Online, yurtdışı alışveriş ve yasal sorunlar üzerine
1 1

Bu konuda 85 mesaj var

Sürekli karşılaştığımız sorunlar var. Onların çözümlerini burda paylaşalım. 

 

Hepimizin karşılaştığı sorun. Teslim esnasında , kargo görevlisinin ürünü kontrol etmek ve tutanak tutmakta zorluk çıkarması . 

Kontrol etmeden teslim almayın diyorlar ama kargo teslim etmeden açmanıza izin vermez. Sonrasında , tutanak tutmaya yanaşmayabilir. 

Yasallara uygun yöntem hangisi?

 

İkincisi ,  UPS gibi firmalar , gümrükte işlem yapılması için sizden yetki istiyorlar. Başka bir yerde, bu yetkiyi verdiğinizde , size -amazon gibi karşı taraf ödemeyi bile kabul etse- ek masraflar çıkarabileceklerini söylediler. Tam anlamadım ama muhtemelen doğru olmasa da , açığa kavuşturalım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İkinci kısım için Amazon'un gönderilerin 1 kuruş ek masraf çıkaramazlar. Amazon dpt olarak yolluyor ürünlerini. Bütün masrafı kendisine ait yani. Siz sadece işlemleri yapması için yetki veriyorsunuz UPS vs'ye. Gerçi i-parcel ile gelince,(ki o da UPS firması,satın aldı i-parceli UPS),burada PTS'e devrediyorlar,onlar hiçbir belge istemeden yapıyorlar gümrük işlemlerini.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Amazon konusunda bende aynı şeyi söyleyebilirim. Daha alışverişi yaparken zaten gümrüğe takılıyorsa adamlar baştan bunun ücretinide işleme dahil ediyorlar ürünün sorunsuz takılmadan sana ulaşmasını sağlıyorlar.

 

Diğer konuyla ilgili kargo teslim eden elemanların yaptığı büyük terbiyesizlik o ayrı mesele. Adamların derdi mesuliyet kabül etmemek ya da sorumluluk altına girmemek zaten. Normalde bunun yasal bir uygulaması olması gerekli. Kargocu teslimata geldiğinde hep bir telaş aciliyet içinde tamam haklı teslim etmesi gereken bir çok ürün var ancak. Benim kırılabilir diye şüphe ettiğim ve hakkım olan konuyla ilgili teslimata geldiğinde getir arkadaş bi açalım bakalım dediğimde onun yanında bu işlemi yapabiliyor olmam gerekir. Bahsi geçtiği üzere satıcıda tam ters politika uyguluyor çünkü sanki anlaşmalılarmış gibi birisi diyor teslim almadan önce kontrol ediniz, diğeri diyor sen teslim aldım diye imza atmadan paketi açamazsın.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ürün satın aldığınız firmanın sipariş sayfasında "ürünü teslim alırken kontrol edin, sıkıntı varsa kargocuya tutanak tutturun" yazıyorsa, kontrol etmeden almayın ürünü. Daha önce de yaşadığım olayı birkaç kere yazmıştım. Kargocu ürünü açıp kontrol etmenize izin vermiyorsa teslim almayın. "O zaman geri götürürüm" diye tehdit ediyor aklınca, "al götür" dediğinizde de "alıcı ürünü reddetti" diye sisteme yazıyorlar. Siparişi verdiğiniz firmayı arayıp, "sipariş sayfanızda kontrol edin yazmasına rağmen çalıştığınız kargo firması kontrol edilmesine izin vermiyor" diye şikayet edin.

 

Önünde sonunda o kargo ayağınıza geliyor, kontrol ediyorsunuz, sonra teslim alıyorsunuz.

 

Burada mantık sizin parasını ödediğiniz ürünü satıcının size teslim etmek istemesi. Siz de "kontrol etmeden teslim almıyorum" dediğinizde kargocunun elinde patlıyor paket. Mecburen kontrol etmenize izin veriyor.

 

Genelde hepimiz kargocunun git gel yapmasıyla sürenin uzayacağından, lanet olsun deyip imzayı atıyoruz, alıyoruz ürünü. Ama aceleniz olmayan ürünlerde teslim almayın bence.

Rj0lnir beğendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

İkincisi ,  UPS gibi firmalar , gümrükte işlem yapılması için sizden yetki istiyorlar. Başka bir yerde, bu yetkiyi verdiğinizde , size -amazon gibi karşı taraf ödemeyi bile kabul etse- ek masraflar çıkarabileceklerini söylediler. Tam anlamadım ama muhtemelen doğru olmasa da , açığa kavuşturalım.

bunu ben söyledim. doğru olmayan yapılan uygulama mı yoksa benim söylediklerim mi onu anlamadım, ek masraf olarak fedex'in beni yönlendirdiği gümrükleme şirketine malı çekebilmeleri için noterden ilgili vekaleti vermiştim, 90 lira civarı bir paraydı.masraf dediğim odur. kapıya teslimde ayrıca kargo parası vermiş miydim şimdi hatırlamıyorum. dert sadece para da değil, 30 gün süreli vekaleti verdiğim için hala huzursuzum, neyin nesi bilmediğim bir şey çünkü. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

bunu ben söyledim. doğru olmayan yapılan uygulama mı yoksa benim söylediklerim mi onu anlamadım, ek masraf olarak fedex'in beni yönlendirdiği gümrükleme şirketine malı çekebilmeleri için noterden ilgili vekaleti vermiştim, 90 lira civarı bir paraydı.masraf dediğim odur. kapıya teslimde ayrıca kargo parası vermiş miydim şimdi hatırlamıyorum. dert sadece para da değil, 30 gün süreli vekaleti verdiğim için hala huzursuzum, neyin nesi bilmediğim bir şey çünkü. 

Burda okumadım olayı. Başka bir forumda , kargo firması ek masraf çıkarmış. O istedikleri izne dayanarak. Detayı bilmiyorum. 

 

Sizin olayınızı da detaylı anlatırsanız, doğrusunu öğrenmeye çalışalım. Sürekli yurtdışından alışveriş yapıyoruz , bir tuzak yanı varsa düşmeyelim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Burda okumadım olayı. Başka bir forumda , kargo firması ek masraf çıkarmış. O istedikleri izne dayanarak. Detayı bilmiyorum. 

 

Sizin olayınızı da detaylı anlatırsanız, doğrusunu öğrenmeye çalışalım. Sürekli yurtdışından alışveriş yapıyoruz , bir tuzak yanı varsa düşmeyelim.

şurada yazmıştım: 

 

http://www.cursedhardware.com/index.php?/topic/1101-psu-evga-supernova-750w/?p=27633

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Diğer başlıktaki olayı görünce, okuduğum ebay'de yaşanan bir sorun geldi aklıma. 

 

Ebay den bir kulaklık alıyor. Fiyatı $150 civarında. Satıcandan $75 olarak faturalandırmasını istiyor. 

Ürünü teslim alınıyor. Kulaklığın kutusu dışardan normal görünüyor. Ancak kutuyu açtığında içinde kulaklık yok, ağırlık yapsın diye taş koyulmuş. 

 

Fotoğraflarını çekip , Ebay'e şikayetçi oluyor. Ancak Ebay satıcıyı haklı buluyor. 

 

Böyle bir durumda ne yapmak gerekirdi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

@@AranelSurion Nasıl olacak? Teslim almışsın ürünü. Adam sonradan taşla resmini çekti diye itiraz eder. 

 

Teslim alırken , kulaklığın kutusunu açıp kontrol etmiş olsa , ancak öyle . Onu da post görevlisi beklemez genelde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Diğer başlıktaki olayı görünce, okuduğum ebay'de yaşanan bir sorun geldi aklıma. 

 

Ebay den bir kulaklık alıyor. Fiyatı $150 civarında. Satıcandan $75 olarak faturalandırmasını istiyor. 

Ürünü teslim alınıyor. Kulaklığın kutusu dışardan normal görünüyor. Ancak kutuyu açtığında içinde kulaklık yok, ağırlık yapsın diye taş koyulmuş. 

 

Fotoğraflarını çekip , Ebay'e şikayetçi oluyor. Ancak Ebay satıcıyı haklı buluyor. 

 

Böyle bir durumda ne yapmak gerekirdi?

 

Bana sehir efsanesi gibi geliyor. 1998'den (PayPal oncesi, cek gonderilerek alim-satim yapilan Paleolitik cag)  beri Ebay'de alim-satim yapiyorum, 2000'den fazla islem yapmisim, cogu alimdir. BIr kez bile boyle bir seyle karsilasmadigim gibi teslim aldigim malin tanitildigi gibi olmadigi birkac durumda Ebay istisnasiz olarak saticiyi sorumlu buldu.Ancak aldigim bir seyin icinde tas cikmasi gibi ekstrem bir sey de yasamadim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

En son gelen paketlerde birşey dikkatimi çekiyor.

 

MEsela Amazon'dan gelen pakette, kutunun bir tarafı bantlanmıştı. Bir tarafı açıktı. Yani birisi içinden ürünlerin bir tanesini alıp, iz bırakmadan geri kapatabilir. 

 

Size gelenlerde böyle mi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Gümrükte kontrol için açılmış olabilir. Amazon, hepsiburada, hızlıal vb şirketler her zaman üzerinde kendi logoları olan bantları kullanıyorlar, yani paket açılmışsa bu şekilde belli oluyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar,

Newegg'den bir alışveriş yapayım dedim. Arkadaşım Amerika'da ve 1 hafta sonra dönecek. Neyse herşeyi ayarladım sorun yok. Çekti parayı. 3 dakika sonra bir mail geldi. Verify edemedik diye. 3-5 güne paranızı geri göndercez falan. Sanırım kart sahibi ile shipping adresi onaylanmadığı içni oldu veya TR'den kart kabul etmiyor, bilemedim de zaten işten soğudum. Fakat parayı geri ödeme işine kıl oldum biraz. 3 saniyede çekmesini biliyorlar ama 3 günde geri geliyor para. Bir de sanal karttan çekmişti. Sorun olur mu acaba? Konu hakkında deneyimi olan?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Olmaz, kredi kartını hangi bankadan aldıysan baktın iade olmadı uzun bir süre harcama itirazı yapılır, chargeback ile para geri gelir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yurtdışından alışverişe yeni düzenleme gelmiş. 

 

 75Euro'nun üzerinde alışverişlerde ürüne ,o ürünün ait olduğu sınıf kodunu yazmak gerekiyormuş . Detayına bakmadım da, bir değişiklik var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

SSS' dan anlaşılmaz değişikliklikler, genelde o tip sayfalar sık hatta hiç güncellenmez. Kanun ve yönetmelik değişikliklerini takip etmenin yolu tebliğleri takip etmekten geçer. Yakın tarihli bir tebliğ göremiyorum ben.

 

Bahsedilen mevzu yeni değildir bence. Ürünün sınıfılandırması ve tarife cetveli gibi resmi evrak yanında istatistik verisi için bilgi girişi mevzusu olduğundan o uygulama yeni değildir diye tahmin ediyorum ama net bilemiyorum...Mesela bir C22 bildirimi vardı yanlış hatırlamıyorsam, gerçi uluslar arası kod ile bizimkiler uyuşuyormu bilemiyorum, hiç alakası da olmayabilir. Tamamen üfürüyorum. İyi bilen birisini bulmak lazım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Buraya göre harmonized system code ve TCKN girme zorunluluğu gelmiş, diğer konularda değişen bir durum yok bu videoya göre.

 

Amazon v.b. büyük satıcılar kısa sürede intibak ederler yeni sisteme diye düşünüyorum. Diğer türlü de ürünü mesela direkt üreticisinden alırsanız adam haliyle ihracatçı da olduğu için ürettiği ürünlerin HS Code bilgisini bilir, mevzuata uygun bir biçimde belirtmesi istenir. Bunun tebliği, yönetmeliği bulunur ilgili sitelerden okunur alım yapılacağı zaman artık.

 

Ama bahsettiğim gibi Amazon'da gerek olmaz bu kadar şeye yine bence, kendileri hallederler o prosedürü bir şekilde.

 

Bir de evet orada bahsettiği gibi bilip, bilmeden iş yapıp istemeden yalan beyan verir duruma düşmemek lazım, o konu önemli.

 

Ticaretle suistimal edildikçe gerçekten daha da zorlaşabilir hatta kaldırılır da, yazık tabii.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

TC numarası girme zorunluluğu eskiden de vardı. Bunlar yeni şeyler değil arkadaşlar. Amazon TR' ye gönderim başladığından bu yana vergiye tabii olan durumlarda zaten TC istemiyor muydu şimdiye kadar?

 

Bu tip zorunluluklar uygulamaya konulduktan bir süre sonra kimsenin uymadığı görülür. Bir iki fırça atılır veya cezai yaptırımı varsa o uygulanır. Sonra "öyle böyle olduğundan şöyle olmuştur" diye web sitelerinde duyuru görürsünüz. Bu TS' nin yaptığı video da bu tip bir durum sonucu oluşmuş. Dediğim gibi tarife cetveli vs.. bunların hiçbirisi yeni uygulama değil..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!


Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap


Hemen giriş yap
1 1

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok