Online vs mağaza
0

Bu konuda 68 mesaj var

PC toplayacam ve nereden almam konusunda siz ahalinin tavsiyelerine ihtiyacım var :) (akakçe.com'dan açıp en ucuzlarını online almak şu andaki düşüncem)

çekincem parçaların bozulma durumunda. online aldığımız yerler parça değişim/onarımında fiziki mağazalara (mesela vatan bilgisayar) göre nasıllar?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PC toplayacaksanız Inventus ilk seçeneğiniz olsun derim. Bunun dışında eli yüzü düzgün, sorun çıktığında uğraştırsalar da en azından muhattap bulabileceğiniz yer Vatan'dır.

 

Parçaları Inventus'tan alırsanız bilgisayarı toplayıp, test edip size öyle gönderiyorlar. Vatan'da da bilgisayarı ücretsiz toplatmanız mümkün. Böyle yaparak en azından montaj aşamasında sıkıntı çıkaran ürünleri daha mağazadayken değiştirme imkanınız olur. Diğer türlü parçalar tek tek size geldikten sonra, montajını siz yaptığınızda sorun çıkarsa teknik servis raporu vs. 20 gün beklersiniz sorunlu parça değişimi için.

Rj0lnir, infestor and AlperD beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vatan'dan alırsanız, bir parçada sorun çıkarsa genelde hemen mağazadaki teknik serviste deneyip, değiştirebiliyorlar. 

inventus ile ben de sorun yaşamadım, bir ara eksi de aksi kampanya vardı kendileri hakkında ama sanalmarketim ile de sorunum olmadı.   Fiyatı uygunsa hepsiburada da kötü değil.

 

Son bilgisayarımın her parçasını başka mağazadan aldım, aradıklarım bir mağazada yoktu, ilk 30 günden sonra pek mağaza/online fark etmiyor ,  sorun çıktığında ithal eden firmaya bağlı garanti .  

 

Şimdi parça almam gerektiğinde önce amazon'a bakıyorum.  Sistemin çalışması için min parçaları alıp, geri kalanı için black friday'i beklemek de bir strateji olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Eksen Bilgisayar ve Webdenal ın fiyatları da fena olmuyor. Kendi sitesinden almayım sorun çıkar vs. diyorsanız N11 de mağazaları da var, sorun çıkarsa alışverişi onaylamayıp geri gönderirsiniz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Inventus 'a iyi diyorlar, ben kasa vs. almıştım, memnun da kaldım, yalnız fiyatları hep Vatan 'a göre biraz yüksekti, bilmiyorum şimdi durum nedir tabii. 

 

Tek uyaracağım konu, Vatan 'ın çok mağazası olmasına vs. kanıp kurumsal bir yer yanılgısına düşmeyin, buradan daha önce yaptığım bazı alışverişlerde iadede inanılmaz sıkıntı yaşadım, artık kişisel olarak insanlara ulaşıp ekstra çaba göstermeye dökmeseydim mağdur da olacaktım, müşteri hizmetleri kötü ötesi kötü. Herhangi bir sıkıntı çıkarsa kolay kolay geri almazlar, alınınca distribütöre gider, o distribütör mesela Penta ise yandınız (olmaması için işin yoksa distribütör soruşturman lazım Internet 'ten) kaç defa başıma geldiği üzere göz göre göre bozuk, sorunlu ürünü çat diye kapınızda sağlam etiketiyle bulursunuz. O vakitten sonrası da artık yasal olarak hak arama yollarına giriyor ki, siz o hakkı alana kadar yapacağınız buildin modası geçer. Buradan aldığım ve alındığı anda sorunlu 3-4 ürün olmuştur en az, sorunsuz şekilde iade etmeyi başardığımı hiç hatırlamıyorum, sanırım bir sefer camlı baskül almıştım mağazadan çıkmadan kutudan paramparça çıkmıştı, onu geri aldılar sadece. 

 

İmkan varsa Amazon 'dan alın. Geri göndermesi beklemesi falan dert gibi geliyor ilk bakışta ama burada çekeceğiniz strese ve ürünlerin defalarca git/gel/git/gel yaparak harcanacak vakitte istediğiniz gibi değişim de yaptırırsınız iade de alırsınız.

 

Netice itibariyle: Yasalar belli, hizmet çoğu yerde felaket. Online ya da mağazadan almanız zaten size uygulanacak prosedürü neredeyse hiç değiştirmiyor, her şekilde sorun yaşatılır zaten, Online alıp geçin.

infestor and TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İnventus ve Sanalmarketim'den alışveriş yapıyorum PC parçaları için. Özellikle toplanan PC'yi test edip göndermeleri konusunda İnventus başarılı. Teknobiyotik de iyiydi bir ara ama şimdi nasıldır bilemiyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Inventus, Sanalmarketim ve Eksen Bilgisayar'dan alışveriş yaptım. Hiçbir sorun yaşamadım. Inventus'tan iki kere farklı zamanlarda internet üzerinden parçaları kendim seçip toplama bilgisayar aldım. Konfigürasyonları test ettiler. Birinde anakart-bellek uyumsuzluğu bulundu. Fiyat olarak daha ucuz olan anakartı önerdiler. Fiyat farkı hesabıma iade edildi. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sanalmarketim eskiden bana yakındı ,ben de gidip elden alıyordum. İyi denecek yerlerdendi.

 

Hiçbirinden fazla virşey beklememek lazım, sonuçta ithalatçı ve servisle sınırlılar. Servis sorun çıkardığında ki çıkarıyor yapabilecekleri fazla virşey yok.

 

Daha çok hangi marka alınmalı ve servis kalitelerini konuşmak lazım.

Mesela seasonic tüm testlerde başarılı ama burdaki servisi çok yavaş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

inventusu tavsiye ederim. topladigim sistemde psu nun normal olan sesini kisisel olarak begenmedigim durumda hemen geri alırız degistiriz demişlerdi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Inventus 'a iyi diyorlar, ben kasa vs. almıştım, memnun da kaldım, yalnız fiyatları hep Vatan 'a göre biraz yüksekti, bilmiyorum şimdi durum nedir tabii. 

 

Tek uyaracağım konu, Vatan 'ın çok mağazası olmasına vs. kanıp kurumsal bir yer yanılgısına düşmeyin, buradan daha önce yaptığım bazı alışverişlerde iadede inanılmaz sıkıntı yaşadım, artık kişisel olarak insanlara ulaşıp ekstra çaba göstermeye dökmeseydim mağdur da olacaktım, müşteri hizmetleri kötü ötesi kötü. Herhangi bir sıkıntı çıkarsa kolay kolay geri almazlar, alınınca distribütöre gider, o distribütör mesela Penta ise yandınız (olmaması için işin yoksa distribütör soruşturman lazım Internet 'ten) kaç defa başıma geldiği üzere göz göre göre bozuk, sorunlu ürünü çat diye kapınızda sağlam etiketiyle bulursunuz. O vakitten sonrası da artık yasal olarak hak arama yollarına giriyor ki, siz o hakkı alana kadar yapacağınız buildin modası geçer. Buradan aldığım ve alındığı anda sorunlu 3-4 ürün olmuştur en az, sorunsuz şekilde iade etmeyi başardığımı hiç hatırlamıyorum, sanırım bir sefer camlı baskül almıştım mağazadan çıkmadan kutudan paramparça çıkmıştı, onu geri aldılar sadece. 

 

İmkan varsa Amazon 'dan alın. Geri göndermesi beklemesi falan dert gibi geliyor ilk bakışta ama burada çekeceğiniz strese ve ürünlerin defalarca git/gel/git/gel yaparak harcanacak vakitte istediğiniz gibi değişim de yaptırırsınız iade de alırsınız.

 

Netice itibariyle: Yasalar belli, hizmet çoğu yerde felaket. Online ya da mağazadan almanız zaten size uygulanacak prosedürü neredeyse hiç değiştirmiyor, her şekilde sorun yaşatılır zaten, Online alıp geçin.

 

 

Vatan'dan alırsanız, bir parçada sorun çıkarsa genelde hemen mağazadaki teknik serviste deneyip, değiştirebiliyorlar. 

inventus ile ben de sorun yaşamadım, bir ara eksi de aksi kampanya vardı kendileri hakkında ama sanalmarketim ile de sorunum olmadı.   Fiyatı uygunsa hepsiburada da kötü değil.

 

Son bilgisayarımın her parçasını başka mağazadan aldım, aradıklarım bir mağazada yoktu, ilk 30 günden sonra pek mağaza/online fark etmiyor ,  sorun çıktığında ithal eden firmaya bağlı garanti .  

 

Şimdi parça almam gerektiğinde önce amazon'a bakıyorum.  Sistemin çalışması için min parçaları alıp, geri kalanı için black friday'i beklemek de bir strateji olabilir.

 

hangi amazon'u kastediyorsunuz? .com mu yoksa co.uk mi? nakliyat olarak co.uk daha az masrafli ve hizlidir diye dusunuyorum (duh :))

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

amazon.com . Kargo hızı ve maliyeti pek fark etmiyor. 

Aradığınız ürün com 'da yoksa , amazon.uk , amazon.de 'e de bakılabilir. 

 

Aynen AranelSurion 'un söylediği gibi . Vatan'da bir kere arızalı ekran kartını iade etmiştim. 7 ay kadar sürmüştü. Sadece süre değil , çok da uğraştırıyor. Amazon'dan almış olam arızalı ürünü iade için  geri yollar, yenisini sipariş ederdim. 5-10 günde yeni kartı almış olurdum.

Haklı olduğunuz ve istismar etmediğiniz sürece Amazon her sorunu chat te çok kısa zamanda çözüyor.   Burdaki mağazalardan alışveriş yapmak için hiç bir neden görmüyorum. 

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

amazon.com . Kargo hızı ve maliyeti pek fark etmiyor. 

Aradığınız ürün com 'da yoksa , amazon.uk , amazon.de 'e de bakılabilir. 

 

Aynen AranelSurion 'un söylediği gibi . Vatan'da bir kere arızalı ekran kartını iade etmiştim. 7 ay kadar sürmüştü. Sadece süre değil , çok da uğraştırıyor. Amazon'dan almış olam arızalı ürünü iade için  geri yollar, yenisini sipariş ederdim. 5-10 günde yeni kartı almış olurdum.

Haklı olduğunuz ve istismar etmediğiniz sürece Amazon her sorunu chat te çok kısa zamanda çözüyor.   Burdaki mağazalardan alışveriş yapmak için hiç bir neden görmüyorum. 

 

mal turkiye'ye girerken gumruk sikinti oluyor mu peki? 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@infestor amazon başlığını takip etmeyen bir chw kullanıcısı ile karşı karşıyayız :) 

 

Gümrük sıkıntı olmuyor , daha geçen gün koca monitor kapıma geldi . Amazon sorunları çözüyor sizin adınıza , hatta ilgili başlığı takip ederseniz gümrüğün avantaj bile olabildiğini görebilirsiniz.   

infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@infestor amazon başlığını takip etmeyen bir chw kullanıcısı ile karşı karşıyayız :)

 

Gümrük sıkıntı olmuyor , daha geçen gün koca monitor kapıma geldi . Amazon sorunları çözüyor sizin adınıza , hatta ilgili başlığı takip ederseniz gümrüğün avantaj bile olabildiğini görebilirsiniz.   

 

biraz magara.avi olacak ama:

  • hangi baslik? link alayim :)
  • amazon'dan alisverislerde $100 ustune feci gumruk sokuyorlar diye biliyorum. o yuzden hic mi hic niyetlenmedim. mesela $1000lik parca alip bunun %20ini falan gumruk odemek cok sikinti olur diye dusundum....dusundum ama turkiye fiyatiyla hic karsilastirmadigim icin "kesin pahali gelir" diye kesip atmistim

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

%20 vergi alınsa bile tr'den daha ucuza gelebiliyor bir çok ürün.

 

yukarıda da bir çok defa bahsedildiği gibi ben de aynı fiyat olsa bile amazondan alıyorum; tr'nin boktan müşteri hizmetleri ve hak/hukuk zihniyetinden çok sıkıldım çünkü, hiç bir iş sıkıntısız çözülemiyor.

 

amazona kıyasla hiçbirinin müşteri hizmetleri 5 para etmez ne yazık ki.

 

o yüzden online al derim ve amazondan al derim.

infestor and AlperD beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

 

biraz magara.avi olacak ama:

  • hangi baslik? link alayim :)
  • amazon'dan alisverislerde $100 ustune feci gumruk sokuyorlar diye biliyorum. o yuzden hic mi hic niyetlenmedim. mesela $1000lik parca alip bunun %20ini falan gumruk odemek cok sikinti olur diye dusundum....dusundum ama turkiye fiyatiyla hic karsilastirmadigim icin "kesin pahali gelir" diye kesip atmistim

 

 

Son adlığım monitor kargo ,gümrük dahil 1575₺ e geldi. Aldığımda Vatan'da 2250 ₺ gibiydi.  Zaten iki tane alsan üçüncü bedavaya geliyor.  yaklaşık 10 günde eve teslim edildi. 

Bir sorun çıksa kutuya koyar geri yollarım kargo ile.  Ölü pikselde burdakilerde değiştirir, ne kadar uğraştırırlar onu bilmiyorum ama backlight bleeding gibi tartışmalı sorunları olursa iş zor. Aldığına pişman ederler. 

 

Şu anda kullandığım mouse, g13, kulaklık gibi pek çok bileşeni amazon'dan aldım. Hemen hepsi yarıya veya üçte birine geldi.  Arızalanan olduğundan bir email veya chat ile yenisini gönderdiler. burdan almış olsam servis, tüketici hakları mah vs uğraşacaktım , daha doğrusu uğraşmayıp çöpe atacaktım.

 

Anakart gibi gönderilmeyen parçalar var , onları mecburen burdan alacağız tabii ama ekran karta özellikle amazon'dan bakardım. Yine cpu, ram gibi zaten sorun çıkarma olasılığı düşük parçaları amazon'dan almak mantıklı. 

 

Aradaki fiyat farkı o kadar fazla ki bu iş fazla da devam etmez gibi geliyor bana. Şimdilik site ingilizce olduğundan o bir bariyer oluyor  , geniş kitleler alışveriş yapamıyor. Yaygınlaşsa kesin bir engel koyulur önüne.    Her an bir mazeretle engel koyabililerler tabii, çalışıyorken sömürelim :)

 

ilgili başlık ;

http://www.cursedhardware.com/index.php?/topic/963-amazon-al%C4%B1nas%C4%B1-%C3%BCr%C3%BCnler/page-41#entry50770

infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bence bu alışveriş işlerini falan gereksiz abartıyorsunuz.. Ben zaten fiyat uygun olduğunda 2008den beri amazondan alıyorum ama TRde de zaten hiçbir sebep göstermeksizin 1 hafta mı 15 gün içinde mi ne iade hakkı var illa birşey olucak korkusuyla yaşıyorsanız..

 

Sıfırdan PC toplamak ayrı ayrı kargo ve gümrük nedenlerinden ötürü TRden almaktan pahalıya gelebliir zaten, taksit olayı da cabası...  Ama bir iki tane TRde overpriced ürünü alabilirsiniz tabi.. Ekran kartı, monitor falan gibi.. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vatandan alışveriş yapmak beni çok yordu. Birkaç ürün aldım iadedir,garantidir hep sıkıntı çıktı. Problemli garanti ve iade işlemleri vatanın.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bence bu alışveriş işlerini falan gereksiz abartıyorsunuz.. Ben zaten fiyat uygun olduğunda 2008den beri amazondan alıyorum ama TRde de zaten hiçbir sebep göstermeksizin 1 hafta mı 15 gün içinde mi ne iade hakkı var illa birşey olucak korkusuyla yaşıyorsanız..

 

Sıfırdan PC toplamak ayrı ayrı kargo ve gümrük nedenlerinden ötürü TRden almaktan pahalıya gelebliir zaten, taksit olayı da cabası...  Ama bir iki tane TRde overpriced ürünü alabilirsiniz tabi.. Ekran kartı, monitor falan gibi..o

Nedensiz iade hakkı belli olmuyor, mağaza duruma göre her türlü engeli çıkarabiliyor. Ona fazla güvenmeyin. "Nedensiz iade almıyoruz, mahkemeye gidin." diyebilrler. Arızalı olduğu için nedensiz iade etmek istediğim ürünü servise gönderdiler yenisini 3-4 ay sonra alabildim.

Para iadesi istedim, farklı renkte ürün verdiler, "tüketici mahkemesi kararı " getirin dediler. Büyük mağaza zincirleri bunlar. 

 

Bir sorun çıkma olasılığına da takılın bence , çünkü yeni ürün alıp hiç kullanamadan aylarca teknik servis, müşteri hizmetleri ile uğraşmak hoş olmuyor.

 

Ürün bazında düşünmek lazım tabii, burdan almak daha avantajlı olanlar da var. Büyük ekran tv 'i yurtdışından almak -çok büyük fiyat avantajı yoksa - mantıklı değil mesela . Örneğin Samsung 'un servisi iyi gibi, evden alıp tamir edip eve teslim ediyorlar. Amazon veremez aynı servisi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Imkaniniz varsa gercekten Amazon ve benzeri ecnebi sirketleri tercih edin. Amazon tuketici acisidan muhtesem bir firma. Ha sorun yasaniyor mu evet ama cok kisa zamanda cozuyorlar. Ve tuketici lehine cozuyorlar...

 

Arkadaşların isaret ettigi uzere buyuk ve nakliyesi sıkıntılı urunler haric Amazon u kullanın.

 

Bizim bilisim firmalarınin agiz kokusu çekilmez. Usenmesem printer imi bile Amazon dan alırım...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Prizli cihazları Amazon.de den almanız avrupa tipi priz olmasını sağlar, onu da atlamayın  ;) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Prizli cihazları Amazon.de den almanız avrupa tipi priz olmasını sağlar, onu da atlamayın   ;)

 

Sadece priz değil voltaj olarak da öyle olur. Bazı ürünler 110-220 global desteklidir ama bazılarında adaptör gerekir Amerika'dan alırsanız.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bence bu alışveriş işlerini falan gereksiz abartıyorsunuz.. Ben zaten fiyat uygun olduğunda 2008den beri amazondan alıyorum ama TRde de zaten hiçbir sebep göstermeksizin 1 hafta mı 15 gün içinde mi ne iade hakkı var illa birşey olucak korkusuyla yaşıyorsanız..

 

Sıfırdan PC toplamak ayrı ayrı kargo ve gümrük nedenlerinden ötürü TRden almaktan pahalıya gelebliir zaten, taksit olayı da cabası...  Ama bir iki tane TRde overpriced ürünü alabilirsiniz tabi.. Ekran kartı, monitor falan gibi.. 

 

"hiçbir sebep göstermeksizin iade" olarak tanımladığınız Cayma Hakkı günümüzde maalesef büyük ölçüde mağazaların insafına kalıyor. Hatta şöyle diyeyim, Vatan mesela, çok sayıda mağazası olmasına rağmen para iadesi almak istediğinizde hediye çeki kaktırmak için elinden geleni yapıyorlar, sorunlu ürünü aynı gün iade almadıklarına da şahit olmuşluğum vardır. Tüketici kanunu kimsenin çok da umrunda değil, daha önce çok uğraştım bunlarla, oradan biliyorum. Ha neticede mahkemeye gidersiniz, hakkınızı alırsınız ancak para verdiğiniz, o gün kullanmak istediğiniz aletle (hele bir de PC topluyorsanız, o parça olmadan olmuyorsa) ağız tadı kaçacak, uğraşacak olan siz olursunuz, mağazaların bu şekilde mağdur ettikleri yüzlerce müşteri arasında üç beşinin hakkını yasalar önünde, aylar sonra vermek zorunda kalması onlara koymaz, tüketiciye koyar sadece. Bunlar aldığınızda bozuk olacağı varsayımı sadece, aldığınız ürün mesela 8 ay sonra bozuldu, çöpe atmayacaksınız herhalde. İşin o kısmı bundan da beter. O açıdan bence bu alışveriş işleri önemli.

 

--

 

Amazon 'da çok sayıda ürün alındığında işler nasıl yürüyor bilmiyorum, belki tek kargoda birleştirme imkanı sunuluyor olabilir. Ancak geneli itibariyle ürün + kargo, TR 'de bir mağazadan almakla ya kafa kafaya, ya da daha ucuza geliyor. Gümrük işlerinde eğer değişmediyse siz zaten elinizi değmiyorsunuz, Amazon.com 'dan yapılan alışverişlerde "Customs Deposit" gibi bir kalemde o ücret sizden checkout sırasında alınıyor zaten. Ürün gelince kargo firması gümrük işlerini sizin yerinize halletmek için vekalet isteyebiliyor sadece, verdikleri standart bir belge var, imzalayıp gönderiyorsunuz. Bazı durumlarda ürün "bir şekilde gümrüğü geçerse" -geçebiliyor malum- bu depozito size geri ödeniyor bir ay kadar sonra. Bu şekilde yaptığım şanslı bir alışverişte, o zaman 1000 küsür liraya satılan 4790K 'yı, TR 'de satışa sunulana kadar geçen aynı sürede Amazon 'dan 750 TL civarına almışlığım var.

 

Taksit olayına bir şey diyemeyeceğim tabii.

infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok