Bunun tek yolunun bu olduğunu bilmiyoruz. Nvidia RT için böyle yol izledi ama bu şart mı? Yani yapay zeka olmadan da RT yapılamaz mı?
Bu biraz da Gsync olayına benziyor. Nvidia bu monitör yenileme hızı senkronize etme işinin harici bir donanım olmadan yapılamayacağını savunuyordu ama Amd freesync ile gereken cevabı verdi. Hiç de öyle bilmem kaç dolarlık monitöre bağlı bir işlemci ünitesi falan gerekmiyormuş görmüş olduk. Hatta şuan Nvidia dizüstü bilgisayarlarda "mobile g-sync" adı altında utanmadan freesync kullanıyor.
Ayrıca yapay zeka Nvidia tekelinde de değil.
PowerVR 4 sene önce kendi mobil gpu'ları ile gerçek zamanlı hybrid RT demosu yaptı( yada bir şekilde simule etti, burası bizi pek ilgilendirmiyor). Bu da demektir ki gerçek zamanlı RT için Nvidia'nın izlediği yolun dışında en azından bir alternatif yol daha var. Bakarsın yarın AMD PowerVR'ın izlediği yolu izleyebilir.
Tabi diğer taraftan "Madem bu RT bu kadar basit bir şeydi ve PowerVR yıllar önce yapmıştı neden bu güne kadar başka örneğini göremedik?" gibi başka sorular da var cevaplanması gereken. Tabi PowerVR'ın sektörü ve sektörün ihtiyaçları biraz daha farklı, belki mobilde daha yüksek çözünürlükler için daha fazla güç yada daha uzun pil ömrü gibi dertleri olduğundan ileriye atmış olabilirler RT planlarını. Çünkü prototip pciex kartın 100-115 watt gibi mobil için kabul edilemeyecek bir güç tüketimi vardı.
Nihayetinde firmaların bunu nasıl, ne şekilde, hangi tekniklerle yaptıkları ve yapacakları kendi problemleri fakat bunun kullanılması için bütün sektör tarafından desteklenen kullanılan bir kütüphaneye bağlamaları lazım.
DXR'da burada ortaya çıkıyor. RT'nin şuan ilk ve tek elle tutulur örneği BFV RTX desteklemiyor, DXR destekliyor. RTX=DXR diyebilirsiniz, Doğru, bugün için böyle ama yarın ne olacağını bilmiyoruz. Sonuçta yarın AMD yada Intel kendi RT teknolojilerini entegre etmek için Nvidia'nın değil Microsoft'un kapısını çalacaklar.