SkyWarrior

CHW
  • Mesaj sayısı

    4.026
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

  • Days Won

    66

SkyWarrior last won the day on Aralık 6 2024

SkyWarrior had the most liked content!

SkyWarrior hakkında

  • Rank
    =oOo[BeToN_DeRyA]oOo=

Profil Bilgisi

  • Cinsiyet

Son profil ziyaretçileri

9.537 kez ziyaret edildi
  1. Bir yeri düzeltseler bir yerden patlıyor bu intel de zaten. Şimdi de massive overhead var driverlarda. Muhtemelen kullandıkları DX veya Vulkan translation layerlar sıkıntılı. Bu kartlar DX12 ve Vulkandan başka birşey desteklemiyorlar normalde. Aşağı versiyonlar drivera entegre DXVK benzeri layerlar ile sağlanıyor.
  2. NVIDIA nın tool u ile alınan SS frame bufferdan. Ama print screen direk ROPlardan post processingden sonra çıkan çıktı. Post processingden sonra HDR olsun bloom filter vs olsun ne varsa ekleniyor görüntüye.
  3. https://www.donanimhaber.com/microsoft-windows-10-da-office-destegini-sonlandiriyor--186600 OHA AQ. bir sürü kullanıcı vardır windows 10 ve office kullanan.
  4. Çıksın iyidir. Bu arada oyun oyun diye çok üzülmesine gerek yok kimsenin. Windows 11 ARM native versiyon var. Yapılacak tek şey oyun stüdyolarının aarch64 buildleri CI lerine eklemeleri. Gerisi sorun olmayacak. İnsanlar çok takıldı ARM da oyun oynanmıyor vs diye. Yaw MS çıkartacak bir compiler universal build yapacak. Olacak bitecek. Zor olduğunu sanmıyorum hiç. Apple yaptı. Akıyo sistemler sorun yok.
  5. Araba sürmenin zevkini nasıl öldürürsünüz. El Cevap Tabiki her yere funtoro ekranlar koyarak. ve daha niceleri....
  6. Bir 1.5 jenerasyon geriden takip ediyor AMD. RT performansında 7000 serisi RT performansı olarak 2000 3000 arası bir yerde. Bu kart en fazla 3000 4000 arası bir yerde olur. FSR ile biraz iteklenir ama DLSS tadı vermez. Intelin ne yapacağı önemli. 16gb vramlı üst modelleri bir an evvel hazır edip vermesi lazım iyi bir RT performansı ile ama kumda oynamayı tercih edecekmiş gibi bir hali var.
  7. AMD 2 ileri bir geri. Mehteran gibi. Klasik bir RX 5700 vakası yaşıyoruz VEGA serisinden sonra. Ne yapacağını bilmeyen AMD RTG taktiği klasik.
  8. https://www.proxmox.com/en/services/support-services/support var.
  9. Buna cevap vermemişim. PSU değiştiğinden beri hiç sorun yok. Kerbal Space Program hiç patlamadı o günden beri. Demekki ayrık kanallar yetmiyor beslemeye. Tek kanal bir EVGA 650W psu taktım elde duran. Sistem çiçek gibi oldu. 32gb ram ı geri taktım bir sıkıntısı da yok taş gibi çalışıyor sistem default ayarlarda.
  10. Bize yazılım mı satıyorlar diyorlar ya. Evet yazılım satıyorlar. Ve bu yazılımı en iyi çalıştıran donanımla birlikte satıyorlar bkz Apple bkz Sony PS serisi ve bunu takip eden yeni nesil yazılımcı NVIDIA. NVIDIA MFG yi 4 serisine getirebilir miydi. Getirirdi. Ama donanımın kaldırmayacağını söylüyor. Bunu söylerken yalan söylediğini düşünebilirsiniz. Ama yalan olduğunu düşünmüyorum. Adam 4 kat daha fazla compute gücü gerekiyor diyor bunun olması için ve oldurmak için tensor coreları daha güçlü hale getiriyor. Bir önceki jenerasyona 500 tane koyduğu corelar bunun altından tek başına kalkamıyor. Yeni nesil 180 tanesi kalkabiliyor çünkü daha derin yolakları var daha geniş hatları var ve daha hassas hesap yetenekleri var. AMD Ryzen 7000 den sonra 9000 i çıkarınca aaaa ama bu aynı farklı bişi yok kieaaa diye zırıldayan çok oldu. Ne dedik bu cpu yeni mimari. Daha geniş yolakları var daha derin hatları var. Onları kulanınca görün bakın dedik ve gerçekten öyle de oluyor şu anda. 9800X3D ve 9950X3D ortalığın dibine dibine veriyorlar performans olarak. 4 serisi ve öncesini yine görmezden gelmiyor. VRAM kullanımınını azaltıyorum ve daha yeni DLSS modellerini getiriyorum görüntü kalitesini arttırıyorum diyor. Turing kartlarda da oldu. İlk DLSS çöp gibiydi ki o zamanki görüşlerden tevellüt hala Abi 1080ti 2080 i dövüyor muhabbetlerinin tekrarı oluyor. Yaw oyun yapımcıları bile ancak farkına vardı olayın. Konsollar AI ve DL kullanarak upscaling e geçiyorlar demekki olay artık budur. PhysX bir yazılımdı aslında. O kodun optimize çalıştığı bir basit MIPS parallel işlemciyi çaktılar PCI karta bize PPU diye sattılar. Kötü mü oldu evet çünkü devamı gelmedi donanım elde patladı. Ama ne oldu NVIDIA aldı onu CUDA üzerinde çalışır hale getirdi ve genel kullanıcıya yaydı. Arkham Asylum vs oynarken açtı NVIDIA kartı olan herkes fizik ayarlarını köküne kadar. NVIDIA artık herşeyi ama herşeyi CUDA ve benzeri compute ortamlarında hızlandırarak verecek karşımıza. Yeni nesil kartları da bu işleri daha hızlı yapar olarak satacak. 4090 yapar yeaaa diye konuştuğumuz konuları 4090 ve 5080 veya 5070 in ML ve CUDA performans testleri karşımıza düştüğünde de konuşalım çünkü genelde o testler yalan söylemiyor. Varsa fark zaten göreceğiz.
  11. Çünkü 512bit bus çipin her tarafını sarmış vaziyette. PCB layer sayısını arttırıp diğer hatları geçirmek lazım bu sefer de heat dissipation sorun olacak. Çipi arkalı önlü soğutmak ve bunu minimum alanda yapmak adına bence mantıklı bir tasarım.
  12. Bir taraftan şuna sevinmek lazım. Adamlar sene 2000lerin başında şu sinematikleri verip Sonra oyun içinde bizi şuna bağlıyorlardı. Reforged olana bakmayın. Ki bu dönemler DX6 DX8 arası ekran kartlarının 2 tane üçgeni bir araya koyup dalgalanan su çizdiğinde götümüz tavana vuran dönemler. İlk geforce 3 ünü alıp da "3D Mark da Pixel shader testi yapabiliyom aq fakirleri siz daha oturun" diyenleri düşünün. En azından artık oyunların sinematikleri de in game engine ile geliyor da kafamız rahatlıyor daha güzel şeyler görüyoruz izlerken de.
  13. Ya bu HAM güç yok DLSS Fake frame yok tarak yok kürek artık çok uzadı. Ham güce oynayacak gpu yapılamıyor. Bunu bir anlasın artık insanlar. Adamlar DLSS modellerini geliştirmek için koca koca clusterlar kuruyorlar 8K 16K renderları alıp alıp modelliyorlar ve sonra bu modelleri hızlıca işleyip çalıştırabilecek kartlar tasarlıyorlar. Bu sayede çip alanından, tasarruf ediyorlar. Çünkü ROP olsun RTX core olsun bunlara harcayacağı alanı daha çok tensor core ve daha çok compute unit ve cache ile zenginleştirmek işine geliyor. Daha modüler ve daha hızlı tasarımlarla geliyorlar. Hem AI tarafında compute tarafındaki müşteriyi memnun edebiliyor hem de oyuncular tarafında yeterli performansı çıkartabiliyorlar. Sadece o sahneyi 60FPS raster ile oynatabilmek için koyacağı ROP yerine daha fazla ROP ve RT Unitesi koymakla uğraşmak istemiyor adam. Eskiden var olan bir teknolojiyi daha ileri seviyede oyunlara uyarladılar. Interlaced video çeken cihazlar vardı kameralar. Hem yerden kazanıyorlardı hem de daha hızlı kayıt alabiliyorlardı. Sonra bu interlaced source u FAKE Frameler ile progressive e çevirip videoyu daha akıcı hale getirebilmeye başladılar. PS2 de GOD OF WAR oyuncuları bile bilir. Oyun sabit bir interlaced çıktıya sahip. Bir ayarla progressive açabiliyorsunuz. Fake Frameler PS2 de bile vardı. Kimse şikayetçi olmuyordu. Koca koca DVD filmleri bir cd ye sıkıştıracak DIVX çıktığında da aynı nanenin bir benzeri oldu. Aynı kalitede görüntüyü daha küçük alana sıkıştırarak verebiliyorlar. Decoder upscaler çok güzel iş çıkartıyor nispeten size farkettirmeden. Sonra H264 H265 AV1 derken koptu gitti yine. Herşeyin en kalitelisi en kayıpsızına oynarsak altından kalkamayacağımızı anlamamız gerekiyor. Sonuç. NVIDIA yine sikertti ortalığı. 5090 alabilenler alacak. Alamayanlar elinin yetiştiğini alıp geçecek. Elindekiyle mutlu olan da bir jenerasyon daha bekleyecek sonra upgrade edecek. Bitti gitti.
  14. ChatGPT veya Gemini bile daha iyi proxmox öğretir. Ne uğraşıyorsunuz elin bengalisiyle.
  15. İnandın mı o rakamlara ?