Eat my dust, dust eaters.
2 2

Bu konuda 735 mesaj var

10 hours ago, Najaz said:

V8 arabaya binmek şart mı? :D Biz petrol üreticisi değil ithalatçısı bir ülkeyiz. Ayrıca ecnebiler "nasıl yapalım da karbon ayakizimizi asgariye indirelim?" diye kafa yorarken, benzin canavarı bir taşıt kullanıp karbon salınımının zirvesine çıkmak pek akıllıca bir tavır değil bence...

Hobi ve kişisel keyif kapsamında bana göre V8 arabaya binme isteği, onun mantığını da sorgulamaya gerek yok diye düşünüyorum. Amaç sadece ulaşım sağlamak değil o tip araçları kullanan kişiler için. Benim de arkadaşlarım var kapısının önünde 3-4 tane araba duruyor, her yıl en az 2 tane araba alıp sıfırlıyor tertemiz yapıyor 3 ay kullanıp hevesimi aldım diyor satıyor yeni projeye başlıyor. Bu araçlar genelde 3000 motor ve üstü oluyor. Bana çok mantıksız geliyor ama o adama da benim bir monitöre gidip 15 bin lira vermem, kasa fanına 300-500 TL vermem çok garip geliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 hours ago, Najaz said:

V8 arabaya binmek şart mı? :D Biz petrol üreticisi değil ithalatçısı bir ülkeyiz. Ayrıca ecnebiler "nasıl yapalım da karbon ayakizimizi asgariye indirelim?" diye kafa yorarken, benzin canavarı bir taşıt kullanıp karbon salınımının zirvesine çıkmak pek akıllıca bir tavır değil bence...

Bu daha dikkatli düşünülmesi gereken bir konu yalnız. Ties bu arabayı yaşatıp yeni araba almayarak zaten karbon salınımını azaltmış oluyor. Alacağı sinek motor araba daha az yakabilir ama Ties'e gelene kadar yarattığı salınımı daha az yakarak telafi etmesi uzun yıllar sürecek veya yapılan yol az ise hiç gerçekleşmeyecek. 

Bu az salan arabaların temel olayı arabaların yoğun kullanıldığı merkezlerde milleti daha az zehirlemeleri. Yoksa bırakın yeni motor arabayı elektrikli arabalar dahi eski arabayı ölene kadar kullanmaktan daha iyi değil. 

 

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, Pablo 'Definitive' Vader said:

Hobi ve kişisel keyif kapsamında bana göre V8 arabaya binme isteği, onun mantığını da sorgulamaya gerek yok diye düşünüyorum. Amaç sadece ulaşım sağlamak değil o tip araçları kullanan kişiler için.

+1 olay tam da bu :)

sadece a noktasından b noktasına ulaşmaksa amacım; altımda bi tofaş kartal, bir de yamaha nmax scooter var zaten.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ya Ties, zaten amaç ulaşım olsa herkes 1.0 arabaya binerdi, onu biliyoruz herhalde. Bence whoosh'un demeye çalıştığı olay, her parçayı düzgün olsun diye yenilemek güzel de bazen abartıya da kaçınılıyor bu durum. Sonuçta bir yerden sonra eziyete dönüşüyor bu olay, diye düşünüyor ki bence haklı da.

Sonuçta senin araban, senin paran kimseye laf düşmez.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
50 minutes ago, wazzap said:

Bence whoosh'un demeye çalıştığı olay, her parçayı düzgün olsun diye yenilemek güzel de bazen abartıya da kaçınılıyor bu durum. Sonuçta bir yerden sonra eziyete dönüşüyor bu olay, diye düşünüyor ki bence haklı da.

onu anladık zaten, ancak ben ve diğer arkadaşlar da diyor ki; abartıya falan kaçmıyor, önleyici bakıma giriyor. kapiş?

mesela, motor kayışının döndüğü kasnak rulmanlarının ömrü 100k ise, senin bunu 100k da değiştirmen lazım. sen gerek yok, çalışıyor işte deyip es geçersen, belki 10-20k daha gider ama en olmadık yerde dağılıp senin yolun ortasında bırakır.

alternatör mevzusunda ise ben aynı kekoluğu yaptım, sonucunda da yine kaybeden ben oldum. 240k da motor yapılırken alternatör açıldığında diyot tablası daha gider ya bişey olmaz diye sallamadım geri taktım, 25k sonra patladı. ee ne oldu? daha büyük eziyet oldu.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, TiesTorN said:

mesela, motor kayışının döndüğü kasnak rulmanlarının ömrü 100k ise, senin bunu 100k da değiştirmen lazım. sen gerek yok, çalışıyor işte deyip es geçersen, belki 10-20k daha gider ama en olmadık yerde dağılıp senin yolun ortasında bırakır.

Nein nein nein nein! Kasnak rulmanlarının belirlenen ömrü 100 bin ise 100 bin de söker kontrol edersin, eğer herhangi bir oynama yoksa dönerken bir ses çıkarmıyorsa geri takar en az bir 50 bin daha kullanırsın. Diyebilirsin ki zaten sökmüşüm, 3 kuruşluk şey hazır sökmüşken değiştiririm. Ona da eyvallah ama her şey rulman kayış conta vs kadar ucuz değil.

100 bin demek o zıkkım 101 bin'de bozulacak demek değil. Tabi kayış gibi istisnalar var, onlar aynen dedikleri km'de kopuyorlar. Adam belki her sene yaylaya çıkıp iniyordur, 20.000'de eline alır o parçayı. Motoru soğuk zorluyordur, devirli kullanıyordur, yağsız bırakıyordur, çok motor freni yaptırıyordur.... KM tek başına bir şey ifade etmiyor, muayene edeceksin ihtiyaç varsa değiştireceksin.

Ya yolda kalırsam? Kalabilirsin, böyle bir ihtimal var. Bütün parçaları sıfır ile değişince de kalabilirsin, komple sıfır araba ile de yolda kalabilirsin. Bu işin garantisi yok. Misal bazı firmalar (japonlar) servis klavuzunda bir çok parçada km süre falan vermiyorlar, diyorlar ki x parçanın kalınlığı normalde 25.5mm atıyorum 23,3mm ve altına düştüyse değiştir. Fakat bizim dolandırıcı servisler ne yapıyor? Hiç bakmadan ölçmeden araba 100bin'e gelince bunun değişmesi lazım, haşırt 1200 lira. Ulan belki o parça 50 binde 23.3mm'nin altına düştü.

Triger zinciri fetişi insanlar var. Paralarını resmen çöpe atıyorlar. "Ustalar" insanları bu koparsa arabayı çöpe at daha iyi diye diye korkutup değiştirtiyorlar, sonra o söktükleri zinciri başka arabalara sıfır diye takıyorlar.

Para benim param değil. Değiştirin, herşeyi değiştirin, değil 100 20bin'de bir değiştirin  ama sakın boyatmayın! Boya kötü, 25 yaşında araba çürüsün paslansın ama sakın boya olmasın. Orijinal olsun.

 

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 saat önce, TiesTorN said:

diyot tablası daha gider ya bişey olmaz diye sallamadım geri taktım, 25k sonra patladı. ee ne oldu? daha büyük eziyet oldu.

25bin km daha gitmiş işte. Çoğu sürücünün 2 yılda yaptığı km'ye denk bir süre. Bence hiç fena değil. Değiştirmemek sayesinde paran 2 yıl daha cebinde kalmış oldu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

tamam kardeş en iyi siz biliyosunuz.

muhtemelen hayatında araba bakım tecrübesi yağını suyunu kontrol etmekten öteye gidememiş, tek sayfa servis dökümanı açıp okumamış adamlarla neyi tartışıyosam...

CandleGarden beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ne uzadı bir araba bakım işi yahu. Tam olarak vermeye çalıştığınız mesaj nedir? Parça ömrü sadece km olmaz tabii, o afaki bir yaklaşık hedef. Başka türlü ne desin? Frene bastığınızda ön camda bir yaya beliriyorsa balata değiştirin mi yazsın? Servis & tamir dökümanlarında daha detaylı yazar bu tip şeyler ama son kullanıcı kitapçığında km veya yıl verip geçersin. Üstüne de tüm aşınan ve eskiyen parçaları kontrol edip servise başvurun yazıyorlar ki Corolla ile Manda taşıyan dayı hani 100k gidiyidi bunun kayışı demesin. Hatta çoğu klavuzda da arabayı her kullanmadan önce şuna bakın buna bakın, 4 teker olduğuna emin olun, kafanızı depoya sokmayın vb yazıyorlar. Bu uyarılardan fırsat bulup aradığım bilgiye ulaşamıyorum. Şimdi anlaşıldı bu uyarıların sebebi. 

Aklıma gelmişken arabayı servise götürmem lazım. Aracı bırakıp eve bisikletle dönüyorum, sonra iş bitince tekrar bisikletle gidip alıyorum. Mesafe kısa ama hava da -10. Burdaki mesajları gösterip Hans usta zktir et yaw desem arabanın sicili bozulur mu acep? Buralarda tam vaktinde yapılan bakım ve bunların düzgün kaydı acaip önemli. Yoksa satarken sen bu arabayla Antep'e niye İstanbul üstünden gittin bakiyim diyorlar. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

son 1 haftadır arada bir şarj kesme sorununa kafa yoruyodum, kadrandaki akü ışığı yanıyordu arada bir. dedim heralde alternatörü yaparken yanlış bir şey yaptık.. dün akşam kafada bi ışık yandı ve alternatöre bağlanan soketi (elektrik değil, beyinden sinyal gelen soket) çıkarıp içine baktık tam bir pas dünyası olmuş... beyinle iletişim kesildiği için şarjı kesiyormuş. tüm temas noktalarını ince ince zımparalayıp kontakt spreyi basıp kapattım soketi her şey düzeldi.

bazen sadece kontağı çevirip sürebileceğim bir arabanın hayalini kuruyorum :lol:

wazzap, Atrin and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, TiesTorN said:

bazen sadece kontağı çevirip sürebileceğim bir arabanın hayalini kuruyorum :lol:

o hayal için yanlış araba aldın yeğen. :baba:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

işin şakası tabi :lol: öyle bir araç sürüyor olsaydım şu an tanıştığım kişilerle hiç tanışmamış ve kendi işimi kurmamış olurdum.

şaka maka bu araba benim için hobi olarak başlayıp ciddi bir iş kurmama vesile oldu.

ama şu da bir gerçek ki yeterli parayı kazanabilirsem 2. araba olarak uzun yıllar sadece kontağı çevirip gidebileceğim bir araç alacağım ve bu araç muhtemelen japon olacak...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 minutes ago, Atrin said:

@TiesTorNnedir hayaldeki japon?

farketmez herhangi bi japon araç... genel olarak sorunsuzlar :) tam eş için alınacak araba.

annemin honda civic'i 2009da almıştık 12 yıl oldu... 12 yılda bir araç tek bir sorun çıkarmaz mı arkadaş. etrafımda japon kullananların da çoğu aynı durumda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 hours ago, TiesTorN said:

işin şakası tabi :lol: öyle bir araç sürüyor olsaydım şu an tanıştığım kişilerle hiç tanışmamış ve kendi işimi kurmamış olurdum.

şaka maka bu araba benim için hobi olarak başlayıp ciddi bir iş kurmama vesile oldu.

ama şu da bir gerçek ki yeterli parayı kazanabilirsem 2. araba olarak uzun yıllar sadece kontağı çevirip gidebileceğim bir araç alacağım ve bu araç muhtemelen japon olacak...

Japon var, Japon var.

Nissan GT-R Nismo da Japon arabası, Suzuki Alto da. :lol:

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
4 minutes ago, Pablo 'Definitive' Vader said:

Japon var, Japon var.

Nissan GT-R Nismo da Japon arabası, Suzuki Alto da. :lol:

amacım spor araç almak değil, onun için altımdaki var zaten. bütçeyi denkleştirdiğimde bir supercharger alıp takacağım, 500 hp olacak :lol:

amacım günlük binilecek kontağa bas git tarzı bir araç.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 minutes ago, infestor said:

her arabada olabilir kronik sorunlu bazı parçalar, bunlar geneli etkilemez. ona bakarsak bizim 2009 civicde de kronik fren diski yamulma sorunu vardı. fabrikasyon diski dandik hemen yamulup titreme yapıyordu, o dönemde etrafımda aynı araçtan alan arkadaşlarımda da aynı sorun vardı. sonrasında yenilenmiş güncel disk taktırıp sorunu çözdük. ben bunlara sorun olarak bakmıyorum açıkçası.

benim bmw'nin vanosları mesela fabrikasyon hatalı ve hiç düzeltilmemiş. sıfır orjinal alıp taksan bile 50k km sonra pert. amerikada 2 firma bunların ölümsüz olanlarını üretmişler, ben de onlardan alıp taktım. her arabada olabiliyor böyle hatalı parçalar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

japonlar bozmadi mi aracta tum avrupa ve japonya elektronikte beyaz esyada her halta artik cop uretiyo eskisine kiyasla arabada hala tassa iyi

 

zamaninda bi belgesel izlemistim

ilk ciktiginda japon imaji 90lardaki cin imaji gibi oldugu icin herifler yememis icmemis ucuzda olsa pahalida olsa duzgun is cikartmaya calismislar

motor dunyasinda sanirim belgeselde hondayi gosteriyorlardi milletin agzi acik kalmis saglan duzgun sorunsuz motor cuz kucuk is goruyo falan

ama dunya artik o dunya degil japonlarda artik o japonlar degil.sasirdim bu degismemisse

misal 70-80lerde bosh makinayi alirdin 15 sene servisini araman bile gerekmezdi.

simdi alirsan 2 sene seervisi 3-5 kere cagirmamssan 5 sene cope donmemisse sansliin diyorlar

 

 

edit

ee yuj yine yapmisim bunu onceden yazip kayolladim sanip kapatmistim.boyle kalmis gitmemis msg olarak.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

araç bizi kandırmış amk. soketi temizlemek 1 hafta yeterli geldi, sonra yine şarj kesti. kolları sıvayıp yine söküp dağıttık alternatörü. daha önce toplarken silikonu eksik kullandığımızı farkettik, içine inceden su almış alet, muhtemelen o yüzden şarj kesiyordu. bu sefer iyice kurulayıp temizleyip toplayıp su girebilecek her noktasını silikonla tıkayıp güzelce kapattık. araca monte edip bakacağız bakalım düzelmiş mi :lol: tam deli işi.

not: resim alternatörün dağılmış hali, ufak tefek bir kaç parçası da kenarda duruyor ama çıkmamış.

alty.jpg

Thustu and Firienholt beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
11 dakika önce, TiesTorN said:

daha önce toplarken silikonu eksik kullandığımızı farkettik

Silikondan değildir o; benden söylemesi...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

ya bu araba yeminle dert sahibi yapar adamı... geçen sefer yazdığımda da alternatör düzelmemiş zaten söktüm yeniden tüm parçalarını değiştirdim (elimde 2. set yedek vardı) o zaman düzeldi.

bu sefer de kadrandaki akü ışığını motor ısındıktan bir süre sonra yakıyor sanki şarjı kesmiş gibi ama aslında şarjı kesmiyor voltajda sorun yok, sadece ışık yanıyor nedense. ulan gel de bul şimdi sebebini... kimbilir tesisatın nerelerinde nasıl bi korozyon çıkacak. çok da kızamıyorum aslında, amk arabası sayesinde meslek sahibi oldum :lol: abidik gubidik ne kadar sorun varsa bilirkişi olduk resmen.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

sorunu buldum... alternatör soketine giden tesisatın üzerindeki diyot patlamış... yenisini lehimledim düzeldi.

bunun için ustaya gitsen arabanın değişmedik parçası kalmazdı bulana kadar, yeni alternatör de dahil :lol:

diode blown.jpg

Mr.Smith, Forgotten and snc-tr beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
2 2

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok