araç değil, otomatik şanzıman tavsiyesi
0

Bu konuda 53 mesaj var

@@jackjoker geçtiğimiz hafta 1500 km civarı uzun yolda BMW 520i kullanmam gerekti. ZF-8HP hakkındaki görüşlerinize katıldığımı belirtmem şart. Müthiş bir şanzıman yapmış ZF. Vites geçişlerinde sarsıntı, vites tercihlerinde hata ya da karışıklık gibi sorunlar gözlemlemedim. Aksine çok net kararlar veren bir yapıya sahip. Tüketim konusu motor, ağırlık, yük, kullanım şekli gibi etkenlerle doğrudan bağlantılı olduğu için şanzıman üzerinden bir fikir belirtmek yanıltıcı olabilir ancak 100 km'de 8-9 litre civarı tüketim bu araç özelinde makul diye düşünüyorum. BMW'yi de arabayı, siz 130 km/s ile giderken, şeridinize 70 km/s ile atlayanlara çarpmamanınız sağlayacak frenlerle donattığı için tebrik etmek gerek. Hala inanamıyorum!

ZF zaten en iyisi. Özellikle performanslı kullanımlar için tercih ediliyor. En kötü özelliği alışkanlık yapabilmesi. Biraz komik gelebilir insanlara ancak bir aracın karakteristik yapısını şanzıman belirliyor. Vites geçişlerinde ki his ve motorun yola verdiği gücün aktarılışını izlemeniz aracın iyi ya da kötü olmasını etkiliyor.

ZF bu açıdan garip bir şanzıman. Seven çok seviyor. Tork Konvertorlu şanzıman kadar dayanıklı. Ama DSG gibi çift kavramalılar kadar da hızlı. Üstelik sorunsuzluğu da meşhur.

Keşke diğer araçlarda da daha sık görebilsek ama çok pahalı bir şanzıman olduğundan dolayı yaygın değil. 

Tecrübe etmeniz iyi olmuş. Alışkanlık yapmasın dikkat :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Önceki sayfaya ve benim sorumdan sonra okuduklarıma göre ya tork konvertörlü tam otomatik veya ZF-8HP / ZF-9HP problemsizlik açısından en iyi diye anlıyorum. Bu durumda benim gibi SUV/Crossover düşünen biri Kia Sportage, Hyundai Tucson (bunun da otomatik olanı ve 7 ileri DCT olanı olarak 2 versiyonu var) veya CRV'ye yönelmesi lazım. Tabi CRV dizel diğer ikisi benzinli ve şehir içinde yaklaşık 10 litre yakıyorlar. Sportage ve Tucson 132 PS (aynı motor galiba, değerleri aynı) CRV 160 PS. Tabi orta şeker donanım paketinde Sportage ve Tucson 100k ın 1-2 bin altıdayken CRV 142k...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ezbere konuşmamak lazım, teknoloji gelişiyor. BMW ve çoğu Mercedes modellerinde tam otomatik (tork konvektörlü) şanzıman tercih ediliyor. Bu araçların ne performans ne de tüketim sorunu var. BMW 1.16d 3.3 litre ortalama tutturabiliyor, 320i ile 5 litrenin altına düşmek çok kolay. Hızlanma ve son hız konuları da malumunuz.

 

Yarı otomatik (DSG, DCT v.b) şanzımanlar adı üstünde otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar. Bir DSG'de debriyaj balatası bittiğinde 5.000TL fatura çıkartabiliyorlar. Ama tork konvektörlü sistemler yıllardan beri kendisini kanıtladılar.

 

Üreticilerin çift kavramaya geçişlerini, tüketiciye iki yönden geçirme hamlesi olarak bakıyorum. Çift kavramalar hem ucuz, hem de kullanıcıya masraflı. Sorun çıkartmasa bile bakım masrafı yüksek.

 

Ayrıca araba üzerinde bakarsanız düşünmeniz gereken çok nokta var. Örneğin 1.6lt motorlu DCT şanzımanlı Sportage'ın lastik fiyatı, 1.6litre tam otomatikli Sportage'ın lastiğinden 2 kat fazla. Yarın kış lastiği almak için bankadan kredi çekmek zorunda kalmayın :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada bir bilgi vereyim.

arkadaşımın seat ibiza 1.2 TSI aracının DSG Mechatronic ünitesi arıza yaptı. bu meşhur DSG arızalarından biridir. Doğuş'a sorduk ve garantisi olmayan ( 2011 model ) bir aracın Mechatronic ünitesinin değişimi ne kadar masraf çıkarır dedik. 18-19 bin lira arasında fiyatı olduğunu söylediler.

İyi niyet garantisine girerse ki ( daha önce aynı aracın DSG Kavraması değişti ) yinede epey bir ücret ödeyecek.

 

Peki Mechatronic nedir ve meşhur DSG arızası nasıl olur?

Mechatronic aslında bir beyindir. Aracın yol şartlarında, hıza, yolun eğimine vs göre durumlarda hangi kavramayı seçmesi gerektiğini sağlayan ünite. Şanzıman yol durumlarına göre 1. veya 2. kavramadan herhangi birini seçer ve bunu sağlayan da bu ünitedir. Bu değişimi klasik yağ basıncı prensibine göre yapan ve kontrolünü sağlayan ana kontrol ünitesidir. Bazen bu yağ yoğunlaşarak basınç kaçırmaya başlar ve yoğunlaşmadan dolayı Mechatronic ünitesinin sensörlerini oksitlenmesine neden olur. İlk başlarda basit bir sensör arızası gibi görünen hata, zaman içinde beynin tamamen çalışmamasına sebep olur.

İşte bu durumda Mechatronic ünitesinin değişmesi gerekir.

Bu kimi araçta 1000km de kimi araçta 30 bin km de meydana geliyor. Zamanı kestirilemiyor. Özellikle çok soğuk ve çok sıcak ısı farkının olduğu bölgelerde bu risk biraz daha fazla. VW 2014 de yayınladığı bültende 2013 ve üzeri model araçların içindeki sentetik şanzıman yağını mineral şanzıman yağı olacak şekilde değişime çağırdı. Ancak çözüm oldu mu? kısmen. Çünkü mineral yağ daha zor yoğunlaşan bir yağ. Dolayısıyla basınç kayıpları biraz daha az. Kısaca VW o kadar çok araç o kadar çok DSG üretimi yaptı ki, tüm araçları çağırsa firma trilyonlar kaybeder.

 

Bir diğer DSG arızası ve en çok karşınıza çıkacak arızada kavrama gitmesi.

Örneğin benim eski aracın kavraması 30bin km de değişmek zorunda kalmıştı ki forumdan beni bilirler ne kadar hassas ve dikkatli kullanırdım.

Mantık basit.

Manuel şanzıman da baskı balata neyse DSG de ki kavrama da aynı şey. Üstelik DSG de iki kavrama var ve biri gitse ikiside değişmek zorunda.

çalışma mantığı aynı.

Birinde siz kontrol ediyorsunuz birinde DSG Mechatronic.

Ancak kuru kavrama denilen 7 ileri DSG lerde bu kavramaların değişim aralıkları çok kısa ve masraflı. ( bana 4000 lira masraf çıkarmıştı )

Problem kavramanın zaman içinde eskimesi ve işlevini yitirmesi.

En büyük belirtisi 1. vites de kalkışlarda hafif titreme ile başlar. Geri vites de titreme daha belirgindir.

Zaman içinde 1 den 2. vitese geçerken titreme daha belirgin olur ve işte o noktada artık yakıt tüketimi artmış, konforunuz azalmış ve aracın hızlanması garip derece de zayıflamıştır. Servise gidersiniz ve daha siz araba tit... dediğiniz an kavramanız gitmiş cevabı alırsınız.

Diğer markaların çift kavramalarıda benzer arızalara yol açar. Geri dönüş VW kadar olmadığı için sanki öbür markaların çift kavraması sorunsuz izlenimi vardır.

Aman diyim yanlış :) yanılmayın.

 

Kısaca, DSG güzel bir teknolojii ancak olgunlaşması için daha zamanı var. Bizler ilk pilot ve tester dönemini yaşıyoruz ve farkında olmadan VW ye büyük bir ARGE sağlamış oluyoruz.

quad beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Tüm otomatikleştirilmiş manuelllerde (tek yada çift kavrama fark etmez) debriyaj balatası biter ve değişimi masraflıdır. Ama sadece VW açgözlüdür ve sizi soyar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben 4 sene kadar ix 35 2.0 kullandım, shiftronic diye bir şanzımanı vardı, süper bir his yaratıyordu, gaza basınca zaten motor güzeldi bir de vites geçişlerini anlamamak ve o ivmelenme insnaı kendine hayran bırakıyordu. 85000 km'ye kadar problem çıkarmadı, şimdi Corolla'da eski MMT şanzımanla sakin sakin kullanıyorum arabayı :) (Bu arada arabayı biraz da bundan değiştirdim, kendimden korkmaya başlamıştım son dönemde) Şanzımanın özelliklerini tam bilmemekle beraber muhtemelen bu çift kavramalılardandı, bana uzun süre dayanmış en azından, sonraki sahibi ne yaptı bilemiyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Hyundai çift kavramaya geçeli çok kısa bir zaman oldu, muhtemelen sizinki tork konvertörlü klasik otomatik şanzımandı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben 4 sene kadar ix 35 2.0 kullandım, shiftronic diye bir şanzımanı vardı, süper bir his yaratıyordu, gaza basınca zaten motor güzeldi bir de vites geçişlerini anlamamak ve o ivmelenme insnaı kendine hayran bırakıyordu. 85000 km'ye kadar problem çıkarmadı, şimdi Corolla'da eski MMT şanzımanla sakin sakin kullanıyorum arabayı :) (Bu arada arabayı biraz da bundan değiştirdim, kendimden korkmaya başlamıştım son dönemde) Şanzımanın özelliklerini tam bilmemekle beraber muhtemelen bu çift kavramalılardandı, bana uzun süre dayanmış en azından, sonraki sahibi ne yaptı bilemiyorum.

shifttronic klasik tork konvertörlü şanzımandır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@, @@jackjoker

Teşekkürler bilgi için, ben pek araştırmadığım için bu tarz detayları bilemiyorum tabi. Ancak inanılmaz bir şanzıman olduğunu ifade etmem gerekiyor, en ufak bir gecikme/ivmelenmede duraksama vs. yok, gazı ne zaman köklersen her an cevap ve ivmelenmedeki kusursuzluk çok rahatlık vericiydi, gerçi motor da çok çok başarılı, dağ bayır demeden 2 ton araçla her koşulda 180-200 arasında rahatça gezinmek mümkündü. Hoş gerçi şu anki aklım olsa o dönem o paraya bir ev alırdım :) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

O duyguları yaşamak bana göre evden daha önemli. Evi daha sonra da alırsınız ama sonra ne zamanınız, ne de risk alma isteğiniz kalır :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

2012 1,2tsi dsg ibiza aracım var. dsg şanzımanın durumunu madde madde yazıyorum

 

Daha çok yokuşlarda olmak üzere arada 2. vites alt devirde titreme yapıyor

Şuana kadar 3-4 kere 2. vitesin üzerine çıkmama sorunu yaptı. 2. vitesin üzerine çıkmadığında otomobili durdurup motoru kapatıp açınca düzeliyor. (bu sorunu yaptığı zaman ekranda ''servis'' işareti çıkıyor ve kaçıncı vites olduğunu gösteren rakam yanıp sönüyor)

1. vitesten 2. vitese geçerken çoğu zaman silkeliyor. 

 

son olarakta bugün tam park ettim ve ''servis'' işareti çıktı.1-2 kere motoru kapadım açtım düzelmedi. daha da denemeden bırakıp geldim.

 

şanzıman gidici galiba ? ne yapayim sizce ? tamamen bozulmadan doğuşa gidip ''iyi niyet garantisi'' ayağımı yapayim yoksa tamamen bozulmasınımı bekleyim?

 

satıp başka otomobil alacak gücüm yok. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

2012 1,2tsi dsg ibiza aracım var. dsg şanzımanın durumunu madde madde yazıyorum

 

Daha çok yokuşlarda olmak üzere arada 2. vites alt devirde titreme yapıyor

Şuana kadar 3-4 kere 2. vitesin üzerine çıkmama sorunu yaptı. 2. vitesin üzerine çıkmadığında otomobili durdurup motoru kapatıp açınca düzeliyor. (bu sorunu yaptığı zaman ekranda ''servis'' işareti çıkıyor ve kaçıncı vites olduğunu gösteren rakam yanıp sönüyor)

1. vitesten 2. vitese geçerken çoğu zaman silkeliyor. 

 

son olarakta bugün tam park ettim ve ''servis'' işareti çıktı.1-2 kere motoru kapadım açtım düzelmedi. daha da denemeden bırakıp geldim.

 

şanzıman gidici galiba ? ne yapayim sizce ? tamamen bozulmadan doğuşa gidip ''iyi niyet garantisi'' ayağımı yapayim yoksa tamamen bozulmasınımı bekleyim?

 

satıp başka otomobil alacak gücüm yok. 

geçmiş olsun.

aracınızda dsg mekatronik arızası başlamış. ayrıca kavramanıza da değiştirmeniz de fayda var. mekatronik dsg'nin beynidir. aracın yol durumuna, motor devrine vs gibi bakıp hangi kavramayı seçeceğine ve hangi vitesi kullanacağına bakan ünitedir. tamiri olmuyor komple değişim yapılıyor. aynı şekilde kavrama da komple değişiyor. ayrıca unutmayın aracınızda çift kavrama var. ikisi aynı anda değişir.

iyi niyet garantisi devam ediyorsa zorlayın. iyi niyet devam etmiyorsa kavrama değişimi 4000 lira mekatronik değişimi 8000-9000 lira arasında ( 2015 fiyatları ) 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

eyvallah. gidip iyi niyet olayını zorlayım o zaman yoksa.

 

edit: sizin önceki mesajları okudumda kavrama olayı sizede olmuş. benim araç 45,000 km. de. bu dediğim sorunlar 2 yaşından beri var. Garantisi dolmadan doğuşa bunları söylediğimde ''bilmem kaç km. test sürüşü yaptık sorun yok'' diye salladılardı. sürekli yapmadığıi içinde bende üsteleyememiştim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

eyvallah. gidip iyi niyet olayını zorlayım o zaman yoksa.

 

edit: sizin önceki mesajları okudumda kavrama olayı sizede olmuş. benim araç 45,000 km. de. bu dediğim sorunlar 2 yaşından beri var. Garantisi dolmadan doğuşa bunları söylediğimde ''bilmem kaç km. test sürüşü yaptık sorun yok'' diye salladılardı. sürekli yapmadığıi içinde bende üsteleyememiştim.

beni de sallamışlardı çok önemli değil her arabada var demişlerdi ama ben zorlamıştım değişim konusunda. malesef ülkemizde servis mantığı bu şekilde gidiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

madem konu hortladı, güncel durumu aktarayım vakit ayırıp yazanlara teşekkür mahiyetinde :)

 

2010 model tam otomatik toyota auris aldım. 

 

ilk 200 km şehir içi tecrübem gayet olumlu, vites geçişleri devir saatine bakmazsanız neredeyse hissedilmiyor. yokuşlarda gayet dirayetli, hafif meyillerde kesinlikle bırakmıyor, hatta ilerlemeye devam ediyor.

 

öyle ocağıma incir ağacı dikecek cinsten bir tüketim de söz konusu değil. eski aracımdan yaklaşık 0,7 - 0,8 lt civarı bir farkla fazla tüketimi var sadece, ona da bu rahatlık, konfor, daha güçlü motor ve sürüş güvenliği için çoktan razıyım. uzun yolda ne yapar bilemiyorum tabii.

 

şimdilik bu kadar, fikir veren herkes tekrar sağ olsun, var olsun :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ben pek anlamıyorum ama aklında Corolla'da kullanılan cvt geldi benim de direkt olarak :) Tüp takılmıyor mu bu motorlara bu arada ?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sanirim mazda3 2010-2013 doneminde satilan benzinli tork konvertorlu sanzumana benzer bir model.

 

Takiliyor lpg diye biliyorum. Heralde lpg olarak 9 11 litre lpg yakar kışları.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Cahil cahil konuşmalar olmuş burada. :) Kuru kavramalı DSG'lerde mekatronik yok. Ona benzer başka birşey var ama ismini unuttum şimdi. Mekatronik ıslak kavramalı Audi ve Porsche şanzımanlarında oluyor. Mekatronik değişirken kavrama değişmesi şart değil. Bozuk mekatronik (veya debriyaj kontrolcüsü, artık ismi ne ise) ile uzun süre devam edince o kavramaları bozuyor. Zamanında servise gidilirse sadece tek parça değişiyor.

 

Ha, tek parça da kol gibi pahalı. VW acaip bir puştluk yaparak bu parçaların hepsine güvenlik kontrolü yapan bir firmware eklemiş. Parça Almanya'dan sipariş ediliyor ve sizin arabanızın şase numarası yazılıma işleniyor. Aksi halde çalışmıyor. Bu da yan sanayi, grey market gibi ihtimalleri ortadan kaldırıyor. Servise mecbursunuz, servis kaç para derse ödeyeceksiniz. Başka çare yok.

 

2. viteste takılınca manuel moda alıp elle üçe geçmek sorunu çözüyor. Tüm kuru kavramalı ufak DSG'lerde 2. vites sorunu var. Arada takılıyor. Çok zorlanınca geçiyor ama geçmesi gereken devirde değil tabi. Yenilerde çözdüler sanırım. Makyajlı Polo'da henüz denk gelmedim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

:)

 

sorunlu olan arkadaşın aracının VAG şanzıman kodu 0AM325025D. daha sonra mekatronik revizyona uğradı ve kodu 0AM325025DX. oldu. bu parça VW,Mechatronics,7-gear DSG Double clutch gearbox control unit oluyor.. Bu da zaten kuru kavrama olarak geçiyor. Merak eden orijinal VAG dökümanlarına bakabilir. Daha yeni 2011 model seat ibizanın mekatronik ünitesini ankara doğuş servisinde değiştirdik iyi niyet garantisinden. ( 2 ay oldu değişimi ) 

 

ayrıca kavrama da problem varsa bunu da değiştiriyorlar. ama mekatronik den elbette bağımsız. 

 

neyse ben gerekli linki yazayım.
 

VAG dan alınan şema,

 

http://vagpart.com/seat/ibiza-st-ib-eu-2012-32163-mechatronic-with-software-7-speed-dual-clutch-gearbox/

 

isteyen detaylı şemaya bakabilir. 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Mechatronics-7-gear-DSG-Double-clutch-gearbox-control-unit-0AM325025D-X-ZBX-/121583995881  bu orijinal parçanın ebay da ki satışı. bazı arkadaşlar buradan parça temini yapıp kendi taktırabiliyor.

 

hatta;

 

merak edenler olursa ünite de şu;

 

 

J743 kodlu parça

 

 

ayrıca kendimden ekleme;

 

2013 model Ibiza Cupra aracımın mechatronic parçasının yağı mineral yağı olarak değiştirildi. VW tarafından çağrılan araçlardan biriydi aracım. Servis de ücretsiz olarak yağı değiştirdiler. 

VW 2013 den sonra tüm kuru kavramaları 7 ileri DSG araçların mechatronic sentetik yağı mineral yağ ile değiştirdi. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@pentaman

evet lpg uygulaması yapılabiliyor.

ama benim kapalı garaj olduğu için düşünmüyorum. kaldı ki mesajımda da ilettiğim üzere korkulacak bir tüketimim yok, şimdilik "kendi şehir içi şartlarımda" 7,3 lt/100 km tüketim hesap ettim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ha, tek parça da kol gibi pahalı. VW acaip bir puştluk yaparak bu parçaların hepsine güvenlik kontrolü yapan bir firmware eklemiş. Parça Almanya'dan sipariş ediliyor ve sizin arabanızın şase numarası yazılıma işleniyor. Aksi halde çalışmıyor. Bu da yan sanayi, grey market gibi ihtimalleri ortadan kaldırıyor. Servise mecbursunuz, servis kaç para derse ödeyeceksiniz. Başka çare yok.

 

root atamiyoruz mu? :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok