Nvidia GeForce RTX/GTX Turing Ailesi (2018-2019)
1 1

Bu konuda 730 mesaj var

DLSS yenilendi. Bahsi geçen DLSS 2.0. RTX kartlarla birlikte sunulan ilk versiyon biraz hayal kırıklığıydı ve iddia ettiği iyileştirmelerin yakınında bile değildi. 2.0 versiyonu neredeyse bütün sorunları giderdi. Şuan DLSS 2.0 görüntü olarak da performans olarak da vaad edileni karşılıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ilk version’da her oyun icin ayri profil gerekiyordu. Nvidia kendi superbilgisayarlarinda oyunu calistirip yapay zekanin training’ini yaparak profil olusturuyordu, o profile gore GPU’daki tensor core’lar goruntuyu isliyordu.

Ikinci version’da sanirim genellestirilmis bir algoritma kullaniyorlar. Ilk version’da farkli oyunlarla train ederek gelistirdikleri bu genel algoritma DLSS destekleyen her oyunda calisiyor. Yine de oyunun DLSS desteklemesi icin arka planda driver’lara motion vector’leri iletmesi gerekiyor.

Ucuncu version’da bu motion vectorleri kendileri generate ederlerse oyunun DLSS destegi olmasi gerekmeyecek, her oyuna uygulanabilen genel bir teknik haline gelecek. Belki oyunlarin performans yeterli olmadiginda ic cozunurlugu dusurup fps’yi sabit tutmasi gibi, nvidia driver’da ic cozunurlugu ayarlayip AI ile bosluklari dolduracak.

“Optimal” ayarlarda, normalde takilma hissedecegimiz, kartin yuku iki katina ciktigi icin oyunun 60 fps’den 30’a dusecegi kalabalik bir sahnede, ic cozunurlugu yariya dusurmek yerine 2/3‘e dusurup fps’yi de 40-45’e dusururlerse Gsync/VRR sayesinde yavaslama hissedilmez, DLSS sayesinde goruntu bulanmaz.

DLSS ile ekran karti goruntuyu 2D resim upscale eden dandik yazilimlar/yontemler gibi islemiyor, 3D’de hangi objenin onceki karelerde nerede oldugunu, bu karede nereye geldigini bilerek cikardigi veri ile isliyor. 1080p goruntuyu rescale edip 4K’ya cikartip icerige akilli sharpening filtresi uygulamak gibi degil. Bir suru dusuk cozunurluk ve yuksek cozunurluklu foto ile train edilip aradaki bosluklari akilli dolduran “resim yukle, cozunurlugunu arttirayim” hikayeleri gibi de degil. Anladigim kadariyla tam olarak  temporal AA, temporal SS gibi de degil. Her kare akillica secilmis noktalari yuksek cozunurlukte render ederek, zaman icinde bu bilgiyi accumule edip kullanarak o noktalarin objenin hareketi sonrasi nihai pozisyonunda alacagi goruntuyu reconstruct ediyor. Yani sentetik kare yok, her karede (1) gercekten render edilen noktalar var, ama yine her karede (2) onceki karelerdeki bilgi ve bu yeni karede yeni render edilmis noktalardan yola cikarak yapay zeka ile uretilen noktalar var; bu 1/2 noktalarin yerlerinin secimi de her karede degisiyor. En azindan ben boyle anliyorum.

Hatirlarsaniz Metro’da RT ile GI yapiyorlardi ama goruntude kenarda kosede fijirdayan yerler yakalamak mumkundu. Dolabin icinde karanlikta kalan yer onceki karelerde gozukmedigi icin reconstruct edilmesi de zaman aliyordu. Veya Quake II RTX’in ilk versionunda patlamalarda goruntu bozulmalari oluyordu. Iste icerigi bildigi icin yeni karede bunlarin oldugu noktalarin tamamina yakinini tam cozunurlukte render eden, goruntunun baska yerlerini cogunlukla onceki karelerden construct eden akilli bir algoritma olusturmayi basardilar ki o bozulmalar gitti.

Bu daha baslangic. Deepfake benzeri mantikla goruntuyu sentetize edecek hiza ulassinlar, oyunlarin cehresi degisecek. “Vay be, oyunlar eskinin CGI filmleri gibi oldu” demek yerine “yuh be, ne dandik oyun, eskinin CGI filmleri gibi” diyecegiz.

Edit: Sunu yazmaya verdigim vakte degdigine kanaat getirecek kadar mevzuyu elzem goren beynimin noronlarini ..keyim. Yas kirki gecti, disarida armageddon, ben hala Quake II.

epi tarafından düzenlendi
rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Her neslin sonunda olduğu gibi yine elde kalan gpularla saçma sapan kart çıkarma geleneğini devam ettiren Nvidia, bu sefer daha da ileri gidip, Ampere değil, Turing mimarisinin (o da çakması) en alt düzey gpusundan tırt bir model çıkarmış:

https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-gtx-1630-has-been-tested-its-even-slower-than-amd-radeon-rx-6400

Intel'le yarışabilmek için seviyeyi buraya çekmek gerekmiş sanırım. Şaka bir yana, firmalar harici gpularda igp performansı yakalamak için ne uğraştılar yahu.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

RX 6400 çok yalnız kaldı (şaka maka RX 470 570 arası performans veriyor bu cep herkülü.). O nedenle çıktı 1630. 1030 un yerini dolduran bir kart yoktu. Şimdi oldu. Eldekileri bitirsinler zaten nedir adamlar RTX 3XXX in ortasında 1050ti yi yeniden piyasaya sürdüler bence o çok daha saçma bir hareketti. 

SkyWarrior tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında çok önemli bir haber değil ama paylaşmış olalım; GTX serisine resmen son verilmiş oldu:

https://videocardz.com/newz/nvidia-discontinues-geforce-gtx-16-gpus-the-end-of-gtx-series

Turing'in alt modelleri olan GTX16 serisinin üretimi ve dağıtımı sonlanmış. Böylece 2008 yılında GTX280 ve GTX260 modelleri ile başlamış olan bu ürün isimlendirmesi, 15 yılı aşkın süre sonunda noktalanmış oldu. Benim enteresan bulduğum kısım, 2019'da çıkmış olan GTX16'ların iki nesil sonra bile dağıtımının devam ediyor olması. Dağıtımı yeni bittiğine göre gelecek yıl ortalarına kadar sıfır modelleri hala satışta olacak demektir. 6 yıl ekran kartı piyasası için oldukça uzun bir süre. 6 yıl sürücü desteği devam etmeyen pek çok ekran kartı serisi var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok