Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2020 Bu duruma lastiklerin yumuşaklığı da etki etmiş olabilir mi? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2020 yumuşak olması da etki etti. asıl mesele şudur ki havalimanı Atatürk iken yüksek hızlara sadece sahahın körü, gecenin yarısı başlayan ve biten uçuşlara gidip-gelirken çıkıyordum. yeni havalimanında ise her uçuşa gidip geldiğimde ibre limitöre dayanıyor. o kadar uzun süre yüksek hızda kullanmak çekişin olduğu lastikleri bitirdi doğal olarak. ama çivi-vida girmesini soruyorsan onun yumuşaklıkla alakası yok. yeni inşaa edilen bir bölgeye taşındım yollar temiz değil ondan oldu. sonuçta günlük olarak kullanılmayan, sadece sportif olarak kullanacağım bir araç için yine alırdım michelin pilot sport. şimdi conti ya da pirelli deneyesim var. rammstein beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2020 Çivi-vida için de sormuştum ama oraların yeni inşa edilmiş olmasını atlamışım tabii. Yüksek hızda bitirilen lastikleri yarış motosikletlerinde duymuştum ama normal arabada yeni duydum, demek ki yeni havalimanı cidden uzakmış şehire. Biz megane 2 de conti premium contact 5 ve ts860 kullanıyoruz, açıkçası ben oldukça memnunum. Arabanın arka amörtisörlerinin eskiliğini yol tutuşta bir nebze tolere edebiliyor hızlı girilen virajlarda. Fakat lastiklere bakıldığında lastiğin jant ve yer arasında kalan kısmı özellikle son zamanlarda şişko çocuk yanağı gibi duruyor hep ve beni baya ayar ediyor. Lastikçi bu lastikler yumuşak ondan diyor, babam kapıdaki değerlere göre hava basıyoruz dışarıdaki arabalarla kıyaslama herkes çok hava basıyor diyor bilemedim. Son olarak biz lastikleri alalı 3-4 sene oldu muhtemelen de 20-30000 km olmuştur, dişleri oldukça iyi hala durumda ama biraz sertleşmeye başladılar. İlk aldığımızda araba patinaj çekmez, parlak asfaltta frende kaymazken son zamanlarda biraz gaza sert asılırsam ciddi patinaj çekiyor, normal asfaltta frende sıkıntı yok ama parlak asfaltta abs yi duyuyorum. Biz bu lastikleri alırken çok yumuşaklar çabuk bitiyor deniliyordu ama benim takıldığım konular bunlar oldu. Muhtemelen bitene kadar bunları kullanırız. Benim deneyimlerim bunlar. 20d, 1.5dci ye göre çok güçlü bu yüzden lastiğin bitme durumu bizimkine göre çok daha erken olacaktır ama denemeye değer gibi. stardust and rammstein beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2020 On 7/25/2020 at 2:02 PM, Thustu said: Fakat lastiklere bakıldığında lastiğin jant ve yer arasında kalan kısmı özellikle son zamanlarda şişko çocuk yanağı gibi duruyor hep ve beni baya ayar ediyor. Lastikçi bu lastikler yumuşak ondan diyor, babam kapıdaki değerlere göre hava basıyoruz dışarıdaki arabalarla kıyaslama herkes çok hava basıyor diyor bilemedim. kapıdaki değerlere göre bassanız bile yanlış basıyor olabilirsiniz zira petrol istasyonlarındaki çoğu hava basma cihazı değerleri yanlış okuyor (genelde bir miktar daha az okuyor) ben buradaki istasyonlardan 38 bastıktan sonra el cihazlarıyla ölçüm yaptığımda 35 civarı çıkıyor hep. rammstein beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2020 @TiesTorN Evet olabilir, kapıdaki değerlere göre basıldığında araba bana jöle kıvamında hisler veriyor, eğer biraz fazla basarsak biraz daha iyi hissetiriyor. En iyisi sonradan bir daha bakmak. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2020 bu arada, kac bin km'de bir on/arka lastiklerin yerlerini (tyre rotation) degitirmeliyiz? 10.000, 20.000? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Eylül 1, 2020 16 hours ago, infestor said: bu arada, kac bin km'de bir on/arka lastiklerin yerlerini (tyre rotation) degitirmeliyiz? 10.000, 20.000? 10k Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 6, 2020 Hankook markası için ne dersiniz ? RunFlat'in ne büyük bir nimet olduğunu, bu özelliği olmayan lastik kullandıktan sonra anladım. bundan sonra RFT olmayan lastikle işim olmaz... RFT olarak da Hankook markasında bariz bir fiyat avantajı var diğer markalara göre aradığım ebat için. yaz olarak Ventus S1 evo3 (K127) kış olarak Winter i'cept Evo2 W320 modelleri var. bu konuda aratınca bu markayı kullananlar olmuş, önerir misiniz ? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 6, 2020 hankook iyi markadır da, runflat gayet gereksiz bir özelik. niye bu kadar takıldıysan... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 6, 2020 Gayet gerekli ve daha güvenli... Bunun tartışmasını bile yapmayacağım senle, o kadar net. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ekim 6, 2020 yine küçük star ve hayal dünyasından bir kesit izlediniz... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2022 Hort... Mart sonu gibi eski lastikleri değiştirip 1 set Michelin Primacy 4+ almıştım. Yol tutuşu, gürültü seviyesi ve ıslak zemin fren mesafesinden de memnunum ama asıl konu bu değil. Bayramdan 2 hafta önce lastik basınç sensörü hata vermeye başladı "Sağ arka lastikte basınç kaybı var" diye. Havasını kontrol edip yeniledim ama 1 hafta sonra tekrar aynı hatayı vermeye başladı. Gittim evin yakınındaki bir lastikçiye. Lastikten kocaman bir vida çıkardı adam, sonra da klasik yama yaptı içerden. 2-3 hafta kadar sorun çıkmadı ama dün yine basınç sensörü hata verdi. Bugün başka bir lastikçiye götürdüm. Yamanın düzgün yapılmadığını, Michelin'lerde yumuşak hamur olduğu için düzgün yama yapılmazsa tekrar sızıntı olacağını söylediler. Tekrar yamadılar ama hava kaçırmaya devam etti. Sonra başka yamanın bunu tutmayacağını ve lastik fitili denen bişey koyacaklarını söylediler (daha önce hiç duymadım lastik fitili diye bişey). Sakızdan hallice katılıkta 10 cm civarı uzunlukta bi malzemeyi mevcut vida deliğini biraz daha genişletip içine tıktı eleman. Sonra tekrar baktılar ve sızıntı durdu. Dayanır mı diye sorduğumda da lastiğin ömrü süresince dayanacağını söylediler. Tamam deyip çıktım lastikçiden ama içime kurt düştü tabii "Nedir bu fitil? Sağlam bişey mi?" diye araştırdım biraz. Meğer ucuz ve oldukça sıkıntılı bir çözümmüş. Lastikte patlama riskini artırıyormuş, yarılmalara sebep oluyormuş vs. Soru şu: Bu lastiği kurtarmam mümkün mü? Biraz bakındım, "lastiği hurdaya çıkarın" diyen de var, "mantar yama" diye bir çözüm olduğunu söyleyenler de var (bunu da hiç duymadım). Michelin bayisine falan gitsem acaba düzeltebilirler mi? Ağustos gibi uzun yola çıkmayı planlıyordum ama aklım lastikte kaldı şimdi. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2022 Klasik yama nasıl tutmazmış ? İlginç. Dunlop - Pirelli - Laufenn bu üç markadan da kullanırken vida saplanması sorunuyla yama yaptırdım bir problem çıkmadı. Fakat arabada lastik basınç sensörü falan yok. Acaba sübap kaçırıyor ya da cant yamulmuş olmasın? O lastiği diğer tarafa takıp deneseniz? En azından cant yamuk mu değil mi test edilmiş olur. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2022 @Altan Yoklar jantta sorun görünmüyor. Vida yüzünden oluşan deliğe su sıkınca hava kaçağı görülüyordu. Yama ilk yapıldığında da 2-3 hafta kadar sorun yoktu, bügün yamanın olduğu yere tekrar baktık üzerine su sıkıp. Yama olmasına rağmen kabarcıklar çıkartıyordu. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2022 Yamayı yapan baştan savma yaptı demek ki. TiesTorN beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2022 2 hours ago, SEP said: Hort... Mart sonu gibi eski lastikleri değiştirip 1 set Michelin Primacy 4+ almıştım. Yol tutuşu, gürültü seviyesi ve ıslak zemin fren mesafesinden de memnunum ama asıl konu bu değil. Bayramdan 2 hafta önce lastik basınç sensörü hata vermeye başladı "Sağ arka lastikte basınç kaybı var" diye. Havasını kontrol edip yeniledim ama 1 hafta sonra tekrar aynı hatayı vermeye başladı. Gittim evin yakınındaki bir lastikçiye. Lastikten kocaman bir vida çıkardı adam, sonra da klasik yama yaptı içerden. 2-3 hafta kadar sorun çıkmadı ama dün yine basınç sensörü hata verdi. Bugün başka bir lastikçiye götürdüm. Yamanın düzgün yapılmadığını, Michelin'lerde yumuşak hamur olduğu için düzgün yama yapılmazsa tekrar sızıntı olacağını söylediler. Tekrar yamadılar ama hava kaçırmaya devam etti. Sonra başka yamanın bunu tutmayacağını ve lastik fitili denen bişey koyacaklarını söylediler (daha önce hiç duymadım lastik fitili diye bişey). Sakızdan hallice katılıkta 10 cm civarı uzunlukta bi malzemeyi mevcut vida deliğini biraz daha genişletip içine tıktı eleman. Sonra tekrar baktılar ve sızıntı durdu. Dayanır mı diye sorduğumda da lastiğin ömrü süresince dayanacağını söylediler. Tamam deyip çıktım lastikçiden ama içime kurt düştü tabii "Nedir bu fitil? Sağlam bişey mi?" diye araştırdım biraz. Meğer ucuz ve oldukça sıkıntılı bir çözümmüş. Lastikte patlama riskini artırıyormuş, yarılmalara sebep oluyormuş vs. Soru şu: Bu lastiği kurtarmam mümkün mü? Biraz bakındım, "lastiği hurdaya çıkarın" diyen de var, "mantar yama" diye bir çözüm olduğunu söyleyenler de var (bunu da hiç duymadım). Michelin bayisine falan gitsem acaba düzeltebilirler mi? Ağustos gibi uzun yola çıkmayı planlıyordum ama aklım lastikte kaldı şimdi. zincirleme is bilmezlik silsilesi olmus. en basit isi bile duzgun yapamiyorlar canim memleketimizde ps: zamaninda benim de tmps sensorumu kirmisti cahil hayvanin evladinin lastikcinin biri Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 18, 2022 lastik kaplama yaptiraniniz oldu mu hic? tavsiye eder misiniz?down the rabbit hole Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2022 12 saat önce, infestor said: lastik kaplama yaptiraniniz oldu mu hic? tavsiye eder misiniz?down the rabbit hole Otomobil icin hic duymadim... Agir vasitalarda karkasta sikinti yoksa 3-5 defa kaplama yapilabiliyor sanirim... Avrupada cok kullanilan bir yontemmis... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2022 Abi ne diyonuz ya otomobiller için çok sakat olay kaplama. İş makineleri vs için kullanımı normal. Ama hız yapabilen kamyon otobüs dahil araçlarda kazaya davet. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2022 kaplama benim bildiğim tırlara vs yapılır sadece. arabada falan olcak iş değil. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2022 Araba lastiğine yapılmaz kaplama, uğraşıp tehlikeye atmayın kendinizi. Tanınmamış marka bile olsa yeni lastik almak daha güvenli. En azından bin tane testten geçiyolar. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2022 otomobil lastiği kaplanıyor ama yapan az. Sürdürülebilirlik açısından yapılması elzem işlerden biri ama dallama insanoğlu işte. Almanya'da ciddi bir eski lastik ticareti var ama otomobil lastiği kaplayıp EU içinde satan tek bir fabrika var. Şurada konu işleniyor: https://youtu.be/-fusUxEPwsw?t=1403 infestor beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2022 6 hours ago, kaptanpedal said: otomobil lastiği kaplanıyor ama yapan az. Sürdürülebilirlik açısından yapılması elzem işlerden biri ama dallama insanoğlu işte. Almanya'da ciddi bir eski lastik ticareti var ama otomobil lastiği kaplayıp EU içinde satan tek bir fabrika var. Şurada konu işleniyor: https://youtu.be/-fusUxEPwsw?t=1403 ben de o videodan görmustum Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2022 (düzenlendi) Abicim şuan bizim ülkede yapılan kaplama yukarıdaki fabrikadaki gibi değil. Ucuza otomobil, kamyon, otobüs lastiklerini kaplıyorlar. Özellikle otobüs kamyon sahipleri bir lastiğe vereceği paranın neredeyse 10'da birini verdiği için rağbet de var. Ama burada yapılan kaplama çok büyük sıkıntı. Uzun yolda mutlaka görmüşsünüzdür, uolun ortasında lastik parçaları... O yolda gördüğünüz lastik parçalarının hepsi kopan, parçalanan kaplama lastik parçaları. Ayrıca şöyle bir durum var; Karkas sağlam olsa da olmasa da kauçuk zamanla bozulan bir malzeme. Kaplamayı 10 senelik lastiğin yüzeyle temas ettiği kısımlara yapıyorlar. Lastiğin yanakları iyice zayıflamış oluyor. Hızlı giden bir araçta çok büyük risk. Ağustos 19, 2022 ZvAnA tarafından düzenlendi quad and SEP beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 21, 2022 (düzenlendi) ............ Nisan 3, 2023 MilesTeg tarafından düzenlendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş