Eat my dust, dust eaters.
2 2

Bu konuda 735 mesaj var

1 hour ago, Najaz said:

@kaptanpedal Bisiklet için harcanan her kuruş helal-i hoştur. Bununla ilgili hadis bile var, "Kılıç kuşanın, yüzme öğrenin, bisiklete binin" diye. Arabayla ilgili tek bir tane hadis var mı? Yok...

peygamber efendimizin bisiklet sevgisi

uahuahuauaah

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
17 hours ago, TiesTorN said:

bu 4 parça değiştirilerek sonsuza kadar kullanılabilir, brushless olduğu için ölümsüz. bunu bilen sayısı çok nadir olduğu için genelde sıfır alternatör alıyor millet onların da fiyatı 10k+ tl. bahsettiğim yöntemle yenilemek 3k tl tutuyor sadece.

"sadece 3k" ne demek Ties ya :D Metres olsa bu kadar para yemezdi :D 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
3 hours ago, Whooosh said:

Çalışan diyotları, regülatörü yada iyi durumdaki rulmanları değiştirmeniz için aslında özel bir neden yok.

var, nedenini açıklıyım;

zamanında değiştirilmeyen diyot tablası görevini göremez hale gelir ve aracın elektrik sistemine küçük miktarlarda AC elektrik sızdırmaya başlar, sonrasında bu olay daha da kötüleşip, benim durumuma gelir. (tüm elektroniklerin saçma arızalar verip kapanması)

regülatör vaktinde değiştirilmediğinde voltajı sağlıklı verememeye, dalgalanma yapmaya başlar. bu en iyi senaryo. kötü senaryoda voltaj değerini ayarlayamayıp 16-17v gibi değerler verip, elektronik modülleri yakması.

rulmanı vaktinde değiştirmezsen kilitlenip kalabilir, akabinde kayışı kopartıp tahribata sebep olur. ya da komple dağılıp bobini boşa çıkarır ve alternatör çöp olur.

bobinin altındaki gömleği değiştirmezsen kırılır ve bobin yine boşa düşer, iç çemberindeki duvarlara sürtüp alternatörü çöp eder.

önleyici bakım iyidir ve gereklidir. türk milleti niyeyse parçaları son nefesine kadar kullanmak ister ama mantıklı bir hareket değil.

rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Arızalar sıfır parçalarla da meydana gelebilir. Zaten bu titizlikle otomobile de binilmez. Bu titizliğin bir sonrası arabaya bir şey olur diye hiç kullanmamak.

Çok var böyle insanlar, biri gelip çarpar diye araba alıp kullanmıyorlar, adam öldükten sonra çocukları adamın sıfıra yakın antika arabasını satıp parasını meyhanelerde eziyorlar.

Bahsettiğim şey hani bozulana kadar değiştirmemek de değil, misal rulmanı muayene edersin, bir sorun yoksa değişmesi gerekmez. Fakat gider sıfır rulman takarsın, ufak bir defect vardır, 6 ay sonra göbek dağılır.

Bu titizliğin sonu arabayı garaja koyup Kartal ile gezmek.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

boş muhabbetler dönmüş yine :lol:

ben bu titizlikte olduğum için şu an kendi kurduğum işte TR'nin en iyi arabalarını yapıyorum, siz o kafayla araç bozulduğunda yolda kalmaya devam edin.

fabrika alternatör için 200k ömür vermiş, bu tarihten sonra komponentleri yenileyin diyor. biz de ona göre toleranslı söylediğini düşünerek 250k civarı önlemimizi alıyoruz. buna kafayı kırmışlık değil "preventative maintanence" deniyor, tr'de pek bilinmese de.

sıfır parçada meydana gelebilecek arızayı denklemin içine sokamazsın, orjinal aldığın sürece öyle bir ihtimal %1 bile değil.

JardeL beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
13 minutes ago, TiesTorN said:

sıfır parçada meydana gelebilecek arızayı denklemin içine sokamazsın, orjinal aldığın sürece öyle bir ihtimal %1 bile değil.

Şimdi bu denklemden yola çıkarsak sıfır arabanın 200.000km'e gelene kadar da bozulmaması lazım, fakat bu hiç böyle olmuyor. :)

Hatta bırakın 100 200 binleri galeriden çıktıktan sonra bir hafta on gün içinde yolda kalan araç sayısı hiç de az değil.

Sıfır parça taktım 200.000 gider diye bir şey yada parça eski yakında bozulacaktır diye bir şey yok.

Ustalık her şeyi sıfırı ile değiştirmek değil, muayene edip nerede sorun var yada nerede sorun çıkartabilir anlamak, gerek var ise değiştirmek demek.

Aksi takdirde boş yere çok para harcarsınız

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

yav he he tamam...

alın böyle eski yüksek motorlu üst segment bir araba da görelim ne yapıyorsunuz bakalım nasıl yürütüyorsunuz (ya da yürütemiyorsunuz)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Açılın Ties haklı demeye geldim. Preventative maintinence denen şey zaten maintenence yani bakım denen şeyin kendisi oluyor. Öteki türlü tamir ve değiştirme oluyor o bakım değil. Düzenli bakım denen şey yapılmazsa o parça veya sıvı her neyse ölecek ve beraberinde ciddi hasar verecek demek. Bunu önlemek için önleyici bakım=bakım yapılıyor. Bir süre sonra bu da yetmiyor ve önleyici yenileme ve değiştirme yapılıyor. Bunlar yapılmazsa kader anı geldiğinde mecburi yenileme ve değiştirme gerekiyor. 

Çoğu parçayı veya malzemeyi detaylıca analiz etmeden sınırda olduğunu anlamak mümkün değil. Çoğu metal parçalar, yağlar/sıvılar, kapalı kutu komponentler vb içini açmadan, kimyasal analizlerden geçirmeden veya MR çekmeden size durumlarını göstermez. Çoğu durumda basit bir incelemeyle anlaşılabilecek ömrünün sonuna gelmiş malzeme zaten vereceği hasarı vermiştir. Ömrü dolmuş yağ, kaçıran gömlek, çatlamış manifold, uzamış zincir ve sertleşmiş/çatlamış kayış. Bu noktaya kadar beklendiyse zaten yapılacak şey önleyici bakım değil de tamir/değiştirme oluyor. 

Sıfır araba veya parçada çıkan arıza ile ne alakası var olayın. Tamamen alakasız istatistiksel gerçekler. 

Alternatörün 200k gidip bir de 300 euro bedelle yenilenebiliyor olması çok para harcamak değil BMW tarafından yapılmış bir hatadan faydalanma fırsatı oluyor. Bunu yapan ekibe ceza olarak 20 sene dikiz aynası tasarlama görevi vermişlerdir. 

34 minutes ago, TiesTorN said:

şu an kendi kurduğum işte TR'nin en iyi arabalarını yapıyorum

low bar to pass..

 

infestor and TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Vuş'un haklı olduğu noktalar var da, o parçanın ömrü zaten belli bir zaman veya KM ile biçildiyse bu parçanın üreticinin belirttiği ömre ulaşınca bozulmasa bile değişmesi gerekiyor mu zaten ?

Bizim 3-5 yıllık, yılda 10k kilometre yapan arabalar için fark etmiyor olabilir ama atıyorum triger kayışı 60binde veya 5 yılda değişecekse, bunu değiştirmeniz lazım. "abi gider daha bu" denebilir ama Ties'in dediği riskler varsa ki, belli bir yaşın üzerindeki arabalarda oluyor, alınacak bir risk gibi durmuyor.

Ha, gene 3k miktar olarak fazla :D 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, TiesTorN said:

yav he he tamam...

alın böyle eski yüksek motorlu üst segment bir araba da görelim ne yapıyorsunuz bakalım nasıl yürütüyorsunuz (ya da yürütemiyorsunuz)

Almanya'da bundan daha yeni arabaları arızalar ve masraflar ile uğraşmamak için acımadan jilet yapıyorlar.  Jay Leno değilsen eski araba ile uğraşılmaz, hele ki yedek parçasının zor bulunduğu ve pahalı olduğu eski araba ile hiç uğraşılmaz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
27 minutes ago, Whooosh said:

Almanya'da bundan daha yeni arabaları arızalar ve masraflar ile uğraşmamak için acımadan jilet yapıyorlar.  Jay Leno değilsen eski araba ile uğraşılmaz, hele ki yedek parçasının zor bulunduğu ve pahalı olduğu eski araba ile hiç uğraşılmaz.

adamın keyfinin kahyası mısın EY VUŞ. Türkiye şartlarında, bu imkanlarla, bu vergilerle git sen V8 araba al, getir bize de binelim. anca ondan sonra böyle bir yorum yapmaya hakkın olur kanımca. unuttun heralde sen buraları büyük motorlu amerikan arabalarına bine bine orda.

TiesTorN beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hobisini geliştirip bir ticari iş modeli çevirmesine de kimsenin bir şey söylediği yok, Ties'in yaptıklarını hepimiz imrenerek takip ediyoruz. Keşke benim de vaktim ve naktim olsa da ben de yapsam böyle şeyler.

Buradaki itiraz "bozuk değilse bile değiştir" sistemine karşıydı.

Preventative maintinence'i uygulanacağı ürün var, uygulanmayacağı ürün var. İşyerinde misal x parçalarını belli periyodik aralıklarla riske girmeden değiştiririz ama y parçalarını sadece bozulunca değiştiririz. Y parçaları olmadık zamanda bozulmuyorlar mı? Elbette bozuluyorlar fakat X'lere göre çok daha nadir. Ayrıca Y'ler daha pahalı. Hem X hem de Y parçalarını sağlam olsun diye bir arada değiştirmek sadece israf olur.

Bu benim fikrim, ben kimseyi kırmadan kimseye hakaret etmeden fikrimi belirtmişim, katılırsınız katılmazsınız, beğenirsiniz beğenmezsiniz, ama foruma "yazmayın kardeşim şu foruma" diye mesaj atmayın lütfen. Değil 24 1024 sayfa bile olsa ben buraya "sat kurtul" yazacağım. :D

Dipnot: Hobilerimden para kazandım, hala kazanıyorum.

Whooosh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

memlekette yeni araba almak zor. eski araba almak dahada zor:zuh:

insanlar sanayilere düştükten sonra uğraşamayıp daha modelli araç almak istiyorlar. 

geçen dayım arka teker rulmanlarını değişmiş yolda giderken teker koptu. 150 km gitmemişti daha.

sanayiler paranla rezillik.

ustalar sıkıntılı parçalar sıkıntılı. 

bi araba eskiyse zaten her an problem çıkarma ihtimali var. tr.de dur km si geldi şurasını değişelim burasını değişelim diyen hiç duymadım.(triger hariç ki o bile belli değil)

hala sanayilerde şanzıman yağı değişmez  direksiyon hidroliği değişmez fren hidroliği değişmez diyen adam çok fazla. adam triger kayışı değişiyor devirdaim değişmiyor fln filan. 

gidiyorsun sanayiye adam arızalı parçayı değişelim bi bakalım diyor. ee kesinmi diyorsun . yok değişip bakacağız diyor. ulan millet parayı kumdanmı topluyor. ee nolacak memleket hurda cenneti kapının önünde kuyruk var. ister değiştir ister değiştirme. adamın umrunda değil. senin araban bozukmuş paran boşa gitmiş fln. olaya teknik yaklaşan adam sayısı çok az. ordandır burdandır şundandır. doğru teşhis malesef şansa kalmış. adam elindeki cihazla arıza okuyamıyor.

1 kayış için 3 kere 30 km yol teptiğim zaman oldu. adama değiştir diyorum yok gerek yok diyor. ciyak ciyak ses var. en sonunda başka yere gidip değiştirdim. kendin halledebiliyorsan en iyisi. benim yerim müsait elimden geldiğince söküp takıyorum arabayı artık. 1 tane 10 bir tanede 20 yıllık arabam var.

yapabildiğini kendin yapmak lazım. yada yeni araba almak en azından stresten uzak durmak için daha iyi.

TiesTorN, quad and infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
1 hour ago, Whooosh said:

Hobisini geliştirip bir ticari iş modeli çevirmesine de kimsenin bir şey söylediği yok, Ties'in yaptıklarını hepimiz imrenerek takip ediyoruz. Keşke benim de vaktim ve naktim olsa da ben de yapsam böyle şeyler.

Buradaki itiraz "bozuk değilse bile değiştir" sistemine karşıydı.

Preventative maintinence'i uygulanacağı ürün var, uygulanmayacağı ürün var. İşyerinde misal x parçalarını belli periyodik aralıklarla riske girmeden değiştiririz ama y parçalarını sadece bozulunca değiştiririz. Y parçaları olmadık zamanda bozulmuyorlar mı? Elbette bozuluyorlar fakat X'lere göre çok daha nadir. Ayrıca Y'ler daha pahalı. Hem X hem de Y parçalarını sağlam olsun diye bir arada değiştirmek sadece israf olur.

Bu benim fikrim, ben kimseyi kırmadan kimseye hakaret etmeden fikrimi belirtmişim, katılırsınız katılmazsınız, beğenirsiniz beğenmezsiniz, ama foruma "yazmayın kardeşim şu foruma" diye mesaj atmayın lütfen. Değil 24 1024 sayfa bile olsa ben buraya "sat kurtul" yazacağım. :D

Dipnot: Hobilerimden para kazandım, hala kazanıyorum.

Türkçe içerik sesli, sözlü ve yazılı olarak giderek sertleşiyor. Ruslara döndük. Sebebi malum stresli memleket. Fiziksel olarak orda olmasak da aynı. 

 

Önleyici bakım zaten X parçalarına yapılıyor. Belirlenmiş bir ömrü olmayan parçalar dediğiniz gibi ancak bozulunca. Aracın parça sayısı itibariyle çok azı X parçası. İlk başta bazı işlemler fazla ve gereksiz gibi görünse de toplam parça ve yapılabilecek işlerin çok azını temsil ediyorlar. 

 

kaptanpedal tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
6 saat önce, stardust said:

bu vergilerle git sen V8 araba al, getir bize de binelim.

V8 arabaya binmek şart mı? :D Biz petrol üreticisi değil ithalatçısı bir ülkeyiz. Ayrıca ecnebiler "nasıl yapalım da karbon ayakizimizi asgariye indirelim?" diye kafa yorarken, benzin canavarı bir taşıt kullanıp karbon salınımının zirvesine çıkmak pek akıllıca bir tavır değil bence...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
2 2

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok