Mesaj tarihi: Aralık 1, 2015 Teknoseyir'de geçen gün incelenen TP-LINK NC220 kablosuz IP kameradan satın aldım. İncelemede 70 USD + KDV gibi bir fiyattan bahsediliyor. Ben Webdenal'dan kargo dahil 210 TL'ye aldım. Evin giriş kapısına, ön bahçeyi görebilecek şekilde monte edeceğim, amacım özellikle geceleri evin önünden gelip geçenleri görebilmek ve dış kapı zili çalındığında, ev kapısını açmadan kapıda kimin olduğunu anlamak. Kameranın IOS ve Android uygulaması varmış, ben görüntüyü iPad ve Android telefon üzerinden izlemeyi düşünüyorum. MG'nin söylediğine göre uygulamanın kullanımı epey basitmiş. TS'de Xiomi'nin daha uygun fiyatlı bir kamerasının da bahsi geçiyor ama anladığım kadarıyla bu modelin IOS uygulaması yok, sadece Android cihazlar destekleniyor. Fiyatı TP-Link'in Türkiye fiyatının neredeyse yarısı, ama IOS uygulama benim için olmazsa olmaz idi ve bu modeli elemek durumunda kaldım. Siparişim yarın kargoya verilecekmiş. Gelsin, montaj ve kullanım deneyimlerimi de burada paylaşırım... MilesTeg, Altan Yoklar, Hamso and 1 other beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 3, 2015 Aynı ürünü aldım. HD (720p) vermiyor halen görüntüyü yıl olmuş 2015. RTSP streaming veriyor, herhangi bir RTSP client'tan izlemek mümkün gerekli portlar açılırsa. Kayıt yapması için ayar yapmak lazım ya da VLC'yi ayarlamak lazım. İçinden M3 yabışkanlı bant çıkıyor, kapı kirişine astım ben gayet duruyor. İstediğim zaman açıp açıp bakıyorum. İş görüyor gece görüşü de eh tatminkar. En bayıldığım şeyi adaptör için uzatma kablosu. Ek kablo koymuşlar ki harika. Kapı önünde kim olduğuna bakmak biraz zaman alabilir zira uygulamayı aç, kamerayı tıkla, görüntüyü bekle tadında bir kaç saniye bir bekleme süresi var. Hemde telefondan kilidi aç, uygulamaya gir, login ol vb. olaylar göz konusu. Az süre geçince Foscam alacağım. Bundan önce Greentech GT-IP11HD almıştım ama kablosuza geçince çalışmamıştı, geri iade ettim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 3, 2015 Kamerayı kurdum... Bilgisayarda tarayıcı üzerinden ve tpCamera uygulaması ile Android telefon üzerinden sorunsuz görüntü alabiliyorum. Yalnız Chrome ve Edge desteği yok kameranın; IE, Firefox veya Safari kullanmanız gerekiyor görüntü alabilmek için. Ama şöyle bir sorun var... Bu kamerayı tercih etmemdeki en önemli sebep olan IOS uygulaması, iPad ve iPad Mini'de çalışmadı! Daha doğrusu uygulama yükleniyor, çalışıyor ama yerel ağda veya bulut üzerinde kameraya erişemiyorum. Yerel ağda kamera bulunamadı hatası alıyorum, bulut üzerinde ise kayıtlı kamera çevrimdışı gözüküyor. Eğer bu işe bir çözüm bulamazsam, ben bu kamerayı yakarım arkadaş... IOS desteği var, iPhone ve iPad'de sorunsuz kullanabilirsiniz diye sitelerinde bas bas tanıtım yapıyorlar, ama IOS uygulaması çalışmıyor! @@Mr.Crunch Kameranın IOS uygulamasını deneyebilmiş miydin? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 3, 2015 @@Najaz IE veya Firefox istemesine gıcık oldum bende. Tam kullanmadığım iki tarayıcı. VLC ile RTSP linkinden izleyebiliyorum bu arada sesle birlikte. İlle tarayıcıya veya tpCloud'a bağımlı değilsin. Router'dan ayar yaparsan dışarıdan da iOS veya Android üzerinden herhangi bir RTSP Client iş görecektir. Elimde iOS cihaz yok. Deneyemedim haliyle. Yerel ağ'da bulmakta sorun yaşıyor arada benimki de. Kamerayı tpCloud'a register ettikten sonra uygulamada da "Remote" modunda izleyebiliyorum. Hiç local'e ilişmiyorum. Ne hali varsa görsün. Tek derdim şimdi bu stream'i bir sunucuya kaydetmek. Bunu başarınca dertlerimin büyük kısmı çözülecek. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 4, 2015 TP-Link'in destek forumuna göz attım. Benle aynı sorunu yaşayan birkaç kullanıcı daha var. İşin ilginç olan tarafı, dün kameranın IOS uygulamasına güncelleme gelmiş ve sorun böyle başlamış. Eski sürüm uygulama sıkıntısız çalışıyormuş, yeni sürüm kamerayı yerel ağda veya bulut üzerinde görmüyor. Birkaç gün içinde, bu sorunu gideren bir güncelleme çıkartırlar herhalde çekik gözlü kardeşlerimiz... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 7, 2015 TP-Link destek biriminiden eposta geldi. Sorundan haberleri olduğunu, yurtdışındaki yazılım ekibinin IOS uygulaması güncellemesi üzerinde çalıştığını bildirdiler. Bulut servisleri üzerinde geniş kapsamlı bir güncelleme yapmışlar, buna uyumlu olarak Android uygulamasını güncellemişler ama IOS uygulaması eski sürüm kaldığı için sıkıntı yaşanmış. 10 Aralık gibi uygulamanın yeni sürümü yayında olacakmış. Bendeki de şans; kamerayı alıp kurduğum gün güncelleme yapacakları tuttu... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 8, 2015 IOS uygulamasına güncelleme gelmiş. iPad'de sorunsuz bir şekilde görüntü alabiliyorum artık IOS uygulamasını çalıştırıp, kamerayı seçtikten sonra ekrana görüntü almanız 2-3 saniye sürüyor. Benim için yeterince hızlı ve zahmetsiz. Giriş (login) bilgilerinizi, uygulamayı kurup ilk kez çalıştırdığınızda bir defaya mahsus olarak giriyorsunuz, daha sonra bu bilgileri girmenize gerek yok. Uygulama içinden, yerel ağ veya bulut üzerindeki tanımlı kameraları görebiliyor ve görüntü alabiliyorsunuz. IOS uygulama sorunu giderildikten sonra, satın aldığım fiyatı da göz önünde bulundurduğumda kameradan memnun kaldığımı ve iyi bir alışveriş yaptığımı söyleyebilirim. LP'nin TS incelemesinde özellikle belirttiği gibi, ileride kamera veya bulut hizmetiyle ilgili herhangi bir güvenlik açığı ortaya çıktığında TP-Link'in bu açığı giderecek bir güncelleme çıkarma ihtimalinin diğer ucuz ve ne idüğü belirsiz markalardan daha yüksek olması da, beni bu kamerayı satın almaya iten sebeplerden biriydi. Bunu da es geçmeden not düşeyim dedim. @@Mr.Crunch Şu RTSP streaming ile VLC üzerinden izleme yapmayı "Bilal'e anlatır gibi" anlatabilirsen çok makbule geçecek Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 9, 2015 Hocam şu ekrandan rstp adresini giriyorsun aletin oradan ister izle ister capture et kaydet 7/24 Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Aralık 27, 2015 Kameranın firmware'i ile ilgili çok ciddi bir sorun var arkadaşlar. TP-Link destek forumu bu sorunu yaşayan insanlarla dolu. Sorun şu ki, kamera 1-2 gün gibi belirsiz bir zamandan sonra ağdan kopuyor ve bir daha da bağlanmıyor. Web arayüzü üzerinden kameraya ulaşabiliyorsunuz ama bağlantı sekmesinde hiçbir ağa bağlanmamış gözüküyor, IOS ve Android uygulamaları altında da kamera offline olarak gözüküyor ve kameraya erişemiyorsunuz. Kamerayı tekrar çalışır hale getirmenin tek yolu fişini çekip tekrar takmak. İlk başlarda kendi ağımda, ağ ayarlarımda bir sorun var zannedip çözmeye uğraşmıştım ama son birkaç gündür aynı sorunu bildiren insanların mesajları ardı ardına gelince firmware'de bir sıkıntı olduğu ortaya çıkmış oldu. Destek forumunda sorun bildiren bazı insanlara TP-Link alpha sürüm bir firmware ulaştırmış ve sorun bu firmware ile çözülmüş. İlgili firmware yayınlanmış değil, ne zaman yayınlanacağı da belli değil. Desteği iyidir, bilindik markadır diye TP-Link'i tercih ettim ama bu denli sorun yaşayacağımı bilseydim yanına bile yaklaşmazdım. Yazılımı doğru dürüst çalışmayan bir ürünü piyasaya sürüyorlar ve müşterilerini resmen beta-tester olarak kullanıyorlar. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 6, 2016 @@Najaz Ben yeni gördüm mesajı, bir süredir aşırı meşguldum kusura bakma. RTSP olayı feci kolay, Sky'in dediği gibi akış izleme kısmına "rtsp://username:parola@[cihaz-ipsi]:554/h264_vga.sdp" adresini yazıyorsun ve VLC oynatmaya başlıyor. Ayrıca o ağdan kopma durumunu bende yaşıyordum, pek üzerinde durmamıştım ama can sıkmaya başladı artık. Araştırmadım da başka birinde var mı diye. Varmış. FW yayınlansın kısmını beklerim ben acelem yokta güvenilip iş yapılmaz bununla. https://github.com/reald/nc220 adresinden el ile güncel versiyon yüklemekte mümkün tabi de para verip almışım. Open source bişeyi fork etmedim neden uğraşayım ki. Foscam'ın dönebilen şeylerine bakmıştım bunu almadan önce. 500 lira civarı fiyatı görünce buna yönelmiştim. Umarım güncellenecek FW yakında. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 6, 2016 @@Mr.Crunch Az önce teknik destek bölümüyle telefonla görüştüm. İletişim bilgilerimi alıp bana geri dönüş yapacaklarını söylediler ama güncel firmware olmadan sorunu nasıl çözecekler bilemiyorum. Zaten arayacaklarından da ümidim yok. Bir hafta 10 gün daha bekleyeceğim firmware güncellemesi için, olmazsa kamerayı söküp iade edeceğim satın aldığım yere. TS'deki ürün videosunun altına ve TP-Link'in Wifi Akademi kanalına da yazdım sorunu ama buraları da takip eden firma yetkilisi yok herhalde, kim kime dum duma... Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 6, 2016 Teknik destekten arandim. Konustugum kisi sorunun farkinda olduklarini, 15 gun icinde sorunu cozen bir firmware yayinlayacaklarini soyledi. 15 gun daha bekleyecegimi, firmware cikmazsa kamerayi iade edecegimi soyledim. Teknik destekte konustugum kisi iade surecinde bizzat yardimci olacagini ve sureci hizlandiracagini ifade etti. Beklemedeyiz bakalim.. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 7, 2016 @@Mr.Crunch Bu sabah destek birimi beni aradı, NC220 için beta sürüm bir firmware gönderdiler bana. İstersen sana da göndereyim, akşama deneyeceğim ben. Beta firmware yüklersem ve bir sorun olursa cihaz garanti dışı kalır mı diye sordum, sorun olmayacağının teyidini de aldım. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 7, 2016 @@Najaz Çok sevinirim. Sabırlı adamım ama can sıkmaya başladı yani bu sorun. Bu kadar ilgilenmeleri de ayrıca güzel. Bu sorunu çözerse bundan almayı düşünürüm yine. Hani eğer böyle bişeye girersem yani aynı marka+model gitmek mantıklı geliyor. Bu sorun dışında ayrıca kamera streamini kaydetme imkanı olsa çok iyi olurdu. AngelCam benzeri servisler bağlanamıyor kameraya mesela. Sorun oluyor kamera da kilitleniyor. Reboot yapmak zorunda kalıyorum. 3 günlük retention ile kaydetmek istiyodum halbuki bunları cloud'a (ev dışında biyere) onu da yapamadım. Aslında ne istiyorsam asıl yapamamış oldum. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ocak 8, 2016 Çok uğraştım ama sonunda kameradan gelen RTSP akışı, NAS'a kaydetmeyi başardım Synology NAS'ın DSM işletim sistemi altında SurveillanceStation adlı bir uygulama var. Bu uygulama altında ağınızdaki IP kameraları tanıtıp kayıt yapabiliyorsunuz. Ancak sadece Synology'nin desteklediği kameraların kaydı tutulabiliyor. Bunu aşmanın elbette ki bir yolu var; SSH üzerinden NAS'a bağlanıp, elinizdeki IP kameraya uygun bir config dosyası oluşturuyorsunuz ve bu config dosyasını kullanarak kameradan gelen RTSP akışını NAS'a kaydedebiliyorsunuz. Bu dosyayı oluşturmak biraz meşakatli bir iş tabii, ama haftasonu detaylı bir şekilde burada anlatacağım nasıl yapılacağını. Uygulamadaki kayıt seçenekleri çok güzel. Haftanın hangi günlerinde ve gün içinde hangi saatlerde kayıt yapılacağına dair bir zaman çizelgesi belirleyebiliyor, kayıt verisi için kota koyabiliyor, kayıt verisinin geriye doğru kaç gün boyunca saklanacağını seçebiliyorsunuz. Sadece hareket algılandığında kayda başlansın seçeneği bile var. Ben gece 00:00 ile 06:00 arasında sürekli kayıt yapsın diye ayarladım sistemi. @@Mr.Crunch NAS alalım sana da, bak yapmak istediğin her şeyi yapabiliyorsun Synology NAS ile Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Nisan 26, 2016 Merhabalar, Bu kameradan bir kaç adet alıp evde çocuğu gözlemeyi planlıyorum. Bahsettiğiniz firmware sonrasında bağlantı sorunlarınız düzeldi mi? Firmware hala betada mı? Almamı önerir misiniz? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Nisan 26, 2016 Bu sorunu düzelten resmi firmware yayınlandı; üstüne iki üç güncelleme daha aldı. Kamerada şu an sorun yok. Ama ben kameradan ziyade TP-Link markasını artık tavsiye etmiyorum, kendim de bir daha bu markanın başka bir ürününü satın almayı düşünmüyorum. Ürünlerinin kalite kontrolü konusunda benim gözümde sınıfta kalmış bir firma artık TP-Link... Kick Off beğendi Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2016 @@Najaz abi sende hangi firmware var? Benim kamera durduk yere mesela iki gün önce kopmuş. Farketmemişim. Cloud servisinin erişememe derdini de çözdüm, modemdenmiş. Bir iki ayar yapınca düzeldi. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2016 @@Mr.Crunch Akşam eve gidince bakayım, sanırım son sürüm firmware yüklüydü ama epeydir güncelleme var mı diye de kontrol etmedim. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2016 @@Najaz şimdi baktım benimkinde 1.1.12 build 160321 rel 27531 diyor. Bakalım kesilecek mi, ne zaman kesilecek. Kendi kendine reset attırabilsem ne güzel olur. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2016 Bendeki sürüm de 1.1.12 Build 160321 Rel.27531 imiş. Kesilme, kopma gibi bir sıkıntı olmuyor bende Burak. Kamera için sabit IP tanımlamış olmalısın öyle değil mi? Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2016 Tabi canım LAN'da sabit IP var, ISP'de sabit IP tanımlı, port forwarding sabit porta yönleniyor. Her şey sabit. Bakalım bir süredir olmuyor (2 gün) sonrasında ne olacak. Ona göre destek için TP-Link ile konuşurum belki bende. Edit: Bak şimdi gece 04.30'dan itibaren kayıt olmamış. Şu anda sorun var mesela göremiyorum cloud app'da. Kendi uygulamasında da offline görünüyor. Dışarıdaki sunucudan da kontrol ettiğimde RTSP portuna erişemiyorum. Reset gerekli şu anda kameraya. Ama modeme ping atabiliyorum mesela bağlantımda sorun yok. Kamerayı değiştiresim var Foscam ile ama o kadar para harcayasım da yok. Böyle idare edeceğiz o yüzden. Edit 2: Tp-Link'e destek mesajı attım bakalım ne diyecekler. Bir cinnete bakar "böyle kameraya da böyle tp-link'e de" diye girişmem. Çok az kaldı ve de onu yapmama. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2016 Burak, anladığım kadarıyla sen sürekli kayıt yaptırıyorsun kameraya. Ben sadece anlık izleme amacıyla kullanıyorum, kayıt yaptırmıyorum. Belki sürekli kayıt halinde kamerada bir şeyler aşırı ısınıyordur, sonra da kamera kilitleniyordur. Kameranın yazılımında değil de kendisinde bir sorun olabilir. Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş
Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2016 Sürekli kayıt halinde bir şey değişeceğini düşünmüyorum açıkçası. Zira izlemesemde kamera açık (sensörler vb, kendi kendine gece moduna geçiyor, çalışıyor sürekli yani) ve çalışıyor. Bide sürekli kayıt öncesinde de böyle oluyordu malum. Bana da 1.1.19 beta sürüm ilettiler kuracağım kısmetse uygun bir zamanımda. Evet, eskiden merak edince bakayım diye (açıp izleyemeyiş ) kullandığım oluyordu, şimdi kapsamı değişti olayın. 7/24 evi kaydedip 3 gün boyunca ücretsiz bir serviste saklıyorum. Bir adette dış kamera alıp onu da motoru parkettiğim yere koymayı düşünüyorum aslında her ihtimale karşı Bu mesajı paylaş Bu mesajın linki Sosyal ağlarda paylaş