Bugün yeni sürücüyü ve G-SYNC özelliğini Samsung C24FG70 monitörümde deneyebildim nihayet.
Sürücüyü kurduktan sonra ilk işim, monitörün OSD menüsünden Freesync özelliğini "Ultimate Engine" şeklinde açmak oldu. Ultimate Engine seçeneği, 70-144Hz aralığında Freesync'ı aktive ediyor. Bu noktada CRU uygulaması ile Freesync aralığının alt eşik değeri olan 70'i 55 olarak değiştirdim. RTSS uygulaması ile de 140 FPS sınırı koydum. Tüm bu ayarlardan sonra NVIDIA Control Panel altında G-SYNC'ı aktif ettim ve VSYNC'ı kapalı olarak ayarladım.
Vulkan API'sini kullanan Doom 2016 oyunu ile yaptığım ilk denemede sonuç hüsrandı. Micro-stuttering ve çok ciddi ghosting sorunuyla karşılaştım. Öyle ki oyun menüsünde fare imlecinin hareketinde bile ghosting sorununu görebiliyordum. Yurtdışı forumlarda bu modeli sorunsuz kullananlar olduğunu bildiğim için, sorunun kaynağını aramaya başladım.
Sorunun kaynağı, OSD menüsü altındaki "Low Input Lag" ayarı çıktı. Normalde bu ayarı, Freesync seçeneği aktif değilken değiştirebiliyorsunuz. Ayar açık halde iken Freesync'ı devreye sokarsanız, bahsettiğim ghosting sorunu ortaya çıkıyor. Sorunu çözmek için yapmamız gerekense, önce OSD altında Freesync'ı devredışı bırakmak, daha sonra da Low Input Lag seçeneğini kapatmak.
Bu şekilde oynadığım Vulkan, DX11 ve DX12 API oyunlarında, G-SYNC modülüne sahip DELL S2716DG monitörüme yakın bir deneyim elde ettim. 1 saatlik oyun seansı boyunca görüntü akıcıydı, micro-stuttering, ghosting veya tearing gibi bir sorun gözlemlemedim. Tabii daha sağlıklı bir kıyaslama için daha uzun vakit geçirmek gerekecek, ama şu haliyle kullanılmaması için herhangi bir sebep yok gibi duruyor.