Anlatamadim herhalde. Ray tracing icin kullanilan donanimin oyuncunun neyi ne kadar gordugunu tespit ederek rasterization hesaplamalarini optimize etmek icin kullanilmasi mumkun (driver seviyesinde). Yani bu RT ve AI unitelerinin klasik rendering yontemini hizlandirmak icin kullanilmasi mumkun. Ayni sekilde goruntude bir onceki kareye gore nerenin degistigi, nerenin degismediginin analizi yapilip sadece degisen yerlerin cizilmesi de mumkun olabilir. Ustte Variable Rate Shader konusunda Microsoft Patenti mevcut, shader kalitesi gereksinimini donanimin dinamik olarak belirleyecegi belirtilmis, bunu nasil yapacagi belirtilmemis. Nvidia buyuk ihtimalle bu sekilde yapacak. Ayni yontem ve foveated rendering VR’da da ciddi performans sicramasi saglayacak.
Ahim sahim bir sey degil dediginiz denoising icin kac universite arastirma yapmis, hangi endustri devleri yatirim yapmis da bugune kadar bu sonuca ulasamamis. Bence fazla hafife aliyorsunuz.