Eat my dust, dust eaters.
2 2

Bu konuda 735 mesaj var

sağol.

 

piston contaları kontrol edildi & üst kapak da rektifiye oldu hatta komple. kompresyon ölçüldü, sorun yok silindirlerin hepsi yüksek kompresyonlu (180-200 psi arası). yapılmayan şey kalmadı arabada :lol: aklınıza gelebilecek neredeyse her şey ama her şey yapıldı veya test edildi arabada, ve çözüm bulunamadı.

 

muhtemelen çok basit küçük bir arıza var ve bulunamıyor. ufak bi hava kaçağı, bir yerlerde ufak bi kablo kırığı vs. bir şey var ama ne... ellerindeki test imkanlarının bolluğundan ötürü borusana bıraktım işte son çare olarak, onlar da bulamazsa zaten kimsenin bulabileceğini sanmıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bazen böyle içinden çıkılamayan arızalar yaşanabiliyor. Bir arkadaşımın başına da buna benzer bir olay geldi.

Otomatik araba 2. vitese geçerken tuhaf bir şekilde aşırı sert geçiyordu. Servisler ustalar gezdi, şanzıman komple değişti falan çözüm yok.

Şanzıman değiştikten sonra araba kendini güvanli moda almaya başladı, sadece geri 1 ve 2. vites çalışıyor ve devir 3000'in üstüne çıkmıyor. Yok dediler beyine yeni şanzıman tanıtılması lazım falan filan, yapıldı edildi olmadı.

Sonra arkadaşım ustalara servislere küstü, çekti arabayı kapısının önüne kendi daldı arabaya. Artık her şey denendiği için kaybedecek bir şeyi kalmadığından motor ile şanzımanın haberleşmesini sağlayan böyle bir deste 20-25pin bir kablo var, tuttu o kabonun izolasyonunu sıyırdı, bir de ne görsün, 4-5 tane kablo kopuk. O kopuk kabloları tamir edince araba düzeldi, hala tıkır tıkır çalışıyor.

İşin ilginç tarafı bu kablo destesinin etrafı tamamen sarılı ve bu dış kaplamada herhangi bir hasar yok ama kablolara bakınca sanki biri yankeski ile tık tık kabloları kesmiş gibi görünüyor. Bunu biri kesmiş diye söylemiyorum, görünüşü aynı o şekilde idi. Zaten kablo arabanın orjinal kablosu, biri kesip tekrar kapatamaz, en fazla elektrik bandı ile falan sarar.

Bunun nasıl olabildiğine dair mantıklı bir cevap bulamadık. Belki bunlar şanzımanı değiştirken kabloyu sıkıştırdılar ve içeriden kablolar kesildi ama izolasyon sağlam kaldı.

 

O kadar bilgisayara girdi o kadar bakıldı edildi, kimse bunu göremedi yada düşünemedi.

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

benimki de muhtemelen ona benzer bir şeydir zaten. şanzımanı takarlarken bir haltlar ettiler heralde kablolara falan... bakalım borusan'dan gelecek olan habere göre bakacağız artık önümüze. hayattan soğudum yemin ediyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
33 dakika önce, Whooosh said:

Bazen böyle içinden çıkılamayan arızalar yaşanabiliyor. Bir arkadaşımın başına da buna benzer bir olay geldi.

Otomatik araba 2. vitese geçerken tuhaf bir şekilde aşırı sert geçiyordu. Servisler ustalar gezdi, şanzıman komple değişti falan çözüm yok.

Şanzıman değiştikten sonra araba kendini güvanli moda almaya başladı, sadece geri 1 ve 2. vites çalışıyor ve devir 3000'in üstüne çıkmıyor. Yok dediler beyine yeni şanzıman tanıtılması lazım falan filan, yapıldı edildi olmadı.

Sonra arkadaşım ustalara servislere küstü, çekti arabayı kapısının önüne kendi daldı arabaya. Artık her şey denendiği için kaybedecek bir şeyi kalmadığından motor ile şanzımanın haberleşmesini sağlayan böyle bir deste 20-25pin bir kablo var, tuttu o kabonun izolasyonunu sıyırdı, bir de ne görsün, 4-5 tane kablo kopuk. O kopuk kabloları tamir edince araba düzeldi, hala tıkır tıkır çalışıyor.

İşin ilginç tarafı bu kablo destesinin etrafı tamamen sarılı ve bu dış kaplamada herhangi bir hasar yok ama kablolara bakınca sanki biri yankeski ile tık tık kabloları kesmiş gibi görünüyor. Bunu biri kesmiş diye söylemiyorum, görünüşü aynı o şekilde idi. Zaten kablo arabanın orjinal kablosu, biri kesip tekrar kapatamaz, en fazla elektrik bandı ile falan sarar.

Bunun nasıl olabildiğine dair mantıklı bir cevap bulamadık. Belki bunlar şanzımanı değiştirken kabloyu sıkıştırdılar ve içeriden kablolar kesildi ama izolasyon sağlam kaldı.

 

O kadar bilgisayara girdi o kadar bakıldı edildi, kimse bunu göremedi yada düşünemedi.

 

Bu tipik selespeed problemlerinden biri. 20pinli sokete bakılır şanzıman saçmalamaya başladığı zaman ilk olarak. Ondan problem yoksa akü, şanzıman yağ seviyesi diye gider :)

Kibitzer tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

adak adamış, tamir olursa bu konuya mesaj atan herkese boğaz'da yemek ısmarlayıp, araba ile boğaz turu yaptıracakmış, o yüzden tamir olması artık işimize gelebilir.

Onur beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

sorunu borusan da çözemedi :2no:

 

sanayideki ustalar bunlardan daha iyi biliyor ciddi söylüyorum... boş boş konuşuyorlar. test edemiyoruz bir kaç arıza çıkıyor nereden başlayacağımızı bilmiyoruz, zaten elimizde parça da yok denemek için sipariş vermemiz gerekiyor o zaman da ücretini size yansıtmamız lazım diyor. oldu o halde biz kalkalım dedim... bir boku çözemeyip üstüne bir de hayvan gibi işçilik ücreti almaya kalkıyorlar. neyse ki çok diretmediler, biraz ısrarla fazla bir şey aldırtmadım.

 

arabasızlıktan sıkıldım artık biraz böyle süreceğim... sonra belki bir veysel ustaya gösteririm JJ'nin bahsettiği. o da çok yoğundur gerçi... sakin bir yer lazım bana, çok meşgul olmadan benim arabayla ilgilenecek biri lazım.

 

yaşam sevincim yok oldu resmen.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hah annem benim boyle markete girer bim sok olsa bile kasada 2 kisi beklerse kil olur

 

hele is yapan 3-5 yer var is cikisi gec saat ramazanda iftar saatleri oncesi adim atamazsin o cidden iskence

 

he herkes top diksin bi sana baksinlar

 

oyle tenha adam is biliyordur is bulamiyordur

 

minik sorunu olan aracini birakip daha buyuk sorunla yada calinmis yerine muadilleri takilmis parcalalra bul akillar en iyisi sen

 

sen arabayai carsole koydurup almanyaya yolla en iyisi bide bwm nin yerinde baksinlar :P

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Çeşitli tavsiyeler geldiği için daha önce söylemedim ama Topkapı sanayide Alex usta var. Kendisine arabayı göstermekte fayda olduğunu düşünüyorum. VW servislerinin yapamadığı Tuareg şanzımanını yapmışlığı var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

sorun çözüldü... ve ben çözdüm. ustaların topunun aq. dün gece aklımda bir fikir belirdi, bu sabah gittim denedim ve oldu. sorunun ne olduğunu yazsam burda oturup ağlarsınız, bunu mu bulamamışlar 3-4 aydır diye, yazık...

 

quad, Hamso and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

:lol: neyse yazayım artık.

 

egsoz tıkanmış... evet bu kadar basit. en başından beri söylüyorum bu mallara; katalitik konvertörler tıkanmış olabilir bakın kontrol edin diye, biz kontrol ettik bişey yok sağlam deyip duruyorlardı. bugün kafama esti egsozcuya gidip manifolttan hemen sonra egsozu kestirip bi test yapayım dedim ve düzeldiğini gördüm... katların içini boşalttırıp geri taktırdım egsozu, şu an sorunsuz araç.

 

not: motordan direkt çıkışın verdiği ses inanılmazmış, hele ki v8 sesi. mahalleye soksan cam patlatır yeminle.

quad, pentaman and Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
Spoiler

borusan'daki kifayetsizler mi, sanayideki sözüm ona ustalar mı, yoksa sen mi daha malsın acaba... bilemedim...

stardust tarafından düzenlendi
halk sağlığına zararlı içerik, okumayın.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

benimle ne alakası var lan at kafası. ben ustaya kontrol et derim, benim egsozu testereyle kesip kontrol edecek halim yok heralde.

 

bu borusanı almanyaya şikayet etmek lazım aslında...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
2 2

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok