Mesaj tarihi: Ağustos 21, 2022 eh bugün bende arabanın lastiklerini yenilesem en f/p olanı 15.000 tl'ye falan geliyor. böyle ülkenin ta amk. jackjoker, MilesTeg and Thustu beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2022 Benim arabanın orjinal lastikleri kapı direğinde yazdığına göre 225/40/18 ama üzerindeki lastikler 225/45/18. İkinci el aldığımda üzerinde bunlar vardı. Şimdi yeni lastik baktığımda üzerindeki 45 yanaklılar 3000 tl, 40 yanaklılar 2000 tl olduğunu gördüm. Yani toplamda 4000 TL bir fark var. Arabanın marşpiyel altı etek takmışlar ilk alırken. Foto çekemedim ama bu ilandaki gibi : https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-net-auto-farkiyla-38-binde-2018-otomatik-ici-kirmizi-ful-plusful-1044222762/detay Zaten otopark girişinde tam yüklüyken sürtüyor. Söktüreyim bu etekleri diyorum. Söktürmezsem araba alçalacağından daha da sürtecek. Sizden de fikir almak istedim. 45 yanaktan 40 yanağa geçilir mi? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2022 On 20/08/2022 at 0:49 AM, ZvAnA said: Abicim şuan bizim ülkede yapılan kaplama yukarıdaki fabrikadaki gibi değil. O kesin. Ben yapilir, gayet de cevre dostu olur anlaminda sey ettim. Eski(!) lastikleri 3. dunya ulkelerine satiyorlar veya cogunlukla fabrikalarda yakiyorlar. Yaktiramazlarsa ya da satilacak gibi degilse yine gariban ulkelerde araziye atiyorlar. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2022 7 hours ago, iceice said: Benim arabanın orjinal lastikleri kapı direğinde yazdığına göre 225/40/18 ama üzerindeki lastikler 225/45/18. İkinci el aldığımda üzerinde bunlar vardı. Şimdi yeni lastik baktığımda üzerindeki 45 yanaklılar 3000 tl, 40 yanaklılar 2000 tl olduğunu gördüm. Yani toplamda 4000 TL bir fark var. Arabanın marşpiyel altı etek takmışlar ilk alırken. Foto çekemedim ama bu ilandaki gibi : https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-net-auto-farkiyla-38-binde-2018-otomatik-ici-kirmizi-ful-plusful-1044222762/detay Zaten otopark girişinde tam yüklüyken sürtüyor. Söktüreyim bu etekleri diyorum. Söktürmezsem araba alçalacağından daha da sürtecek. Sizden de fikir almak istedim. 45 yanaktan 40 yanağa geçilir mi? neden geçilmesin sonuçta orjinal ebatı o. öyle ciddi bir fark yaratmaz zaten 45'den 40'a düşmek. marşpiyeldeki eteği söktürün atın en kötü... iceice beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2022 Oğlum da böyle daha güzel görünüyor sökme diyor. Benim de sevmediğim şeyler. Bakalım kandırmaya çalışacağım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2022 1cm falan fark eder aracın yüksekliği, muhtemelen eteği sökmeye bile gerek kalmaz. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 22, 2022 lastik fiyatları ebesinin amı olmuş, keşke arka lastikleri alırken, ön de alıp depoya atsaymışım. iyi lastik markaları o kadar pahalı ki, piyasada petlas kalmamış. küfür ediyorum kusura bakmayın da mına koyim böyle işin. şuan araba sahip olup, vergisi, kaskosu, bakımı, lastiği derken sürekli kazık yiyeceğime, işe hergün korsan taksi ile gidip gelsem daha ekonomik oluyor, ayrıca aracı kendin kullanacağına yat uyu ya da aç dizi izle ipad'den... TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 23, 2022 (düzenlendi) Ne yazık ki kış lastiği almak için piyasadayım 215/60/R16 için: Lassa Snoways 4 2300 TL Goodyear Ultragrip 8 Performans 2400 TL Michelin Alpin 6 2800 TL Arasından hangisini tercih etmek gerekir arkadaşlar? Eylül 23, 2022 serseridingil tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 23, 2022 @serseridingil Alpin 6 Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 27, 2022 On 9/23/2022 at 11:46 AM, serseridingil said: Ne yazık ki kış lastiği almak için piyasadayım 215/60/R16 için: Lassa Snoways 4 2300 TL Goodyear Ultragrip 8 Performans 2400 TL Michelin Alpin 6 2800 TL Arasından hangisini tercih etmek gerekir arkadaşlar? Hangisine paran yetiyorsa onu tercih etmek gerekir. Gerçek Türk vatandaşı yorumu budur. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 3, 2022 2022/23 kış lastikleri için test ve öneriler: The BEST 10 Winter Tires for 2022/23 - Tyre Reviews Mono beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 3, 2022 petlas'ın kar testinde 1. çıkıp ıslak zemin testinde sonuncu çıkması süpermiş kar bilmiyorum da ıslakta hakkaten kötü. benim kartalda petlas takılı, normalde hiç bir sorun yok ama ıslak zeminde kesinlikle durmuyor. ASD devrede. diğer petlas kullanan tanıdıklarım da yağmur yağarken bok gibi olduğundan bahsediyorlar. sanırım petlasların genel sorunu ıslak zemin. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 3, 2022 Araba ve otomobil cahili olarak soruyorum. Genel olarak en iyi lastik markası hangisi? Yani illaha dandik modelleri de vardır ama yani "şunu al, ağlamazsın" denilebilen marka hangisi? Michelin, Bridgestone, Continental? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 3, 2022 michelin ve continental üzmez. wazzap beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 3, 2022 5 hours ago, wazzap said: Araba ve otomobil cahili olarak soruyorum. Genel olarak en iyi lastik markası hangisi? Yani illaha dandik modelleri de vardır ama yani "şunu al, ağlamazsın" denilebilen marka hangisi? Michelin, Bridgestone, Continental? "Şu marka en iyidir" diye bir durum yok. Bazı zeminlerde / bazı şartlarda oldukça iyi sonuç alabilen markalar var. Örneğin kar ve buz yoğun zeminlerde Nokian oldukça başarılı. Islak ve kuru zeminde Michelin, Goodyear ve Continental'in bazı modelleri nispeten daha kısa fren mesafesi sunabiliyor. Genel olarak bakarsak Hankook ve Bridgestone'un bazı modelleri de çoğu zeminde ortalamanın üzerinde performans verebiliyor. Ama mesela Nokian (örneğin Wetproof modeli) diğerlerine göre daha yumuşak hamur kullandığı için yol gürültüsü az oluyor ama çabuk aşınıyor. Ya da Goodyear'da Ultragrip Performance modelinin ilk nesli kuru zeminde pek başarılı değilken ikinci nesli fren mesafesi açısından çok daha iyi. Her lastiğin üretildiği yıla göre de hamur veya kullanılan teknoloji farkından kaynaklanan artı veya eksi durumlar olabiliyor. Örneğin Hankook Winter i*cept RS3 geçen sene o kadar da iyi değilken bu yılki üretimler ortalamada çok daha iyi. Konu tamamen doğru bütçede ve doğru şartlarda o yılın en iyileri arasından seçim yapabilmek. Yakıt tüketimi, yol tutuşu, dayanıklılık, konfor, fiyat / performans oranı vb. gibi çok değişken var. Bunların hepsi de kullanıma, kullanıcıya, araca ve bütçeye göre değişiyor. Ama kabaca konuşursak uluslararası iyi bilinen (Michelin, Continental, Hankook, Bridgestone, Nokian, Goodyear gibi) markalar genellikle kötü sürpriz yaşatmıyor. Arada istisnalar çıkıyor tabii. Mono and wazzap beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 4, 2022 13 saat önce, TiesTorN said: petlas'ın kar testinde 1. çıkıp ıslak zemin testinde sonuncu çıkması süpermiş kar bilmiyorum da ıslakta hakkaten kötü. benim kartalda petlas takılı, normalde hiç bir sorun yok ama ıslak zeminde kesinlikle durmuyor. ASD devrede. diğer petlas kullanan tanıdıklarım da yağmur yağarken bok gibi olduğundan bahsediyorlar. sanırım petlasların genel sorunu ıslak zemin. Petlas velox sport pt741 kullanıyorum sene başından beri ve çok memnunum. İzmir'de kar-buz görmüyoruz haliyle ancak ıslak ve kuru zemin performansı olarak bir sıkıntı yaşatmadı bana... diğer petlas modelleri hakkında bir şey diyemeyeceğim ancak. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 4, 2022 2 hours ago, Forgotten said: Petlas velox sport pt741 kullanıyorum sene başından beri ve çok memnunum. İzmir'de kar-buz görmüyoruz haliyle ancak ıslak ve kuru zemin performansı olarak bir sıkıntı yaşatmadı bana... diğer petlas modelleri hakkında bir şey diyemeyeceğim ancak. bu bahsettiğim "diğer tanıdıklarımdan" birinde de aynı modelden var, o da aynı şekilde ıslakta frenlemenin çok kötü olduğundan bahsediyor sürekli. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 6, 2022 Yaz kış döngüsüne girmeyi sevmiyorum, karda buzda da kolay kolay araba kullanmıyorum, yılda bir kez belki Kartalkaya'ya kayağa gidersem de yanımda zincirimle gitmeyi tercih ediyorum. Bu yüzden dört mevsim lastikleriyle devam. 245/45 19" Michelin CrossClimate 2 almayı tercih ettim. Daha önce de CrossClimate kullanmıştım bunda sorun yaşamıyorum. Temmuz ayında tanesi 4400 TL'den almıştım. Son fiyatları ne oldu bakmak bile istemiyorum ama dört mevsim lastik düşünenlere tavsiye ederim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 13, 2022 On 03.10.2022 at 6:34 PM, wazzap said: Araba ve otomobil cahili olarak soruyorum. Genel olarak en iyi lastik markası hangisi? Yani illaha dandik modelleri de vardır ama yani "şunu al, ağlamazsın" denilebilen marka hangisi? Michelin, Bridgestone, Continental? Continental'in beni mutsuz eden lastiğine denk gelmedim. Diğer markalarda her tecrübem 10/10 olmadı ama.. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 25, 2022 Bir aydır bakıp duruyorum sonunda Trendyol'dan 4 adet Hankook RS3'ü toplamda 5320 lira yerine bir indirim yakalayıp 4712 liraya alabildim. (205R55/16 91T) On 03.10.2022 at 16:25, SEP said: 2022/23 kış lastikleri için test ve öneriler: The BEST 10 Winter Tires for 2022/23 - Tyre Reviews Lastik ebatları farklı olsa da buradaki testte 3. olmuş. Bakalım Koreli nasıl çıkacak. Mr.Smith and ZvAnA beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2023 (düzenlendi) Ayın 1'inde aracın muayenesi var. Muayene öncesi yağ değişim vs genel bakım için de arabayı her zaman bıraktığım özel servise verdim. Servise gitmeden önce de lastiklerin kanal derinliğini bir kontrol edeyim dedim. 1 tanesinin en dıştaki kanalı epey düşmüş gibiydi. Lasitkler; 5. senesini Mayısta dolduran Conrtinental Premium Contact yaz lastikleri. Bu zamana kadar da çok memnun kalarak kullandım. Kuru zeminde fren vs açısından da hâlâ çok iyiler. Ama ıslak zeminde rampada kalkışta vs patinaj yapmaya başlamışlardı. Hem 5. senesini doldurdukları için hem de birinin dediğim gibi kanal derinliği muayenede sıkıntı çıkarabilir diye yenileme kararı aldım. Yeni lastiklere baktığımda daha önce kullanmış olduğum tüm markaların premium modellerinde(Michelin Primacy 4 hariç) benim lastik ebadında bu modellerin artık üretilmediğini gördüm. Lastik ebadım 205/65 R15. Hiç bakmadan Continental Premium Contact 7 alacakken bundan dolayı başka markaların lasitklerine de kaydım. Şu ana kadar Hankook(arabanın üzerinde gelen ilk lastikti), Kumho, Michelin ve Continental lastikleri deneyimlemiştim. Kullandığım Michelin diğerlerinden çok daha çabuk yıpranmıştı bu yüzden sıcak değilim ve şuan satılan Primacy 4 benim lastik ebadı mevcut olmasına da rağmen fiyatı da en pahalı lastik. O yüzden onu eledim. Kumho kullandığım en düşük performanslı lastikti bu yüzden ona da sıcak değildim ama uygun fiyatlı olduğu için yeni premium modeline bakmak istedim, Kumho Ecsta HS52. Maalesef onunda benim lastik ebtına uygun lastiği yok. 2023 üretimi önceki versiyon var HS51. Uygun da fiyatlı ama yakıt tüketimi C, Islak zemin performansı B ve gürültülü lastikler ve de gittiğim bayi temin de edemiyordu. Geriye Hankook ve Continental modelleri kaldı. Hankook Ventus Prime 4 yeni modeli ve yine benim lastiğin ebatlarında yok. 2023 üretimli Ventus Prime 3'ler var ve bunu almaya niyetliydim. Yakıt tüketimi C, Islak Zemin Performansı A ve 71 db. Fiyatı da internetten alırsam 2023 üretimli 4 lastik için 7800 liraya maloluyordu. Ama aracı servise bıraktığımdan bir daha da git gel yapmamak için internetten değil de bir lastik bayisinden almak istiyordum. Sanayideki Hankook satan bir iki yere sorup almak istedim ama maalesef hiçbirinde bulamadım. Son olarak Continantale bir gidip bakayım dedim. Ebattan dolayı Premium Contact alamayacağım için bu sene uzun ömürlü vaadiyle çıkardığı daha ekonomik serisi Ultra Contact modeline bakayım dedim. Bir bayide 4 lastik için 9000 liraya peşin fiyatına 7 taksitle anlaştım ve taktırdım. Yakıt tüketimi B, Islak Zemin performansı A ve 69 db etiketli. Testlerde tabi bir premium contact performansı vermiyor ama daha uzun ömürlü , daha sessiz ve daha az yakıt tüketimi vadediyor. Bir de bunu deneyimleyeceğiz bakalım. Şimdi gelelim aklıma sonradan gelen bir şeye. Şimdi benim lastik yanakları 65 olduğu için artık hem istediğim marka modelleri bulamamaya başladım hem de her zaman en pahalı lastikleri almak zorunda kalıyorum. Mesela yeni aldığım lastikten örnek verirsem 205/55 R16 bir lastik ebadım olsa lastik başına 800 lira daha ucuza alabiliyordum. Benim aracın hem kapısında hem de kitapçığında 16" jant ölçüsü mevcut. Gerçi 16" için yanak ölçüsü 55 değil de 60 verilmiş. Acaba diyorum epey de yıpranmış olan 15" jantları 16" jantlarla değiştirip yanak ebadını mı düşürsem? Sizce arabanın sürüş dinamiklerini, konforunu vs çok etkiler mi? Mayıs 27, 2023 ZvAnA tarafından düzenlendi yarimpower, Mono and TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2023 35 minutes ago, ZvAnA said: Acaba diyorum epey de yıpranmış olan 15" jantları 16" jantlarla değiştirip yanak ebadını mı düşürsem? Sizce arabanın sürüş dinamiklerini, konforunu vs çok etkiler mi? abi o jant büyüklüğü olayı biraz şehir efsanesi aslında. jantı büyüttükçe konforun azalır bu bir gerçek ama o fark o kadar küçük ki 15ten 16'ya geçtiğinde hiç bir şey hissetmezsin. benim arabanın jantları 18", bir kaç defa 16" takıp kullanmışlığım var bir kaç hafta geçici olarak ve o sürede bariz olarak farkettiğim hiç bir konfor artışı olmadı. yani istediğin janta geçebilirsin, 17 bile olabilir bence. ZvAnA beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2023 15" janttan 16"ya geçişte neredeyse hiçbir fark hissedilmez ama 19" falan olursa o zaman üzerinden geçilen bozuk paranın yazı mı tura mı olduğu bile anlaşılıyor. Mono and ZvAnA beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2023 7 saat önce, ZvAnA said: Şimdi benim lastik yanakları 65 olduğu için artık hem istediğim marka modelleri bulamamaya başladım hem de her zaman en pahalı lastikleri almak zorunda kalıyorum. Mesela yeni aldığım lastikten örnek verirsem 205/55 R16 bir lastik ebadım olsa lastik başına 800 lira daha ucuza alabiliyordum. Benim aracın hem kapısında hem de kitapçığında 16" jant ölçüsü mevcut. Gerçi 16" için yanak ölçüsü 55 değil de 60 verilmiş. Acaba diyorum epey de yıpranmış olan 15" jantları 16" jantlarla değiştirip yanak ebadını mı düşürsem? O lastiklerin ömrü bitene kadar zaten arabayı da değiştirmiş olursun Korhan. O yüzden hiç boşuna masraf etme derim Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2023 (düzenlendi) 5 saat önce, Najaz said: O lastiklerin ömrü bitene kadar zaten arabayı da değiştirmiş olursun Korhan. O yüzden hiç boşuna masraf etme derim Bunu ben de düşündüm. Muhtemelen dediğin gibi olacak ve jantlara harcayacağım parayı lastikler amorti etmeyecek. Bu yüzden değiştirirsem aslında jantlar için değiştireceğim. Epey yıpranmış görünüyorlar. Mayıs 27, 2023 ZvAnA tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş