Crytek ortaya Noir bombası atıp bıraktı ve muhtemelen Crytek'in "yansıma" tekniği RTX'i geride bırakacak.
Crytek'in yaptığı aslında RT değil ama RT'den daha hızlı ve gayet gerçekçi sonuç sağlıyor. Olayın alt yapısında modern oyun motorlarının dinamik ışıklandırması inşaa etmek için kullandıkları Voxel-based Global Illumination sistemi yatıyor. Yani gördüğünüz görmediğiniz sahnedeki bütün objelerin 3 boyutlu piksellerden düşük çözünürlüklü bir (voxel) kopyası oluşturuluyor, bunu 3 boyutlu bir ekran görüntüsü gibi düşünün, sonra bu 3 boyutlu klon dünya yansımalarda görünecek şekilde ekrana yerleştiriliyor.
Bu teknik sadece ışık ve ışık kaynağı yansımaları için kullanıldığında 256*256*256 voxel küp yeterli olurken koca bir haritanın kopyası için bunun kat kat fazlasına ihtiyaç vardır ama demodan anlaşılan modern gpu'ların baş edemeyeceği bir şey değilmiş. Diğer taraftan Crytek'in demosunda klostrofobik bir dünya seçmesinin bununla ilgili olduğu aşikar.
Belki uzak mesafelerin çizilebilmesi için yüksek hızlı bellek bant genişliği ve bellek boyutu gerekebilir ama genel olarak özel bir donanım yada api gerektirmiyor. Bu teknik muhtemelen RT ve RTX'in daha emeklemeden sonunu getirebilir. Nvidia'nın şuan yapabileceği tek şey RT ve RTX'i yaygınlaştırmaya ve sektör standartına çevirmeye çalışmak ki son sürücülerle bunun için çırpındığı açıkça görünüyor.
İşin en acı noktası ise bu tekniğin temellerinin Nvidia içinden atılması