Nihayet DLAA geliyor.
DLSS ic cozunurlugu dusurup machine learning ile kaliteyi arttirarak native cozunurluk benzeri goruntu elde etmeye calisiyor.
DLAA ic cozunurlugu dusurmuyor. Daha da yuksek cozunurlugun kalitesini yakalamaya calisiyor.
Amac performans artisi degil. Performans dusmeden kalite artisi.
Yeni driverlar bir suru oyuna DLSS destegi ekledi. DLAA geldiginde bu oyunlarin hepsinde calisirsa sasirmam. Bir sonraki nesil kartlarda “sen bana sabit x fps ver, sahne kalabaliksa DLSS, sahne sana hafifse DLAA yaparak o sabit hizda verebildigin en iyi kaliteyi ver” demek mumkun olabilir.
VR oyunlari bu mantikta bir dinamik cozunurluk ayarini bugun zaten yapiyor (masaustu oyunlardan daha agresif sekilde, 90fps gibi bir performansi sabit tutarak). Bunu machine learning ile ciddi kalite artisi ile sunmak tensor core’larin birinci gorevi olmali. Hizi sabit tutamadiginda ara kareler generate etmek ikinci gorevi olmali.
Sahnede cok aksiyon olunca goruntunun camurlastigi oyunlar degil, sahnede az aksiyon olup dur suna yakindan bakayim dediginizde Pixar gibi 64x AA kalitesine mumkun oldugunca yaklasan oyunlar.