inazuması olan arkadaş kimdi?
0

Bu konuda 24 mesaj var

:D iyi iyi.

motor alsam diye düşüynüyorum. inazuma ağır basıyor.

nedir senin durumun memnun kaldın mı? hala kullanıyor musun? artıları eksileri yorumlarını alsam.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Motordan ne beklediğine göre değişir hocam. Benim 1000 km'lik bir tecrübem oldu inazuma ile. Benim görüşüm, parça kalitesi, sürüş dinamikleri ve sürüş konforu olarak 10 numara motosiklet. Buna karşın 183 KG'lik ağırlık yabana atılacak bir değer değil. Bu neredeyse 600-800 cc enduro motor ağırlığı bölgesinde bir değer. Bütün bu ağırlık 25 beygir tarafından itilmeye çalışınca tabiiki muadil 250-300 cc racing tarzı motorlara göre görece düşük bir performansa sahip. Bunu beni hiç üzmemiş olan frenleri ve üzerindeki gayet ortalama lastiklere rağmen yol tutuş kararlığıyla örtüyor.

Ben inazumayı alırken yüksek performans bekleyerek almadım. Amacım, dengeli, sürüşü keyifli bir motorda motosiklet kullanmayı öğrenebilmekti. Daha ucuz modellerden Yamaha YBR 125 ve daha pahalı olan KTM Duke 200 ve Honda CBR 250R'a bana uymadığı için yönelmedim. Ben motoru aldıktan sonra gelen CRF 250'yi de yüksek olan selesi ve CB500X'i Türkiye'ye getirmediği için Honda Türkiye'ye olan derin nefretim yüzünden almadım. YBR katır modunda çok dayanıklı ve bakımı ucuz olmasına rağmen beni eskişehir/konya yolu gibi yollarda düşük yüksek süratı nedeniyle sıkıntıya sokacaktı. Amacım 200'le gitmek falan da değil, trafik kaçla akıyorsa, o hızda, motorun zorlanmadan gidebiliyor olması gerekiyordu. YBR'de bu sınır 60-80 arası iken, inazuma için 70-90 hatta 100 civarı. 80'le trafikle birlikte akarken, sıkışacağımı anladığımda inazuma beni o durumdan hızla kurtaracak güce ve yüksek devir yeterliliğine sahip. 

Diğer güçlü aday CBR250R idi. Ama racing tarzı bana uymadığından, ileride enduro/touring tarafından devam etme niyetim olduğundan, parça temini ve performans alanlarında artılarına rağmen CBR'ı tercih etmedim. 

KTM Duke, herşeyine aşık olmama rağmen, temin sıkıntısı, servis/parça problemleri ve 2.000 TL fazla fiyatı (o dönem, şimdi durum nedir bilemiyorum) ile beni kendinden itti. 

Aldığım dönemde bajaj falan yoktu ama daelim vardı. Dönüp bakmadım bile ;) (böööö, burak :P )

 

Şu an başlangıç için alacak olsam gene inazuma alırım ama GW-250 değil, GW-250F modelini. Çünkü yaptığım 200 km gidiş/dönüş gezisinde anladımki o ön cam ve karenajlar can, cananmış. O rüzgar, özgürlük falan güzel de, 1 saat aralıksız 100++ km rüzgar yiyince maymuna dönüyor insan :)

 

Artıları:

  • Başlangıç için ideal. Hırçın değil, Gaz vermedeki ani hareketleri ve hataları iyi tolere ediyor. Motorun ani patlamaları, düşük devirde yığılmaları yok.
  • Süspansiyonu harika. Konforu sınıfında rakipsiz (idi, yenilerle durumun değiştiğini sanmam)
  • Mekanik ve motor olarak çok başarılı. Vites geçişleri falan saat gibi. Hiç üzecek gibi durmuyor.
  • Frenleri güzel, acemi dostu, çok kolay dozlanıyor. Durmayıp durmayıp, biraz daha sıkınca zınk diye değil, çok kolayca dozlanabiliyor.
  • Parçaları kaliteli duruyor. Göze batan işçilik hataları yok
  • 11.500 Devir çeviriyor ! 11.500 !!!! Sesi çok güzel :) Tok ve dolu bir egsoz sesine sahip. Racing'ler gibi cılız bir yırtınma yok.

Eksileri:

  • AĞIR. Gerçekten AĞIR. Yani, öyle böyle değil, YBR 125'i geçtim, CRF250 falan da kullandım bu alet bariz ağır. Bir Tenere, Transalp ağırlığı var. Başlangıç için büyük problem olabilir. Benim bisikletten gelen reflekslerimle biraz idare edebilir durumdayım ama şehir içinde aralara falan girerim, fıtı fıtı gideirm diyene kolaylıklar diliyorum.
  • Performansı sadece tatminkar. CBR250 ve Kawasaki Ninja 250'nin bariz gerisinde. 0-60 civarı trafikte rakipsiz ama sonrasında yeni nesil araçlar geçiyor. 
  • 250F almıyorsanız, Karenajları olmadığından, uzun yol ve 80-100 Km/s hızlarında rüzgar iyice benzetiyor adamı.
  • Ağır demiş miydim ?
  • Suzuki klasiği olarak Honda'ya göre parçaları pahalı. temin sıkıntısı olacağını sanmıyorum. Ankara'da hem ulusan hem endo motor bakımı yapabiliyor.
  • Son olarak, çok ağır :)

Suzuki_Inazuma_GW250F_11.jpg

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

motor tecrübem yok ilk motorum olacak, uzun süre yol bisikleti kullanmış 2 teker üzerinde nasıl davranılması gerektiğini bilen bir adamım sadece.

ağırlığını kağıt üzerinde farketmiştim ama bu kadar can sıkabileceğini düşünmemiştim. ama hafif alternatif de yaratmam zor, duke tip! olarak hoşuma gidiyor gerçekten, fakat boyum 1.93, 250cc ve altı motorlar genelde bu boyda handikaplı, duke de öyle uzun boylulara göre olmadığını okudum hep. yine en iyi aday yine inazuma gibi duruyor. 

1000km sonrası sattınız sanırım doğru mu anlıyorum ?  250F çok daha güzel duruyor. bu geldi mi memlekete listelerde göremedim. bilginiz var mı acaba ?

(ilgin için teşekkürler.)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Motoru satmadım, duruyor. Ama 1000 km yapabildim, çeşitli nedenlerle. şubatın sonunda 27-28 Şubat gibi bir motosiklet fuarı oluyor istanbulda. Bu sene içinde gelecek ve satılacak bütün motorlar orada oluyor. O fuara getirmeden önce genelde motorlar listelere girmiyor. Orada bakabilirsiniz yeni motorlara. 250F muhtemelen 14k civarında olacaktır.

 

Yamaha R25 ve Kawasaki Ninja 250SL diğer alternatifler. Her 2si de Racing. Boy uzun ve enduro tarzına daha yatkınsanız, Honda CRF250L de güzel bir alternatif. Ben 1.77 civarıyla Hobbit'ten hallice olduğumdan 80 cm üzerinde olan seleli motorlara pek bakmıyorum. 

Bu sene Honda CB 500 X i getirirse o da başlangıç için biraz iri bir motor ama o da olabilir. 

 

Herşey bir yana, iyi bir eğitmen veya eğitim kurumundan MUTLAKA eğitim alın. Sürücü kurslarının bu konuda yetersiz olduğunu ayrıca belirtmeme zaten gerek yok. Benim yaptığım gibi bir haftasonu istanbula gidip, orada eğitim alabilirsiniz. Benim eğitim aldığım kişi Rahmi Barutçu. İyi bir eğitmen. Bunun dışında sürekli olumlu yorumlar alan GIS Akademi var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

fuarda yeni model gözüne kestirdiysen senin motorla ciddi düşünebilirim. :)

CRF eğlenceli bir motor alırsam dağ bayır eğlenirim. ilk motor için de çok uygun ama kanım kaynamadı hiç.

racing hiç hitap etmiyor. 250cc üzerinde başlamayı planlamadığımdan sport tourerlara da bakmıyorum yoksa burada çok beğendiğim motor var.

eğer ekstra birşeyler olmazsa eğitim ve ekipmanları tamamlamadan motr da almayı düşünmüyorum. hümotonun bu sezon güzel planları var, klüp başkanı yakın arkadaşım ankarada da hallederiz eğitimlerini yeter ki eğitim almak iste dedi, top artık onda, hatta ayın 22sinde bir teorik eğitimleri var ona giderek start vereceğim eğitimlere. istanbula gidersem de yardımcı olacak insanlar tanıyorum bu konuda tavsiyeni de not ettim.

yarın istanbula gidiyorum. 2 hafta sonra birdaha gideceğimi hiç sanmıyorum. belli de olmaz. teorik eğitimden sonra daha bir gaza gelmiş olabilirim. fuar da ekipman satışı indirim vs oluyorsa da özellikle gitmeyi planlayabilrim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gözümde CB500X var ama hem aradaki farkı verecekmiyim bilemiyorum hem de daha 1000 km yapmışken gidip 500lük motoru almak ne kadar akıllıca onu hiç bilmiyorum :) Hoş o motor racing falan olmadığından 500cc motordan beklenmeyecek kadar acemi dostu ama genede bilemiyorum.

Fuarda hem motorlar, hem aksesuarlar, hem de korumalar ucuz oluyor. Yani 2 sene önce fiyatlar normale göre makuldu ama geçen sene kayda değer bir fark yoktu mesela.

DHW forumda Escape ve Archolion bu konularda daha bilgililer, onlar yardımcı olacaklardır :)

 

Bu arada bahaneyle bizim kırmızı geyiklerin motosiklet topluluğu olduğunu öğrenmiş oldum. Şu 22sindeki eğitime de gideyim bari :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hocam, bu işi bi enine boyun konuşalım, :)

22sinde ben hacettepedeyim, topluluk daha sonraki haftaya da istanbula otobüs kaldırcak, ben hepsine dahilim şuanda niyetim ay sonunda fuarda tüm ekipmanlarımı almış olmak. 3ay boyunca da eğitimleri tamamlayıp mayısta motoru almak. 22sinde hacettepede olacaksan daha detaylıca da konuşma fırsatımız olur.

motoruna hazır müşterin olduğunu bil :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Taş gelmiş kafaya durduk yere bak şimdi  :P

Abi Bajaj hem ucuz hem KTM ile aynı fabrikadan çıkıyor ve KTM kadar kafa ütülemiyor. Arkadaşın Duke 200'ünü denedim de abi o bir nedir ya. Kaskı hava almak için bile aralayınca kulaklar deliriyodu. Bide bütçe kısıtlıydı. Ayrıca iyiki CBR almamışım. Sürüş pozisyonlarını çok yorucu buluyorum ki eğitime birlikte katıldığım bir arkadaş kollarının çok ağrıdığını söylemişti her zaman.

 

Benimde motor üzerinde 8500 civarı bir tecrübem oldu, kaşınıyorum yavaştan byük motor için ancak acele edesim yok. Zaten bir haftadır falan kar, buz ayağına binemiyorum delirebilirim. Metrobüs falan neymiş hiç bıraktığım gibi gelmedi. Her akşam brandasının üzerinden bakıyorum kızıma. Umarım düzelecek havalar yakında marta geliyoruz :)

 

Nacizane iki tavsiyem olacak konuyla ilgili olarakta, ekipmandan arta kalan parayla alın motoru ki zaten öyle düşünüyormuşunuz. İkincisi de mutlaka eğitim. Eğitime giderken ki motor kültürüm, sürüş tarzım ile eğitim sonrası eve giderkenki halim arasında dağlar kadar fark olduğunu farkettim yani. Bazı içgüdülerin doğru, bazılarının yanlış olduğunu gecikmeden öğrendim.

 

Ekstradan, teorik eğitim kulağa güzel geliyor lakin motorla tanışma aşamasında pratik eğitimin hayati olduğunu biliyorum. Hem motoruma artık güveniyorum (hani Bajaj aldık, lan yatar mı, ne kadar yatar, nolur, nası yaparız soruları temizlendi) kafamdan. Artık hem daha çok eğleniyorum hemde daha eminim kendimden. Bir kaç kere de kazadan kurtardı beni o eğitimler. Ön fren kullanmaktan korkardım. Eğitim sonrası asıl onu kullanmam gerektiğini farkettim :D

 

Fuara büyük ihtimalle gideceğim, gelecek var mı buradan?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

benim planlar baştan beri öyle, tüm ekipmanlarımı fuara gidip alacağım (cumartesi fuardayım). mart boyunca eğitim alacağım. Kaan Tuna ile bunun planlamasını yapma aşamasındayım şuanda.

planlarımdaki tek değişiklik sıfır motor almamak. inazumadan da vazgeçmiş olabilirim. şöyle ankaradan 2.el temiz 1000km yapmış bi siyah inazuma bulursam belki o zaman :mrgreen:

ben illaki 250likte durmam bitim kanlanınca o hacim büyüyecek. 12.5k ya sıfır alıp 2.el satmaya uğraş yapmaktansa, arkadaşımın 2005 cbf250sini alma yolunda ilerlilyorum. inazuma açık ara daha iyi olsa da, cbf'i 5k'ya alıp/satıp daha sonra 12.5k TL yi 2.el 650cc altı bir motora vermeyi daha mantıklı buldum. cbf herzaman daha rahat satılacak bir motor. hem 40 kilo daha hafif başlangıçta ciddi bir acantaj olacağı kanaatindeyim.

bajaj pulsar fuar süresi boyunca 7.5k ya satan bayiler var. fiyat tatlı geliyor ama satarken ne olur bilemediğimden bulaşmak istemiyorum... (bir de yine 1.93 boy bajaj da sıkıntı olacak gibime geliyor.)

 

edit: çat diye 650likle başlamanın bünyede sıkıntı yaratmayacağını düşünsem gidip alacağım motor şudur : http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2014models/2014-Kawasaki-Versys650-ABS.htm

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hocam pazar günü eğitime gideceksen seni görsem nasıl tanırım ? her uzun boyluya "sen ?? garasinek ??" diye atlamayayım :D

 

@burak, pazar günü fuarda olabilirim sanırım. Cumartesiyi yer gibi duruyor o toplantı

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Motor konusu açılmış buradan devam edelim...

 

Yazacağım küçük hikaye dikkat üzerine; ne olursa olsun dikkati dağıtmamak; bir an olsun herhangibir sebepten dolayı dalgınlığa kapılmamak gerek...

 

Bu gün Tepe Natilius'da epeydir olmayan ve çok beğendiğim Tirebolu 42 numara çayını bulunca ne olur ne olmaz 10 paket aldım; 5'erlik 2 poşet halinde scooterın ön tarafındaki çengele taktım; haliyle birisi aşağıya sarkar durumda...

 

Neyse dönüşte Üsküdar'a doğru mezarlık arasındaki ana yolda ışıklarda durdum; yeşil yanınca hareketlendim; henüz 20-25 km. sürate erişmiştim ki öndeki aracı mecburen yakın takipten dolayı olmayacak yerde olmayacak şekilde rahat 15 santim derinliğinde tahminen yarım metre çapında bir çukura girip çıkınca scooter zıpladı ve poşedin biri yola düştü (buradan ilgili kimse karayolları mı; yoksa belediye mi; en derin saygılarımı sunuyorum; o çukurda devrilmediğim için çok şanslıyım) arkada yeni hareketlenmiş doblo mu; caddy mi her ne ise işte o araç daha hızlanmamışken daha fazla gazlayıp poşedi altına aldı; daha da gazlayıp poşedi parçaladı ve benim şok olmuş bakışlarım eşliğinde yürüdü gitti... (Durumu önce sol dikiz aynasından; akabinden hemen scooterdan inip arkamı döndüğünden detaylı bir şekilde görebildim)... Bu aracın önünde ben de düşebilirdim; demek adam refleks ile bile frene basmayıp gazlamayı kendine ideal edinmiş...

 

Ancak buradaki esas konu yukarıdaki insan evladı değil; ben dökülen çayları toparlayıp tek poşede sıkıştırdıktan ve sağa parketmiş olduğum scooter ile hareketlenip aynaya bakarak ve sola sinyal vererek yola açılmaya çalışırken aynanın kör noktasında kalmış olduğundan dolayı göremediğim ancak adet edinmiş olduğum üzere o anki ruh halim hernekadar bozuk olsa da belki de alışkanlıktan kafamı hafif sola çevirdiğimde sarı birşeyin benim yola çıkmaya hazırlanmakta olduğum noktada hızlı bir şekilde ilerlemekte olduğunu gördüm; yani bu diğer insan evladı taksici arkadaş hareketlendiğimi; sinyal verdiğimi; yola yavaş yavaş açılım yaptığımı görmekte (belki de müşterisi veya telefon ile muhabbette idi onun için görememiş de olabilir doğrusu) olduğu halde umursamadan geçip gitti...

 

Sonuçta içinde bulunduğumuz şartlar ve ruh hali ne olursa olsun motor kullanırken her zaman azami dikkat göstermemiz gerektiğini düşünüyorum...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@KaraSinek, Alma onu hocam. Tecrübesizken alma. Hani "basmam ben" diyorsan bile alma hiç bir motorcu o iradeye hakim değil. O gaz açılır illaki tatlı gelir :) He unutmadan bide, iki tür motorcu vardır, düşmüş olanlar ve henüz düşmemiş olanlar. Yani elbet bir şekilde düşülecek  :lol: Önemli olan usturuplu düşmek.

Pulsar'ın nasıl olacağını bilmiyorum valla bende ikinci elde. Direk pulsar'ın bütçesine göre ayarlamıştım kendimi. İlk motorum hani pert edeceksem sıfır motoru edeyim dedim. Şimdilik bir sorun yok neyseki :)

Bide boyu denemek lazım. Hani teknik, duruş hepsi farkediyor. Eğitimdeki ufacık tefecik motor eğitmeni hayvan gibi FS1200'e bindi, fıtı fıtı gitti, geldi ayakları yere de bastı falan sorun olmadı. Tam tersi de bir yere kadar geçerli olabilir diye büşüdünüyorum.

Cumartesi bende gidemeyebiliyim fuara. tuzak.com'da evden kaçmaya çalışacakmışız takvime baktım da. Akşama doğru YTÜ'deki öğrencilerle belki gidebilirim. Olmazsa onları satıp pazar gelirim buluşuruz, tanışırız. 

 

@furunotr çok çok geçmiş olsun. Taksiler çok pislik gerçekten. Hani sövmeyim diyorum ama hakediyorlar yahu. Doblo, caddy tarzları ile uzak durulasıcalar. Hele tuğra varsa bide direk en uzak şeride. Çok çok geçmiş olsun tekrar.

Yine eğitimden bir deyiş "ne kafada olursan ol, motorun üzerine bindiğin anda temizlenmeli tüm kafa, tüm düşüncelerin motora yönelmeli, aksi takdirde ölürsün". 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

hocam pazar günü eğitime gideceksen seni görsem nasıl tanırım ? her uzun boyluya "sen ?? garasinek ??" diye atlamayayım :D

 

PM attım ;)

 

Yazacağım küçük hikaye dikkat üzerine; ne olursa olsun dikkati dağıtmamak; bir an olsun herhangibir sebepten dolayı dalgınlığa kapılmamak gerek...

Sonuçta içinde bulunduğumuz şartlar ve ruh hali ne olursa olsun motor kullanırken her zaman azami dikkat göstermemiz gerektiğini düşünüyorum...

 

geçmiş olsun, dikkati toparlamak önemli bisiklete bindiğim zamanlar, işten çıkıp eve dönmek için bisiklete bindiğimde bisiklet dışında başka hiçbirşey düşünmüyor oluyordum. tüm konsantrasyonumu yola ve trafiğe yönlendiriyordum. umarım motorsiklette de böyle olur. zira arabada bu performansı sergiliyemiyorum. iş güç birşey düşünüyorsam arabaya binmeden önce. arabada da yola odaklanmadığımı, işi gücü düşünmeye devam ettiğimi farkediyorum.

 

@KaraSinek, Alma onu hocam. Tecrübesizken alma. Hani "basmam ben" diyorsan bile alma hiç bir motorcu o iradeye hakim değil. O gaz açılır illaki tatlı gelir :) He unutmadan bide, iki tür motorcu vardır, düşmüş olanlar ve henüz düşmemiş olanlar. Yani elbet bir şekilde düşülecek  :lol: Önemli olan usturuplu düşmek.. 

 

yok yok zaten bünyeye yaratacağı sıkıntının farkındayım. ki bir de park yeri sıkıntısı var. o işi tam olarak çözmeden girişmem bu işe.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

cumartesi günü 10-17 arası fuardaydım, 7saat bana yetmedi :)

almayı düşündüğüm 2 alternatif kask da kafama olmayınca, fuardaki tüm! kaskları denemek zorunda kaldım.(çenem dayandı neredeyse hepsinde.) maks 700tl dediğim kask bütçemi epey esneterek kafama olan tek kask HJC RPHA 10+ (Graffiti Lorenzo) aldım. eldiven olarak hem malzeme kalitesi hem rahatlığı hem de korumalarıyla hoşuma giden Shima RS-1'i aldım. pantalon olarak tech 90'ın Overlap Manx ini aldım. mont& ayakkabı işini artık ankaradan halledeceğim.

başka da doğru düzgün birşey yapamadım. hakkıyla gezip dolaşamadım fuarı. :) bir arkadaşımız 11500TL'ye duke200 aldı. fuarın güzel rakamlarından biriydi bu. onun dışında ekipman satanlar %20(+-%5) indirimle sattılar malzemeleri ki bu indirim fiyatları online olarak yakalamak mümkün oluyor gibime geldi. indirimler dışında benim için en büyük avantaj çok seçeneği aynı anda deneyebilmek oldu. ama çoğu ekipmanın ölçü ve model eksikliği vardı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

cumartesi günü 10-17 arası fuardaydım, 7saat bana yetmedi :)

almayı düşündüğüm 2 alternatif kask da kafama olmayınca, fuardaki tüm! kaskları denemek zorunda kaldım.(çenem dayandı neredeyse hepsinde.) maks 700tl dediğim kask bütçemi epey esneterek kafama olan tek kask HJC RPHA 10+ (Graffiti Lorenzo) aldım. eldiven olarak hem malzeme kalitesi hem rahatlığı hem de korumalarıyla hoşuma giden Shima RS-1'i aldım. pantalon olarak tech 90'ın Overlap Manx ini aldım. mont& ayakkabı işini artık ankaradan halledeceğim.

başka da doğru düzgün birşey yapamadım. hakkıyla gezip dolaşamadım fuarı. :) bir arkadaşımız 11500TL'ye duke200 aldı. fuarın güzel rakamlarından biriydi bu. onun dışında ekipman satanlar %20(+-%5) indirimle sattılar malzemeleri ki bu indirim fiyatları online olarak yakalamak mümkün oluyor gibime geldi. indirimler dışında benim için en büyük avantaj çok seçeneği aynı anda deneyebilmek oldu. ama çoğu ekipmanın ölçü ve model eksikliği vardı.

cumartesi istanbulda olmama rağmen cenabet toplantı sabah 9dan akşam 7ye kadar sürünce bir yere gidemedik.. 

11.5k ya duke 200 iyi fiyatmış. Ben bile alırdım :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

başlığı güncelleyeyim. 20 mayısta aldığım Honda CBF250nin kontağını ilkkez bugün öğle arası çevirdim. 10km dolaşarak siftahımı yapmış oldum.  bakalım hedeflediğim kmleri ne zaman göreceğim. şuan 11600km de.

 

*edit: bu başlığı ilgili bölüme taşıyabiliriz. bir de konuyu açan başlığı değiştiremiyor mu?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
0

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok