Eat my dust, dust eaters.
2 2

Bu konuda 735 mesaj var

şöyle bi baktım da hazirandan beri mesaj atmamışım :)

 

geçen gün difransiyel kırıldı, onun hikayesini anlatayım..... dermişim... :lol: yok öyle bişey tabi.

 

şaka bi yana ciddi olarak değişmeyen parça kalmadı araçta, dolayısıyla sorun da kalmadı. 6 aydır tek sorun çıkarmadı, normal insanlar gibi bakım olarak sadece yağ ve filtremi değiştirebildim ilk defa geçen hafta :mrgreen:

 

param olursa daha yapacağım çok fazla şey var ama %99'u keyfi şeyler, önemli sorunların hepsi bitti.

pentaman, quad, Mono and 5 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

amerikada yasasaydin pmp my car usulu eski bir arabayi bastan yaparlardi

 

seninki o hesap oldu 1-2 elden gecip duzeltilen oarca ile nerdeyse geri kalan hersey degisincede evet bi zahmet sorun cikmasin

 

lego gibi kac kere sokuldu tonla parcasi degisti.

en azindan parayla arada saadet oluyormus onu gorduk :D

Hamso beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu kasa en iyi 5 serisi olacak galiba. '' F '' kasalarda güzelde bence bunun gibisi gelmez. veya gençliğimiz zamanına denk geldi ondan beğeniyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

e39'larda REST tuşu vardır, motoru kapattıktan sonra basılırsa içeriyi 15dk daha ısıtabilir motor sıcaklığı ile ama tabi bunun çalışabilmesi için sıcak suyun devirdaim olması gerekiyor, motor kapalıyken bunu sağlayan küçücük bi elektrikli su pompası var. bendeki ilk aldığımdan beri kararsızdı bazen çalışıyo bazen çalışmıyordu artık hiç çalışmıyor... her elektroniğe olduğu gibi pompa da ölmüş.

kime sorsak tamiri yok yenisini alacaksınız diyorlar, yenisinin fiyatı da 3000 TL :lol: çıkma alsam ne zaman patlayacağı belli değil sonuçta o da eski.

tabi ki her parçada olduğu gibi bunun da tamiri mümkünmüş, sanayi kekosunun haberi yok sadece. küçük bir araştırmadan sonra içindeki biten parçaların 2 adet zener diyot, 2 adet kömür fırça, 2 de rulman (rulman isteğe bağlı ama açılmışken neden sıfırlanmasın) olduğunu gördük. parçaları sipariş verdik 800 küsür tl tuttu. 3000 nereee, 800 nere... çıkma pompa fiyatına sıfırlamış olacağız parçalar geldiğinde.

aslında gerekli komponentleri yeniledikten sonra elektroniklerin büyük çoğunluğu ölümsüz, sadece hangi komponentlerin zayıfladığını ve yenilemek gerektiğini bilmeniz yeterli. maalesef türkiyede bunu bilen sayısı %0.0000001 falan. onlara kalırsa hiç birşeyin tamiri yok her şey 0 alınmalı.

pentaman, quad, rammstein and 3 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Son dediğin cümleye katılmıyorum. Türkiye'de problem her şeyi sıfır alsan da adamların üstüne problem ekleyebilmesi. Bunun tamirinin mümkün olmadığını düşünen adamla sıfırını taktığında problem yaratan adam aynı kişiler. Bunlara bir "usta" lafı yapışmış, kendilerine bıraksan arabayı paramparça edecekler, insan korkudan araç bozulmasın diye dua ediyor.

Thustu and infestor beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

araçtaki sorunlar bitince opsiyon listesine girişmeye başladım :lol: zamanında o kadar çok donanım opsiyonu sunulmuş ki bu araç ile... çok nadir parçalar, zor bulunuyorlar ama uygun fiyata buldukça alıyorum. parçalanmış hurda araçlardan çıkıyorlar genelde.

geçen hafta "homelink" aldım; garaj kapısı kumandası. tavana monte. aktif kullandığım 3 adet garaj vardı zaten, mükemmel oldu :)

hqdefault.jpg

 

Thustu, quad, emre666 and 2 others beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

çok komik bir fiyata buzdolabı buldum (yine orjinal donanım - opsiyon) ama almadım. aslında çok iyi bir şey, çok güzel soğutuyor ama bagajda lpg tankı gibi yer kaplayıp bagajı küçültüyor + gereksiz yere ağırlık.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hakikaten araçta buzdolabı nedir yahu? 1000 günde 1 kere kullanılabilecek bir şey belki de. Ties, şey güzel olabilir mesela gözlüklük falan varsa opsiyon olarak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 02.03.2020 at 10:17, TiesTorN said:

araçtaki sorunlar bitince opsiyon listesine girişmeye başladım :lol: zamanında o kadar çok donanım opsiyonu sunulmuş ki bu araç ile... çok nadir parçalar, zor bulunuyorlar ama uygun fiyata buldukça alıyorum. parçalanmış hurda araçlardan çıkıyorlar genelde.

geçen hafta "homelink" aldım; garaj kapısı kumandası. tavana monte. aktif kullandığım 3 adet garaj vardı zaten, mükemmel oldu :)

hqdefault.jpg

 

kumandalar nasıl tanıtılıyor. 

açma tuşuna basarken havadan sinyalini yakalama şekliyle kayıt ediyorsun?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
2 hours ago, emre666 said:

kumandalar nasıl tanıtılıyor. 

açma tuşuna basarken havadan sinyalini yakalama şekliyle kayıt ediyorsun?

tanıtma işi biraz çetrefilli... cihaz amerikan frekanslarına uygun olduğu için burdaki kumandaları algılamıyor. anahtarcıdan başka bir kumanda aldım 4 tuşlu, ilk 3 tuşuna garajlarımı kaydettim sonra o kumandanın içindeki elektronik devreyi alıp bu cihazın içindeki devreye entegre ettik. şimdi hem kendisi çalışıyor hem de diğer kumanda çalışıyor tuşlara basınca. bir gün amerikan frekanslı bir kumandaya denk gelirsem onu da tanıtabilirim, 1 tuşta 2 farklı frekans olur. (evet havadan yakalıyor)

emre666, pentaman and rammstein beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

daha önce hiç bahsettim mi bilmiyorum, bu araçlar fabrikadan 105c'lik termostat ile geliyorlar. motorun standart çalışma sıcaklığı 110c. ben arabayı alır almaz bunun hayatımda duyduğum en saçma şeylerden biri olduğunu düşünüp hemen 88c'lik termostat almıştım, motor çalışma sıcaklığı 95-100c arasına inmişti. araştırdığımda gerçekten de saçma olduğunu gördüm, bmw vakti zamanında emisyon kurallarına uyabilmek ve az yaktırabilmek için böyle bir yola gitmiş, yoksa motorun verimli çalışmasıyla falan hiç bir ilgisi yok. neyse gel zaman git zaman 3 yıldır o şekilde kullanıyordum ama 95-100c seviyelerinin de hala yüksek olduğunu düşünüyordum. zaten arabayı soğukken çalıştırdıktan sonra 80c dolaylarında gaza abandığımda arabanın çok daha iyi performans verdiğine defalarca kez şahit oldum, motor ısındıkça performans düşüyordu.

her neyse, ben motoru daha da soğutmanın yolunu aradım taradım ancak benim motora uygun daha düşük dereceli bir termostat bulamadım. benim motorun eski versiyonu için 75c'lik termostat var ama benimkine uydurmak için modifiye gerekiyor, uğraşmadım. onun yerine mevcut termostatı çıkarıp üstündeki gerdirici yayı ısıtarak zayıflattım daha erken açsın diye, artık motor 70-80c'yi geçmeyecek şekilde çalışıyor :lol: performans bariz şekilde arttı ve soğutma sistemi çok rahatladı, su hortumlarının eski basıncından eser yok. ancak uzun vadede bir zararı var mıdır bilmiyorum (yağ çok ısınamadığı için çamurlaşma vs yapar mı) bir de şimdi yazdayız, kış soğuğunda 60c ye kadar düşer mi bilmiyorum, öyle olursa kullanılmaz zaten. o durumda 75lik termostat alıp modifiye edip takıp geçicem, kafa rahat olacak.

rammstein, Thustu and wazzap beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaş arabayı alalı 4 seneyi geçti hala yeni özelliklerini keşfediyorum... :lol:

motor kompartmanında boş duran bi hazne vardı hiç merak etmemiştim bu ne diye... deterjan haznesiymiş. içine konsantre (cam temizleyici) deterjan doldurulduğunda far ve silecek suyunu fışkırtırken belli bir oranda karıştırıp deterjanlı atıyormuş iyi temizlensin diye. vay anasını dedim herifler neler düşünmüş o yıllarda.. hemen doldurdum tabi :mrgreen:

Thustu, Atrin and Mono beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 6/11/2020 at 11:54 AM, TiesTorN said:

kış soğuğunda 60c ye kadar düşer mi bilmiyorum, öyle olursa kullanılmaz zaten. o durumda 75lik termostat alıp modifiye edip takıp geçicem, kafa rahat olacak.

düşüyormuş :)

10c altındaki havalarda, sakin şekilde sürerken 60-70c arasında çalışıyor motor. gereksiz soğuk. sıkışık trafiğe girersem 80-90c arasına çıkıyor ama sıkışıklıktan kurtulduğum anda yine iniyor. bana sabit 80c civarı sağlayabilecek bir termostat lazım, bakalım nasıl olacak... üşengeçlikten ellemiyorum hiç bişeyi bu aralar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

araç saçma sapan elektriksel hatalar vermeye başladı, tüm arıza ışıkları falan yandı. ne oluyor derken aklıma tavan ışığını yakıp izlemek geldi. pırpır yapıyordu. tamam dedim teşhisi koydum alternatör ölmüş. zaten alternatörün diyot tablası km'den ötürü gitti gidecek diyordum, sonunda bozuldu...

bu meretin zaten bozulacağını bildiğim için çok önceden yenisini alıp çekmeceye atmıştım. orjinalini TR'de bulmak mümkün değil o yüzden yurtdışından getirtmiştim. alternatörü arabadan söküp, dağıtıp, diyot tablasını değiştirip geri taktım. alternatörü çıkarabilmek için motorun soğutma sistemini de dağıtmak gerekiyor (alternatör aracın radyatör sistemine bağlı, su soğutmalı) hazır onu dağıtmışken termostatı da orjinal 88'likle değiştirdim. artık yeterince ısınıyor. 1 taşta 2 kuş.

 

anlatırken çok basit bir işlemmiş gibi görünüyor tabi ama işin aslı öyle değil :) alternatörün içini dağıtırken cıvataları sıkıştığı için parçalayarak açtık, sonra gittik sanayilerde benzer cıvatadan arayıp bulduk falan derken 1 hafta sürdü.

JardeL and TatanQa beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Bu araç için harcanan para ile zamanında BTC alınıp kenara konsa idi, şu an sıfır bir M5 alınırdı herhalde... 2 sene de garantisi olurdu en azından.

Najaz tarafından düzenlendi
TatanQa beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Adam termostat çok soğutuyor diye gitti değiştirdi, sayfa sayfa ne kadar iyi bir şey yaptığını yazdı. Şimdi termostat çok soğutuyor diye bir daha değiştirdi.

Alman mühendislerden bir açıklama bekliyoruz.

Altan Yoklar and stardust beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
7 hours ago, Najaz said:

Bu araç için harcanan para ile zamanında BTC alınıp kenara konsa idi, şu an sıfır bir M5 alınırdı herhalde... 2 sene de garantisi olurdu en azından.

bu araca harcanın parayı geç, buna harcadığının yanında yine alabilirdik zamanında 10-15 tane btc. keşkelere girersek çıkamayız zaten :)

5 hours ago, Whooosh said:

Adam termostat çok soğutuyor diye gitti değiştirdi, sayfa sayfa ne kadar iyi bir şey yaptığını yazdı. Şimdi termostat çok soğutuyor diye bir daha değiştirdi.

Alman mühendislerden bir açıklama bekliyoruz.

yazın olduğu gibi 70-80c civarında çalışsaydı çok iyiydi, kışın 60c ye düşeceğini tahmin edemezdim sonuçta. soğuk çalışması iyi ama bir noktaya kadar. şu an 91-92 gibi çalışıyor, normal.

 

edit: eski mesajıma baktım da, kışın 60c'ye düşebilir diye tahmin etmişim zaten. o şekilde olursa kullanılmayacağını da söylemişim.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada, bu araçların alternatörleri hayvan gibi :lol: biraz da ondan bahsedeyim;

150 amper gücünde, su soğutmalı, fırçasız (brushless) hayvan gibi bir alternatör. üzerinde 250k km'de bir değiştirilmesi gereken 4 parça var; diyot tablası, konjektör (voltaj regulatörü), bilyası ve bobini sabitleyen plastik gömlek. konjektörü, bilyayı ve gömleği 20k km önce değişmiştim, diyot tablasını hangi akla hizmetse ellememiştim daha idare eder diye. değişsene işte hazır açılmışken salak... kafa duruyor bazen.

bu 4 parça değiştirilerek sonsuza kadar kullanılabilir, brushless olduğu için ölümsüz. bunu bilen sayısı çok nadir olduğu için genelde sıfır alternatör alıyor millet onların da fiyatı 10k+ tl. bahsettiğim yöntemle yenilemek 3k tl tutuyor sadece.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
18 hours ago, Najaz said:

Bu araç için harcanan para ile zamanında BTC alınıp kenara konsa idi, şu an sıfır bir M5 alınırdı herhalde... 2 sene de garantisi olurdu en azından.

Arabayi gectim ben bisiklet isine harcadigim parayi btcye koysaydim su an gol manzarali ve ormanli villam, ferrarilerim ve koca bir gotum vardi.

TatanQa beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
2 2

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok