Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 08-01-2019 in all areas

  1. 2 likes
    Nevet bir güncelleme yapayım, AMD Wraith Prism ismindeki işlemcimle gelen soğutucudan görüntü olarak çok memnun olsam da gerek ses gerek performans olarak bariz derecede mutsuzdum. Hele ki bir önceki sistemimde 8 yıl kesintisi eğitim misali 8 yıllık bir uzay sessizliğini yaşamış biri olarak, kulaklıksız oynuyorsam cpu fan sesinin bangır bangır duyulması falan yıllardır tecrübe etmediğim bir olaydı... ki oyun oynanmadığı zamanlardaki gereksiz yükselişleri falan da kafamı şişirmişti gerçekten. O nedenle ne kadar tatlış görünsede artık yedek kutusununa konmasının vakti geldi dedim ve daha önceden de belirtiğim gibi soğutucumu değiştirdim ki benim için en büyük öncelik çok sessiz olmasıydı.. : Almayı düşünüp uzun uzun incelediğim modeller sırasıyla şunlardı: 1- Thermalright ARO-M14G 2- Noctua NH-D15 SE-AM4 3- be quiet! BK022 Dark Rock Pro 4 4- NZXT KRAKEN X62 Öncelikle şunu söyleyeyim 4 modelde inanılmaz sessiz modeller.. Testlerde birbirlerine çok yakınlar ama her ne kadar diğerlerinin yarı fiyatında da olsa bir kere alıyoruz hacı ya diyerek soğutma performansı olarak diğerlerinden epey bir geride olan Thermalright bebeğimi eledim :/ Kalan 3lü arasından da Noctua ve bequiet tam bir dana midesi boyutlarıyla yeni fındık kasam için beni endişelendirdiler ki fiyatlarının da öyle pek de ucuz olmamaları ve zaten su soğutma işine ne zamandır girme düşüncem nedeniyle Kraken x62ye geçmiş bulundum.. Aslında 4-5 gün olmuştu alalı ama bugün akşam takmaya vaktim oldu ve şükür ki üstüne basılmış hipopotam sesi çıkaran corsair su soğutmaları gibi olmadığı için tekrar eski sessizliğime dönmek beni çok mutlu etti. Wraith Prism in soğutma değerleri de biraz borktandı şahsen, her halükarda yaza yeni bir soğutucu almamın gerekliliği BFV oynarken 85 dereceye çıkmasından belliydi.. Şuan 59 derecenin üstünü görmüyor cpu neyseki .. Umarız bir sorun çıkarmadan böyle yaşarız .. Buarada görüntü olarak da eksiği yok fazlası var neyseki.. en şık AIO Cooler diye boşuna denmiyor..
  2. 2 likes
    Teşekkürler Kasa Zalman T1 aldım. Beklediğimden küçük çıktı. Anakart MSI Z390 Mortar RAMler Corsair 2x8GB 3000. İşlemci i5 9600K PSU High Power 750W Şimdilik yeğenin 1050TI ile idare ediyorum. Çok büyük ihtimalle çıktığı gibi RTX 2060 alacağım. Özel tasarımlı olan Asus'lar 15 Ocak gibi çıkacak diye biliyorum. Aşırı fiyat farkı olursa referans tasarım da alabilirim.
  3. 2 likes
  4. 2 likes
  5. 2 likes
    Matte markasının iki tur kar çorabı var. Biri kirmizi classic diğeri beyaz superx modeli olarak geciyor. kirmizi olan ile tunelden gecemezsiniz, cikarmaniz lazim, kuru yüzey icin uygun degildir dendigi icin öbürünü aldım. Uludağ'a çıkıp köylere gittim. Aras selalesine giden toprak bir yol var, oraya gittim. Lassa Competus AT lastik kullanmaktayım. Birçok ortamda gidebilmesine rağmen, karli yollarda 10 cm civarina yukseklik cikarsa, yokus cikamiyordum. Biraz da aracin kamyonet gibi tasarlanmasi ve agirligin tamamen önde olmasindan kaynakli yokuş ve karli yerlerde kayma yapmasi ve yola devam edemeyip 4 teker patinaja kalma yasiyordum. o ortamda sadece arka tekerleklere (itiş oransal olarak orada daha yuksek) taktim ve normal bir yolda gidiyormus gibi ne esp ne abs calisti. cok memnun kaldim. 2 takim aldim ama henüz ön tekerleklere takma ihtiyacı duymadim. jandarmanın zincir cevirmesi yaptigi yerlerde, sadece bagajimda corap oldugunu(aracta takılı değildi) gostermem yetti. 15-20 cm karda denedim bugün, bu tarz yerlerde de rahatlıkla yol aldim. Bu arada lastik capimdan dolayı derin karda yol alabildim ancak, 205/55/16R lastikli normal taşıtlar muhtemelen daha düşük karda gidebilir diye düşünüyorum. Uludağ yolunda fahiş fiyatlara zincir kiralama yapılıyor. Bu yol duzenli olarak temizlendigi icin zincir veya coraba ihtiyac yok ancak jandarma diretiyor ve salmiyor. bagajda zincir bulunacak diyorlar ve bu kiralamaci arkadaslar biraz yoluyorlar... Yazlik lastikle gelenler bir de zincir taktirma parası veriyorlar... Gecen hafta Montajsiz öylesine çektiğim videoları ekledim. http://www.youtube.com/embed/CzVI-i6C3uI?feature=oembed Bu hafta iki kişiydik. Dönüş yolunda sökerken cektik. takma çıkarma çok basit. http://www.youtube.com/embed/KFyUz5Wde0M?feature=oembed
  6. 2 likes
    Vay arkadaş, millet internette "deli mi .ikti sizi, orta giriş seviye kartı 350$ olur mu?" diyor. burada bizimkiler süper fiyat diyor.
  7. 1 like
  8. 1 like
    Vodafone son 1 senedir berbat durumda. Çok iyi girmişlerdi ülkeye, buradan hayır gelmez diye tüm yatırımı çektiler heralde. Telekom'dan kötü durumdalar.
  9. 1 like
    Bir kaç varil stokla sen kara panter yedek ister
  10. 1 like
    Ürünleri barkodluyorum, laptop uzerinden servera baglanip stok takibi ve fiyat takibi yapiyorum. ornek barkod https://goo.gl/images/QXVKz5
  11. 1 like
    Fake! Rust'da kimse kimseye böyle yardımda bulunmaz, kimse böyle kapısını açık bırakmaz. Gerçekte şöyle olur. Ev sahiplerinin biri içeride beklerden diğeri kapıyı aralar, naked'ın kafasına iki mermi sıkar, naked yere düşünce üstündekilere bakar, eğer gerçekten üzerinde silah falan yoksa ayağa kaldırır yada üstündeki her şeyi lootlar ve işini bitirir.
  12. 1 like
    Vsync kapatinca goruntu hazir oldugunda ekrana cizilmeye basliyor, ekranin alt kismi bir onceki kareyi gosterirken ust kismi bu yeni kareyi gostermeye basladigi icin ekranda tearing, yani goruntu icinde kopukluk (yirtilma) oluyor. Vsync aciksa sistem goruntuyu ekrana vermek icin refresh zamanini bekliyor ki tearing olmasin; bu sebeple sizin mouse'u hareket ettirmenizle bu hareketin goruntuye yansimasi arasinda 1-3 kare gecikme olabiliyor. Ote yandan bu gecikme sadece yuksek kare hizindayken oluyor, yani milisaniye olarak bakinca aslinda dusuk bir miktar; 60fps'de bir kare gecikme ile 120fps'de bir kare gecikme arasinda iki kat fark var. "Yemisim tearing'i ben goruntuyu hemen istiyorum ekranda cunku olimpiyatlara kosuyorum" diyenler kapali tutuyor, "ya keyif icin oyun oynuyoruz burada, ekran kartina o kadar para verdim diye ceza olarak goruntunun cart curt yirtilmasini mi seyredecegim" diyenler vsync'i acik tutuyor. Gsync arada secim yapmak zorunda kalmamanizi saglayan gelismis bir alternatif. 60hz monitorunuz varsa, oyun 30-90 arasinda geziyorsa, 90'a ciktiginda olan tearing gozu rahatsiz ettigi icin vsync acmak isteyeceksiniz. 60-90fps arasi performansta ekrana 60fps/hz senkronize goruntu gelecek. 30-60fps arasi performansta ekrana 30fps/60hz goruntu gelecek (yeni kare hazir olmadigi icin bir onceki kare tekrar edilecek. Bu durumda g-sync faydali olacaktir. 60fps'yi tutturamadiginizda 30'a dusup ayni goruntuyu iki kez tekrar etmek yerine kart kac basiyorsa onu ekrana verir. Ayni sekilde 60-90 arasinda dolastiginizda ekrana basabildiginiz kadar goruntu verir. Degisken tazeleme hizini ekranin bastigi kare hizina gore anlik ayarliyor. Gsync'in bu 30-90fps arasi calisan oyunlarda oldukca faydali, ki aslinda en genel durum da bu oyunlar. 120hz ekraniniz oldugunu dusunelim. Ayni sekilde 120'yi tutturamadiginizda anlik olarak 60'a dusmek (bir onceki kareyi tekrar etmek) yerine ekrana kart kac basiyorsa onu veriyor. Tabi ben bu durumda v-sync'i kapatir gecerim demek mantikli. Zaten 120'yi cok gecmediginiz icin tearing olmayacaktir, olsa bile 120hz ustunde gozun algilamasi zor. Alternatif olarak vsync acik tutulabilir, boylece anlik olarak 60fps'e dususler olur ama bu 60'tan 30'a dusmek kadar rahatsiz edici olmadigi icin cok da onemli olmaz. Yani gsync burada da ise yariyor ama kare sayisi arttikca marjinal fayda azalmis oluyor. "144hz ekran aldim, pahali ekran karti aldim, 144 fps civari basiyorum, vsync'i kapiyorum, gsync olmasa da olur" demek makul aslinda. Ama ayni monitorde 60fps civari calisan bir oyun actiginizda gsync yine faydali olacaktir. Yani duzgun calistigi surece ekran karti ne basiyorsa ekrana o geldigi icin sizin sisteminizin saglayabildigi maksimum akicilik sabit olarak ekrana gelmis oluyor. Kullanici dostu bir ozellik, vsync gibi gecikme de yaratmiyor, haliyle ilgi cekici. 60hz monitorunuz varsa, oyun performansi da 30-60hz arasinda degisiyorsa vsync'i kapatmak en iyisi. Yoksa pratikte genelde 30fps goreceksiniz. Ama gsync ile kart ne basiyorsa onu goreceksiniz, arada 60hz'in ustune cikildiginda goruntude yirtilma olmayacak. Yani "gsync ekran aldim, oyun 30-60fps ama gozume 120hz gibi oldu" gibi bir durum yok ama "hem yirtilma olmasin, hem gecikme olmasin, sistemim ne basiyorsa ekranda o akiciligi goreyim" seklinde faydali bir teknoloji. Bir de adaptive vsync var, oyun/ekran karti performansi ekranin tazeleme hizindan yuksek oldugu icin ekranda tearing olacaginda aktif oluyor, dusuk fps bastiginda kapali, nispeten akilli bir teknoloji. Bunlar kagit uzerindeki tanimlar tabi. Pratikte her oyunda bunlarin duzgun islememesi ve adami sinir etmesi olasi. "La o kadar para verip gsync 165hz monitor aldim, en cok oynadigim oyun internal olarak 60fps'de sinirli cikti, hic bir ayarla degistiremiyorum, .ikeyim boyle isi" demek mumkun. TN monitorlerin tek dezavantaji goruntuleme acilari degil, renk ve kontrastta da genel olarak gerideler. IPS'ler renkte daha iyi, VA'lar derin siyah seviyeleri sunabildigi icin kontrastta daha iyi. Ama TN monitorler de bir pikselin renginin degisme hizinda daha iyiler, IPS'lerde ornegin 4ms'de bu gerceklesirken TN'lerde 1ms'de olabiliyor; VA'lar IPS'ten de kotu oldugu icin monitor ayarlarindan overdrive acmadan ciddi motion blur algilanmasi garanti. Overdrive abartilirsa inverse ghosting dedikleri bir probleme yol acabiliyor. Bu yil 0.6ms'lik yeni TN modeller geliyor, renk konusunda da daha iyi olmalari beklenebilir. "Goruntuleme acisi kontrasti bozuyorsa sen de onune otur, alla alla" denilebilir ama monitor buyuk oldugunda ya ust kismi, ya alt kisminda, ya da kenarlarda o renk/kontrast kaymasini farkedebiliyorsunuz. "Ben monitoru internette coluk cocugun agzina mermi sikmak icin kullaniyorum" diye dusunen kullaniciyi cok etkilemeyebilir ama "onumde dijital dunyaya pencerem bu" diye monitor secen insanlarin tercihi degil. Quantum-dot ve full array local dimming goruntu kalitesinde ciddi fark yaratiyor. Ben TN monitordeki goruntuden memnunum diyen adamin pek umursamamasi normal tabi de duzgun goruntu kalitesi isteyen, ozellikle monitoru cok amacli kullananlar icin tercih sebebi olacaktir. Ustteki haberde gecen LG 175 Hz g-sync 38″ 3840×1600 Ultrawide monitorde kullanilan Nano IPS de ayni sekilde. OLED'ler benim gorebildigim kadariyla en iyi goruntu kalitesini veriyorlar ama burn in gibi bir sorunlari var. Ote yandan bunun gerceklesme ihtimalinin azaltilmasi mumkun olabilir. LG'nin yeni duyurdugu 4K 120hz input kabul eden HDMI 2.1 OLED'ler gibi urunlerde yeni gomulu islemciler de duyuruluyor. Yani OLED'lerin panel uretim teknolojisinde cok bir degisiklik olmadan kullanim seklinde gelisme olmasi mumkun olabilir. ULMB gibi blur reduction mod'lari farkli kareler arasinda ekranin backlight'inin kapatilmasina dayaniyor. VR'da OLED ekranlarda blur'u engellemek icin kullanilan low persistence modu da benzer sekilde ekrani kareler arasinda kapatarak calisiyor. Sonucta algilanan parlaklikta dusus oluyor ve eger bu acilip kapanma islemi yeterince hizli gerceklesmiyorsa hassas gozleri rahatsiz edebiliyor. Fakat parlakligi yuksek ekranlarda, yuksek hizda gerceklestiginde netlik algisina katkisi var. Bu OLED'lerin burn in problemi ayni goruntu saatlerce sabit kaldiginda ortaya cikiyor. Son donemde OLED'leri oyunculara yonelik ust seviye urunlerde kullanmaya niyetlenen firmalarda bir artis var. Belki bu tarz bir low persistence yaklasimi ile hazirlanacak bir oyun monitorunde OLED'lerin burn in probleminin de bir miktar onune gecilmesi mumkun olabilir. Ekranlarda gomulu gelen islemciler goruntunun hangi kisimlarinin statik, hangi kisimlarinin degisken oldugunu analiz ederek ona gore islem yapabilir hale geldiler. Sadece bu alanlara yonelik ek islemler uygulayarak burn-in ihtimalini daha da dusurebilirler. Bir de MicroLED var. LED'lerdeki ekran arka aydinlatmasi MicroLED’lerde yok, o acidan OLED'lere benziyor ama malzemesi organik degil, burn-in ihtimali yok. Bir tane ornegi var piyasada, gelecegin ekran teknolojisi alternatifleri arasinda. Teoride OLED'e iyi bir rakip.