https://www.youtube.com/watch?v=O6GC8TZbJmI
Nanite ve Lumen konsollarda 60fps kaliteli isiklandirma ve detayli geometri.
"Bak iste Lumen ile RTX olmadan da oluyor iste" denmeden:
RTX ve DLSS tarzi teknikleri kullaniyor (ray tracing, temporal super resolution). Konsolda 60fps'de bunu yapmak icin icin konsolun RT donanimi kullaniliyor. Bu isleri iyi yapan donanimda daha yuksek kalitede ve/veya hizda calisacak.
Motorun alternatif olarak sundugu Software Lumen mod'da (software dedigine bakmayin, CPU'da degil yine GPU'da calisiyor ama programlanabilir shaderlari kullaniyor) kalite ve/veya hiz dusuyor. Fallback olarak orada ama donanim hizlandirmasi oldugunda onu kullaniyorlar.
"Ya onu goz gormez, bunu goz gormez" diyen bence bosuna $1000'a AMD kart ile $2000'a PC toplayip "ne guzel ucuz oldu" demesin. PS5 alip gecsin. Bir de o kadar para verdigi makinede shader compilation studder gorup, driver problemi yasayip sacini basini yolmasin.
"RT'ye, DLSS'e falan cok .ok atmayin, yarin hepsine gelecek" asamasina geldik nihayet. Frame generation da boyle olacak.