Nvidia GeForce RTX/GTX Turing Ailesi (2018-2019)
1 1

Bu konuda 730 mesaj var

Kalitede bir dusus yok diyorlar. Havada ucusan yapraklardan isin sektirmek gibi fantezileri, yikilabilen yapilarda RT'in dusuk performansli calismasina sebep olan bir bug'i halletmisler, sahne basina kullanilan ray sayisini arttirmislar ama sahne icinde nerede daha cok ray gerekecegini hesaplayan bir algoritma ile ekrana dagitmislar. Bunlarin hepsi zaten olmasi gereken, gelmesini bekledigimiz optimizasyonlar. Yanyana goruntuyu de videoda paylasmislar. Ben kalitede fark gordum diyen varsa soylesin :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@mamad Özetle diyor ki, "Variable rate ray tracing" diye bir yöntem kullanmaya başlamışlar. Sahneden sahneye RT uygulaması değişiyor anladığım kadarıyla. Yani eğer bir sahnede yansıma yapacak bir yüzey yoksa, RT tamamen devre dışı bırakılıyor ve sahnede yansıma hesaplaması yapılacak yüzeyler arasında bir hiyerarşi belirlenip buna göre RT uygulamasının oranı değiştiriliyor olabilir.

 

Bunun dışında bir-iki optimizasyondan daha bahsediliyor. Bunlar da RT uygulanacak yüzeylerin geometrisinin sadeleştirilmesi (ışının daha az kırılması ve daha kolay hesaplanabilir hale gelmesi) ile doku filtrelemeye ince ayar çekilmesi şeklinde sanırım. Yani her halükarda en başta yapacaklarını söylediklerinden daha farklı bir teknik ve daha düşük kalite söz konusu.

 

2K çözünürlükte Ultra RT ile 60 FPS sadece 2080Ti ile elde edilebiliyormuş bu arada. 2070 seviyesine indiğinizde 60 FPS görebilmek için yine 1080p'ye düşmeniz gerekiyor.

Najaz tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Battlefield oynayan birisinin ki nasıl ifade edeyim, eğlenmek için, oyundan zevk almak için oynuyor ise bu tarz şeylerle bir işi olmaz, o yoğunlukta böyle şeylere dikkat edilmez zaten, bu noktada amaç görüntüde herhangi bir kötü efekt ki stuttering olur, screen tearing olur, bunlar olmadan minimum gecikme ile maksimum kare/sn sayısı almak olmalı.

 

RTX meselesine gelirsek çok kısa ifade etmek gerekir ise, erken doğmuş, yeterince geliştirilmemiş, fiyatı yüksek bir seri görüntüsünde, buradan çıkması da ancak ikinci, üçüncüsü ile, AMD’nin de en azından  raytracing işlerine girmesi ile falan olur gibi görülüyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ayrıca yüksek kalite ile oynayan oyuncunun multi de cezalandırılması gibi bir durum var. Yani düşük ayarlarda oynayan oyuncu 1km ötedeki hedefi rahatlıkla görebilirken yüksek kalite ayarları ile oynayan oyuncu ağaç yapraklarından otlar dan yansımalardan falan göremez. Bu hep böyle olmuştur.

 

Çok iyi donanımım olduğu halde multide ayarları medium'a aldığım çoktur. Bir grafik aylarının oyunda bana %1 avantaj kaybettireceğini biliyorsam onu kapatırım. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Lost bozdu, Star Wars bozdu, nvidia bozdu. Insan gozu goremez, multi’de zaten onu kaparsin. Falan, filan.

 

Ama isin teknolojisi ile ilgileniyorsaniz variable rate shading ve variable rate tracing gibi ekrandaki icerigin analizine dayali gercek zamanli optimizasyonlar bu isin gelecegi:

 

Optimizasyon gorunce “kaliteyi dusuruyorlar” diye elestirilir. Optimizasyon olmayinca “programcilar tembel, konsollar gibi optimize edilse PC’de ne performans var, nvidia driver’dan performans acmiyor” diye elestirilir. Konuya nasil bakacaginiz size kalmis.

 

Kendi fIkrim, aldigim kart bana sabit  kare hizinda degisken kaliteyi secenek olarak sunuyorsa ve bunu “yuk artinca tum cozunurlugu anlik kis” seklinde degil, akillica yapiyorsa bu bir artidir. GeForce FX ve Radeon 9700 durumundaki gibi bir kart digerinin performansini anca gorulebilir kalite dususu ile yakaliyorsa bu bir eksidir. Adamlar zaten piyasadaki en hizli karta ve en ileri teknolojiye sahip. Rakip sikistirana kadar ustune yatmak yerine bunlari yapiyorsa aferin deyip gecmeli.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 hours ago, Najaz said:

Yani eğer bir sahnede yansıma yapacak bir yüzey yoksa, RT tamamen devre dışı bırakılıyor ve sahnede yansıma hesaplaması yapılacak yüzeyler arasında bir hiyerarşi belirlenip buna göre RT uygulamasının oranı değiştiriliyor olabilir.

Tam olarak böyle değil, sahnede hiç yansıma olmasa da RT çalışmaya devam ediyor. BFV tank battle örneğinden gidersek, bu senaryoda yansıma neredeyse 0 ama RT açılınca fps yine yarısına düşüyor.

Bu sadece bir iyileştirme, öyle rt sistemini tamamen değiştiren bir şey değil.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Single güzel oyunlarda parlayabilir bu RTX, Battlefield V anlamsız, çok satan bir seri diye yapılmıştır ancak Metro, Tomb Raider v.b. daha uygun performans yeterliliği açısından da, aşırı düşen bir performans var açıldığında. Bu oyunlarda çok farketmez. Multide olmaz bu, halen Half Life 2 motoru ile CS:GO falan oynanıyor, bu tarz FPS’lerde bu hali ile kullanılması çok olanaklı değil, ancak hikaye kısmında açılabilir nedir falan diye.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kalite 'yi hissedilmeyecek oran düşürüp doğal olarak performansı %50 artırmış olabilirler, RT en azından satılan yanmayacak şekilde revizyondan geçip şu dönemi atlatırsa teknoloji adına iyi olabilir.  Batlefield V'teki RT insanı pek cezbetmiyor yukarıda epi 'nin verdiği videodaki kalitede oyunlar görmek için gelişim şart. gerçekçi olursak durum şu RT kullanacak oyunların daha kaliteli kaplamaları kullanan oyunlarda dibe vurmaması için sektörün'de RT 'yi harmanlanmayı öğrenmesi tahminlerden uzun sürebilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 04.12.2018 at 10:51, Najaz said:

@mamad Özetle diyor ki, "Variable rate ray tracing" diye bir yöntem kullanmaya başlamışlar. Sahneden sahneye RT uygulaması değişiyor anladığım kadarıyla. Yani eğer bir sahnede yansıma yapacak bir yüzey yoksa, RT tamamen devre dışı bırakılıyor ve sahnede yansıma hesaplaması yapılacak yüzeyler arasında bir hiyerarşi belirlenip buna göre RT uygulamasının oranı değiştiriliyor olabilir.

 

Bunun dışında bir-iki optimizasyondan daha bahsediliyor. Bunlar da RT uygulanacak yüzeylerin geometrisinin sadeleştirilmesi (ışının daha az kırılması ve daha kolay hesaplanabilir hale gelmesi) ile doku filtrelemeye ince ayar çekilmesi şeklinde sanırım. Yani her halükarda en başta yapacaklarını söylediklerinden daha farklı bir teknik ve daha düşük kalite söz konusu.

 

2K çözünürlükte Ultra RT ile 60 FPS sadece 2080Ti ile elde edilebiliyormuş bu arada. 2070 seviyesine indiğinizde 60 FPS görebilmek için yine 1080p'ye düşmeniz gerekiyor.

 

Tam olarak durum öyle değil gibi. Rt motoru açıldığında her sahne rt core'lar tarafından da işlem görüyor anladığım kadarıyla. Bu da sahnede rt olmasa da performans kaybına yol açıyor. Bir de 25x14 çözünürlükte 2080 de 60 fps ve üzerinde kalabilmiş.

 

rtx-2080-1440.png

 

En azından tpu testinde böyle. Yine de garip bir durum olduğu ortada. Hala en yüksek rt ayarı ile daha fazla performans verebiliyor. Ya da birbirlerine aşırı yakın durumlar var. Özetle hala çok ham durumda bu rt işi. Zaten bfv'i rt için seçmek çok anlamsız. Üstüne de bu kadar abukluk yaşatmak... Hevesi olan adamı bile kaçırır.

mamad tarafından düzenlendi
jackjoker beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

değerli ilgili ve bilgili arkadaşlar, bir sorum olacak.

 

ben bayadır ilgilenemedim donanım konularıyla.

 

kardeşim amerikaya gidip gelecek.

 

2080 ti niye saçmalık derecesinde pahalı çözemedim henüz.

 

rtx 2080 aldırmama değer mi bende gtx 1080 ti varken ? 1440p oynuyorum hala 4k planım da yok.

 

 

ps: baktım biraz da...

 

https://www.trustedreviews.com/reviews/nvidia-rtx-2080

 

gerek yok heralde, ray tracing neymiş :lol:

 

ps2: 100 fps'den 40 fps'ye düşüyormuş, ona da gerek yok tamam. 3000 serisinde görüşmek üzere. bye :)

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

2080 denen kart, anca 1080ti ile aynı fiyat olursa alınır. Sonuçta azcık daha fazla performans veriyor, şuan kullanılması pek mümkün olmayan ray tracing sunuyor ve 8 gb bellekle geliyor. Sırf yeni mimari diye 1080ti ile benzer fiyat seviyesinde olduğu sürece tercih edilebilir, o kadar. Yoksa bir sonraki seriyi beklemek mantıklı. 7nm gpular çok uzakta değil gibi.

jackjoker, stardust and rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

NVIDIA'ya sunu diyorum:

 

LABISIGIGIT

 

AMD'den bi high end GPU'lar gelse de su GPU pazari da normale donse artik.

MonkeyBusiness tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
8 saat önce, MonkeyBusiness said:

NVIDIA'ya sunu diyorum:

 

LABISIGIGIT

 

AMD'den bi high end GPU'lar gelse de su GPU pazari da normale donse artik.

 

Amd'den gelen high-end gpular, yalnızca amd'ye göre high-end gpular oluyor. Nvidia için orta sınıf diyebileceğimiz gpular kendileri. Ha ama güzel şeyler sunsalar memnun oluruz.

 

High-end'i geçtim, güçlü ve stabil orta sınıf modeller gelse, o da yeter benim için. Ama 480 gibi tırt kartlar değil bahsettiğim. 6800'ler gibi, 4800'ler gibi vurduğu zaman ses getirecek kartlar.

mamad tarafından düzenlendi
wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sanırım başlığı değiştirmek gerekecek. Çünkü:

 

1660Ti.jpg

 

https://videocardz.com/79425/expreview-nvidia-rumored-to-launch-geforce-gtx-11-series-gtx-1160-planned

 

Çin'den gelen son habere göre hep adı geçen gtx 11 serisi gerçek oluyor. Ama biraz farklı şekilde. Öncelikle yine Turing mimarili olacağı söyleniyor. 11 yerine model numarasına göre 1x serisi diye adlandırılmış görünüyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Pascal serisinde GTX 1060, 980'in yerine geçmişti. RTX 2060'ın sonuçları da özellikle 2K çözünürlükte 1080'e çok yakın. Yine benzer bir durumla karşı karşıyayız sanırım. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
36 dakika önce, Najaz said:

Pascal serisinde GTX 1060, 980'in yerine geçmişti. RTX 2060'ın sonuçları da özellikle 2K çözünürlükte 1080'e çok yakın. Yine benzer bir durumla karşı karşıyayız sanırım. 

 

Arada büyük bir nod geçişi yok. Tam tersine nvidia rt, dl derken gpuyu baya büyüttü. Hatta bu karttaki tu106, 1080'deki gp104'ten çok daha büyük bir gpu. Kırpılmış da olsa normalde bu büyüklükte bir gpunun 1080'den çok daha performanslı olması beklenir. Ama olmuyor, diğer Turing kartlar gibi.

 

Asıl soru, bu yeni mimari için nvidia'dan şöyle sağlam sürücüler gelecek mi? Gelirse, o zaman 1080'i tam manasıyla yakalar da geçer de. Ama rekabet yokken tabiki gelmeyecek.

 

Tabi bir de bellek kısmı var. Pascal kartların bellek miktarı gayet uygundu. Turing'te ise pek öyle olmadı. Bellek miktarı düşük. Şimdi 1070'i bariz geçecek bir kart gelecek ve 6 gb bellekli olacak. Eğer 4 gb vs modeller gelirse, onları konuşmaya bile değmez.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

RT ve Tensor ünitesi olmayan onun yerine eski jenerasyonlardaki gibi sadece CUDA ünitesinden oluşan ve Turing temelli yeni bir ekran kartı çıkarır mı nVidia nGreedia? :icon_think:

rammstein tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

1160 ve 1150 modelleri için buna benzer şeyler söyleniyor. Daha doğrusu 1160 ve 1150 için pascal refresh, ve rt core bulunmayan gtx 2050 gelebilir deniyor.

mamad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yalniz bu nvidia nasil bir kizdirdiysa kendisine artik, bir kullanici nvidia kartlari yaniyor yaziyor, bu baslikta tum serinin geri cekildigini okuyoruz; bir kullanici ben volta’da da rt’yi ayni performansla actim diyor, burada vay nvidia bizi opuyor mu okuyoruz; ilk driverlarla rt performansindan giydiriliyor ve nvidia rt’yi aceleye getirdi deniyor; yeni driverla ve oyun optimizasyonuyla performans artinca vay nvidia goruntuden kisti deniyor.

 

Onceki sayfalarda yazildi, RT cekirdekleri ve AI bu isin tek yolu degil. Ama donanim hizlandirmasi olmadan ayni performansta, ayni goruntu kalitesinde bu sonucu simdiye kadar kimse elde edemedi. Gercek zamanli RT uzerinde akademik arastirma yapanlardan dev firmalara kadar kimse yillarca bu sonucu elde edemedi ama bir baslikta bir kullanici “ben yaptim, oldu” dediyse dunya durur.

 

Titan V’de tensor cekirdekleri mevcut bu arada. Yani nvidia’nin RTX serisinde denoising icin kullandigi yapay zeka cekirdekleri bu kartta mevcut. Yani dogru ciksa bile burada bir haber yok aslinda.

mamad beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok