baska kimsenin uygulayamayacagi careler ortaya cikabiliyor :-)  

ChipArchitect tarafından düzenlendi
JardeL beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Dogrudur sizin kadar takip etmiyorum ama Intel sitesine gore Z270 chipset Q1 2017'de cikmis, aradan daha 6 ay gecmeden "bundan vazgeciyoruz 6 ay sonra baska chipsete geciyoruz" denince sasirdim... Su an Z270 olu yatirim modunda... 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
4 4

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok