Nvidia GeForce RTX/GTX Turing Ailesi (2018-2019)
1 1

Bu konuda 730 mesaj var

https://techreport.com/news/34559/geforce-425-31-drivers-bring-dxr-to-the-masses

 

DXR ile Pascal'lara ray tracing getiren driver'lar piyasada. Simdiye kadar "ray tracing ne kadar cirkin bi sey" videolari yapanlarin "kartimda ray tracing ne guzel bi sey" videolarini izleyebiliriz.

 

Star Wars Ray Tracing demosu, Atomic Heart RTX demosu gibi icerigi de download'a acmislar:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/atomic-heart-justice-reflections-nvidia-rtx-tech-demo-downloads/

 

BF, Tomb Raider gibi bazi efektler icin RT eklenmis oyunlarda medium kalitede vs guzel is goruyor. Atomic Heart gibi gozumuze ray tracing'in farkini sokmak uzerine kurulu icerikte fark aciliyor. Yani bir sey degismedi, bu nesilde buna para vermeye gerek yok ama oyunlarda daha cok kullanildiginda donanim hizlandirmasinin kiymeti olacak, oyunlarda daha cok kullanilmasi icin de once donanimda destek olmasi lazimdi. nvidia her zamanki "once yumurta mi tavuk mu" hikayesinde "ben .ikmesem bi .ok olmaz" diyen horoz misali teknolojiye donanim destegini ilk sunan oldu ama her ilk nesil donanimda oldugu gibi, bu asamada anca anlasmali olduklari bir avuc oyunda faydasi goruluyor.

 

Su path tracing'li Quake2 build bu driverla calisiyorsa denemek lazim ama bu Quake2 modu Vulkan API kullaniyor, driver guncellemesi DXR (DirectX Raytracing) uzerine kurulu, o yuzden henuz calismiyor olabilir. 

Psikobat beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

starwars bayağı film tadında olmuş pek belli değil ama atomic olan hoşuma gitti.

Hayır rtx on/off koymamışlar çok saçma olmuş mudahale edemiyoruz sabit bir sahne seçimi yok şurada dur iyice bir inceliyim göreyim yok mause ile ben gezeyim vs. yok yok...

Kısacası hızlıca hazırlanmış ve sunuşmuş gibi, yada stabilite çokme vs sorunlarından tırsıp boyle yapılmışta olabilir.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu yeni DXR destekli driver da bir sorun var. film izlerken arada takılmalara neden oluyor. COD Blackops4 oyununa girince GPU sıcaklıklarında belirgin şekilde oynama var var ve daha sıcak çalışıyor. Mikro takılmalar da var. sanki SLI kart kullanırken yaşanan durum benzeri.

ben tekrar 419.67 versiyona geri döndüm ve sorunlar gitti. 

1080 Ti ile bu yeni sürücüde bazı sorunlar mevcut. yüklemek isteyenler göz önünde bulundursun. 

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, jackjoker said:

bu yeni DXR destekli driver da bir sorun var. film izlerken arada takılmalara neden oluyor. COD Blackops4 oyununa girince GPU sıcaklıklarında belirgin şekilde oynama var var ve daha sıcak çalışıyor. Mikro takılmalar da var. sanki SLI kart kullanırken yaşanan durum benzeri.

ben tekrar 419.67 versiyona geri döndüm ve sorunlar gitti. 

1080 Ti ile bu yeni sürücüde bazı sorunlar mevcut. yüklemek isteyenler göz önünde bulundursun. 

+1.

oyunlarda fps drop yaşıyorum

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu sürücünün tek amacı native olarak DXR desteklemeyen kartlarda performansın ne kadar düşük olacağını gösterip bizi kartlarımızdan soğutmaktır. Aldanmayınız :lol:

mamad beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
28 dakika önce, MilesTeg said:

Bu sürücünün tek amacı native olarak DXR desteklemeyen kartlarda performansın ne kadar düşük olacağını gösterip bizi kartlarımızdan soğutmaktır. Aldanmayınız :lol:

 

Eskiden azcık gizli olurdu bu işler, şimdi aleni yapıyor eşşoğluları...:zuh:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Eger gercekten oyle ise Amd’nin “iste shader uzerinden RT boyle olur” driver’larini tokat gibi yapistirmasi guzel olur. Mimarisinin shader performansi konusunda bir avantaji varsa bunu da one cikarmis olur. Tabi goruntu kalitesi karsilastirmasi sart olur.

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Crytek ortaya Noir bombası atıp bıraktı ve muhtemelen Crytek'in "yansıma" tekniği RTX'i geride bırakacak.

 

Crytek'in yaptığı aslında RT değil ama RT'den daha hızlı ve gayet gerçekçi sonuç sağlıyor. Olayın alt yapısında modern oyun motorlarının dinamik ışıklandırması inşaa etmek için kullandıkları Voxel-based Global Illumination sistemi yatıyor. Yani gördüğünüz görmediğiniz sahnedeki bütün objelerin 3 boyutlu piksellerden düşük çözünürlüklü bir (voxel) kopyası oluşturuluyor, bunu 3 boyutlu bir ekran görüntüsü gibi düşünün, sonra bu 3 boyutlu klon dünya yansımalarda görünecek şekilde ekrana yerleştiriliyor.

Bu teknik sadece ışık ve ışık kaynağı yansımaları için kullanıldığında 256*256*256 voxel küp yeterli olurken koca bir haritanın kopyası için bunun kat kat fazlasına ihtiyaç vardır ama demodan anlaşılan modern gpu'ların baş edemeyeceği bir şey değilmiş. Diğer taraftan Crytek'in demosunda klostrofobik bir dünya seçmesinin bununla ilgili olduğu aşikar. 

 

Belki uzak mesafelerin çizilebilmesi için yüksek hızlı bellek bant genişliği ve bellek boyutu gerekebilir ama genel olarak özel bir donanım yada api gerektirmiyor. Bu teknik muhtemelen RT ve RTX'in daha emeklemeden sonunu getirebilir. Nvidia'nın şuan yapabileceği tek şey RT ve RTX'i yaygınlaştırmaya ve sektör standartına çevirmeye çalışmak ki son sürücülerle bunun için çırpındığı açıkça görünüyor.

 

 

İşin en acı noktası ise bu tekniğin temellerinin Nvidia içinden atılması

 

 

 

 

 

Whooosh tarafından düzenlendi
RFID beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

(crytek'i kastediyorum) Birşeyleri sonuçlandırma konusunda çok becerikli değiller özellikle oyun çıkarma ve pazarlamada ama tıpkı iD software gibi güze işler ortaya çıkarabiliyorlar, bu altyapıyı pazarlayabilecek oyun çıkartırsalar harika iş yaparlar. AMD'nin alternatif RT seçenekleri illaki vardır belkide bu bir fikir verebilir AMD'ye, Nvidia'nın kısa vadede zorlama yapsada HW-RT'yi istediği seviyeye getirebileceğine ihtimal dahi vermiyorum. 

 

düzeltmeler:(

mehmetclk tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Olay Crytek'in elinde değil zaten, Crytek bunun RT konusunda alternatifi olarak pratikte kullanılabileceğini gösterdi. Yoksa diğer oyun ve oyun motoru geliştirenlerin bu tekniği kullanmaması için bir neden yok. Amd de bu tekniğe maddi manevi destek verirse (tabi eğer başka planları yoksa) bu teknik yürür gider.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Isin icine voxel'ler girdigi zaman visibility/line-of-sight test hesaplari icin bunlara ray cast edebilmek ciddi performans optimizasyonlarinin onunu acabilir diyerek konuyu birkac ay onceki tartismamiza baglayalim o zaman :)

 

Problem: Voxel tabanli GI cok performans istiyor, ray tracing daha da cok performans istiyor.

 

Alternatif1: Eldeki uretim teknolojisinin sundugu transistor butcesini voxel tabanli islemlerde daha yuksek performans getirecek islem unitelerine harcamak yerine ray casting icin ozel donanim eklendiginde kalite de artiyorsa donanim tasariminda ray tracing kullanmak makul demektir. Bu ray casting donanimi ayni zamanda voxel hesaplamalarini hizlandirmak icin de kullanilabiliyorsa daha da iyi.

 

Alternatif2: Ray tracing icin ozel donanim eklemek yerine ayni transistor butcesini voxel tabanli GI ve yansima efektlerini hizlandiracak sekilde kullanmak.

 

Sonuc: Alternatif2 Alternatif1'e gore daha hizli oluyorsa (Alternatif 1 voxel tabanli cozumleri ray casting kullanan line of sight optimizasyonlari ile hizlandirarak bile Alternatif 2'nin performansina ulasamiyorsa) ray tracing'e ozel donanimi bu nesilde pas gecen bir tasarim bu nesilde daha iyi sonuc verebilir. Yoksa Alternatif1 daha iyidir.

 

nvidia'nin onune onun sundugu Alternatif 1'i gecen bir Alternatif 2 cikarsin Amd, guzel olmus diyelim. Nvidia FX serisi ile FP32 ve FP16 sunmaya calisirken Amd/Ati biz FP24 ile bir half measure yapiyoruz, bizce bu nesilde daha akillica bir tasarim demisti, sonuclar da onlari destekler sekildeydi. Yine aynisini becersinler, nvidia gelecegin mimarisine driverlarini  hazirlarken biz bugunun oyunlarinda daha iyi performans ve guzel kalite sunan urun yaptik demis olurlar. Ama cok kolay olmayabilir, nvidia bu nesilde shader performansinda da ciddi gelismeler gosterdi.

 

PS5'in donanimi AMD kaynakli APU, CPU kismi Zen 2 tabanli, GPU kismi Navi tabanli ve ray tracing destekli deniyor ama ayrintilar henuz belli olmadi. Amd ustteki Alternatif2 tanimini kotarmissa bu tarz konsol donanimi tasariminda da kullanilmasi makul olur. 

epi tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Crytek'in bu tip alengirli işlerdeki başarısı sahaya ciro olarak yansımıyor diyorum, yoksa açık olan bir yapının ilerlemeside aslında kabul görmesi anlamında zor oluyor. crytek bundan birşeyler çıkarırsa AMD'de bu konuyu RT alternatifi kullanırsa anlamında yazdım. hardware RT oyun vs için gereksiz bir durum bence. heleki 4K / 144fps'lerin olmasını istediğimiz bir dünyada.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@epi PS5'te kullanılacak muhtemel GPU (f/p hedefli olmasından ötürü şahsi fikrim) ile yapılacak birçok şey var. burada aslında yukarıdaki tekniğin kısıtlıda olsa uygulandığında sahada göstereceği performans ve kodlamadaki zorluğu mevzu bahis, birileri bunları demo ile kolayca uygulayıp gösterebilirse AMD'de işin içinde olursa sektöre girişi hızlı tutunuşu sağlam olur. yoksa 4-5 yıl sonraki donanımları hızlansada RT'de ilerleyeceği için yine bir performans sıkıntısı yaşanarak devam edilmesi durumu olacağı aşikar. ben yukarıdaki tekniğin kodlamada ölçenlendirildiğinde uygulanabilirliğinin tepe yapacağını düşünüyorum. buna göre tek şey bu çalışmaları net birşekilde ortaya çıkarmak, mesela bad company 3'te bunun örnekleri kullanılsa güzel olurdu yada sonraki CoD oyununda veya online PUBG türevi bir oyunda filan falan.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

PS5 hemen gelmeyecektir. Öncelikle 2016-2017'de yapılan güncellemelerle konsollar baya bir güçlendi. Tabi şuan standardı belirleyen dandirik Xbox One olduğu için orada yenileme hızlı olabilir. Ama şuanki konsollar henüz PS3 ve XB360'ın 2011-2012'de düştükleri berbat duruma düşmediler. O döenmde oyun yapımcıları bile artık yeni nesil konsolları beklemekten vazgeçip grafikleri yukarı çekmişlerdi. PC'yi referans alanlar olmaya başlamıştı.

 

2020'de bile yeni nesil konsolları görür müyüz, emin değilim. Belki mikisofttan yeni nesil konsol görürüz. Ama halihazırda gayet başarılı giden PS4'ü bir kenara atması Sony'den beklenmez.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
16 hours ago, epi said:

Problem: Voxel tabanli GI cok performans istiyor, ray tracing daha da cok performans istiyor.

 

 

RT ortada, özel donanım ve sürücülere rağmen yine çok ağır bir yük olma özelliğini koruyor. Muhtemelen ne Nvidia ne de AMD şimdiye kadar Voxel'in performansını arttıralım diye sürücü kasmamışlardır ama özel sürücüler ile bir anda voxel tekniğinde performans patlaması gelebilir. Belki de gelmez ama bir ışık var orada.

 

 

16 hours ago, mehmetclk said:

Crytek'in bu tip alengirli işlerdeki başarısı sahaya ciro olarak yansımıyor diyorum, yoksa açık olan bir yapının ilerlemeside aslında kabul görmesi anlamında zor oluyor. crytek bundan birşeyler çıkarırsa AMD'de bu konuyu RT alternatifi kullanırsa anlamında yazdım. hardware RT oyun vs için gereksiz bir durum bence. heleki 4K / 144fps'lerin olmasını istediğimiz bir dünyada.

Doğru ama SSAO'da ilk defa Crysis'de kullanılmıştı artık standart oldu. Burada önemli olan Crytek'in bunu gelir kapısına dönüştürüp dönüştüremeyeceği değil, endüstri tarafından bu tekniğin kabul edilebilirliği, ki eğer iyi bir şeyse havada kapılıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok