araç değil, otomatik şanzıman tavsiyesi
0

Bu konuda 53 mesaj var

iş güç para derken gitmedin doğuş oto ya. o günden beride sorun çıkartmadı. (tabi silkeleme, titreme filan devam ediyor)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
On 4.03.2016 at 18:43, jackjoker said:

aslında bu konuyu biraz detaylandırıyım

neden tam otomatik vites?

1: tork konvertörlü şanzıman ile motor arasında flex plate isminde bir esnek bir plaka bulunur. bu plaka motor ile birlikte aynı senkron da döner. manuel vites de volan mekanizmasını duymuşsunuzdur. aslında aynı işlevi görür.  motor devrinde ki değişimlerden tork konvertörünü koruyan plaka budur ve konverötörün zarar görmesini engeller. bundan dolayı ömrü bazen arabanın diğer mekanik parçalarından çok daha uzundur. 

 

2: MCP ya da DSG şanzımanlara göre en büyük avantajlarından biride geriye kaydırma yaptırmamasıdır. çünkü motor rolantide de olsa şanzımana bir giriş torku her daim uygular. bu tork sayesinde araç ileri atılma eğilimindedir. siz frene basmasanız bile yokuşta geriye kaydırmaz. 

 

3: MCP veya DSG türevlerine göre diğer avantajı da şu. çift kavramalı şanzımanlarda sıralı dişli sistemi vardır. tork konvertörlü şanzımanda ise merkez etrafında dönen gezegen dişli mekanizması vardır. ortada mekanik bir bağlantı olmadığı için farklı dişli setlerinin güneş dişlisi etrafında dönmesini engelleyen mekanizma sayesinde çıkış torku istenilen şekilde ayarlanabilir. bu da günümüzde hızlı vites değişimlerini sağlar. özellikle  4 - 5 - 6 vites geçişleri çift kavrama ile yarışacak kadar hızlıdır. bu yüzden günümüzde tork konvertörlü şanzımanları yakıt tüketimlerinde ciddi yol katetmişlerdir.

 

4: tork konvertörlü tam otomatik şanzımanın diğer bir avantajı da yüksek tork dayanımını absorbe edebilmesidir. bu yüzden özellikle torku yüksek dizel araçlarda tercih nedenidir.

 

5: debriyaj yoktur. bu yüzden kavrama problemleri de bulunmaz. herşey yağ ve yağ basıncı prensibine göre işler. çift kavrama ya da otomatikleştirilmiş tek kavramalı sistemlerde ki gibi kavramayı yedim, baskı balata eridi gibi tabirler bu şanzımanda olmaz. o yüzden ömrü en uzun şanzıman budur. 

 

 

dezavantajları ise;

tork konvertörlü şanzıman yağ basıncı prensibine göre çalışır. bu gücün aktarımı sırasında bazı kayıplar olur. yani motorun gücü tam olarak lastiklere aktarılmaz. çok az bir kayıp vardır. bu kayıp ortalama %2 civarındadır. güç hidrolik prensibine göre aktarıldığından bu tarz bir kayıp doğaldır. manuel vites ve / veya dsg gibi mekanik aktarım sağlayan şanzımanların en büyük avantajı motorun gücünün tamamının lastiklere aktarılmasıdır. 

yani kavrama sistemi olan şanzımanların en büyük dezavantajı olan mekanik aktarımı, motor verimliliği söz konusu olduğunda avantaja döner. 

Üstad siz bayağı bilgilisiniz bu konuda. Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlı bir araç almak istesem ne önerirsiniz. 2010-2013 model aralığında.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok