Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 16-11-2018 in all areas

  1. 2 likes
    Oyun motorunun tasarimciya “su yuzeyde screen space reflection kullan, su yuzeyde low quality de olsa ray tracing reflections gerekli, bu yuzeyde high quality sart” diye ayarlama imkani tanimasi, tasarimcinin da hem sahnedeki icerigi, hem performansi goz onunde bulundurarak bunlari ayarlamasi daha mantikli olur. Oyun motoru bunu yapamiyorsa veya tasarimci bunu yapmiyorsa, driver’lardan bu elle zorlanabilir. Ama ideali kartlardaki yapay zeka unitelerinin sahneyi gercek zamanli analiz ederek her durumda optimal teknigi kullanmasi olur. Bu mimaride ilginc olan bunun yolunun acilmis olmasi ama pratikte bunu gormek vakit alacaktir. Videoda adam goruntuye bakip “su sahnede suralarda ray tracing olmasa ben farki anlamam, bu sahnede suralarda screen space reflections ile cok bozulma var, ray tracing ile kalite cok bariz artiyor ama low quality yeterli, sadece surada high quality sart” diyebiliyor. Bu bilgiyi mesela 1000 farkli sahne icin elle super bilgisayara girdigimizde onu egitmis oluyoruz (training). Sonrasinda hadi simdi sen tespit et diyoruz, bu egitimden ogrendigi ile hazirladigi goruntuleri karsimiza getiriyor. Surasi olmamis, burasi olmamis diyoruz, buna gore yeniden sahne tanima algoritmasini guncelliyor. Hah simdi oldu dedigimizde bunu driver’da ai profili olarak ekran kartina gonderiyor. Ekran karti bu sekilde onceden hazirlanmis yapay zekayi calistiracak kadar kapasiteye sahip ama bu sayede hangi yuzeyi hangi kalitede isleyecegini tespit edip islem unitelerini efektif sekilde kullaniyor, oyuncu “kiroyum ama para bende” diyerek 4K 120hz’de mega-ultra ayarlari secti diye her koseye isin sacmiyor, her islemi double precision floating point hesaplamalariyla yapmiyor. Yani en azindan benim anladigim kadariyla hedeflenen gelecek bu. Bu asamada henuz orada degiliz, “yasasin, gercek zamanli ray tracing calistirabildik” seviyesindeyiz.
  2. 1 like
    eşelmobili tamamen ezip kendi bayi karlarını artırmak için yaptıkları rezil bir davranış türü.
  3. 1 like
    Kullanıcıların %0.000001'inde bulunan bir donanımın desteklediği özellikleri oyunlarına entegre etmek için yapımcı firmalar pek fazla gönüllü olmaz bence; o yüzden RT ve DLSS'in (en azından) önümüzdeki 2 yıl içinde yaygın kullanımını göreceğimizi sanmıyorum. DLSS için konuşursak, en azından 2050, 2060 gibi giriş ve orta seviye kartlarda da desteklenmesi lazım ki yaygın kullanım ortamı oluşabilsin, ama hem kartlar daha ortada yok, hem de bu kartların DLSS destekleyeceği şüpheli. Kaldı ki serinin en baba kartı 2080 Ti'ın bile RT performansı yerlerde sürünüyor. DLSS tam bir muamma; NVIDIA lansmanındaki sabit döngüde çalışan bir demo haricinde işe yarar bir kullanımı henüz görülmüş değil. Yapay zekayı uçuracak-kaçıracak denilen Tensor çekirdekleri kapalı kutu. RTX serisi kartların üretimden kaynaklanan sorunları ortada. Bu durumda RTX serisi bir kart satın almak, dertsiz başına dert almak gibi bir şey olur
  4. 1 like
    farkettiğimiz durum demek ki gerçekten yasal değilmiş...