DLSS 3 icin Digital Foundry videosu cikmis:
https://www.youtube.com/watch?v=6pV93XhiC1Y
Izleyeyim daha yazarim. Izlemeden yazayim:
1. Millet videolarin gazina gelip ara kare yaklasimina .ok atmadan ben soyleyeyim, bu teknoloji kalici olacak, digerleri de benzer cozumlerle gelecek.
5:30'da gordugun gibi sagdaki cok daha akici gozukecek. Konsolda 60fps calisacak sekilde tasarlanan, onun uzerinde CPU limitine takilacak sekilde koklenmis ayarlari olan oyunu 120fps'ye cekip oynamanin bu tarz ara kareler kullanmaktan baska bir yolu olmayacak.
"Film goruntusu seven elitiz, 24 kare olsun aman soap opera pembe dizi goruntusune donmesin, kapat o interpolation'i" dersin ama her barda/restoranda asilan TV'ye, her tekno markette gosterilen demo videolarina dikkat et, hepsi yuksek fps calisacak sekilde ayarlaniyor.
Goz akiciligi seviyor.
2. "120fps'de her kare 8 milisaniyede ciziliyor. Ben 16 milisaniye once mouse'umu kipirdaymistim, son kareye onu yansitmayacak, demek ki bu yaklasimla latency iyilesmemis" diye dusunmeyin. VR'da kullandiklari reprojection yontemleri gibi gelisecegi icin onu da goruntuye yansitacaktir. Son anda mouse'tan gelen sinyale gore ara kareye 1ms'de isleme cekip zaten az olacak goruntu degisimine cok yakin bir sey olusturur. VR'da kafamizi hizli cevirdigimizde GPU yeni goruntuyu cizemezse goruntu onumuzde takilip bizi kusturmasin diye icat ettiler bu yontemleri, simdi AI ile hizlandiriyorlar.
TV'de 2D goruntu oldugu icin ara kareleri tahminen ciziyorlar, eller gibi vucudun geri kalanina gore hizli hareket eden yerlerde bozulmalar oluyor (sony digerlerinden daha iyi). Burada 3D goruntu oldugu icin, sahnede ne oldugunu, derinlik bilgisini vs GPU bildigi icin o bozulmalar olmadan cok daha iyi is cikarilmasi mumkun.
Ray tracing'i ilk gordugumuzde bir kismimizin gozune "ya TV kontrast ayari gibi bir sey" gibi geldi. Bu da "ya TV'lerdeki motion ayari gibi" diye yerilecek. Ama cok yermeyin, RT'nin AMD'ye ve konsollara da gelmesi gibi, bunu da hepsi yapacak. Aklin yolu bir.