Stalker 2'yi bitirdim. 99 saat diyor Steam ama bu 1.5 oyun sayılır. İlk oynayışımda %50'lere geldiğimde ilerleyişimden çok memnun kalmadığım için yeniden başladım. Çok oyalanmazsanız side'larla birlikte 60 saat oyun süresi var dersek yanlış olmaz.
Tam bir devam oyunu. Oynanışı, hikayesi, mekanlar, karakterler her şey önceki oyunda kaldığı yerden devam ediyor. Önceki oyunlarda kısmen böyleydi, bütün hikaye zone denilen bölgede geçtiği için serinin önceki oyunlarında da aynı mekanları tekrar tekrar başka açılardan ziyaret ediyorduk. Bu oyundaki harita ise bütün stalker serisinin haritalarının bütününü kapsıyor. Sürekli serinin önceki oyunlarındaki yönettiğimiz karakterlere göndermeler var ve hatta bir tanesi NPC olarak ana hikayenin önemli bir parçası. Mekanlarla birlikte önceki oyunlardaki karakterler de bu oyunda mevcut. Atıyorum Clear Sky'da oynarken yaptığımız bir görevi bu oyunda şehir efsanesi olarak dinliyoruz.
"New game plus" yok, yani ana hikayeyi bitirdiğiniz yerde oyun bitiyor. Öyle biriktirdiğiniz silahlarla zırhlarla devam etme gibi bir şey yok, bitince bitiyor.
Oyunun motoru öve öve bitirilemeyen Unreal Engine 5 olmasına rağmen biraz hayal kırıklığı yaratıyor. Hem performans çok kötü hem de görsel olarak bir numarası yok. Sözde RT falan var ama el fenerinin gölgesi bile yok, yada muzzle flash yok. Genel olarak ışık çok statik. Halbuki oyun bu tarz ışık oyunları için çok müsait. Oyunla ilgili olumsuz eleştrilerin hemen hemen hepsi motor ile alakalı gibi görünüyor. Hali hazırda çıkmasını beklediğim bir çok oyunun UE5 kullanacak olması da bu manada biraz endişe verici.
Hayvan gibi karanlık. Silent Hill'deki sis gibi bu oyunda da karanlık görüş mesafenizi belirliyor. Gece görüşü yok, fener burnunuzun ucunu aydınlatmaktan aciz, düşmanın silahından ışık çıkmıyor. Sürekli karanlık size ateş ediyor oyunda. Adamlar o kadar içmekanlar falan tasarlamış ama mod kullanmazsanız göremiyorsunuz. Çünkü iç mekanlarda çok az ışık kaynağı var, onlar da geçeceğiniz kapıyı falan göstermek için. En azından silahlar için güçlü bir el feneri eklentisi fena olmazdı.
Yeni motorun getirdiği en büyük değişiklik ara yüklemelerin ve ara yükleme noktalarının olmayışı. Bu durum oyunun akışına çok güzel etki etmiş. Bütün haritayı boydan boya hiçbir ara yükleme olmaksızın yürüyerek geçebiliyorsunuz.
Önceki oyunlarda bu ara yükleme olayı yüzünden bölgeler geçilmez çitlerle duvarlarla çevriliydi ve yalnızca ara yükleme noktalarından bölümden bölüme ışınlanabiliyordunuz. Bu ortadan kalkınca haritaya bir bütünlük gelmiş. Önceki oyunlarda girişine geldiğinizde çıkışına ışınlandığınız askeri kontrol noktasını bu oyunda yürüyerek hatta düşmanlarla çatışarak geçiyorsunuz. İsterseniz etrafından da dolanabilirsiniz tabi.
Özellikle önceki oyunların geçtiği yerlerde devamlılık için yine yüksek duvarlar, derin sular var ama haritanın bütünlüğünü bozmuyor. Çünkü bir kutu sürükleyip o atlayamadığınız duvarın üstünden atlayıp geçebilirsiniz. Bu sefer teknik bir zorunluluktan değil tasarım tercihi olarak koyulmuş o duvarlar yada uçurumlar.
Her Stalker oyunu gibi bu oyunun uzun sürmesinin en önemli sebebi de bu yürümek. Oyunun %90'ı A noktasından B noktasına yürümekle geçiyor.
Kısmet olursa aylar yıllar sonra yamalar modlar falan iyice otursun komple bir Stalker serisini baştan sona oynarım.
Bu arada oyun bittiğinde sandığımda onbinlerce mermi, birer ikişer artifact'ler bir sürü silah hiç kullanılmadan bekliyordu. Oyunu baştan sona standart pistol ve iyi bir shotgun ile bitirebilirsiniz.
Oyunun ilerleyişini bozacak 1-2 bug ile karşılaştım, onlar da en son kaydı geri yükleyerek çözülen şeylerdi. Örneğin birinde hikayenin devam etmesi için öldürmem gereken boss dövüş sırasında kayboldu. Mecburen en son kaydı geri yükledim. Diğerinde ise bir item'i almam gerekiyordu, o yere gittiğimde item yerinde yoktu, save load ile tekrar odaya girince belirdi. Nihayetinde bug'lı bir oyun diyemem, biz neler gördük.