İkinci El Araç Alımında İlanda Nelere Dikkat Edilmeli
0

Bu konuda 8 mesaj var

İyi günler arkadaşlar;

 

Artık kendime bir araç almayı kafama taktım, araç olarak Ford Fiesta beyaz renk düşünüyorum, başka da alternatif bakmıyorum açıkçası. Ford servisinde çalışan bir tanıdığımız var, normal şartlarda ondan uygun bir araç geldiğinde haber bekliyorum.

 

Ama onu beklerken de fikir olması açısından ilanlara bakıyorum. (Şu anda sahibinden.com' a bakıyorum sadece)

 

Araç işinden çok anlamadığım için, siz araç alıyor olsaydınız ilanda nelere dikkat ederdiniz diye merak ediyorum. Örneğin maks. kaç km. bakarsınız, aracın hasarlı olup olmaması ya da hasarın tutarsal boyutunun önemine ne derecede bakarsınız vs.

 

Zaten görmeye gitme gibi bir durumda (olur da internette aaa bu fiyat çok iyiymiş diyip, Ford servisindeki tanıdığı beklemeden) yine tanıdık bir expert' e götürüp incelettireceğim, lakin iş o noktaya gelene kadar nelere dikkat etmek gerekir sizden fikir alayım dedim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Onur önce alacağın araca uzun vadeli mi kısa vadeli mi bineceksin ona bi karar ver. Eğer biraz biner sonra elime para geçince satıp üstüne ekler yeni araba alırım dersen hasarsız araç bak, 2. el piyasasında çok kıl insanlar var uğraşırsın. Bunun dışında dokundurma yapmış ufak göçüğü vs bişiler olmuş doğrultulmuş arabalar bence binilebilir arabalar yalnızca motor kısmı darbelenmemiş olsun hafif kusurlar günlük olabilecek şeyler. Dizel araç bakacaksan km çok önemli değil ama düşük olması avantaj tabi fiyatada yansıcaktır. Aracın kaç senelik olduğu önemli yaş varsa o süreçte servisleri falan bi şekilde yapılmış mı kontrol ettirmek lazım. Kozmetik takıntın ne kadar var bilemem ama sürtme çizik gibi şeyler sende bile olabilecek şeyler, ben o kısıma çok takılmıyorum tabi göze batacak eşşek gibide boyası kalkmış vs olsun demiyorum.

 

Senin durumuna benzer 2 sene önce bende Kia Rio ma sahip olmuştum. 54000kmde aldım şu an 78000kmde ufak bi kazası vardı oda kamyon geri gelirken park halinde kaputu kaldırmış ama motorda vsde gram kusursuz. Şükür canavar gibi sonuçta sahiplendikten sonra senin aracın oluyor ve sen zaten ona gözün gibi bakacaksın.

 

Yinede kusurluda olsa araç alacaksan işin ehli birine baktırmanda fayda var, benim babayla kuzeni Zafer amcam işten anladıkları için birazda sıkı bi pazarlıkla iyi fiyata almıştık. Dilerim sende gönlüne göre uygun birşey alırsın. Benim gönlümde Ford focus falan vardı ama hiç pişman değilim arabamdan beni bi 10000lira daha az masraftan kurtardı hatta belkide. :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İlan başlığına "Fuuuuuuuullll", "Beyaz Meleğimi Satıyorum" veya "295.000 km'de ilk günkü gibi temiz" türevi şeyler yazanların ilanlarına hiç bakmıyorum. Vakit kaybını azaltıyor.

 

Şahsen 100.000 km'ye yakın araçlara çok bakmadım. Dizel denen naneden de hoşlanmadığım için olabildiğince düşük km aradım zamanında (bazen 8 yaşında ama 45.000 km'lik araçlar da çıkıyor arada çoğunlukla yattığı için onları da eliyorum).

 

Hasarlı veya boyalı araçlarda hasar veya boya öncesi/sonrası fotoğraf/belge vs bir şey gösterebiliyor olmaları artı bir detay. Hasarlı araçlarla çok işim olmadı ama kozmetik olan (tamponda, çamurluk kenarındaki küçük ölçekli) boya durumuna çok takılmamak lazım. Onun dışında aracın yedek anahtarının olması, kılavuzlarının duruyor olması, bakım sıklıklarından bahsedilmiş olması kullanıcının aracına nasıl baktığına dair fikir verebiliyor.

 

Şasi üzerinde oynama yapılmış veya değişen parçaların niye değiştiği yazılmamış araçlar da sorun çıkarma adayı araçlar. Örneğin adam "Değişen sadece ön kaput" diye yazıyor ama sebebi belli değil. Tramer sorgularına da bakmak lazım. Gerçi bazı durumlarda kazaya karışmış araçların "aramızda halledelim, kayda geçmesin" yöntemiyle elden geçtikleri de oluyor.

 

Sonuç olarak alırken kesinlikle her şeyine bakın / baktırın. Klima gazından balatalarının ne zaman değiştiğine, kapı fitilinin altındaki boyadan bagajdaki stepneye kadar akla gelen her şeye. Kullanırken de, ilerde satacak olursanız da kafanız rahat olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam ben araba işinden pek anlamam. Ama araba alacaksan galericiden uzak durmanı tavsiye ederim. Zira bu memlekette 3 tür insana asla güvenmeyeceksin:

 

1. Oto galericiler

2. Emlakçılar

3. Cep telefoncu & IMEI'ciler

 

Daha önce de yazmıştım, tekrar yazmakta fayda görüyorum. %0,00000001 oranında istisna hariç olmak üzere, memlekette ne kadar çakal-çukal, it-kopuk, dolandırıcı-mafya kılıklı adam varsa bu üç meslek dalında faaliyet gösteriyor.

 

Bir de naçizane tavsiyem, sahibinden'den falan 2. el araba ilanı bakarken ilanda "keyfe keder" ve "boya takıntısı olan aramasın" ibareleri gördüğün anda sekmeyi kapat.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar;

 

Cevaplar için teşekkür ederim.

 

Valla aldım mı kullanmak istiyorum ya, hiç alayım 2 ay kullanıp satayımlarla uğraşabilecek bir insan değilim çünkü. Dizel düşünüyorum, km' si önemli değil demişsiniz de çıkış 200.000km' lik araç da alınmaz değil mi? :) Bunun sınırı nedir sizce?

 

Zaten karar verildiği taktirde (ford servisinden değil de sahibinden.com' dan falan bakayım şu arabaya dediğimde) tanıdık expert' e göstereceğim.

 

Hasar kayıtlı aracın hasarının tutarı ne kadar önemli peki? Çoğu şişirme hasar kaydı diyor, neyi etkiliyor bu alım / satım ya da vergilendirmelerde?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Kendi bakabileceğin bi kaç bişide; Araca binip şöle rampa yukarı bi yol bul. Orda bi bak bakalım 3000dd civarında arabanın çekişinden kayıp varmı birde motorun sesi normal mi anormal mi yorulmuş motorlar boğuk ses çıkartabiliyor, sora düz bir yolda düşük hızda seyir halindeyken direksiyonu bırakıp sağa sola çekme var mı bi bak. Lastikler kendini genelde belli eder kabaklaşmışsa gözle görürsün çatlamalar sıyırmalar vs olabilir, bunu pazarlıkta bi koz olarak kullanabilirsin. 3-5 çukurdan falan geçerek süspansiyon/amortisör etkisini görebilirsin hemde gacırtı gucurtu yapıyor mu ona bakabilirsin, fişekler ölebiliyor ya da tozlanabiliyor. Klimayı muhakkak tam soğuğa açıp aktif olup olmadığını kontrol et. Frene aniden dip koyduğunda frenin tepkisini kontrol edebilirsin frenle ilgili sıkıntı varsa araba sağa sola kaydırma yapabilir (düşük hızda denemen tavsiye). Birde debriyajı kontrol etme şansın var genelde haşama edilmiş araçların baskı balata ölüyor. Bu özellikle alacağın araçta günlük sürüşüne çok etken birşey, vitesi rahat alıp almadığına falan bakabilirsin gidiklik varsa genelde vitesteyken elin alttan vurduğunu falanda hissedebiliyorsun.

 

Dizelde km çok önemli olmasa da yinede düşük km bakmaya çalış Hani 100k sınır falan gibi düşün kendince. 200k falan olanlar genelde şirket aracı vs olabiliyor onlarında nasıl kullandığı trafikte malüm.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Genç bir araç almayı düşünüyorsanız garanti süresine dikkat edilebilir. Bazı araçlar sadece ilk sahibi için uzatılmış garanti verirken bazı markalar da ikinci el sahiplerine de bu uzatılmş garanti transfer edilebiliyor. Düşük kilometreli ve genelde aynı yetkili servise gitmiş, garantili bir araç bulunabilirse iyi olur. Ben hanımın kullandığı Nissan 'ı 5 yaşına gelmesine rağmen yetkili servise götürmeye devam ediyorum. Garantisi bitmesine rağmen sadece yetkili servise gittiği için birçok parça ve işçiliğe iyi niyet garantisi uygulaması yapıyorlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok