Lensler, cozunurluk, panel tipi vs. hepsi netligi etkiliyor.
Sweet spot'un ufak olmasi bir sorun. Sweet spot'a tam yerine oturtsan bile lenslerin yapisi sebebiyle kenara dogru netligin azalmasi baska bir sorun. Bu ikincisine zamanla alisiliyor cunku solundaki adama bakmak istediginde goz ucuyla bakmak yerine kafayi o tarafa cevirmeye alisiyorsun (hic farkinda bile olmadan). Beyin o netligi yakalayacagi sekilde hareket etmeye alistiriyor seni. Ama gozluk kafadan kayiyorsa, sweet spot da ufak oldugu icin tam yerini tutturmuyor da butun goruntunun netligi kayboluyorsa o sikintili.
Sweet spot'u tam oturttun, lenslerde kenara dogru netligin azalmasindan da rahatsiz olmayacak sekilde gozunu degil kafani cevirmeye alistin. Yine de monitor netligi yok diye rahatsiz oluyorsan cozunurlukten, panel yapisindan, kullanilan filtreden vs.
Gun gelecek, seri uretime gececek maliyetlere gelince retinaya laser projection yontemine de gececekler. Lens falan gerekmeyecek. Yani 4K monitor alan "ya netlik konusu benim icin kapanmistir, onumde 4K degil 6K olsa bu boyutta farkini cok gormem" diyebiliyor ama VR'in oraya gelmesine daha yillar var. Bunlar denemeye deger duzgun orneklerinin ilk goruldugu donemler.
Yana egilince dusmanin arkasindaki diger dusmani gorebiliyorsun. Duvarin arkasinda siper alabiliyorsun. Kafani sola cevirince seni gecmeye calisan arabayi gorebiliyorsun? Ustune gelen seyden egilerek kacabiliyorsun. Ortamin icindesin. Monitorde olmayan bir sey icin VR'dasin. Netlik ise monitorde yuksek.
Ufak ekranlari da retina seviyesine getirirler, veya laser projection kullanarak retinayi yakalarlar, monitorle farki kalmamis olur. O gune kadar VR denenmeyecekse su anda cok erken. Sundugu deneyim nasil diye denenecekse artik kutu kutu degil ve takip kalitesi de yeterince iyi, icerik yeterince iyi.