Mesaj tarihi: Ağustos 21, 2018 Benim asil merak ettigim onumuzdeki nesil konsollarin da bu tarz donanima sahip olup olmayacagi. 2020 civari geleceklerse ve donanimlari benzer olacaksa butun oyun grafikleri o donemde ayni sekilde degisecektir. O zamana kadar PC’de bu isi yuksek performansli kotaracak donanim da hazir olur. Bu gelecekten teaser isteyen hobi takimi, bu gelecegi hazirlayacak developer takimi, piyasadaki en hizli donanimi isteyen pro/VR takimi ve piyasadaki en iyi monitorlerde yuksek hiz isteyen enthusiasts takimi bu kartlari alacaktir. VR setleri eye tracking ile gelirse nvidia’nin mimarisi foveated rendering’e uygun tasarlanmis oldugu icin bu tarz ray traced grafiklerin VR’daki ilk orneklerini gorebiliriz. VR’da ray tracing ile gercek zamanli isiklandirma ve yuksek cozunurluk mumkun oldugunda deneyip de agzi acik kalmayan kimsenin olacagini sanmiyorum. Ozellikle eller ortamla etkilesime girdiginde yapay zeka ve fizikler uygun tepki verirse iyi tasarlanmis oyunlar bagimlilik yapacaktir (klasik vur/kir, atla/zipla oyunlarini begenmeyen kitlelerde bile). Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 21, 2018 (düzenlendi) 2 hours ago, epi said: Youtube'a yüklenen bu demo videosu ilginç bir şekilde sadece 25fps, 30 bile değil. Düşündürücü bir durum. Ağustos 21, 2018 Whooosh tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 21, 2018 (düzenlendi) Bu baslikta kimse "ray tracing bu nesilde yaygin olarak kullanilacak, bu donanim bu oyunlari 60fps'de calistiracak" demiyor. Ama "goruntude cok da fark yok" demek biraz zor. Gozunun kenarinda degil, ekranin tamaminda farkli bir nesil grafik var burada. 25 fps gercek zamanli ray tracing bir zamanlar hayaldi (filmler 24 fps), hafife almak zor bence. 1."Goruntude pek fark yok" diyorsaniz ustteki video oldukca farkli. 2. "Bu nesil ise yaramaz" diyorsaniz bu kartlar oldukca hizli, mevcut kartlarin nefesinin yetmedigi yerde ise yarayacaktir. 3. "Mimari degisiklik/programlanabilirlik bu nesilde kalitede fark yaratmaz" diyorsaniz bu mimaride programlanabilen kismi programlayarak yeni kalite/performans teknikleri ekleyip mevcut oyunlarda daha iyi sonuc alinmasini saglamak nvidia'nin elinde. "Yok ben begenmedim kardesim" diyorsaniz kendi keyfinizdir elbette ama su ana kadar paylasilan bilgilerden acikca goruluyor ki gecen yil tanittiklari su tarz teknolojiler bu nesil donanimda mumkun olacak: Quote NVIDIA researchers used AI to tackle a problem in computer game rendering known as anti-aliasing. Anti-aliasing is another way to reduce noise — in this case, the jagged edges in the partially rendered images. Called “jaggies,” these are staircase-like lines that appear instead of smooth lines. (See left inset in image below). NVIDIA researchers Marco Salvi and Anjul Patney trained a neural network to recognize these artifacts and replace those pixels with smooth anti-aliased pixels. The AI-based technology produces sharper images than existing algorithms. The left inset shows an aliased image that is jaggy and pixelated. NVIDIA’s AI anti-aliasing algorithm produced the larger image and inset on the right by learning the mapping from aliased to anti-aliased images. Image courtesy of Epic Games. Ben ray tracing'i 60fps hatta 144fps yapacak donanimi beklerim diyorsaniz eyvallah. Yeni mimarinin bir sonraki nesli elbette daha rafine gelecektir, ortamda da ozelliklerini kullanacak daha cok yazilim olacaktir. Ama bu her zaman boyle oldu zaten. Mevcut mimari gelismeyi kucuk gormek icin sebep degil. Ağustos 21, 2018 epi tarafından düzenlendi SEP beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 21, 2018 Bunu SMAA'da yapıyor, FXAA'da yapıyor, ha belki Nvidia'nın yeni donanımsal AI çözümü kadar iyi yapamıyorlardır ama yapıyorlar. Güzel şeyler bu yenilikler ama öyle aman aman bu güne kadar görülmemiş duyulmamış şeyler de değiller. Burada hiç AA olmayan ile yeni aiAA'yı karşılaştırıp örnek gösterirken, mümkünse "kendilerinin" bir önceki popüler AA çözümü olan FXAA'yı da yanına koyup göstersinler ki biz bu yeni teknolojinin ne kadar iyi olduğunu anlayabilelim. FXAA sonucunu da yanına koysun "bak fxaa ile böyleydi şimdi cosmic cüceler sayesinde şu kadar daha iyi oldu" desin kabul edeyim. Beni bunu nasıl yaptığı, gpu'nun içine gizlediği cücelerle mi yaptığı yoksa ilahi bir güçle mi yaptığı falan hiç ilgilendirmiyor. İsterlerse 100 sayfa yapay zekanın ne kadar özel güzel birşey olduğundan bahsetsinler, benim gibi son kullanıcının umrunda değil. Bana sonucu ve bunu kaç fps'den feragat ederek yaptıklarını söylesinler. Ben aynı sonucu eski ekran kartımla smaa açarak alabiliyorsam ve bunu fps'den feragat etmeden yapabiliyorsam, hiç kusura bakmasın alsın gözüne soksun ai'larını. Nvidia tuhaf bir şekilde uzun zamandır var olan şeyleri sanki bu yeni nesil RTX kartlara özelmiş gibi göstermeye çalışıyor, beni ayar eden kısım bu. Lansmanda Tomb Raider üzerinden dalga geçer gibi dynamic lighting gösterisi yaptılar. Sanki önceki Tomb Raider oyununda dynamic lighting yoktu! Lara'nın meşalesi neydi peki önceki oyunlarda? Zaten yayımcılara sözleşme imzalattılar, kötü bir şey yazamıyor kimse. Ortada benchmark'lar da yok, incelemeye gönderilen kartlar da yok. Sürekli boş bir gazlama var. Genelde böyle gürültülü reklamı yapılan şeyler patlak çıkıyor. Ubisoft çok yapar bunu, oyun çıkmadan teaser'lar, gösteriler, dansçı kızlar, kokteyller falan her şey on numara görünür, sonra oyun bir çıkar, tırt. Ben raytracing'i 4K 144hz yapacak bir şey beklemiyorum ama bir tuhaflık var bu sefer. Hikayede oturmayan yerler, aleni yalanlar, uzun uzun süslü makaleler var. Belki ben kuruntu yapıyorum, belki de her şey onların dediği gibi ama bi malı görelim önce. Tabi o kısım da sorunlu çünkü Nvidia'nın "malum sözleşmesi" var. İncelemelerde kötü bir şey yazmak da yasak artık. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 Artificial neural networks (ANN) tabanli deep learning yapay zeka su anda dunyada en cok arastirma yapilan konudur tahminimce. Populer kulturden takip edenler olarak Terminator'den bu yana bekliyoruz kendisini. Cuda cekirdeklerini kullanarak ANN uygulamalari calistiran pluginlerle universitelerde arastirma yapiyor millet, Pascal'da bu isler eskiden dev bilgisayarlarla yaptigimiz hizda diye seviniyorlar. Simdi bu islere ayrilan ozel donanim eklenmis karta, boylece bir onceki neslin 10 kati performans elde ediliyor bu islemlerde (nvidia'nin iddiasina gore). Bununla yapilabileceklere bir ornek ustteki. Boyle seyler de yapilabiliyor: Bu yaklasimla gercek zamanli grafiklerde yapilabilecekleri bu mimari ile kesfetmeye baslayacagiz. O yuzden heyecan verici. Bu mimariyle daha onceden gormedigimiz tekniklerin onu aciliyor. Ilk asamada ray tracing'de AI denoising'i gosterdiler. Ekran kartindaki ray tracing donaniminin gercek zamanli cizebildigi goruntu aslinda gurultulu, fakat bu yapay zeka kismi daha onceden gurultulu goruntunun son halinin nasil olmasi gerektigi ile ilgili egitildigi icin bu gercek zamanli olusturulan gurultulu goruntuyu olmasi isleyerek gerekene yakin bir hale getiriyor. Simdi bunu ray tracing ile yapan anti aliasing ile de yapabiliyor diyorum, o sadece bir ornek. Animasyon kalitesini arttirmak icin de kullanilabilir, ruzgarda sallanan yesilligin kartondan kesilmis gibi gozukmemesini saglamak icin de kullanilabilir, adam gibi sac yapmak icin de kullanilabilir vs vs. Ya da Battlefield 5 oynayan 1000 tane adamin onune kamera koyarlar, ekranda ne oldugunda oyuncunun nereye baktigini bilen bir yapay zeka olustururlar, ona gore bakacaginiz yer 16K'da, bakmayacaginiz yer 1440p'de render edilir. Dipsiz kuyu deep learning, adam bir sunumda daha ne kadar anlatsin bunu? "Peki Crysis'i calistiriyor mu" derseniz 1080Ti da ayni isi gorecegi icin bunlar dogal olarak ilginizi cekmeyebilir. "Oyun oynamak icin bunlari almak sart" diye dusunmek sacma olur. Hobi olarak donanim ve grafik meraklisi insana hitap ediyor bu asamada. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 8 minutes ago, epi said: Animasyon kalitesini arttirmak icin de kullanilabilir, ruzgarda sallanan yesilligin kartondan kesilmis gibi gozukmemesini saglamak icin de kullanilabilir, adam gibi sac yapmak icin de kullanilabilir vs vs. Ya da Battlefield 5 oynayan 1000 tane adamin onune kamera koyarlar, ekranda ne oldugunda oyuncunun nereye baktigini bilen bir yapay zeka olustururlar, ona gore bakacaginiz yer 16K'da, bakmayacaginiz yer 1440p'de render edilir. Dipsiz kuyu deep learning, adam bir sunumda daha ne kadar anlatsin bunu? Yapılabilir, elbette yapılabilir ama kimse yapmaz, yapmayacak. Hepimizin evindeki burun kıvırdığı bilgisayarlarla da bir sürü şeyler yapılabilir ama yapmıyoruz. Ray tracing işi tutar, muhtemelen entegrasyonu da çok basit RT'nin ama böyle gpu'nun içindeki yapay zeka işlemcilerini kullanmak için kimse uğraşmaz. Nvidia anlaşmalı bir iki proje görürüz ya görmeyiz. Konsolda böyle bir donanım olsa o iş başka olurdu misal. Bu söylediklerinin olabilmesi için bu donanıma sahip oyun konsolları çıkması lazım. PC'de olmaz o iş. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 Teknoseyir - Murat Gamsız güzel özetlemiş. 7500 TL istiyorlar 1070 için, iyiymiş, alayım 2 tane SLI yapayım, Battlefield oynarken vitrinden yansımasından adamı bulup vurur frag yaparım. 2080 değilde 3080'ler alınır seviyelere gelince Ray Tracing piyasada kabul gören bir teknoloji olursa duruma göre bakarız, ama şu an için buna para yatıracağına mutfağa altın kaplamalı tepesinde pırlanta olan musluk al daha kullanışlı bir yatırım olur, en azından su akar elini yıkarsın, 3 sene sonra elinden çıkardığında 5'te 1'i fiyatına satmak zorunda kalmazsın falan. : ) Thustu beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 Alalim mi diye bakiyorsaniz almayin. 1080Ti iyi. Grafik teknolojisi acisindan mimari bir gelisme var mi, haberler iyi mi diye bakiyorsaniz haberler iyi. Yeni mimariyle yapilabilecekler cesitli. Bende para cok, alsam hic mi faydasi olmaz diyorsaniz AI tabanli bazi teknikleri programcinin desteklemesi gerekmiyor, nvidia ekliyor karta. Performans da daha iyi olacaktir. Uzun yazan elimi ... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 (düzenlendi) 20 saat önce, Whooosh said: Kur farkından ziyade Nvidia yine köpeksiz köy bulmuş fiyatları geçirmiş. 2070 600$, 2080 800$, 2080ti 1200$ Nvidia ne zaman rakipsiz olsa fiyatları bindiriyor. GTX 680'nin çıkış fiyatı 499$'dı ama 780 çıktığında 649$. Şimdi de aynısı oldu, 1080'in çıkış fiyatı 549$'dı ama 2080 799$ oldu. Çünkü rakip yok. Bu fiyatlarla paranız varsa bile almayın, aldırmayın. Ayırca 2080 ile 2080ti arasındaki 400$ fark nedir amd? Daha bunun Titan'ı falan var. 1080'in fiyatına kadar mesaj iyiydi ama o kısım yanlış. 1080'in çıkış fiyatı 600-700 dolardı. Founders edition saçmalığı çıkmıştı ya, ondan. Tabi kartlar çıktığında bulunmadığı için 800 dolara falan da alanlar olmuştu. Şimdi ise direk 700-800 olmuş, kart yok ayağı yapıp 1000 dolara kitleyebilirler. Mining mevzusu nolur bilmiyorum. 2080ti'ın fiyatı sanırım maliyetiyle de ilgili. 754mm gpu. Bu kadar büyüğü hiç olmadı. Daha bir yılını doldurmamış üretim tekniği ile bu boyutta gpu yapıp son kullanıcıya satmak, çok ciddi maliyetlidir sanıyorum. Zaten hemen de gelmeyecek. Ekim'de satışta olacak. Aslında kart tam olarak hazır da değil. 12nm işi çok da verimli olmadı sanırım. Evet inanılmaz büyük gpular yapılıyor ama ilk çıkan 300 dolar, şimdi bu çıkıyor 1200 dolar, saat hızları düşük, ürün miktarı az vs vs. 7/10nm işi netleşsin, o gpulara bakmak gerek. Ciddi hazırlık var orada. Sonucu da iyi olur sanıyorum. Zaten bu seride ray tracing falan kullanılabilir olmayacak. Pek oyun da olmayacak. Ağustos 22, 2018 mamad tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 (düzenlendi) Bence bu fiyatlar oldukça alınmaz, zaten sizde paylaşıyorsunuz. Oyunlara verilen destek de önemli. Benim oynadığım oyunlar açısından bu kartlar bir anlam ifade etmiyor kendi açımdan. Forever blizz! https://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2018/08/21/nvidia-rtx-20-graphics-cards-why-you-should-jump-off-the-hype-train/#375fba883f8e Ağustos 22, 2018 RFID tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 Mimari Geforce256 da ciktiginda yeni mimarisiyle ses getirmisti ama Tnt2Ultra'larin ustune getirdigi performans artisi limitliydi (ozellikle ilk SDR modelin) ve yeni ozellikleri icin performansi real-time'a ucu ucuna yetiyordu. Geforce2'ler 2Ti'lar, 2 Pro'lar vs yeni mimarinin adam akilli kullanilabildigi, performansin oturdugu zamandi. nvidia'nin is modelinde o zamandan bu zamana cok bir sey degismedi. Strateji Buyuk islemciler yapmak pahasina yeni mimari/teknolojileri piyasaya ilk sunan oluyorlar ki developer'lar yeni nesil oyunlarini onlarin donaniminda hazirlasin. Bu surecte bu developer'larla yakin iliski kuruyorlar ve oyun ciktiginda kendi donanimlarinda optimal calismasi icin caba harciyorlar. Boylece baba oyunlar piyasaya geldiginde en iyi calistigi donanim/driver kombosunu sunduklari icin oyuncular tarafindan tercih ediliyorlar. Piyasa Buyuk islemci ve arge'nin parasini en hizli, en yeni, en iyi donanimi isteyen hobi/pro/developer takimina urunu basta pahali satarak cikartiyorlar. Bunu takiben piyasadaki en hizli kartlari yapan sirket imajini oturtarak orta ve alt segmentteki satislariyla genis kitlelerden kazanclarini topluyorlar. Kendi ihtiyaciniza, keyfinize gore sizin icin en dogru olan urunu secmek size kalmis, isteyen bu benim hobim der en pahalisini alir, isteyen fayda/maliyet analizi yapar, en elzem olanini alir. mamad and Thustu beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 (düzenlendi) RTX 2080Ti, Shadow of Tomb Raider'da Ray Tracing aktifken 1080p'de ortalama 30 FPS veriyormuş. Bir daha yazayım: 1080p@30 FPS Bu şu demek: 3. nesil RTX kartlara kadar RT işi yalan. Hiçkimse 1080p monitöründe 30 FPS'de daha gerçekçi ışıklandırma göreceğim diye 10 bin TL'lik kart almaz. Ağustos 22, 2018 Najaz tarafından düzenlendi CandleGarden and Thustu beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 (düzenlendi) Ben bu sunumda istedigini bulamayanlari cok anlayamiyorum. "Gercek zamanli ray tracing yapabiliyoruz, oyunlarda bunu ilk biz yaptik" demek icin bir yaris var. Bunu diyebilmek icin 24-30fps'de ray tracing calistirabilmek lazim. Siz "gercek zamanli ray tracing yapabiliyoruz, oyunlarda bunu ilk biz yaptik" denilen ilk sunumdaki oyunlarin kac fps calismasini beklersiniz? 24-30 olacak tabi, ya ne olacakti? https://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing_(graphics) 1968'de ilk kez tanimlanmis, 1979'da recursive hali cigir acmis. O zamandan beri sinema ve animasyonda kullanilan, gercek zamanli grafiklerde ulasilmasi sadece hayal edilen nihai hedef olarak duruyor. Bir sirketin "30 fps'ye isi cozduk ama bunu once 60fps'de yapana kadar bekleyelim, o zaman gercek zamanli diye duyururuz" demesi mumkun mu? Bonus soru: TL cinsinden bakinca 1080Ti da eskisinin bilmem kac kati, nvidia'ya mi kizalim bunun icin? Yalniz sunu kabul ederim, ornegin 4K monitor kullanan adamin istedigi oyunu internal olarak mesela 1080p'de calistirip yapay zeka ile upscale ederek native 1080p hizinda ama native 1080p'den iyi goruntu ile oynamasini saglamalari artik sart. Ayni mantikla mesela RTX oyunlari 720p'den upscale ile 60fps calistirilabilmeli. Ellerinde bu kadar programlanabilir donanim varken hala bunu genel bir secenek yapmazlarsa yazik olur. Benim bu nesilden beklentim tam olarak su: 1. 60fps altina dusen sahnelerde, ekrandaki goruntu ve hareket vektorlerinin analizine bakarak, (a) ara kare olusturmakla (b) internal cozunurlugu dusurmek arasinda akilli secim yaparak goruntuyu her zaman 60fps'de tutan bir algoritma (burada 60fps yerine ekraninizin hizi neyse onu koyabilirsiniz). Boylece goruntu kalitesinde anlik dususler olabiliyor ama takilma sifir, tearing sifir, ekrana goruntu upscale ile her zaman native cozunurlukte veriliyor. 2. 60fps ustunde olan sahnelerde, ekrandaki goruntu ve efekt iceriginin analizine bakarak supersampling, AIAA, AI filtering vs arasinda akilli secim yaparak goruntuyu yine 60fps'de tutuyor (burada 60fps yerine ekraninizin hizi neyse onu koyabilirsiniz). Boylece goruntu her zaman o donanimda olabilecegi kadar yuksek kalitede ciziliyor, tearing sifir, ekrana goruntu her zaman native cozunurlukte veriliyor. Ağustos 22, 2018 epi tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 (düzenlendi) Performansa dair: Özetle Nvidia diyor ki: 1080 + %40 = 2080. Bir diğer deyişle 2080, 1080ti'dan %5-10 hızlı. Hatta bir başka deyişle 2080 = Titan Xp. Ağustos 23, 2018 mamad tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 (düzenlendi) @epi Beklentimiz ne biliyor musun? Bunca zamandır 2K, 4K çözünürlükleri, HDR'yi falan gazlayıp, sonra "Ya aslında 1080p@30 FPS de oynanabilir bir değer" demeyecek bir NVIDIA bekliyoruz. Evet umarım firmanın PR bölümü bu argümanı kullanmaz, yoksa çok büyük dalga konusu olurlar. Zaten yaptıkları da gerçek zamanlı RT falan değil, melez bir yöntem geliştirmişler onu gazlıyorlar bu sefer de. Bu son dediğini yaparlarsa artık benchmark sonuçlarının hiçbir anlamı kalmaz. Ki sıfır takılma-tearing olayını da G-SYNC'la büyük ölçüde hallettiler zaten. Ağustos 22, 2018 Najaz tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 (düzenlendi) Gerçek zamanlı ray tracing büyük bir olay. Gerçek zamanlı bilgisayar grafiği konusunda 2d'den 3d'ye geçiş kadar önemli bir şey. Çünkü Ray Tracing'in çalışma mantığı gerçek hayatta ışığın çalışma şekli ile paralel. Dolayısıyla en gerçekçi ve isabetli sonucu dışarıdan müdaheleye gerek olmaksızın almayı sağlıyor. Siz ışığı objeyi ve ojenin materyalini veriyorsunuz gerisini rt hallediyor. Fakat şu da unutulmamalı ki rt'nin yaptığı çoğu şeyi taklit etmek için yüzlerce teknik geliştirildi kullanıldı ve kullanılıyor. Yani global illumination, bouncing lights, soft shadows, ambient occlusion vs bunlar zaten çok başarılı şekilde taklit edilebildiğinden dolayı gerçek zamanlı RT önemini bir miktar yitirmiş durumda. Taklit etmesi en zor konu yansımaydı, onunla da ilgili bir sürü başarılı teknik geliştirildi ama hiç biri yansıma konusunda rt kadar iyi sonuç veremiyor. RT iyi güzel ama konu oyun olunca göz ardı edilemeyecek başka mevzular da var. Çözünürlük, geçikme süresi ve yenileme hızı. Görüldüğü üzere ilk rt destekli gpu'lar bu 3 konuda yeterince başarılı değiller, fakat bu, "bu teknolojiler kullanılmaz" demek için yeterli değil. Unreal Engine başta olmak üzere bir sürü oyun ve oyun motoru ışık ve yansıma hesaplamaları için ufak bir hile kullanıyor. Misal bir harita yüklenirken ışık hesapları bir defa yapılıp sonuç kullanıcıya sunuluyor. Yani sabit objelerin ışık hesaplamaları sadece sahnedeki ışık değiştiğinde yapılırken dinamik objelerin ışık hesapları her kare yapılıyor. RT buna benzer şekilde oyunlarda artık kullanılabilir. RT ile bölüm yüklenirken hazırlanmış cubemap üzerine gerçek zamanlı ssr eklenerek yarı dinamik gerçekçi yansımalar oluşturulabilir. Yada sabit objelerin ao hesaplamaları tek seferde rt kullanılarak hazırlanabilir. Fakat tamamen dinamik bir dünyada rt için henüz erken görünüyor. Çünkü gerçekten inanılmaz bir işlem gücü istiyor. RT'nin gerçek manada ilk uygulama alanı yansımalar olabilir. Gördüğüm kadarıyla BF5 örneğinde sadece yansıma olarak entegre edilmiş RT özelliği, ki çok doğru bir karar. BFV'de rahatlıkla 60fps alınabilecek gördüğüm kadarıyla. Fakat Tomb Raider örneğinde olduğu gibi tam entegrasyon yapılırsa 30 fps bile zor. Görünen o ki gerçek zamanlı RT şuan emekleme aşamasında ve kullanıcıları tatmin edecek seviyede uygulanabilmesi için yazılımcıların üzerinde bol bol çalışılması gerekecek. Ayrıca AMD tarafındaki gelişmeler de önemli. Nvidia ile AMD arasında ciddi bir fark var, Nvidia geliştirdiği teknolojileri kendine saklarken, AMD endüstri standartı haline getiriyor. Baştan beri Nvidia sunumlarında bir tuhaflık vardı, demek karın ağrıları bu performans mevzusuymuş. Ağustos 23, 2018 Whooosh tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2018 3 hours ago, epi said: Benim bu nesilden beklentim tam olarak su: 1. 60fps altina dusen sahnelerde, ekrandaki goruntu ve hareket vektorlerinin analizine bakarak, (a) ara kare olusturmakla (b) internal cozunurlugu dusurmek arasinda akilli secim yaparak goruntuyu her zaman 60fps'de tutan bir algoritma (burada 60fps yerine ekraninizin hizi neyse onu koyabilirsiniz). Boylece goruntu kalitesinde anlik dususler olabiliyor ama takilma sifir, tearing sifir, ekrana goruntu upscale ile her zaman native cozunurlukte veriliyor. 2. 60fps ustunde olan sahnelerde, ekrandaki goruntu ve efekt iceriginin analizine bakarak supersampling, AIAA, AI filtering vs arasinda akilli secim yaparak goruntuyu yine 60fps'de tutuyor (burada 60fps yerine ekraninizin hizi neyse onu koyabilirsiniz). Boylece goruntu her zaman o donanimda olabilecegi kadar yuksek kalitede ciziliyor, tearing sifir, ekrana goruntu her zaman native cozunurlukte veriliyor. 1 hour ago, Najaz said: Bu son dediğini yaparlarsa artık benchmark sonuçlarının hiçbir anlamı kalmaz. Bu auto-quality/fixed framerate modunu driver'dan bir tikla kapatip benckmark yapmak mumkun olacaktir. Bir de benchmarklar yerine goruntu kalitesi karsilastirmasi yapan siteler olur ki PS: Vaktiyle acele yazmistim, ikinci secenegi sonradan ekledim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2018 (düzenlendi) Ağustos 23, 2018 Whooosh tarafından düzenlendi pentaman, rammstein and Thustu beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2018 (düzenlendi) @Whooosh BF5 demosunda o patlama-çatlama (Emerik!) efektini gösterdikten sonra tam sunum bitecekken "Aa dur bir de oynanış gösterelim" dediler ve haritaya bir oyuncu soktular. Ancak dikkatli izleyenler şunun farkına vardı; haritada oyuncudan başka her şey statikti (bir sahnede uçağın havada asılı durduğunu göreceksiniz). Sunumu yapan DICE elemanı "ooo rock solid 60 FPS" falan diye sıktı ama o haritaya sok bakalım 10 oyuncu daha, değil 60'ı 30 FPS'i görebilecek misin? İnsanlara 2000 dolara 4K HDR 144Hz monitör sattılar. Ondan sonra çıkıp da "Abi, RT açınca FPS 30'a düşüyor, çözünürlüğü de 1080p'ye çekmen lazım. Ama merak etme biz öyle bir AI geliştirdik ki, enterpolasyon falan yapıp o görüntüyü 4K'ya upscale edeceğiz, üstelik yansımalar da daha gerçekçi olacak!" diyecekse NVIDIA'yı tefe koyup oynatırlar. GTX 2080'in 4K HDR benchmark sonuçlarını yayınlamış NVIDIA; orada da durum pek iç açıcı değil. 100+ FPS verebilen oyun yok. Ee biz bu karta mı 700 dolar bayılacağız? Final Fantasy XV: 60 FPS average Hitman: 73 FPS average Call of Duty WWII: 93 FPS average Mass Effect Andromeda: 67 FPS average Star Wars Battlefront II: 65 FPS average Resident Evil 7: 66 FPS average F1 2017: 72 FPS average Destiny 2: 66 FPS average Battlefield 1: 84 FPS average Far Cry 5: 71 FPS average NVIDIA'nın neredeyse her ürün lansmanında sıktığı "Pixar kalitesinde gerçek zamanlı grafik" palavrasına alışık olduğumuz için bu söyledikleri de tuhaf gelmiyor. Bence bu seri, başlıbaşına fiyasko olan GeForce FX serisinin bir benzeri olacak ve ancak bir sonraki nesilde durumu toparlayabilecekler. Bir de unutmadan, Engadget'ın Nisan ayında yayınladığı "The Future of Ray Tracing" temalı videosunu gördükten sonra, Teknoseyir'de MG'nin otel odasında çektiği RT videosu mideme kramp girmesine sebep oldu. TS'nin kadrosunda, 3D grafik denince Türkiye'de bu konu üzerinde konuşabilecek 3-5 kişiden biri olan LP dururken RTX lansmanına MG'yi göndermek, RT konulu videoyu da yine Gamsız'la, hele bir de otel odasında yalap-şalap çekmek tam bir gamsızlık örneği olmuş. Yok abi yok, biz bu bilişim yayıncılığı işini beceremiyoruz. Kupa dediler aldık, anahtarlık dediler aldık, abonelik dediler olduk. Hala Youtuber'dan hallice teknoloji videosu atıyorlar, yazık yahu! İnsan birazcık saygı duyar izleyicisine, takipçisine. (TS = Hobi sitesi) Ağustos 23, 2018 Najaz tarafından düzenlendi rammstein, Whooosh, MilesTeg and 1 other beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2018 F/P konusunda en ufak bir gelişme yok. 2017 mart ayı seviyesinde devam ediyoruz. Hatta hafiften bir geriye gidiş olabilir. Zira 2080 ile 1080ti benzer seviyede performans sunarken 2080 800 doların pek de altında olmayacak gibi. Ama bellek miktarı 11 gb'tan 8 gb'a düşmüş olacak. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2018 o değilde @TiesTorN 2080Ti fiyatı 12 bin liraya geliyor yaklaşık. Alacakmısın Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2018 15 minutes ago, jackjoker said: o değilde @TiesTorN 2080Ti fiyatı 12 bin liraya geliyor yaklaşık. Alacakmısın Hocam anladıgım kadarıyla bunca zaman sonra halen tiese mantıklı bir şekilde yaklaşmaya çalışıyorsun.. bu komodo ejdarhasına elinde kokoreçle yaklaşmaya benziyor aman dikkat et derim.. rammstein, jackjoker, Atrin and 1 other beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2018 @Najaz BFV sunumu için bir sahne hazırlamışlar ve eleman bu sahnede yenilikleri gösterebilmek için oyun içi zamanı durdurarak yada kare kare oynatarak gösteriyordu. Muhtemelen zaten o sahne toplamda 5 saniye falan sürüyor, dolayısıyla zamanı durdurmasa bile sahne bitince her şey mal gibi en son olduğu pozisyonda kalacaktı. Her şeyin statik görünmesinin sebebi bu olabilir. Misal sunum sırasında zamanı serbest bıraksa o uçaklar basıp gidecek, sonrasında yeni bir uçak gelmeyecekti. BfV'de RT sadece yansıma olarak entegre edilmiş görünüyor, çünkü zaten diğer konularda frostbite motoru canavar gibi, rt'ye ihtiyacı yok. Belki bu limitli entegrasyon sayesinde 60fps alınabiliyordur fakat sunumda ben 60fps pek göremedim. Yani o statik dünyaya çok takılmamak lazım, performansa bir etkisi olmayabilir, çünkü o olay daha çok işlemci ile alakalı bir mevzu. Ekran kartı sahne statik bile olsa yardırıyor. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2018 Bu islemciye ray tracing ve tensor unitelerini eklemek yerine pipeline sayisini iki katina cikartip 4K'da vs hayvan gibi performans artisi yapabilirlerdi. Ellerinde buyuk ihtimalle bu sekilde bir B plani tasarim da vardir. Ama bunu yapmalari icin rekabetin onlari bu yone mecbur etmesi gerekirdi. Aksi takdirde bir sonraki mimarinin ilk orneklerini piyasaya vermeleri ve boylece urun haritasinda her urunun bir sonrakine organik olarak baglanmasi, bu nesilde bu donanimla ilk ornekleri gelen tekniklerin sonraki nesilde yayginlasmasi vs nvidia icin daha avantajli. Simdiye kadar da hep boyle yaptilar. Rekabet ne yeni teknolojilerde liderlik icin zorluyor, ne de vaktiyle 3dfx'in yaptigi gibi mevcut teknolojileri cok yuksek hizda sunma stratejisiyle performans icin zorluyor. nvidia da islemci tasariminda kendisi icin en iyi olan sepeti secip sunuyor. Intel'den ne gelecegini merak ediyorum. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2018 (düzenlendi) Bu mimari ile işlem gücünü iki katına çıkarabileceklerini sanmıyorum. Şu haliyle bile dev bir yonga var ortada. Daha fazla salt işlem gücü yerine yeni teknolojiler ekleme fikri fena değil aslında ama başarılı olacak mı? Şu anki görünüm pek iyi değil ama bir sonraki nesilde rakibe karşı ciddi bir avantaj elde edebilirler. Muhtemelen rakip AMD saf işlem gücüne odaklanacak. Tabi diğer taraftan yeterince işlem gücünüz var ise yazılımsal olarak da RT benzeri şeyler yapabilirsiniz, bu da ayrı bir konu. Ağustos 23, 2018 Whooosh tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş