Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 20-01-2023 in Mesajlar

  1. 3 likes
    DLSS isini tensor core dedikleri yapay zekaya yonelik islem birimleri yapiyor. Onlar bu nesilde daha hizli diyorlar. Ham islem yapan birimleri bir sonraki kareyi basmadan bu birimlerin onceki kareyi birkac milisaniye icinde isleyecek kadar hizli olmasi lazim. Yoksa arayi doldurmaz, o goruntu isleyene kadar yeni goruntu gelir zaten. Bir kare basilmasi 50ms suruyorsa (oyunun toplam ic gecikmesi) bu onun ustune birkac milisaniye koyup ikinci kareyi cikartiyor. Milletin korktugu gibi gecikme iki katina cikmiyor yani (50’den 100’e cikmiyor). Yavas donanim bunu uzun surede cikartirsa gecikme artacak. Daha da uzun surede cikartirsa anlami olmayacak zaten, bir sonraki kare geliyor. Onceki nesle gelmesi icin ya kaliteden biraz feda ederek yapacaklar (goze batan kusurlar artacak), ya da ayni kaliteyi daha hizli verecek sekilde algoritmalarini zamanla gelistirecekler. Yani ayni kalitede olmasa bile belki gelebilir. Ama rekabetin sikistirmasi gibi bir sebep lazim. Yoksa kaynaklarini bunu gelistirmeye harcamalari daha dogru. Ya da yalan soyluyorlar, aslinda onceki nesildeki tensor core’lar da yeterince hizli. O zaman birinin cikip bunu eski kartlarda calistirabilmesi gerekir. Simdiye kadar mumkun olmadi.
  2. 2 likes
    50ms işlem süresi olamaz, 50ms bir kare için harcasa GPU saniyede gösterebileceği kare sayısı 20 olur ki rezalet bir değer olur, tabii örnek olarak verilmiş ancak böyle bir değer tabii kabul edilebilir değil. Çok çok daha kısa sürelerde bitmesi lazım bu sürecin. DLSS de ilk çıktığında spatial anti-aliasing tekniği kullanıyor ki bu teknik Nvidia Image Scaling veya Radeon Super Resolution'da kullanılan teknik. Bu kadar basit değil tabii, benim de üzerinde ahkâm keseceğim bir konu değil açıkçası ancak basitçe anlaşılan ortaya çıkan artifactlerin yapay zeka ile daha aza indirilmesi, kötü görünmemesi amaçlanmış. DLSS 2 ile bu defa temporal anti-aliasing upscaling tekniği kullanılmaya başlanmış, son kertede amacı yine temporal anti-aliasing tekniği ile ortaya çıkan artifactlerin yapay zeka ile giderilmesi, sonuç görüntünün daha iyi olması. Bunların ama maalesef hatasız olanı yok, kimi sahnede doğal çözünürlükten bile daha iyi görüntü yakalanabilirken kimi sahnede ise göze batıcı olabiliyor. Intel XeSS de benzer, AMD FSR ise farklı, AMD FSR 1 de aynen spatial anti-aliasing tekniğini kullanıyor ancak Nvidia DLSS 1 motion vector de kullanıyormuş AMD FSR 1'de bu durum yok, Nvidia Image Scaling'de veya Radeon Super Resolution'da da bu durum yok, her oyun için bu açılabiliyor manüel olarak, yanlış bilmiyor isem motion vector ihtiyacı var ise mutlak surette oyun içinden destek gerekli. AMD FSR 2 ise aynen DLSS 2 gibi temporal anti-aliasing upscaling tekniğini kullanıyor, FSR 1'den farklı olarak yine yanlış değil ise motion vector kullanıyor bu defa. Oyun motoru desteği gerekli yani DLSS 1 ve 2 gibi. Nvidia'nın yapay zeka ile yapıyorum dediği artifact gidermeyi ise yazılım ile yapıyor, herhangi bir ek donanım v.b. gerektirmediği için çok fazla ekran kartında marka bağımsız olarak kullanılabiliyor. DLSS 2 ile Nvidia kartlar kullanılarak yapılan karşılaşmalarda da çok çok fazla geride görünmüyor. Intel XeSS'e gelirsek Intel Arc GPU'larında kendi donanımı olduğu için daha hızlı çalışıyor ancak bunun da AMD gibi donanım bağımlılığı yok, DX12'nin sanıyorum bir komut seti var o komut setini destekleyen her ekran kartında çalışıyor, ancak Intel Arc GPU'larındaki kadar kapsamlı çalışmadığı belirtiliyor. Bu da yapay zeka destekli temporal anti-aliasing upscaling. Kendim Intel XeSS ve FSR kullanabiliyorum. Nvidia ekran kartı sahipleri üçünü birden kullanabilir. FSR 2 ve DLSS 2 4K çözünürlük için 2560x1440 çözünürlüğü kullanıyor, Intel XeSS ise farklı orada Quality ayarında bu çözünürlük kullanılırken orada bir de Ultra Quality ayarı var. Nvidia'da bir de DLAA var, AMD'de bu yok ancak konfigürasyon dosyaları ile oynayarak FSR 2 ile yine benzeri Quality ayarının mesela 4K çözünürlük için 2560x1440 değil de tekrar 3840x2160 çözünürlüğün kullanılması ile elde ediliyor. Bunların temel amacı temporal anti-aliasing ile ortaya çıkan artifactlerin elden geldiğince yok edilmesi ve normal temporal anti-aliasing ile ortaya çıkan görüntüden daha keskin bir görüntü elde edilmesi.
  3. 2 likes
    Çöp AMD FSR 3.0 özelliğini sunduğu an 30xx kartlara DLSS 3.0 aktif hale getirecek Nvidia. Burada daha önce nvidia’nın DLSS 3.0 dev. Blog sayfasını paylaşmıştım. Orada Nvidia zaten 30xx kart da DLSS 3.0 çalıştırıp gecikme sürelerini gösteren bir makale sunmuştu. Ön hazırlıklarını yapıyorlar yani bir şekilde. Her şey çöp AMD ye bağlı. NVIDIA Optical Flow Accelerator
  4. 2 likes
    Hocam @stardust seni dinledim HP'yi yapıştırdım. Prime ile yarın elimde olacak kısmetse:) Teşekkür ederim desteğin için, bakalım güzel bir karne hediyesi olacak mı,
  5. 1 like
    Kesin 200 alırdım. 1-200 işimi haydi haydi görürdü, 2-50 kr 50kr'dur. #birazcimriyimsanırım Kron mu kuruş mu bilemedim bu arada. Copenhag yazıyo kocaman orada , baktım kronmuş.
  6. 1 like
    Ben devamlı Adrenalin overlay açık kullanıyorum, maksimum güç tüketimi benim kart için 332W varsayılan olarak, bunu geçmiyor power limite manüel müdahale edilmezse.
  7. 1 like
    Muhtemelen kartın sonu şöyle olacak: https://www.youtube.com/watch?v=mxqz2g05MTI
  8. 1 like
    Buda usb 3 değilki. 3 olanı var ama 730 tl.. https://www.amazon.com.tr/paylaşın-3-0-kablo-tarayıcı-çubukları-kulaklık/dp/B01N6GD9JO/ref=d_pd_sbs_sccl_2_1/260-4098240-0852203?pd_rd_w=dqA1Y&content-id=amzn1.sym.a70b539e-9b69-400e-817b-40187643da50&pf_rd_p=a70b539e-9b69-400e-817b-40187643da50&pf_rd_r=3ZYNWRV01VDJSDRYDXV0&pd_rd_wg=hvItf&pd_rd_r=b3c17599-e186-440b-861e-ce24390eee91&pd_rd_i=B01N6GD9JO&psc=1
  9. 1 like
    DLSS 3.0’ı, Nvidia’nın gözünü para hırsı bürümesi dışında, rtx 3000 serisi kartlara sunmak için teknik bir engel var mı ? sonradan yeni sürücü ile aktif olabilir mi ? bios mod ile falan açılabilir mi ?
  10. 1 like
    çok sevindim bir faydam olduğuna, umarım beğenecektir genç arkadaşım giriş seviyede de olsa sonuçta DLSS olan ekran kartı, kıymetini büyüdükçe anlayacaktır
  11. 1 like
    AMD'den ziyade bu oyun sıkıntılı, GPU kullanımı rezalet seviyede oluyor, Nvidia kartlar ile de sorun yaşayanlar var. Microsoft da eski olduğu için uğraşmıyor herhalde bununla.
  12. 1 like
    Trendyol'da 40-50 TL'ye W10-11 lisans anahtarı satan satıcılar var. Yorumlarını okuyup ona göre sipariş verebilirsiniz. %99 sorun çıkarmadan aktivasyon yapılabiliyor bu anahtarlarla. @Coppermine'ın söylediklerine katılıyorum. Bu zamanda W10-11 için 8 GB RAM'li cihaz alınmaz. Asgari 16 GB RAM temel kriteriniz olsun.
  13. 1 like
  14. 1 like
    Tavsiye üzerine izledim, çok başarılı. ben de böyle bir "The Flight" çekeceğim heralde bu gidişle... The Menu'nün daha abartı ve fantazi olanını izlemediyseniz tavsiye ederim: https://www.imdb.com/title/tt8228288 The Platform